Gå til innhold

Hvordan klarer folk å bo i blokk uten heis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle hjelpe en venninne med å flytte og trodde jeg skulle dævve av astmaanfall. Hun bodde i 4.etasje UTEN heis! Hvordan orker folk?

Jeg hater trapper i tillegg så hadde aldri orka det der. Tenk når man har handla masse mat eller skal bære noe tungt :sjokkert:



Anonymous poster hash: 1d2c8...40a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er upraktisk når man skal bære tungt, ja, men ellers er det bare fin hverdagstrim. Jeg bor høyt oppe, og tar ofte trappene selv om jeg har heis :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk på de som både har barn OG må bære tunge ting.. jeg hadde svimt av.



Anonymous poster hash: 1d2c8...40a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det bare er noen få etasjer, velger jeg heller å gå trappene enn å ta heisen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal begynne å trene...

Trener 3-4 ganger i uka jeg du men jeg HATER trapper. Blir så sliten.

Anonymous poster hash: 1d2c8...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

jeg bodde i 3. etg en gang. første tiden der var tung, men på slutten kunne jeg løpe opp uten noe stress. så man venner seg til det meste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg skulle hjelpe en venninne med å flytte og trodde jeg skulle dævve av astmaanfall. Hun bodde i 4.etasje UTEN heis! Hvordan orker folk?

Jeg hater trapper i tillegg så hadde aldri orka det der. Tenk når man har handla masse mat eller skal bære noe tungt :sjokkert:

Anonymous poster hash: 1d2c8...40a

Det er ikke bygningen uten heis det handler om, det er kondisjonen og innstillingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mormor på 77 bor i blokk uten heis. I sjuende etasje.



Anonymous poster hash: 429b6...f00
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bygningen uten heis det handler om, det er kondisjonen og innstillingen din.

Jeg må ta astmaspray, så JO det er slitsomt. Jeg tar ikke ventoline for moro skyld da!

Anonymous poster hash: 1d2c8...40a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint!

Da vi flyttet inn samlet gubben sammen kompiser til bæredugnad, og når vi kjøper større, tyngre ting, som sofa og hvitevarer, så betaler vi for levering helt inn i leiligheten, samt at de tar med gamle hvitevarer tilbake.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i 12.etasje og går oppover hver eneste dag for treningens del. I tillegg bruker jeg trappa til skikkelig trening også ved å ta heisen ned, og deretter gå opp ti ganger. Da er jeg god og svett. Blir jo som å gå til 120. etasje :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg skulle på visninger med en kompis. Han fant en leilighet han likte godt men den hadde ikke heis. Jeg sa ta den du får bare trim. Nå angrer jeg på at jeg rådet ham til å kjøpe den for det er et slit hver gang jeg skal på besøk :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjestvest

Jeg bor i 12.etasje og går oppover hver eneste dag for treningens del. I tillegg bruker jeg trappa til skikkelig trening også ved å ta heisen ned, og deretter gå opp ti ganger. Da er jeg god og svett. Blir jo som å gå til 120. etasje :)

Finnes det ignorerknapp her noe sted? :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke treningsstudio når man bor i blokk med trapper.

Man kan hoppe, sprinte, jogge, intervall-trene og ta armhevinger i trappen. Veldig fint.

Her jeg bor nå er det ikke nok trapper... :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv oppvokst i blokk uten heis, bodde i fjerde etasje, og var aldri noe problem.

Å gå i trapp er bare god trim.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan klare å bo opp til tredje etasje uten heis, for det er jeg oppvokst med, men noe høyere enn det begynner å bli vanskelig. Det er en grunn til at alle nye bygg med minst 4 etasjer MÅ ha heis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg må ta astmaspray, så JO det er slitsomt. Jeg tar ikke ventoline for moro skyld da!

Anonymous poster hash: 1d2c8...40a

Beklarger at jeg ikke fikk med meg det i hovedinnlegget. Det er selvfølgelig ikke en kjekk sykdom for deg.

Når det er sagt så vil man vel hjelpe en venninne samtidig som det er lett å overse egne begrensninger. Men du fikk en glad venninne da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bodde i 4 etg uten heis i Oslo med en baby. Gikk fint. 70 trappetrinn, god trim. Men flytting var et helv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv oppvokst i blokk uten heis, bodde i fjerde etasje, og var aldri noe problem.

Å gå i trapp er bare god trim.

Samme her. Bodde også i 8. etasje i en blokk med heis, men der heisen sto oftere enn den gikk. :P Så er godt vant med trapper ja. Nå bor jeg bare i 2. etasje da, føles litt luksus egentlig. :P

Anonymous poster hash: 5fe10...33c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...