Gå til innhold

Vi gjør narr av rasismebegrepet


Gjest Balian de Ibelin

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Det er en skam at rasisme skal nedgraderes til å bli en sak om bagateller som navn på matprodukter og fugler.

 

«Pippi-bøkene skal fjerne Negerkongen fra bøkene».

«Underskriftskampanje mot «Hottentotten-karusell» i Djurs Sommerland».

«Rasistiske fuglenavn byttes ut».

«Black Boy er uakseptabelt som navn på et matvareprodukt».

Dette er bare noen av mange saker som har florert i mediene i løpet av de siste årene.
Det er de hvite som roper «ulv, ulv»

Overraskelsen, forundringen og den kritiske sansen finnes ikke lenger.

Det blir stadig ropt «ulv, ulv», og synspunktene om hva som kan oppfattes som rasistisk har utvidet seg til det uendelige.

 

http://www.aftenposten.no/meninger/sid/Vi-gjor-narr-av-rasismebegrepet-8077419.html

 

 

100% enig med hun som skrev artikkelen.

 

Hva med dere er dere enige eller uenige ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri brydd meg en døyt om hva PK-idioter mener om noe som helst. En neger er og forblir en neger om man skal beskrive nettopp noen fra den negroide rasen, feks. 

 

 

Har kjærlighet for menneskene, folk får av meg etter oppførsel, og en tulling er og forblir en tulling om de evner henge seg opp i at man ikke kan ha pepperkakemenn som figurer i et skuespill til Jul, da det kan støte noen sorte mennesker. Jeeez.

 

Nordmenn kunne jo PK hylt i kor om de ville. Brunrotta er jo oppkalt etter dem. Av en svenske som ikke likte dere haha. Norwegius rattus. Men dere ler av det. 

 

Bare ta det m ro. Snart en pk-svenske som er hårsår på deres vegne og vil ha det til å være rasisme. Den dagen kommer, merk mine ord:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

De som hyler etter rasisme både her og der er jo lettere tilbakestående. Det sykeste er jo at folk flest har politisk korrekthet trødd så langt opp i analen at de ikke har noe valg enn å godta hva tilbakestående mennesker mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ærligøs

Jeg synes heller ikke rasisme i seg selv er noe alvorlig. En leder i en norsk satanistband uttalte for mange år siden noe sånt som: Vi er ikke rasister! Vi ønsker at alle mennesker skal ha det like jævlig uansett rase. 

 

Hvis en rasist er en som ønsker at i det minste en rase skal ha framgang, så er jo det bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

Heilt enig. Patrice O´Neal har mykkje bra om temaet:

 

 

 

Dei einaste som ikkje har lov til å tenke ein "rasistisk" tanke i dag, er kvite menneske. Alle andre gjer det, og det er heilt greit.

 

Eg er stolt over å vere ein svart mann, sa den svarte mannen.

Eg er stolt over å vere ei meksikansk kvinne, sa den meksikanske kvinna.

Eg er stolt over å vere ein asiatisk mann, sa den asiatiske mannen.

Eg er stolt over å vere ein homofil mann, sa den homofile mannen.

Eg er stolt over å vere transkjønna, sa den transkjønna.

Eg er stolt over å vere indianar, sa indianaren.

Eg er stolt over å vere ein kvit mann, sa rasisten.

Endret av Veslefrikk
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...