Gå til innhold

Slitsomt med folk som drasser med hunden på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker dyr, hunder inkludert. Men hunder kommer jeg aldri til å ville ha inne i mitt hus. Helst ikke utenfor heller, for katten min setter overhodet ikke pris på hunder. Noen over her skrev at de ikke ønsker å la hunden være alene etter å ha vært alene en hel arbeidsdag. Skal det virkelig gå ut over de dere skal på besøk til? Må de bare finne seg i det? Det er deres hund og deres ansvar. Om folk ikke ønsker hunder inn i sitt hjem, synes jeg det skal respekteres!

Det skal respekteres om de har en grunn til det. Men de skal også respektere om folk ikke vil gå ifra hunden sin hjemme alene, og sier at de ikke kan komme på grunn av dette. Mange som furter pga dette, og mener at det er teit å ikke kunne gå ifra dem hjemme alene. Jeg sier nei om jeg har vært på jobb hele dagen og jeg ikke får ha med hunden min, da får heller de komme til meg. Et dyr er ikke en gjenstand man er borte fra hele dagen, da er det dyremishandling. Så ja, man må bare finne seg i at noen har hund og ikke kan gå ifra den hele dagene.

Anonymous poster hash: dbcb0...5a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sagt fra til de nærmeste at jeg ikke liker at hunden deres er med, men det bryr de seg ikke om. I så fall blir de fornærmet og sier at "da kan de ikke besøke meg".

Anonymous poster hash: 6277e...dc2

Er jo en helt fair løsning, det. Hva svarer du da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Det skal respekteres om de har en grunn til det. Men de skal også respektere om folk ikke vil gå ifra hunden sin hjemme alene, og sier at de ikke kan komme på grunn av dette. Mange som furter pga dette, og mener at det er teit å ikke kunne gå ifra dem hjemme alene. Jeg sier nei om jeg har vært på jobb hele dagen og jeg ikke får ha med hunden min, da får heller de komme til meg. Et dyr er ikke en gjenstand man er borte fra hele dagen, da er det dyremishandling. Så ja, man må bare finne seg i at noen har hund og ikke kan gå ifra den hele dagene.

Anonymous poster hash: dbcb0...5a4

Bingo! Hunder er levende og sosiale vesener med følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du respektere at de ikke kommer dersom de ikke får ha med hunden. Eller starter du et sutrekor over hvor teite de er som ikke drar fra hunden på kvelden og da? At det er så viktig det du mener de skal komme til?

Anonymous poster hash: fde1b...da5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke inviter dem da, dere kan ha selskap hos andre. I bilen kan de hvertfall ikke ha hundene nå på sommeren :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har selv hund, men tar den ikke med på besøk til folk uten videre. Går en skikkelig tur i skogen før jeg skal bort, så går det helt fint. Hund i sofaen er helt uaktuelt både hjemme og på besøk hos andre. Hadde aldri tillatt andre å ha hunden sin i sofaen hos meg. Er veldig glad i hunden min og bruker mye tid på den, men man må respektere at andre ikke er like begeistrert.



Anonymous poster hash: cf618...9cd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg tror du overdriver voldsomt!!!

Anonymous poster hash: 6055d...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HeiHade

Eh. Det er helt greit at TS ikke vil ha andre dyr i sitt hjem. Det har hun all rett til å bestemme. Men det er også helt greit at hennes venner også da velger å ikke komme. Så det burde ts slutte å sutre om.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde si klart ifra om at du ikke vil ha hunder på besøk ". Hvis hundefolkenr ikke kan komme etter en jobbdag kan de heller komme å en fridag.

Jeg har hund selv og tar veldig sjelden med hunden til folk fordi jeg synes det blir mye styr og at jeg ikke vil at folk skal irritere seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal respekteres om de har en grunn til det. Men de skal også respektere om folk ikke vil gå ifra hunden sin hjemme alene, og sier at de ikke kan komme på grunn av dette. Mange som furter pga dette, og mener at det er teit å ikke kunne gå ifra dem hjemme alene. Jeg sier nei om jeg har vært på jobb hele dagen og jeg ikke får ha med hunden min, da får heller de komme til meg. Et dyr er ikke en gjenstand man er borte fra hele dagen, da er det dyremishandling. Så ja, man må bare finne seg i at noen har hund og ikke kan gå ifra den hele dagene.

Anonymous poster hash: dbcb0...5a4

Jeg er enig med deg, en hund er sosial, og kan ikke være alene hele dagen.

Men det mange hundeeiere ikke forstår, og blir sure for, er at hundens påkrevde tilstedeværelse blir et problem for andre.

I noen tilfeller er det på grunn av andre dyr, i andre tilfeller er det redsel, noen liker ikke hunder, og ganske mange er allergiske.

Jeg har to venninner som er sure for at vi aldri kan møtes.

Den ene vil ikke forstå at jeg kan ikke ha hund nær meg på grunn av allergi, og hvis hun alltid må ha med seg hunden, så kan ikke vi møtes noen plasser.

Hun mener hennes hund er allergivennlig, mens jeg får reaksjon uansett hvor allergivennlig den er ment å være.

Den andre venninnen godtar at jeg ikke kan komme til henne, men tar med seg hunden til meg uansett, og blir sur når jeg sier at hunden ikke kan komme inn, og at så lenge hun insisterer på å ta med hunden hit, må vi være ute.

"Jammen, hun røyter jo ikke", er et argument jeg stadig møter fra denne venninnen.

Det har ingen betydning, hun drar med seg allergener inn i huset uansett, og det tar lang tid å bli kvitt.

Anonymous poster hash: 0eb8a...e2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får du komme på besøk til meg eller så tar jeg med meg hunden min til deg. Jeg lar ikke hunden min være hjemme i timesvis etter den allerede har vært alene hjemme mens jeg har vært på jobb. Jeg kjøpte meg ikke hund for at den skulle ligge hjemme alene. Heldigvis skjønner mine venner det.

Enten får du komme på besøk til meg eller så får du bli hjemme med hunden din. Hunden DIN. Den er ikke min, hadde jeg ønsket å ha hund i huset mitt hadde jeg kjøpt meg en selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dyr, hunder inkludert. Men hunder kommer jeg aldri til å ville ha inne i mitt hus. Helst ikke utenfor heller, for katten min setter overhodet ikke pris på hunder. Noen over her skrev at de ikke ønsker å la hunden være alene etter å ha vært alene en hel arbeidsdag. Skal det virkelig gå ut over de dere skal på besøk til? Må de bare finne seg i det? Det er deres hund og deres ansvar. Om folk ikke ønsker hunder inn i sitt hjem, synes jeg det skal respekteres!

Jeg har hund og respekterer selvsagt at folk ikke vil ha hunden på besøk. Bare de kan si ifra når jeg spør om det er greit at jeg tar med hunden. Det verste som finnes er folk som sier ja, men mener nei.

Men, de av vennene som ikke vil ha hunden på besøk, ender selvsagt opp med å få lite besøk av meg. Det på de på sin side respektere. Som andre sier, etter en lang arbeidsdag skal hunden slippe å ligge alene hele kvelden også.

Anonymous poster hash: daa42...482

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har to hunder, to veldig forskjellige. En stor alaskan malamute og en liten mops. Mopsen får som regel lov å være med bort på besøk, men da spør jeg først. Er han ikke velkommen får han være i hundegården med den store. Der har de et hus å gå inn i og noen trær å ligge under, så de har det godt der. Men de som bare har en hund kan jeg skjønne tenker over dette med at hunden ikke skal være alene. Men da er det lov mellom venner å gjøre kompromiss, kan ikke du TS reise bort på besøk til de som har hun og de som har hun kan heller komme i helgene eller hvis hunden har aldre hos seg feks samboer/ektefelle til den som skal besøke?

For skjønner godt at du ikke vil ha hun i sofaen, det blir mye støv og hår av det. Vi har ikke bar og jeg synes det er stress når folk har med sine barn hit, for da er sofaen grisete og alt står på hue. Håper du finner en løsning! :hug:



Anonymous poster hash: 52e92...306
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er greit at andre lar hundene være i sofaen eller løpe rundt i huset å herje, om noen tar med seg hunden inn i mitt hus går jeg utifra at de klarer å roe den ned.

Jeg har også forståelse for at noen ikke vil ha hunder inn i huset, men det er uaktuelt for meg å gå fra en hund som har vert lenge hjemme alene, og det burde det igrunn være for alle, så da får enten venninnen komme hjem til meg eller vi må finne et annet kompromiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen av disse i familien og blant venner. Disse som tar det som en selvfølge at hunden skal drasses med når de kommer på besøk.

Jeg er ikke spesielt glad i hunder og syns egentlig de er til stor irritasjon. De hopper rundt i sofaen, som er ny og ren. De bjeffer. De begynner plutselig å tygge på ting. De skal ha vannskål og alt mulig servert. Og det er hele tiden noe; vi kan ikke slappe av og snakke, besøket følger hele tiden med på hunden, styrer med den og prøver å unngå at den raserer hele huset.

Jøss. Disse menneskene du har på besøk har ikke særlig kontroll på hunden sin? Aldri hatt besøk av en hund som er slik, men det kommer jo an på hvordan eieren er og hvordan den blir oppdratt.

Bortsett fra det enig ang besøk - de må spørre, og skal kun ta med hund om de som bor der synes dette er greit.

Anonymous poster hash: 1b2f9...e4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ditt hjem, du setter reglene. Ingen dyr inne, ingen dyr i møblene, alle skader skal erstattes osv. De burde uansett ikke lære hundene sine at det er greit å hoppe i sofa eller krafse på dører.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Earth

Jeg har to små hunder selv, og for meg er de barna mine. Når jeg blir invitert med på besøk hos noen, spør jeg alltid om jeg kan få ta de med. Jeg jobber skift og hundene mine skal ikke være alene hjemme i mer enn maks 8 timer om dagen. Har jeg vært på jobb og hundene mine ikke er velkommen på besøk, forblir jeg hjemme med hundene mine. Jeg tar det ikke som en selvfølge at jeg skal få ta med meg hundene mine overalt, men jeg skaffet meg ikke hunder til fordel for andre. Har folk problemer med at jeg har med meg hunder, da holder jeg meg hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får du komme på besøk til meg eller så tar jeg med meg hunden min til deg. Jeg lar ikke hunden min være hjemme i timesvis etter den allerede har vært alene hjemme mens jeg har vært på jobb. Jeg kjøpte meg ikke hund for at den skulle ligge hjemme alene. Heldigvis skjønner mine venner det.

Da foreslårjeg at vi like gjerne bare kutter kontakten.

Om folk spør om jeg vil komme på besøk etter jobb en dag, sier jeg at da må jeg ha med hunden min. Jeg lar den (som en bruker over meg også sa) ikke være hjemme alene når den allerede har vært alene 8 timer mens jeg har vært på jobb. Hunder er familiemedlemmer for mange, og det burde den være. Forstår at folk ikke vil ha hunder inne når de har katt eller er allergisk, men visse folk blir sure når jeg sier "ok, men da kan jeg ikke komme, for hunden har vært alene hjemme så lenge allerede idag" når de sier jeg ikke kan ta med hunden. Det irriterer meg. Anonymous poster hash: dbcb0...5a4

Det er fordi du fremstår som en trassen unge, i måten du sier at du må ha med hunden på.

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder er jo fantastiske dyr. Skjønner ikke problemet jeg.

Nei, du skjønner vel ikke det, du, siden hunder er så fantastiske.

Anonymous poster hash: 4a8ee...715

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...