Gå til innhold

Deppa etter å ha vært sosial


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det siste året har jeg blitt så deppa og sliten etter å ha vært sammen med familie og venner, det går greit nok mens jeg er sammen med folk men jeg faller ofte rett i kjelleren etterpå..

Jeg er en person som tenker mye og er sensitiv så jeg klarer liksom ikke å sortere ut alle inntrykkene jeg får ved å være sosial. Tenker på hva som ble sagt, hvordan det ble sagt, analyserer alt..hvorfor sa jeg det. Merker med en gang hvis noen ikke har rette dagen på kroppsspråket deres. Tar ting personlig, feks hvis noen spøker med mine svakheter eller er litt frekk i kjeften eller sur.

Det kan jo ikke være normalt å bli deppa av å omgås folk..? Blir jo mindre deppa av å være alene enn med andre.



Anonymous poster hash: ecd95...b6c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det siste året har jeg blitt så deppa og sliten etter å ha vært sammen med familie og venner, det går greit nok mens jeg er sammen med folk men jeg faller ofte rett i kjelleren etterpå..

Jeg er en person som tenker mye og er sensitiv så jeg klarer liksom ikke å sortere ut alle inntrykkene jeg får ved å være sosial. Tenker på hva som ble sagt, hvordan det ble sagt, analyserer alt..hvorfor sa jeg det. Merker med en gang hvis noen ikke har rette dagen på kroppsspråket deres. Tar ting personlig, feks hvis noen spøker med mine svakheter eller er litt frekk i kjeften eller sur.

Det kan jo ikke være normalt å bli deppa av å omgås folk..? Blir jo mindre deppa av å være alene enn med andre.

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Jeg er akkurat lik, og det er vanvittig slitsomt. Sliter du med angst og/eller depresjoner? Jeg gjør det i perioder, og tror det kommer av det...

Anonymous poster hash: 33eb6...1d6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat lik, og det er vanvittig slitsomt. Sliter du med angst og/eller depresjoner? Jeg gjør det i perioder, og tror det kommer av det...

Anonymous poster hash: 33eb6...1d6

Samme her!

Anonymous poster hash: 14903...eaf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kanskje litt mild sosial angst, men har ikke blitt deppa av å være sosial på denne måten før.. er ikke spesielt deprimert ellers. kanskje litt i perioder men ikke så mye. Sitter ofte med en følelse av at andre tenker så ulikt meg og at jeg ikke passer inn med noen.

TS



Anonymous poster hash: ecd95...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er jo at en liksom skal føle seg bedre av å sosialisere seg..

TS



Anonymous poster hash: ecd95...b6c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt det slik bestandig og det er blitt sterkere det siste året, eller er det noe som har kommet i det siste?

Ofte kan jo blant annet depresjoner føre til lav motivasjon eller interesse for å være sammen med andre. Å bli sliten av å være sosial er også vanlige trekk ved for eksempel introverthet, personlighetsforstyrrelser (som for øvrig er en bredspektret diagnose) og Asperger Syndrom for å nevne noen.

Har du snakket med en lege om dette?



Anonymous poster hash: 991b0...794
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du hatt det slik bestandig og det er blitt sterkere det siste året, eller er det noe som har kommet i det siste?

Ofte kan jo blant annet depresjoner føre til lav motivasjon eller interesse for å være sammen med andre. Å bli sliten av å være sosial er også vanlige trekk ved for eksempel introverthet, personlighetsforstyrrelser (som for øvrig er en bredspektret diagnose) og Asperger Syndrom for å nevne noen.

Har du snakket med en lege om dette?

Anonymous poster hash: 991b0...794

Nei, har ikke hatt det sånn før. Har ikke snakket med lege. Er bare så lei av mennesker generelt, lei av alt og alle.

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ironiske er jo at en liksom skal føle seg bedre av å sosialisere seg..

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Det gjelder vel bare de ekstroverte av oss. Jeg er introvert, har verken angst eller depresjon, men må "lade opp" alene etter å ha vært sosial. Helt normalt, ikke noe stress så lenge jeg får nok av denne "oppladningen".

Men hvis jeg er sosial alt for mye over lang tid uten alenetid, blir jeg sliten, trist og lei.

Grunnene til at jeg synes det er slitsomt å være med andre er samme som deg, men dette er også en berikelse i samspill med andre hvis man kan hindre det i å spise en helt opp.

Stemmer også for at du sjekker ut høysensitiv fra innlegget over. :)

Anonymous poster hash: 2903d...b95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis ikke alene om dette, jeg er også sånn. I tillegg er jeg veldig ensom ellers, så har ingen god trening på sosialisering. Jeg trenger å trekke meg tilbake etter sosialisering, slik at jeg kan være for meg selv. Til tross for det liker jeg jo å være blant folk, men jeg har ikke så mange venner så blir lite av det. Mange ganger avlyser jeg møter o.l fordi jeg vet hvordan jeg kommer til å ha det etterpå, da blir man plutselig helt alene med tankene. Grubling fram og tilbake på alt som jeg sa og gjorde feil, hvorfor den andre personen ditt og datt. Slitsomt. Har generalisert angstlidelse og mild eller moderat depresjon i tillegg til at jeg sikkert har sosial angst også.



Anonymous poster hash: 6358a...f45
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder vel bare de ekstroverte av oss. Jeg er introvert, har verken angst eller depresjon, men må "lade opp" alene etter å ha vært sosial. Helt normalt, ikke noe stress så lenge jeg får nok av denne "oppladningen".

Men hvis jeg er sosial alt for mye over lang tid uten alenetid, blir jeg sliten, trist og lei.

Grunnene til at jeg synes det er slitsomt å være med andre er samme som deg, men dette er også en berikelse i samspill med andre hvis man kan hindre det i å spise en helt opp.

Stemmer også for at du sjekker ut høysensitiv fra innlegget over. :)

Anonymous poster hash: 2903d...b95

Det er slitsomt å være introvert i denne verdenen full av ekstroverter! 17 mai tar knekken på meg, 8 timer med sosialisering i dag (har småbarn).. liker meg best med sosial kontakt i små doser.

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slitsomt å være introvert i denne verdenen full av ekstroverter! 17 mai tar knekken på meg, 8 timer med sosialisering i dag (har småbarn).. liker meg best med sosial kontakt i små doser.

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Enig, helt (sosialt) utslitt etter i dag jeg også. Har også småbarn :klem:

Anonymous poster hash: 2903d...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du er høysensitiv.

Er det samme selv - utrolig slitsomt! Orker ikke bråk og høye lyder heller, så har vært ganske så isolert i dag.



Anonymous poster hash: a20c4...e30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er en introvert og sensitiv person er det veldig slitsomt å være sosial.

Det er fort gjort å bli utslitt av alle inntrykkene både rundt deg og inni deg og det å være "tilstede" mentalt.

Har du vurdert å være sammen med andre litt kortere tid av gangen?

Man måå ikke holde ut en hel dag/kveld med masse folk rundt seg, det går som regel an å dra hjem tidlig (evt komme senere hvis det passer seg).

Skal f.eks innrømme at jeg forlot et selskap nokså tidlig i kveld, og det var deilig!!

Ps. Avspenning om kvelden kan være lurt etter en veldig sosial dag.

Og det å gråte en skvett fordi man har fått mer enn nok av inntrykk på én dag kan noen ganger få en til å føle seg veldig mye bedre etterpå.

Endret av Anoia
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har på en måte alltid følt at det har vært noe galt med meg siden jeg er så følsom, men er ikke direkte deprimert heller. Har alltid fått høre at jeg må bli mer tykkhudet , men det er helst det siste året jeg har blitt så deppa etter å ha vært sammen med andre. Føler på en måte at ingen godtar meg for den jeg er.

TS



Anonymous poster hash: ecd95...b6c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er en introvert og sensitiv person er det veldig slitsomt å være sosial.

Det er fort gjort å bli utslitt av alle inntrykkene både rundt deg og inni deg og det å være "tilstede" mentalt.

Har du vurdert å være sammen med andre litt kortere tid av gangen?

Man måå ikke holde ut en hel dag/kveld med masse folk rundt seg, det går som regel an å dra hjem tidlig (evt komme senere hvis det passer seg).

Skal f.eks innrømme at jeg forlot et selskap nokså tidlig i kveld, og det var deilig!!

Ps. Avspenning om kvelden kan være lurt etter en veldig sosial dag.

Og det å gråte en skvett fordi man har fått mer enn nok av inntrykk på én dag kan noen ganger få en til å føle seg veldig mye bedre etterpå.

Prøver å korte ned på besøkene hvis det lar seg gjøre. Men jeg har en stor familie og det er alltid noe som skjer av selskapeligheter.. alltid noe som skal planlegges og selskaper her og der.

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å korte ned på besøkene hvis det lar seg gjøre. Men jeg har en stor familie og det er alltid noe som skjer av selskapeligheter.. alltid noe som skal planlegges og selskaper her og der.

TS

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Kom plutselig på at jeg så denne artikkelen tidligere i dag.

Kanskje du kan benytte deg av noen av disse tipsene?

http://lifehacker.com/an-introverts-guide-to-surviving-a-weekend-with-strange-1576554766

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste året har jeg blitt så deppa og sliten etter å ha vært sammen med familie og venner, det går greit nok mens jeg er sammen med folk men jeg faller ofte rett i kjelleren etterpå..

Jeg er en person som tenker mye og er sensitiv så jeg klarer liksom ikke å sortere ut alle inntrykkene jeg får ved å være sosial. Tenker på hva som ble sagt, hvordan det ble sagt, analyserer alt..hvorfor sa jeg det. Merker med en gang hvis noen ikke har rette dagen på kroppsspråket deres. Tar ting personlig, feks hvis noen spøker med mine svakheter eller er litt frekk i kjeften eller sur.

Det kan jo ikke være normalt å bli deppa av å omgås folk..? Blir jo mindre deppa av å være alene enn med andre.

Anonymous poster hash: ecd95...b6c

Jeg har det likt som deg, men er psykisk syk. Blant annet har jeg Unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det er helt for jævlig!!! Håper ikke du har det, det unner jeg ingen å ha! Ikke sett deg ned når du kommer hjem og tenk og gruble over ting, finn på noe du liker som du klarer og kun konsentrere deg om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...