Gå til innhold

Punkys prøverier


Punky Brewster

Anbefalte innlegg

Da var det vel på tide å akseptere at vi offisielt er prøvere. Hadde håpt på at jeg bare skulle flytte rett inn i graviditetsdagbøkene, men nå har vi vært prevensjonsfrie siden mai og ingenting har skjedd. :trist:

Litt om oss. Mannen og jeg er begge 30 år og giftet oss i mai i fjor. Vi har vært sammen i seks år og synes det er på tide å prøve på en familieforøkning nå. Jeg har endometriose og er mye plaget med det. Jeg er derfor veldig klar over at dette kan ta tid, men vi håper på det beste. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne helga er jeg gressenke siden mannen er bortreist med jobben så nå tar jeg meg et glass vin (noen fordeler må man ha når man har mensen :gjeiper: ) og ser på Private Benjamin. Like greit å benytte sjansen til litt jentefilm når jeg er alene hjemme. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :vinke:

Velkommen til den morsomme verden av prøve-galskapen her på KG :fnise:

Alltid greit å kunne lufte tankene til noen andre enn den stakkars mannen :ler:

Masse lykke til i videre prøving! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Første gjest i boka mi! :velkommen:

Er litt prøvegalskap ja, men når vi endelig har bestemt oss så vil man jo gjerne at det skulle skjedd i går. :gravid:

Gjør mitt beste for å ikke plage mannen så altfor mye, men tida mellom EL og IKM er alltid så fryktelig lang så tror det er greit å dele det med noen. Han er veldig begeistret for selve prøvinga da så for hans del så kan det sikkert ta litt tid. :sengekos::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) måtte innom å titte på din også :nigo:

Henger meg med på den at det gjerne skulle skjedd i går.. Jeg er en utålmodig sjel.. og når jeg vil noe så gjør jeg alt for at det skal skje.. men nå er det ikke så lett å bare få det til å skje..:fnise:

Sender masse babystøv din vei og håper du blir gravid snart :)

:strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk mannfolk at selve :sengekos: er veldig populær ja :sjarmor:

For min del pleier tiden fra EL til IKM å gå ganske greit. Det værste synes jeg egentlig er tiden fra tanta drar og frem til EL. Har så lange sykluser og usikker EL, så alltid frustrerende å vente på om/når EL dukker opp :kjefte:

Så vi har alle våre sorger kan en vel si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Lykke til med prøving :) Vi har også vært uten prevensjon siden mai, og kjenner godt til hvordan det er å vente.

Krysser fingrene for at du snart kan hoppe inn i graviditetsdagbøkene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med mange hilsninger i dagboka mi. :strix:

Virker veldig slitsomt med sånne sykluser som du har, Zia. Er glad jeg slipper den ekstra frustrasjonen det må være. Jeg var raskt tilbake i vanlig syklus, men det har ikke hjulpet noe særlig. Men alt ordner seg vel for snille piker til slutt. :kose:

Er ganske utålmodig av meg, men har blitt litt mer avslappa den siste tida. Hadde vel blitt gæren hvis ikke. :fnise: Krysser fingrene for at vi alle kan møtes i graviditetsbøkene om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Innom og hilser på :)

Får håpe du slipper å være her så lenge.. Tar på å være her så lenge :)

Bra du klarer å slappe litt mer av, det er en dyd når det gjelder prøving altså :fnise:

Blir spennende å følge med her :jepp:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det morsdag. Vi pleier ikke å gjøre så mye ute av det i familien vår, men jeg ringte ihvertfall hjem og hadde en lang prat med mamma. :skravle:

Håper så inderlig at neste år så sitter jeg selv med en liten en i armene den dagen. :kgbaby: I år ble det i stedet en bedre middag og god vin sammen med mannen. Er jo ikke så verst det heller. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det bare tull med EL-testene. :sukk:

TR var 3. februar så jeg begynte EL-tester 13. som det sto på pakken, har hatt tydelig kontrollstrek og en svak teststrek hele tiden, men teststreken har egentlig bare blitt svakere og svakere og i dag så var den nesten usynlig... :klø: Nå lurer jeg egentlig på om jeg kan ha hatt kjempetidlig EL, evt. så har jeg superkort lutealfase eller ingen EL i det hele tatt... :trist:

Har vært så sikker på at alt var i orden siden syklusen er superstabil på 27 dager og jeg har hatt tydelige EL-symptomer. Det hadde jeg denne måneden også, men ingen utslag på testen... Kanskje jeg skal prøve Damiana og Wild yam som jeg ser flere bruker?

Har vært innstilt hele tiden på at dette kunne ta tid, men nå begynner frustrasjonen å bre seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Tuslet meg en tur inn i dagboka di! Kjipt å være usikker på EL. EL har å oppføre seg fint og eksemplarisk :nei:

Drysser litt babystøv jeg så får vi håpe det hjelper. :hjerter_rundt: Skal i gang med prøving selv og synes det er spennende å følge med på andre som også håper på en liten spire i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snodige greier med testene.. Tror det må være noe som går, for jeg skal i teorien ha EL i dag, og tok en test i går som var veldig negativ! :klø:

Tror det bare er å fortsette å teste så får vi se om det dukker opp noe om noen dager :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselige hilsener. :klem: Det er ganske godt å vite at man ikke er alene om alt dette tullet. :) Selv om jeg selvfølgelig skulle ønske at vi slapp dette.

Har ikke helt gitt opp denne PP, men har nå lagt plan for mars måned: Jeg skal ta EL-tester hver eneste dag fra TR til TR og om det ikke dukker opp en positiv test så blir det legetime. :enig: Det som er litt dumt er at legen og jeg var enige om at det skulle bli henvisning snart, men om det er EL-trøbbel så må det nok vente til EL er kartlagt. :murvegg:

Jaja, som den innflytta trønderjenta (og sportsidioten) jeg er så må jeg bare si: HEIA PETTER! :fnise::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har EL da?

Hvorfor må du vente med henvisning til du har kartlagt EL?

Det er jo en grunn for at man begynner utredning, er jo for å finne ut slike ting, det første jeg ble testa for var EL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei frkhøne. :) Jeg var veldig sikker på at jeg hadde EL, men ikke så sikker lenger nå. :vetikke:

Siden jeg har endometriose så ser ikke legene noen grunn til å utrede meg så mye i utgangspunktet. Blir jeg ikke gravid så er det en åpenbar grunn for å si det sånn. Jeg har egentlig blitt utredet for mange av de vanlige tingene på forhånd i forbindelse med tidligere diagnostisering. Jeg går fast til spesialist på sykehuset og vi vil visst sendes til rask utredning (kjapp utredning av mannen og så rett til IVF) etter et år, men dersom det viser seg å være andre ting i tillegg til endo'n så blir det med ett litt mer komplisert.

Så jeg vil nok sendes til utredning, men om det er EL-trøbbel så vil det bli vanlig utredning og ikke fast track. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevermind... :danse:

Superpositiv EL-test i dag. Hipp hipp hurra! :danser:

Er riktignok ekstremt mye senere enn det jeg har trodd det var tidligere, men akkurat nå er jeg bare superglad. :hoppe:

Vi snakkes om noen dager, mannen og jeg har...ehm...planer. :lur:

Håper dere andre som også venter på EL har hatt samme resultatet i dag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuslet innom for å si hei Punky :hallo:

Håper det går bra med prøvingen og venter på spennende oppdateringer :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...