Gå til innhold

Ingen vil feire bursdagen min :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp fylt 20 år. Alle vennene jeg pleier å bli invitert til/invitere er hjemme på samme tid og jeg inviterte da til bursdagsfest som er nå i helgen. Jeg skulle stå for all mat og litt velkomstdrinker og kake og slikt, sa at gave ikke var nødvending, men at annen alkohol man måtte ønske måtte man ta meg selv. Jeg sa at alle dager den neste uka passet, så vi kunne finne en dag de fleste kunne.

Jeg inviterte for fire uker siden, cirka måned i forveien. Men det ble som jeg fryktet.

Jeg inviterte cirka 20. Noen har sagt de ikke kan fordi "jeg må passe på lillesøster (som er 14 år), kan ikke komme", noen skal på jobb og "orker ikke komme etterpå", "tror jeg skal noe" osv.

De som skal noe skjønner jeg jo. Men resten har ikke svart. I fjor skjedde det samme. Veldig få svarte, selv om jeg forsøkte å spørre alle personlig på facebook om de kunne pga mat og slikt. Flere sa faktisk at de skulle komme, men sende meg melding kl 21 på festen og sa de skulle noe annet. Virker som om jeg er "siste mulighet hvis de ikke finner på noe bedre".

I fjor endte det med at vi ble 4 stykker inkludert meg (av totalt 23). Altså tre gjester. Man kan mildt si det ikke var så veldig god stemning. Jeg hadde bestilt pizza til 15 stykker (de som hadde gitt inntrykk av å kunne komme), laget fire kaker, kjøpt is og fem flaske vin til velkomsdrink. Ryddet og vasket. Gjestene snakker om å reise videre på en fest rett etter at de kom. Hun ene klaget rett ut om hvor mye hun kjedet seg. Jeg forsøkte å finne på morsomme ting vi kunne gjøre, men ingen var spesielt begeistret. Det ble alle på iPhonen sin.

De klagde høylydt i fjor på bursdagen over hvor dyrt bursdag var pga gave og alkohol. Jeg satt og skammet meg over at de følte det var sånn å komme til meg.

I år sa jeg ettertrykkelig at det eneste jeg ønsket meg var personlige gaver som hjemmelagde armbånd, bilder, eller fine kort med noe personlig skrevet, fordi jeg har alt, sånn at ingen skulle føle det kostet dem noen ting.

Det som er så rart er at det gjelder bare min bursdag, alle kommer i de andre sine.

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre. De virker rett og slett uinteressert. Ei av de inviterte som ikke har sagt noe enda har postet på facebook om noen ville være med på en lokal "amatør"-konsert og ta noen øl for å finne på noe hyggelig. Akkurat datoen jeg inviterte. På eventen min skrev hun "tror jeg skal noe da dessverre" på alle datoene jeg foreslo.

Jeg måtte bare få det ut. Vet at bursdag kanskje er en litt selvopptatt ting å feire, men jeg ville gjerne ha en anledning å invitere vennene mine hjem, så jeg kan lage mat og styre litt. Syntes det er så koselig, men de gjør det så veldig tydelig at de ikke ønsker å komme til meg.

Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre, hvert år føler jeg færre og færre av gjestene bryr seg om meg. Ingen gir inntrykk av å mislike meg, de bare syntes ikke det er "verdt bryet og pengene" å komme.. :(:(



Anonymous poster hash: 0be94...dfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så trist! :( Men sannheten er at de er ikke vennene dine lenger.



Anonymous poster hash: 49cd9...836
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser en tendens til slikt når man ikke ringer rundt og snakker med folk personlig.... :/

Prøv og ta en ringerunde!



Anonymous poster hash: 7dd95...90c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sitronmelisse

For noen elendige venner!

Dropp pizza, kaker og is, men si at det er fri bar og potetgull....høres ut som det er det de er ute etter (rølpefest).

Eller spør om noen har lyst å bli med ut på bar eller restaurant og feire bursdagen din. Jeg hadde ihvertfall slutta å invitere dem hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er første gangen jeg har blitt ordentlig trist av å lese en tråd på KG.

Herregud, for noen "venner" du har. De burde virkelig skamme seg! :kjefte:

Jeg har ikke noen gode råd, dessverre, men vil gi deg en klem og ønske deg gratulerer med dagen :blomst::klem:

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Herregud, jeg skjønner at ikke alle klarer å planlegge, og at ikke alle 23 møter opp synes jeg er helt fair (jeg forventer ikke så mye av andre enn de 3-5 nærmeste vennene), men at folk avlyser i siste liten og at de som kommer sitter og klager..! :sjokkert: Dette høres jo bare trist ut. Sist jeg feiret bursdag hadde vi kake, jordbær, is og sjokolade, som en skikkelig barnebursdag, og jeg tror det ble inntatt totalt to glass vin fordelt på hele festen (6-7 stykker), men vi storkoste oss! Man må ikke ha rølpefest med 20 gjester for at bursdag skal være gøy, altså. Dårlige venner du har :(



Anonymous poster hash: 68af9...80a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, blir så lei meg på dine vegne. Og fjorårets bursdag, hvem er det egentlig som takker ja, for så å klage over at de heller ville vært et annet sted?!



Anonymous poster hash: 042a9...422
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Gratulerer med dagen!!

Kjipt med sånne venner. Drit i dem, inviter familien og kos deg!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en god klem! :hug:

Dessverre kan man ikke diktere hva andre skal føle og gjøre. Er det noen i gruppa du føler deg nærmere enn de andre, som du kan betro disse tankene til? Noen ganger er det greit å "få det ut".
:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med de andre her; for noen dårlige venner du har! Er det noen av dem du føler er mer nære? Da kan du jo evt feire bare med de næreste vennene dine. Vi pleier å gjøre det, og koser oss masse med "bare" mat, kaker og brus. Trenger ikke være noe store greier for å ha det gøy 😊

Klem til deg og gratulerer med overstått! 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

Tusen takk alle sammen! Det betyr mye å høre. Vi var litt nærmere før da vi gikk på skole sammen, men jeg prøvde aldri å være noe midtpunkt fordi jeg drev med så mye annet ved siden av og kjente "mange".

Jeg har alltid vært typen som har hatt veldig mange bekjent, men veldig skikkeilg gode venner. Vi har vokst i veldig forskjellige retninger og blitt forskjellige. Jeg liker en god fest, men jeg er ikke så mye på småarrangementer og drikker så mye på generell basis. De er nok mer "hipstere", hvis dere skjønner. Det har blitt til at de alltid har veldig god kontakt og treffes ofte. Jeg føler jeg stadig tar initiativ for å treffes i perioder, men blir avvist uansett. De har veldig ofte arrangementer uten meg.

De siste årene har jeg kjent veldig mange, men alle jeg er ganske nærme er i veldig forskjellige gjenger så kan ikke samle bare de.

Tror nok det blir til at jeg avlyser i siste sekund bare for å "vise dem" hvor dårlige venner de er .. Men er så trist å ikke feire bursdagen for første gang. Vurderte samme i fjor, men det knuste hjertet mitt, så jeg prøvde jo.. Alle hadde dratt hjem innen kl 23 i fjor, var nesten glad for at de dro så tidlig ..



Anonymous poster hash: 0be94...dfb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner hvordan du har det.. :gratulerer: gratulerer med dagen



Anonymous poster hash: 042ba...6be
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sommerferie. Hva med å utsette feiringa med vennene en måneds tid, til alle er tilbake fra ferie, - og sannsynligheten er større for at flere er hjemme(?). Da er det gjerne flere som kan når man er tilbake til hverdagen igjen etter ferien. Mange av dem som har bursdag midt på sommeren pleier å gjøre det sånn

De siste årene har jeg kjent veldig mange, men alle jeg er ganske nærme er i veldig forskjellige gjenger så kan ikke samle bare de.


Anonymous poster hash: 0be94...dfb

Hvorfor kan du ikke det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte på min 18,19 og 20 års dag. Vi var max 4 stk som endte opp på byn og det hele var ikke noe gøy. Så bestemte jeg meg for å droppe de som ga faen og "gikk på leiting" etter nye venner. Jeg begynte da på dansekurs og div. På 21 års dagen min så kom alle jeg inviterte, vi var 12 stk og det var en fantastisk fest.



Anonymous poster hash: b1044...718
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sommerferie. Hva med å utsette feiringa med vennene en måneds tid, til alle er tilbake fra ferie, - og sannsynligheten er større for at flere er hjemme(?). Da er det gjerne flere som kan når man er tilbake til hverdagen igjen etter ferien. Mange av dem som har bursdag midt på sommeren pleier å gjøre det sånn

Hvorfor kan du ikke det?

Det var fordi nå har jeg sjekket om alle er hjemme, folk reiser jo på hver sine skoler til høsten så har knapt med tid. Tenkte det var hyggelig å snakkes før alle flytter.

De nærmeste vennene mine er veldig forskjellige, og jeg vet at noen av de misliker de andre litt, eller "ser litt ned på dem". De som er litt hipstere misliker resten fordi de er annerledes typer. Orker rett og slett ikke en skikkelig kræsj.

Takk alle sammen, føler dette nesten blir den hyggeligste delen av feiringen siden dere er så hyggelig. Jeg har ikke så mye kontakt med familien og syntes ikke det er så hyggelig å feire med dem.

De gode nyhetene er at jeg har fått med type (vi har ikke definert noe enda, men er ekslusivt med hverandre). Langdistanse, men han er hjemme så jeg fikk feiret litt med han. Han gjorde stas på meg, ble skikkelig rørt!

Anonymous poster hash: 0be94...dfb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv feiret jeg tjueårsdagen hjemme med slekt/familie, og "barnebursdagene" med venner/klassekompiser var det slutt på en eller annen gang på barneskolen. Kanskje er det noe du også bør vurdere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten TS som skrev den siste lang der :)

Anonymbruker over det: Det var en god idé. Vil jo helst slippe å skvises ut, men om et år så begynner jeg på et nytt studie og håper jeg får meg en del nye venner da. Vet jo at det ikke blir sånn "for alltid", er bare litt kjipt akkurat nå.. :)

TS



Anonymous poster hash: 0be94...dfb
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var dyster og trist lesing og jeg føler med deg. Dette er ikke noe annet enn brutal mobbing. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men prøv å heve deg over det. Kanskje greit å gradvis kutte ut kontakten med de fleste av de.

Håper din neste bursdag blir mye hyggeligere.

Tøft av deg å poste dette, mobbing er et problem som ikke kan bli snakket ofte nok om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var dyster og trist lesing og jeg føler med deg. Dette er ikke noe annet enn brutal mobbing. Jeg har dessverre ingen gode råd å komme med, men prøv å heve deg over det. Kanskje greit å gradvis kutte ut kontakten med de fleste av de.

Håper din neste bursdag blir mye hyggeligere.

Tøft av deg å poste dette, mobbing er et problem som ikke kan bli snakket ofte nok om.

Takk, det setter jeg pris på at du sier, jeg er veldig enig.

Føler meg ikke direkte mobbet, det er jo noen av de som dukker opp som er trofaste (fire-fem stykker). Mest synd at de som konsekvent viser at de ditcher for noe "bedre", eller syntes det er bortkastet tid og penger er de beste venninnene mine for noen få år siden. Jeg stiller alltid opp for dem, men de dropper alltid meg. Før var de ikke sånn, men folk forandrer seg jo selvfølgelig, det kan jeg ikke gjøre noe med.. :)

TS

Anonymous poster hash: 0be94...dfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...