Gå til innhold

Fjerne maling fra gummi list vindu.


MissPierce

Anbefalte innlegg

I går brukte jeg evigheter på å male vinduene hos mamma, og sørget for å ikke få noe maling på gummi listene.

I dag dro jeg bort noen timer, og skulle male videre da jeg kom hjem.

Men mamma er så utrolig utålmodig, så hun hadde da tatt det neste strøket selv. Å da selvfølgelig sølt en del på disse gummi listene.

Det er malt med vanntynnbar maling.

Er det noen måte å få det vekk på, utenom å måtte skrape?

Noen som har noen idee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skraper du, så kutter du i gummen, har prøvd!

Mine øyne er nå lukket for malingssølet på våre lister, da den ikke har vært mulig å fjerne der tapen ikke har dekket.

Anonymous poster hash: 10662...ff0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skraper du, så kutter du i gummen, har prøvd!

Mine øyne er nå lukket for malingssølet på våre lister, da den ikke har vært mulig å fjerne der tapen ikke har dekket. Anonymous poster hash: 10662...ff0

Akkurat derfor det ikke blir skraping.

Jeg bruker ikke tape, men en sparkelspade i metall som jeg holder inntill. Da blir det ikke søl. Å kommer det en dråpe så fjerner jeg den med en gang. Før det tørker.

Men mamma ødela jo den jobben jeg gjorde i går, da hun sølte til igjen.

Hadde jeg vist at hun kom til å gjøre det, så hadde jeg ikke giddi å brukt så lang tid eller vært så nøye.

Endret av MissPierce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanntynnbare malingen setter seg ikke så godt fast i gummilisten. Bruk tuppen av en flat skrutrekker, så tror jeg det meste løsner. Gni frem og tilbake i den vinkelen som virker best. Siden skrutrekkeren ikke er skarp vil ikke listen på et moderne vindu ta skade. Restene kan du slipe med kanten på et brettet sandpapir. Tørk av med rødsprit.

Gammel oljemaling, tynnet med white spirit, fjerner jeg med aceton eller lynol. Da må man være kjapp, for disse midlene løser opp gummi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vanntynnbare malingen setter seg ikke så godt fast i gummilisten. Bruk tuppen av en flat skrutrekker, så tror jeg det meste løsner. Gni frem og tilbake i den vinkelen som virker best. Siden skrutrekkeren ikke er skarp vil ikke listen på et moderne vindu ta skade. Restene kan du slipe med kanten på et brettet sandpapir. Tørk av med rødsprit.

Gammel oljemaling, tynnet med white spirit, fjerner jeg med aceton eller lynol. Da må man være kjapp, for disse midlene løser opp gummi.

Takk Mons :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...