Gå til innhold

Fra venner til kjærester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjent hverandre siden ungdomsskolen, gradvis bedre venner frem mot VGS. Begge var i forhold på hver sin kant sånn frem til begge flyttet for å studere og da endte det opp med at vi begynte å holde på og til slutt ble sammen.

Det varte dessverre ganske kort, men sånn går det. Av og til kan det være vanskelig å skille mellom god vennskapelig kjemi og kjærlighetskjemi, og i dette tilfellet så tror jeg at vi begge bommet ganske grovt. I utgangspunktet tok vi begge det ganske "pent" da vi fant ut at det ikke funket likevel, men selv om vi prøvde å være så sivilisert som mulig så er det helt klart at en god del av vennskapet tapte seg.

Jeg sier ikke at kjærlighet som starter med vennskap er umulig, men jeg kommer nok til å være ekstremt skeptisk til egne følelser dersom jeg skulle føle meg tiltrukket av en venn i fremtiden. Hvis det er fo real sterke følelser er det jo så klart verdt det, men det er av og til vanskelig å skille mellom forelskelse/kjærlighet og det å være litt sjarmert, og jeg vil ikke risikere flere vennskap.



Anonymous poster hash: 5b28b...dcd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjent hverandre siden ungdomsskolen, gradvis bedre venner frem mot VGS. Begge var i forhold på hver sin kant sånn frem til begge flyttet for å studere og da endte det opp med at vi begynte å holde på og til slutt ble sammen.

Det varte dessverre ganske kort, men sånn går det. Av og til kan det være vanskelig å skille mellom god vennskapelig kjemi og kjærlighetskjemi, og i dette tilfellet så tror jeg at vi begge bommet ganske grovt. I utgangspunktet tok vi begge det ganske "pent" da vi fant ut at det ikke funket likevel, men selv om vi prøvde å være så sivilisert som mulig så er det helt klart at en god del av vennskapet tapte seg.

Jeg sier ikke at kjærlighet som starter med vennskap er umulig, men jeg kommer nok til å være ekstremt skeptisk til egne følelser dersom jeg skulle føle meg tiltrukket av en venn i fremtiden. Hvis det er fo real sterke følelser er det jo så klart verdt det, men det er av og til vanskelig å skille mellom forelskelse/kjærlighet og det å være litt sjarmert, og jeg vil ikke risikere flere vennskap.

Anonymous poster hash: 5b28b...dcd

Du har rett i at det er en risiko i slike tilfeller, ja! I mitt tilfelle har ikke vennskapet vart i årevis, men det er jo likevel en risiko for at vennskapet tar slutt eller endres om man vil ta det videre.

ts

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett i at det er en risiko i slike tilfeller, ja! I mitt tilfelle har ikke vennskapet vart i årevis, men det er jo likevel en risiko for at vennskapet tar slutt eller endres om man vil ta det videre.

ts

Anonymous poster hash: da41d...816

Yep. :)

Vi er ikke uvenner eller noe den dag i dag altså, men vi har ikke det samme vennskapet nå som før. Han fikk seg først en ny dame, noe som gjorde det litt awkward i og med at han fortalte henne at vi hadde vært sammen og dermed så var jo ikke hun så gira på at vi to skulle henge - naturlig nok. Da det ble slutt mellom dem var vi begge litt opptatt på hver vår kant, felles vennegjeng fra VGS ble jo litt oppløst med årene også videre.

Men jeg tror nok at hvis vi fortsatt hadde bodd i samme by, så kunne vi nok ha tatt opp dette vennskapet på et tidspunkt. Nå har det jo gått noen år og begge har nok kommet over pinligheten som var i starten.

Anonymous poster hash: 5b28b...dcd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep. :)

Vi er ikke uvenner eller noe den dag i dag altså, men vi har ikke det samme vennskapet nå som før. Han fikk seg først en ny dame, noe som gjorde det litt awkward i og med at han fortalte henne at vi hadde vært sammen og dermed så var jo ikke hun så gira på at vi to skulle henge - naturlig nok. Da det ble slutt mellom dem var vi begge litt opptatt på hver vår kant, felles vennegjeng fra VGS ble jo litt oppløst med årene også videre.

Men jeg tror nok at hvis vi fortsatt hadde bodd i samme by, så kunne vi nok ha tatt opp dette vennskapet på et tidspunkt. Nå har det jo gått noen år og begge har nok kommet over pinligheten som var i starten.

Anonymous poster hash: 5b28b...dcd

Man kommer nok over pinligheten som du sier, ja. Men det er vanskelig i starten, i tilfelle det ikke skulle gå, siden han og jeg er i samme gjeng og kommer til å ses i fremtiden. Men noen sjanser i livet må man vel ta 😊

Kom gjerne med flere fine (eller ikke så fine) historier om noen har!

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var vel mer bekjente, enn venner, men hadde felles venner vi festet mye med. Etter en særdeles fuktig natt på byen endte vi opp hos meg, var utrolig kleint dagen etterpå. Jeg syntes han var kjekk og veldig morsom, men hadde aldri i min villeste fantasi trodd vi skulle ende opp sammen. Men etter den natten (og en del drama som jeg ikke gidder å fortelle om her) så har vi vært sammen, det er snart 2 år siden nå:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var vel mer bekjente, enn venner, men hadde felles venner vi festet mye med. Etter en særdeles fuktig natt på byen endte vi opp hos meg, var utrolig kleint dagen etterpå. Jeg syntes han var kjekk og veldig morsom, men hadde aldri i min villeste fantasi trodd vi skulle ende opp sammen. Men etter den natten (og en del drama som jeg ikke gidder å fortelle om her) så har vi vært sammen, det er snart 2 år siden nå:)

Så koselig at det endte sånn! Hvor lenge var dere bekjente før det endret seg til noe mer? 😃

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en venninne nå som jeg har vært venn med i over 6 år. Det har aldri skjedd noe mellom oss tidligere og jeg viste ikke at hun var tiltrukket av meg engang før nå nylig. Jeg synes alikevel det er litt vanskelig fordi hun egentlig ikke er klar for noe, men vi holder på alikevel. Blir mye usikkerhet synes jeg, men vi får se hva som skjer.



Anonymous poster hash: d10e5...1ae
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var venner i fem år før det skjedde noe mer. Tre av de årene gikk vi i samme klasse. Nå har vi snart vært sammen i fem år, og jeg ville ikke hatt det på annen måte. :)

Anonymous poster hash: a4172...3e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en venninne nå som jeg har vært venn med i over 6 år. Det har aldri skjedd noe mellom oss tidligere og jeg viste ikke at hun var tiltrukket av meg engang før nå nylig. Jeg synes alikevel det er litt vanskelig fordi hun egentlig ikke er klar for noe, men vi holder på alikevel. Blir mye usikkerhet synes jeg, men vi får se hva som skjer.

Anonymous poster hash: d10e5...1ae

👍

Var det sånn at du ikke kunne se for deg henne som noe mer enn en venn før du visste at hun var tiltrukket av deg? Vet du hvor lenge hun har vært tiltrukket av deg?

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var venner i fem år før det skjedde noe mer. Tre av de årene gikk vi i samme klasse. Nå har vi snart vært sammen i fem år, og jeg ville ikke hatt det på annen måte. :)

Anonymous poster hash: a4172...3e4

Så fint å lese! 😊

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så veldig redd for å bli friendzonet av en fyr. Vi er jo bare venner nå.

Så denne tråden er veldig oppløftende:) Fint at det er håp selv om man er venner først.

Jeg mener jo egentlig at et godt vennskap bør ligge til grunn i etthvert forhold.

Anonymous poster hash: d27de...0a3

Tror ikke friendzone eksisterer, er vel et annet ord for at man ikke er tiltrukket. Selv har ting ofte utviklet seg etter lange vennskap der noe annet enn vennskap har vært uaktuelt i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, det beste forholdet som kjærester er vel når man er gode venner først vil jeg tro. :) Håper jeg får opplevd det en gang.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at det endte sånn! Hvor lenge var dere bekjente før det endret seg til noe mer?

Anonymous poster hash: da41d...816

Ikke lenge, den fuktige natten det var snakk om skjedde i november, traff ham forste gang i ..mai-juni for sommerferien begynte, vi gaar paa samme univ. og har felles venner::)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var venn med kjæresten min i 5 år, før vi fant ut at vi hadde følelser for hverandre. Det var egentlig etter sexen vi fant ut av det. hehe



Anonymous poster hash: 58266...3f2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det beste forholdet som kjærester er vel når man er gode venner først vil jeg tro. :) Håper jeg får opplevd det en gang.

Det tenker jeg også! Håper det skjer med meg og 😊

Anonymous poster hash: da41d...816

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi endte opp i samme klasse da vi begynte på vgs, og jeg ble fort god venn med ham hvor vi kunne snakke om alt, og hadde en veldig god tone sammen (hadde en annen kjæreste på den tiden), etter hvert ble det slutt mellom meg og min daværende kjæreste, og så fortsatte jeg å henge med min nåværende kjæreste, og da innrømmet han at han hadde likt meg helt siden vi begynte i samme klasse, og at han ble skuffet da han fant ut at jeg hadde kjæreste osv, og jeg hadde jo selv alltid tenkt at han var en flott kar med gode kvaliteter. Etter hvert begynte vi bare å holde på, og så ble det oss til slutt :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...