Gå til innhold

Å bo på Tjuvholmen - erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg er midt i en prosess med å finne leilighet til høsten. Jeg er i tidlig tjueårene og skal flytte fra et mindre tettsted utenfor byen og inn til Oslo. Tjuvholmen virker som et interessant og flott sted å bo som ungkar et år før det bringer videre til et boligkjøp og en litt mer realistisk plassering/livsstil. Spørsmålet mitt er om det er noen her som bor i eller i nærheten av Tjuvholmen og kan dele sine erfaringer og meninger om å bo der med tanke på beliggenhet, transport, miljø også videre? :)

Anonymous poster hash: 18bbb...345

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du finner langt bedre og mer sentrale områder å bosette deg.

Tjuvholmen er ganske bråkete i sommerhalvåret. Det er mye skrål og skrik fra båtene og fra utestedene rundt.

Men det er også veldig pent her. Sentralt ift mange ting, men jeg liker meg bedre litt lenger opp!

Anonymous poster hash: ab376...194

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med adresse på Tjuvholmen vil du ihvertfall få med deg mange solbleka babes hjem kl 0300 om du er ute på livet på Aker Brygge..



Anonymous poster hash: bee59...4e5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvholmen er en fantastisk bydel. Hadde uten tvil valgt å bosette meg der om økonomien tillot det.



Anonymous poster hash: 609b0...130
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvholmen er en fantastisk bydel. Hadde uten tvil valgt å bosette meg der om økonomien tillot det.

Anonymous poster hash: 609b0...130

Tjuvholmen er ingen bydel. Det er helt håpløst med parkeringplasser der, men det er jo bare viktig om man har bil :) Ellers er det jo fint nytt og sentralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker det godt.

Jeg har ikke bil, så skal ikke vurdere parkeringsmuligheter. Men transportmulighetene er gode - 54 og 21-bussen fra bryggetorget, flere andre busser fra vika og gangavstand til rådhuset og nationalteateret (ca 10-15 min). Jeg har bodd her i halvt år og har i hvertfall ikke hatt problemer med å komme med steder.

Er du glad i å spise ute er det mange gode muligheter, og er du motesnobb har man flere merkebutikker i nær avstand.

Det kan være litt bråkete i helgene - spesielt hvis man er bosatt i nærheten av et utested (som f.eks. bar tjuvholmen). Men jeg sover veldig lett og det har ikke vært et problem for meg så tror det vil være greit for de fleste.

Ellers vil jeg si at det er veldig koselig og pent her.



Anonymous poster hash: 8ff69...e00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjuvholmen er ingen bydel. Det er helt håpløst med parkeringplasser der, men det er jo bare viktig om man har bil :) Ellers er det jo fint nytt og sentralt :)

Fint at du kunne poengtere det da - herregud!

Anonymous poster hash: 609b0...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvholmen er ingen bydel. Det er helt håpløst med parkeringplasser der, men det er jo bare viktig om man har bil :) Ellers er det jo fint nytt og sentralt :)

Tjuvholmen er en bydel. Du bør sjekke fakta ;)

------

Leiligheter i Oslos nyeste bydel

På Tjuvholmen finner du små og store leiligheter i et spennende miljø, gode restauranter for enhver smak, moderne kontorer og umiddelbar nærhet til Oslofjorden. Alt på ett sted!

Anonymous poster hash: 609b0...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvholmen kan fort bli litt øde sent på kvelden/natten, som kvinne synes jeg noen ganger det har vært ubehagelig å gå hjem alene. Men det er jo ikke noe problem for menn.

Anonymous poster hash: 3e62c...32b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjuvholmen er en bydel. Du bør sjekke fakta ;)

------

Leiligheter i Oslos nyeste bydel

På Tjuvholmen finner du små og store leiligheter i et spennende miljø, gode restauranter for enhver smak, moderne kontorer og umiddelbar nærhet til Oslofjorden. Alt på ett sted!

Anonymous poster hash: 609b0...130

https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/bydeler/

Finnes ikke tjuvholmenbydel på oslo kommunes sider og jeg regner med de har kontroll?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Anbefales ikke, da det finnes mye bedre alternativer i Oslo.

 

Jeg bor der ikke nå, men bodde ganske så nylig med min mor der.

 

Det er først og fremst veldig dyrt, min mor måtte ut med 14 millioner for en leilighet og 1,1 millioner for parkeringsplass. Deretter må hun betale rundt 8000kr i felles utgifter hver måned...

 

Det er altfor mange turister og billige nordmenn der, jeg bodde ved fearnley museet og hagen der var alltid full av søndags turister fra mindre pene strøk, som forstyrret utsikten vår. Folk som besøkte var også generelt uhøflige, de tar ofte bilder av boligblokkene der vi bor og det er ubehagelig.

 

Har nå flyttet for meg selv og ser nå selv etter en plass på Briskeby. Mye penere og roligere strøk.

 

Var dog veldig pent og magisk om vinteren, da det er flott belysning om natten ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GlutenBlaster

Jeg synes man får veldig lite for pengene på Tjuvholmen. Så pen utsikt trenger man bare om man er pensjonist og skal sitte og se ut vinduet i timesvis hver dag. Og boligene ser ofte ut som glorifiserte lagerbygninger. I tillegg er det øde og utrivelig å gå der alene om kvelden, og det har også vært flere overfall der. Det er en kjedelig del av byen også. Hvis jeg skulle hatt noe i den prisklassen hadde jeg heller gått for en barcode-leilighet eller en på Sørenga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i alle fall uhyre sentralt.

 

I mange år hadde jeg kontor på Tjuvholmen, og de dagene jeg tok toget så hoppet jeg av på Nationalteateret og var på kontoret noen ganske få minutter senere.

 

Dagens priser for leilighet på Tjuvholmen er ikke for folk flest, men har du råd og vil bo sentralt så kjør på.



Anonymous poster hash: e98ea...8f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjuvholmen er en bydel. Du bør sjekke fakta ;)

 

------ Leiligheter i Oslos nyeste bydel 

På Tjuvholmen finner du små og store leiligheter i et spennende miljø, gode restauranter for enhver smak, moderne kontorer og umiddelbar nærhet til Oslofjorden. Alt på ett sted!

Anonymous poster hash: 609b0...130

Haha! Det er forskjell på "bydel" for reklamens skyld og en faktisk bydel! Uten at det er relevant for TS.

Anonymous poster hash: fd84d...1a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...