Gå til innhold

Slitsomt med folk som drasser med hunden på besøk.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen av disse i familien og blant venner. Disse som tar det som en selvfølge at hunden skal drasses med når de kommer på besøk.

Jeg er ikke spesielt glad i hunder og syns egentlig de er til stor irritasjon. De hopper rundt i sofaen, som er ny og ren. De bjeffer. De begynner plutselig å tygge på ting. De skal ha vannskål og alt mulig servert. Og det er hele tiden noe; vi kan ikke slappe av og snakke, besøket følger hele tiden med på hunden, styrer med den og prøver å unngå at den raserer hele huset.

Har selv katter som er redd hunder. Prøvde lukke den ene hunden inn på badet, slik at kattene mine skulle slippe å gjemme seg hele kvelden. Da krafset den nesten døren i stykker. Så det ender med at kattene mine må søke ly på soverommet, mens hunden stresser rundt.

Og dette er snakk om forskjellige hunder. Ingen er spesielt uoppdradde, men alle har til felles at de krafser rundt i sofaen, prøver tigge/stjele mat, bjeffer og generelt sett lager mye styr.

Har uttrykt at jeg ikke er så begeistret for at hundene kommer her, fordi det blir så styr med kattene og alt, men det er jo tydeligvis et kjempeproblem å la hunden være alene hjemme eller i bilen.

Det verste er jo når vi skal samles flere, at flere har med hunden sin. Da blir det jo de villeste lekene og myyye lyd. Se for deg et selskap med 3 hunder løs i stuen... Og alle klager på at det er de andre sine som lager bråket, for "min er kjemperolig og grei, altså".



Anonymous poster hash: 6277e...dc2
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ditt og kattenes hjem. Du må bare gi klar beskjed om at du ikke vil ha hunder der, og det må de respektere.

Du har noen merkelige venner og familiemedlemmer - de må da skjønne at det verken er bra for deg, kattene, eller for hundene som blir superstressa. Det kunne virkelig ikke falle meg inn å ta hundene mine med på besøk til noen, med mindre de faktisk ba meg om å gjøre det. Og med "de" mener jeg vennene jeg skal besøke, ikke hundene. :P

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marker grensene dine klart og tydelig, og hold på dem. Hunder klarer å være hjemme noen timer alene normalt sett, men er det så vanskelig får noen passe dem mens du får besøk, uten hund.



Anonymous poster hash: 49dbd...e3f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg ikke har noe som helst imot hunder kommer ingen hunder inn hos meg, siden katten min er livredd hunder.



Anonymous poster hash: ae87c...bb7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen behandler hunder som mennesker og små hunder er babyen deres osv. Galskap.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hund - så jeg setter pris på de som tillater hund på besøk.
Har ikke samvittighet til å etterlate hunden hjemme alene, spesielt hvis den allerede har vært hjemme alene i 8 timer (arbeidsdag) - men jeg tar aldri med meg hunden uten at jeg spør først (selv om det er familie jeg skal til - vet jo aldri om de har besøk/planer om besøk av noen som er allergiske e.l! - og som regel får jeg høre "ta med hunden") Ikke spør jeg når det er nye relasjoner heller (kan jo ikke presse på nye mennesker bikkja liksom) :fnise: Og nå i disse varmere dager har jeg ikke med meg hunden på besøk noen plasser - fordi jeg ikke kan plassere den i bil om den skulle bli stressa.

Som regel er hunden rolig - dvs, den kommer inn i et hus, lukter rundt, går å legger seg (gjerne i gangen o.l der den ikke er til bry - men det er ikke i alle hus den faller til ro (spesielt der det er gode lukter - f.eks etter katter). Og da blir det mye "styr" - hunden trasser rundt, sitter aldri i ro. Det er ikke bra for hunden! Om hunden min ikke faller til ro etter å ha tatt runden sin (vanlig at de lukter litt rundt når de kommer inn i nytt hus) - så må den bare plasseres i bil. Hverken den jeg er på besøk til - eller jeg - gidder å holde styr på en hund som styrer rundt. Heller ikke å høre den irriterende lyden av en hund som bare tasser rundt.

Og det er ditt hjem! Si i fra at du ikke vil ha hund inn i huset!
Jeg setter pris på dem som sier det - blir ikke sur av den grunn. Jeg selv har valgt å ha hund, om det betyr at jeg må planlegge å gå turer før/etter besøk/ordne hundepass - så er det min konsekvens å ta.
Og heller at folk forteller meg at de ikke liker å ha hunden i hus, enn at de irriterer seg over det i etterkant :fnise:

Når det gjelder flere hunder på besøk - så tillater jeg faktisk ikke at folk tar med seg hunder som er "fremmed" for hunden min på besøk. Det blir mye styr. Da bør hundene kjenne hverandre godt/ha lekt ute sammen først, så jeg vet de kan forholde seg rolig innendørs. Hadde noen troppet opp med en "ny" hund når de er invitert på en koslig sammenkomst med mat o.l - da hadde jeg søren meg blitt sur.
De som har hund i familien/gode venner med hund kan selvfølgelig komme over - men her har hundene lekt seg ferdig, så de glemmer ikke hvordan de skal oppføre seg inne.



Anonymous poster hash: 9bae9...4cd
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hos oss får hunden ligge i yttergangen mens eier er på besøk.



Anonymous poster hash: 635b1...33a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du bare hintet eller sagt det til de?

Anonymous poster hash: 16b19...535

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten så får du komme på besøk til meg eller så tar jeg med meg hunden min til deg. Jeg lar ikke hunden min være hjemme i timesvis etter den allerede har vært alene hjemme mens jeg har vært på jobb. Jeg kjøpte meg ikke hund for at den skulle ligge hjemme alene. Heldigvis skjønner mine venner det.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør alltid før jeg drasser med meg bikkjen på besøk :klo:

Gjør ikke dine venner og familie det?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, godt å se at det ikke bare er jeg som er prippen og vanskelig.

Jeg har sagt fra til de nærmeste at jeg ikke liker at hunden deres er med, men det bryr de seg ikke om. I så fall blir de fornærmet og sier at "da kan de ikke besøke meg". Etter at jeg fikk katter og da sa enda tydeligere ifra om at passet det ihvertfall ikke, var det lenge uten besøk.

Evnt kommer med en eviglang lekse om hvor vanvittig rolig og grei hunden er, og de kan ikke fatte hvorfor det er noe problem.

En gang ble jeg skikkelig sur. Da var det min søster som drasset med hunden i min splitter nye sofa. Hadde akkurat montert den også begynte den å løpe oppi. Bandt hunden ute i gangen, men da var det "staaaaakkars" også tok hun den på fanget og lovet den ikke skulle komme borti sofaen.

En annen gang var vi i et selskap der 3 av de ville ha hunden med. Verten (ikke jeg) sa at hun ikke ønsket mer enn 1 hund om gangen, fordi det ble så mye støy når de lekte sammen. Da ble de dritfornærma, og ingen ville ofre seg. Hun ene endte opp med å ikke komme siden hun ikke fikk ha hunden med. Det var snakk om et ganske stort og viktig selskap også.

Grunnen er at den stakkars hunden ikke kan være alene...



Anonymous poster hash: 6277e...dc2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpeligste jeg har hørt, at folk lar hunder på besøk springe rundt i huset og oppi sofaen. Vi sier at hunden kan ligge i bur på samme rom som oss, eller ved døra. Eller i band ved eierens stol, hvis den bare pistrer og bjeffer om den er alene på et rom.

Er da ingen som har blitt fornærma. Vi er allergiske, pluss at ene ungen er livredd hunder. Det går da an å si fra hvor du tillater hunden å være,- og om folk ikke tåler det, får de da bare sitte hjemme.



Anonymous poster hash: 3480a...e06
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om folk spør om jeg vil komme på besøk etter jobb en dag, sier jeg at da må jeg ha med hunden min. Jeg lar den (som en bruker over meg også sa) ikke være hjemme alene når den allerede har vært alene 8 timer mens jeg har vært på jobb. Hunder er familiemedlemmer for mange, og det burde den være. Forstår at folk ikke vil ha hunder inne når de har katt eller er allergisk, men visse folk blir sure når jeg sier "ok, men da kan jeg ikke komme, for hunden har vært alene hjemme så lenge allerede idag" når de sier jeg ikke kan ta med hunden. Det irriterer meg.



Anonymous poster hash: dbcb0...5a4
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker ikke dyr så inn hos meg kommer det verken fugl eller fisk :)

Hvis noen hadde forlangt å ta med dyret sitt på besøk til meg så kunne de heller latt være å komme, eller plassert det utenfor døra mi, huset mitt er dyrefritt, bortsett fra en edderkopp eller to ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Jeg har det motsatte problemet jeg. Folk vil veldig gjerne at jeg skal ta med hunden, men jeg sier som regel nei fordi at jeg selv føler det blir så mye styr rundt det. Luksus skjønner jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske sær når det kommer til at du absolutt ikke vil at vennene dine og familien din ikke skal ta med seg hunden på besøk, da får du heller reise på besøk selv mener jeg.

Jeg har venner med katter og venner som er allergiske, jeg tar selvfølgelig hensyn, men mine venner gjør det de kan for at hunden min og jeg skal ha det fint når vi er på besøk, noe jeg setter stor pris på. De som har allergi finner en plass ute jeg kan feste hunden min også sitter vi ute istedenfor. For å si det slik, hvis kattene dine har gått løse hele dagen mens du er på jobb og hunden til venninnen din har stått i bur hele dagen, er det ikke mest rettferdig at kattene dine kan være på et rom i et par timer mens du har besøk?

Jeg kan forstå at du ikke liker at hunden løper rundt om kring og opp i sofaen, men da ville jeg heller sagt ifra om at eieren måtte ha sørget for at hunden legger seg til ro. Enten tar med bur eller binder hunden fast i bånd slik at den roer seg etterhvert.



Anonymous poster hash: 07b1d...068
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forstår deg, men å fokusere mot det negative vil du få et elendig liv. Fokuser mot lyset, det positive. Ikke mot det negative!



Anonymous poster hash: 5d9e2...765
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke å ta med hunder på besøk. Såfremt det ikke er til andre "hundefolk." Jeg synes TS skal si ifra om dette -spesielt siden kattene er redde! Dessuten kan det umulig være et trivelig besøk for en hund som må stenges inn på et fremmed bad...

Jeg aksepterer like fullt at folk ikke ønsker mine hunder på besøk, like mye som jeg mener at folk som besøker meg må akseptere at da er det fullt av dyr i huset. Selvom jeg blir ofte litt stresset på dette siden jeg vet veldig få er spesielt begeistret. Men i mitt hus stenger jeg ikke ute hunder/katter grunnet besøk. Da får folk heller invitere meg uten dyr ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ganske sær når det kommer til at du absolutt ikke vil at vennene dine og familien din ikke skal ta med seg hunden på besøk, da får du heller reise på besøk selv mener jeg.

Jeg har venner med katter og venner som er allergiske, jeg tar selvfølgelig hensyn, men mine venner gjør det de kan for at hunden min og jeg skal ha det fint når vi er på besøk, noe jeg setter stor pris på. De som har allergi finner en plass ute jeg kan feste hunden min også sitter vi ute istedenfor. For å si det slik, hvis kattene dine har gått løse hele dagen mens du er på jobb og hunden til venninnen din har stått i bur hele dagen, er det ikke mest rettferdig at kattene dine kan være på et rom i et par timer mens du har besøk?

Jeg kan forstå at du ikke liker at hunden løper rundt om kring og opp i sofaen, men da ville jeg heller sagt ifra om at eieren måtte ha sørget for at hunden legger seg til ro. Enten tar med bur eller binder hunden fast i bånd slik at den roer seg etterhvert.

Anonymous poster hash: 07b1d...068

Det er nå en ting at vennene til TS er egoistiske, men jeg fikk ikke inntrykk av at de er dyremishandlere.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker dyr, hunder inkludert. Men hunder kommer jeg aldri til å ville ha inne i mitt hus. Helst ikke utenfor heller, for katten min setter overhodet ikke pris på hunder. Noen over her skrev at de ikke ønsker å la hunden være alene etter å ha vært alene en hel arbeidsdag. Skal det virkelig gå ut over de dere skal på besøk til? Må de bare finne seg i det? Det er deres hund og deres ansvar. Om folk ikke ønsker hunder inn i sitt hjem, synes jeg det skal respekteres!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...