Gå til innhold

Hva gjør jeg nå? Bli ensom og venneløs igjen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har det ikke bra idag.. Trenger tips om hva jeg skal gjøre..

Igår ble det grillfest og alkohol med min kamerats bekjente. Feriestemning, sommer, ja, i det hele tatt.

Min kamerat (vi har trent sammen hver dag nå i et halvt år, og vi er gode venner. Har ikke funnes antydning til romantikk mellom oss.), ble litt for glad i alkohol-flaska igår. Det gikk ned på høykant, og til slutt var det på tide å legge seg. Jeg ble sittende med min kamerat, vi alene, i stua, mens vi planla å snakkes idag. Idet jeg skulle gå, fikk han sagt at han var så kåt for tiden. Jeg aner ikke hva som skjedde,men plutselig satt han omtrent oppå meg, mens han gjentok at han er kåt. Jeg prøvde først å komme meg bort, men i og med at han var såpass full, så var vekten av han ganske tung, og jeg kom meg ingen vei.

Plutselig var buksa hans på knærne, og hodet mitt presset inntil ereksjonen. Han holdt hodet mitt godt fast mens han runket til han kom, hele tiden prøvde han å presse seg inn i munnen min, men jeg klarte å unngå det.. Jeg vred på meg, mens han vred meg tilbake osv osv. Så kom han, og slapp hodet mitt. Så gikk han, og jeg har ikke snakket med ham siden.

Jeg føler meg brukt, forferdet og veldig veldig veldig skuffet og lei meg. Jeg lurer litt på om dette var greit, jeg lurer på om jeg burde bitt ham, noe jeg selvsagt ikke turde, jeg lurer på det meste..

Er både kvalm og dårlig idag. Har lyst å bare legge meg ned å gråte. Alt føles så ensomt og forgjeves. Jeg er på AAP, og har ikke noen å snakke med bortsett fra psykologen min. Jeg er ganske alene mot verden føles det som, og jeg hadde egentlig bare denne vennen. Det gjør alt ekstra trist........



Anonymous poster hash: a4c8d...0d1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, dette er ikke en kamerat. Du har blitt utsatt for et overgrep. Du må snakke med noen om dette. Ikke kontakt han igjen.

Anonymous poster hash: 3f565...460

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg, dette er ikke en kamerat. Du har blitt utsatt for et overgrep. Du må snakke med noen om dette. Ikke kontakt han igjen.

Anonymous poster hash: 3f565...460

Var det virkelig så ille? Jeg vet ikke, jeg føler meg jo helt jævlig, og jeg vet det var galt av ham, men var det ille?

Jeg skjønner egentlig at jeg må kutte ham ut. Vil beholde selvrespekten en smule (om jeg har mer igjen da..) Er bare så trist å måtte gå tilbake til alene-status. Kommer til bli tungt med treningen også, alene...

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om dette var greit, jeg lurer på om jeg burde bitt ham, noe jeg selvsagt ikke turde, jeg lurer på det meste..

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Du lurer på om dette var greit?! Selvsagt var det ikke greit!

Hva er det med alle disse folka her inne som lurer på om "det er greit", eller om "et forhold skal være sånn". NEI, en mann skal ikke slå deg, voldta deg eller psykisk mishandle deg. Hjelpesløse kvinnfolk! Anmeld drittsekkene og kom dere unna!

Anonymous poster hash: 9166e...1a8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du faktisk må spørre om det var å gå over grensen, så var det det! ikke la drittsekker som han slippe unna!! meld han til politiet asap!



Anonymous poster hash: 19397...f59
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det virkelig så ille? Jeg vet ikke, jeg føler meg jo helt jævlig, og jeg vet det var galt av ham, men var det ille?

Jeg skjønner egentlig at jeg må kutte ham ut. Vil beholde selvrespekten en smule (om jeg har mer igjen da..) Er bare så trist å måtte gå tilbake til alene-status. Kommer til bli tungt med treningen også, alene...

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Du vil heller tilbringe tid med en gutt som voldtar deg i fylla, enn å være ensom? Selvsagt var det ille, og du kan vel få deg nye bekjente?

Anonymous poster hash: 2925e...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var jo et overgrep! Kunne ha anmeldt han men blir vel ord mot ord, så sikkert ikke så lett..

Ikke mye til kamerat dette.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dere kjent på et treningssenter eller har dere felles bekjente? Synes det er lettere å kutte han ut hvis dere var "fremmede" som tilfeldig møttes på et treningssenter



Anonymous poster hash: a1a69...ab6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er bedre med en dårlig kamerat eller ingen kamerater, javel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dere kjent på et treningssenter eller har dere felles bekjente? Synes det er lettere å kutte han ut hvis dere var "fremmede" som tilfeldig møttes på et treningssenter

Anonymous poster hash: a1a69...ab6

Har "kjent" ham i mange år, og helt tilfeldig så ble vi vant med å trene sammen. Og finne på noe sammen. Han er sønnen til naboen...................... Jeg var overlykkelig for å få meg en venn. Og nå føler jeg meg bare lurt.... :(

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "kjent" ham i mange år, og helt tilfeldig så ble vi vant med å trene sammen. Og finne på noe sammen. Han er sønnen til naboen...................... Jeg var overlykkelig for å få meg en venn. Og nå føler jeg meg bare lurt.... :(

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Må bare poengtere at han ikke bor hos naboen altså, så det er ikke sånn at jeg hadde truffet ham ved postkassen hver dag fremover.

Alt føles bare veldig håpløst. Jeg vet jo at ingen venner er bedre enn 1 dårlig venn. Jeg har bare vanskelig for å godta det skikkelig tror jeg..

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men du må gi slipp på vennskapet, selvom han er din eneste venn. Ikke at han bør kalles venn. Det der var ikke greit

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist. Han er ikke din venn. Om du skal anmelde eller ikke,er opp til deg. Men livet ditt blir ikke bedre av at du omgås dette svinet. Kutt han ut, og for all del snakk med psykologen din om det. Det han gjorde er ikke greit. Huffameg.

Endret av Ramona
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper jeg klarer å kutte ham ut. En av tankene som har gått i hodet mitt idag er å bare late som om jeg var så full igår at jeg ikke husker hva som skjedde.. Men jeg vet at dere har rett.

Jeg bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det. Har en treningsbag her som er hans, og litt den type ting, men det kan jeg bare levere til naboen selvsagt. Hva om han tar kontakt da? Burde jeg håpe at han ikke tar kontakt, og så prøvd å bare glemme hele hendelsen, og ham? Hva sier man/sier man ikke osv osv.?

Anmelde ham har jeg verken nerver eller energi til. Skal snakke med psykologen, som for tiden har ferie nå.... Er bare pinlig å tenke på hva hun vil synes om dette. Vet jeg ikke skal tenke slik, men jeg er kjempeforvirret..

ts



Anonymous poster hash: a4c8d...0d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han tar kontakt, så sier du at oppførselen hans var totalt uakseptabelt og at du vurderer å anmelde (selv om du ikke skal det). Si at du synes han er en skitten drittsekk som ikke fortjener å ha deg som venn. Si at du har det mye bedre uten han, og at han skal gi faen i å kontakte deg igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var ikke greit! Uansett kjønn, situasjon og relasjon så må alle mennesker respektere hverandres grenser i forhold til egen kropp, og når grensene ikke respekteres så er det et overgrep. Det kan være vanskeligere å se situasjonen klart når man i utgangspunktet har en relasjon som tillater en viss grad av nærhet - en vanlig vennerelasjon - enn hvis det var en helt fremmed, men det gjør det ikke til noe mindre overgrep.

Jeg forstår at det kan oppleves flaut og vanskelig å ta dette opp med psykologen din, men gjør det! Det er bare sånn du gir han/hun muligheten til å hjelpe deg!

I forhold til å skaffe nye bekjentskaper, har du noen interesser du kunne tenke deg å begynne med? Eller kunne du finne noen nye? Å møte mennesker gjennom felles aktiviteter er ofte en god måte å begynne vennskap på. Let på internett om det finnes muligheter der du bor. Om det kan være av interesse er turgrupper eller friluftslivsaktiviteter utfra min erfaring ofte veldig imøtekommende, og er arenaer hvor man blir en del av et felleskap og lettere blir kjent med nye mennesker.



Anonymous poster hash: cc328...6e2
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette var ikke greit! Uansett kjønn, situasjon og relasjon så må alle mennesker respektere hverandres grenser i forhold til egen kropp, og når grensene ikke respekteres så er det et overgrep. Det kan være vanskeligere å se situasjonen klart når man i utgangspunktet har en relasjon som tillater en viss grad av nærhet - en vanlig vennerelasjon - enn hvis det var en helt fremmed, men det gjør det ikke til noe mindre overgrep.

Jeg forstår at det kan oppleves flaut og vanskelig å ta dette opp med psykologen din, men gjør det! Det er bare sånn du gir han/hun muligheten til å hjelpe deg!

I forhold til å skaffe nye bekjentskaper, har du noen interesser du kunne tenke deg å begynne med? Eller kunne du finne noen nye? Å møte mennesker gjennom felles aktiviteter er ofte en god måte å begynne vennskap på. Let på internett om det finnes muligheter der du bor. Om det kan være av interesse er turgrupper eller friluftslivsaktiviteter utfra min erfaring ofte veldig imøtekommende, og er arenaer hvor man blir en del av et felleskap og lettere blir kjent med nye mennesker.

Anonymous poster hash: cc328...6e2

Det er helst trening og fjellturer og den slags. Klarer ikke være sosial i lengre perioder, men kjenner at ensomheten som kommer krypende etter mange rare tanker idag, er vel så ille som å finne evt nye venner......

Jeg har prøvd å slappe av idag, men ingenting føles riktig. Har ikke hørt fra ham enda hvertfall, så får håpe det fortsetter slik. Så slipper det å bli enda mer ubehagelig, som å måtte avvise ham osv. Jeg er regelrett kvalm nå. Sinnet kom for ca en time siden.

ts

Anonymous poster hash: a4c8d...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter de overfor som sier at her har din "kamerat" gått for langt. Skikkelige venner utfører ikke slike handlinger mot hverandre. Jeg synes ikke du skal forsøke å legge dette til side eller late som om dette ikke har skjedd. Det at han hadde drukket er ingen unnskyldning i mine øyne for å gjøre dette mot et annet menneske. Jeg synes du skal avslutte dette vennskapet, ingen skal måtte akseptere å bli utsatt for slike hendelser.

Det er forferdelig trist at dette har skjedd og at du nå befinner deg i denne situasjonen. Men, bare fordi du ikke har så stor omgangskrets så er ikke det grunn nok til å ha en slik person i livet ditt som kan gjøre dette mot deg. Jeg stiller meg bak de andre som foreslår at du bør prate med noen profesjonelle om dette slik at du bearbeider det som skjedde på en ordentlig måte.

Basert på det du sier har du ikke gjort noe galt, og du kan ikke klandre deg selv. Hold motet oppe og snakk med profesjonell hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Nei, sånn gjør ikke venner mot hverandre.

Jeg ville heller vært ensom og venneløs enn å ha hatt han som venn. Hadde ikke greid å stole på han etter noe sånt.

Men forstår at det er kjipt at du mister den eneste vennen du hadde.

Ville definitivt tatt det opp med psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...