Gå til innhold

Ingen vil feire bursdagen min :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Huff, jeg ble lei meg av å lese dette, også fordi jeg kan tenke meg at dette er noe som godt kunne ha hendt med meg selv... Gratulerer med overstått bursdag :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er trist, men skjer nok desverre oftere enn vi aner. Jeg har alltid hatet å feire min egen bursdag, men jeg leide ett utested sentralt og inviterte ca.20 stk en måned før feiringen. På selve dagen dukket 4 stk opp.. Skikkelig nedtur. Og i tillegg endte alle opp med å gå til ett annet utested, når hele vitsen var å samle alle på ett sted..

Året etter skulle jeg lage surprise-party foren venninne. Jeg ba ca. 20 stk og jeg måtte nesten trygle alle om å komme, fordi alle er sånn som setter seg på 'kanskje' på alle arrangementer. Det er synd at folk holder på sånn..

Anonymous poster hash: 20cfb...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg har blitt ordentlig trist av å lese en tråd på KG.

Herregud, for noen "venner" du har. De burde virkelig skamme seg! :kjefte:

Jeg har ikke noen gode råd, dessverre, men vil gi deg en klem og ønske deg gratulerer med dagen :blomst::klem:

Helt enig med Doge her..

Du burde avlyse for de der er virkelig ikke noen gode venner i det hele tatt! Ser ut som at de bruker deg som en slags nødløsning :(

Dropp disse menneskene du, å finn deg nye venner :klem:

Gratulerer med dagen, håper du får kost deg masse for det om :troest:

Endret av Frk.K
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :)

Jeg skal tenke på å avlyse. Tror jeg skal gjøre det til en "grillfest" så blir det ikke så flaut når bare noen få dukker opp, for da kan vi i hvert fall sitte rundt en bord, de få som komme samler seg ikke og prater om at de kjeder seg i hvert fall..

TS



Anonymous poster hash: 0be94...dfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du en - 1- venninne som du vet stiller opp? Og som du har mye til felles med?

Jeg har i mange år feiret bursdagen min med kun en av venninnene mine. Og hun feirer bursdagen sin med meg. (Det hendte at vi må "flytte" feiringen noen dager litt etterhvert som vi fikk oss samboere og barn og sånt..)

Men vi har en mange, mange år gammel tradisjon med å feire - på vårt eget vis. Da kjøper vi ganske kvalmende kaker (konkurranse om å finne kakene med mest farger og mest krem/marsipan), og gir hverandre veldig dumme gaver. Skikkelig glorete bursdagskort hører også med. Og fniser og ler som fjortiser. Selv om vi begge nå er i bestemoralder. Denne tradisjonen begynte vi med når vi var rundt 25 år.

Jeg gleder meg til 51 års bursdagen min om 7 uker. Fordi jeg vet at da blir det moro! Ikke med 20 gjester. Ikke 10. Men med denne ene spesielle gjesten. Hun har allerede røpet litt om gavene som venter meg i år. (Hun har vært i Roma nå i ferien og kom over en ordentlig glorete butikk som solgte masse religiøse plastdekorasjoner som både roterer og blinker og lyser :fnise: ) Gleder meg!

Det jeg prøver å si, er at det er mange måter å feire bursdag på. Og at det går an å ha det moro selv om ikke hele eller halve vennegjengen stiller opp.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som bursdagene mine! Inviterer en 10 stk kanskje, i fjor kom 2, da ga jeg opp :P Så i år driter jeg bare i det og tar det som en helt vanlig dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer gjerne! Hvor bor du? :nigo:

Og gratulerer med dagen/overstått TS!

Endret av Pottepalme
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Dette var skikkelig trist å lese. Fikk rett og slett vondt inni meg.

Har ikke noe særlig med råd, utenom å kutte disse vennene dine ut. Jeg ble selv mobbet av mine "nærmeste venner", og min bror sa til meg at jeg bare måtte kutte dem ut. Jeg var redd for at jeg ikke ville få nye venner, så jeg turde ikke, og fortsatte å ha kontakt med de. Det var det dummeste jeg har gjort, og jeg angrer på at jeg ikke kuttet kontakten.

Nå var jeg bare barnet når dette holdt på, så mine foreldre tok en real prat med disse ungdommene face to face etter en stygg episode, skal si de fikk hakeslepp. Etter det sluttet vi også å være sammen. Kanskje ikke dette er løsningen i ditt scenario, men.

Nå har jeg funnet meg venner som faktisk verdsetter meg, og jeg er så glad for at jeg ikke har noe med disse å gjøre lenger, og at foreldrene mine tok grep!

Vit at det finnes gode venner der ute, som ikke oppfører seg slik som du beskriver.

Og gratulerer med dagen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa at alle dager den neste uka passet, så vi kunne finne en dag de fleste kunne.

Anonymous poster hash: 0be94...dfb

Dårlig triks i ludo å ikke fastsette en dato. Er mer sannsynlig at ting blir bare somlet bort når folk ikke har noe konkret å forholde seg til. Så det er bedre å bare sette en dato selv og risikere at noen få ikke kan enn å være vag og risikere at ingen kommer.

Anonymous poster hash: 5e8a0...626

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tradisjon du har Dolce!

Pottepalme: Hihi, jeg smilte når jeg så den!

TS

P.S Jeg ser an i år, oppdaterer dere om hva det blir til - hvis det blir en fest, hvordan det blir, eller om jeg avlyser.

Dere er best :)



Anonymous poster hash: 0be94...dfb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, har du en - 1- venninne som du vet stiller opp? Og som du har mye til felles med?

Jeg har i mange år feiret bursdagen min med kun en av venninnene mine. Og hun feirer bursdagen sin med meg. (Det hendte at vi må "flytte" feiringen noen dager litt etterhvert som vi fikk oss samboere og barn og sånt..)

Men vi har en mange, mange år gammel tradisjon med å feire - på vårt eget vis. Da kjøper vi ganske kvalmende kaker (konkurranse om å finne kakene med mest farger og mest krem/marsipan), og gir hverandre veldig dumme gaver. Skikkelig glorete bursdagskort hører også med. Og fniser og ler som fjortiser. Selv om vi begge nå er i bestemoralder. Denne tradisjonen begynte vi med når vi var rundt 25 år.

Jeg gleder meg til 51 års bursdagen min om 7 uker. Fordi jeg vet at da blir det moro! Ikke med 20 gjester. Ikke 10. Men med denne ene spesielle gjesten. Hun har allerede røpet litt om gavene som venter meg i år. (Hun har vært i Roma nå i ferien og kom over en ordentlig glorete butikk som solgte masse religiøse plastdekorasjoner som både roterer og blinker og lyser :fnise: ) Gleder meg!

Det jeg prøver å si, er at det er mange måter å feire bursdag på. Og at det går an å ha det moro selv om ikke hele eller halve vennegjengen stiller opp.

Åååeh så herlig :rodmer: Høres ufattelig kjekt ut! :jepp: Vil heller ha det sånn ja, le meg fillete sammen med èn god venn, enn å sitte å kjede meg sammen med 10 eller flere :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig tradisjon du har Dolce!

Pottepalme: Hihi, jeg smilte når jeg så den!

TS

P.S Jeg ser an i år, oppdaterer dere om hva det blir til - hvis det blir en fest, hvordan det blir, eller om jeg avlyser.

Dere er best :)

Anonymous poster hash: 0be94...dfb

Kan gjerne komme i bursdagen din neste år?

(Men se opp for at jeg muligens stiller med kvalmende kake og glorete gaver ;) )

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forferdelig trist å lese! Disse vennene dine er absolutt ingen gode venner!

Hvordan pleier disse vennene dine å feire sine bursdager? På likt vis som deg? Eller liker du å ha det litt annerledes enn dem? Ikke at du ikke kan få gjøre noe annerledes, men det kan jo hende de har høye forventinger av en eller annen grunn og derfor synes det er kjedelig?

edit; Må også legge til at du bør si ifra til vennene dine i etterkant av feiringen (om du velger å ha den) om hvordan det føltes. Spesielt dersom de klager, dropper ut i siste liten o.l. Fortelle dem hva du føler. Kanskje de ikke tenker over følelsene dine oppi det.

Lykke til! :)

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var trist.... Jeg sluttet å feire bursdag da jeg sluttet på barneskolen pga at mange ikke dukket opp, og det ble litt pinlig når gjestne kranglet med moren sin på vei inn om at de ikke ville i selskap. Men da jeg skulle fylle atten ville bestvenninne mine absolutt holde selskap for meg. De sa de skulle ordne alt, og vi snakket med familien min slik at de reiste på hytta den helgen. På bursdagen satt jeg klar fra klokken 18, men det ble senere og senere uten at noen kom. Ingen svarte når jeg ringte. Like etter midnatt sjekket jg Facebook og der sto det at alle vennene mine hadde dratt på byen.... Jeg var så flau at jeg ikke klarte å si noe til familien, så jeg var hjemme alene en langhelg og bare gråt. Ingen av "Vennene" mine har noensinne unnskyldt seg, alt de sa var hvor kult de hadde hatt det på byen. Etter det har jeg holdt meg hjemme eller med familien.

Anonymous poster hash: 2692b...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, dette var trist. Du bor ikke tilfeldigvis i Bergen? :fnise: Jeg skulle gjerne kommet og gjort alt for at du hadde fått en helt awesome kveld!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Året etter skulle jeg lage surprise-party foren venninne. Jeg ba ca. 20 stk og jeg måtte nesten trygle alle om å komme, fordi alle er sånn som setter seg på 'kanskje' på alle arrangementer. Det er synd at folk holder på sånn..

Anonymous poster hash: 20cfb...80d

Det plager meg veldig også. Folk blir bedt med på noe, og det virker som de setter det som plan B i tilfelle det skjer noe kulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god klem sendes din vei, sammen med en gratulasjon!

Sitter med litt samme følelse, fyller selv 20 i september, og har bange anelser om at feiringen med venninner blir noget i uvater. For min del, og ulikt din situasjon, er det bestandig folkevandring hjem til oss med familie hver gang det er bursdagsselskap, så jeg kan heldigvis trøste meg med det. Skulle ønske du også hadde det slik ang din familie.

Så godt å høre at kjæresten din gjorde stas på deg. Vet det ikke er like lett som det er lurt, men prøv å ta vare på den typen minner, og i allefall forsøk å la det overgå de dårlige. Det er som sagt vanskelig, men i allefall prøv.

Igjen, sender deg en god klem :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var utrolig trist å lese. Jeg unner ingen å oppleve noe sånn. Disse som ikke dukker opp er ikke dine venner, dessverre. Jeg ville aldri ha behandlet mine venner sånn, og mine venner ville heller aldri ha behandlet meg sånn. Jeg får virkelig vondt av deg. Du høres helt super ut og setter igang SÅ mye for at vennene dine skal hygge seg, så gidder de ikke å møte opp engang. Nei, du fortjener bedre! Jeg sender deg en god og varm klem!



Anonymous poster hash: 2ce55...9d4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så trist :(

Jeg elske bursdager, både min egen og andres. Nå er jeg den eneste som feirer bursdagen min av mine virkelige gode venner og det kommer færre og færre for vært år. Noe som er helt greit, de har fått et annet liv med barn og samboer. Jeg er singel og liker en bytur i ny og ne. Jeg har 4 virkelige gode venninner og 2 av de bor i et annet land, men så lenge disse 4 kommer (iallefall prøver) blir jeg veldig glad. Festen blir bra med få også. Er en annen gjeng som pleier å komme, men de er mest opptatt av seg selv og sjelden med på byen, noe som også er greit.

Hva med å bare invitere noen få? Håper bursdagen din blir alt du ønsker deg uansett. Og gratulerer på etterskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...