Gå til innhold

Regnbue-profilbilde på Facebook..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Forøvrig VELDIG glad for lovendring i USA. Et menneske er et menneske uansett legning, og heterofil eller homofil, so what?

 

Men er ikke et menneske et menneske uansett alder også da? Skal man følge logikken din bør barn som blir kjærester i barnehagen, få gifte seg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men er ikke et menneske et menneske uansett alder også da? Skal man følge logikken din bør barn som blir kjærester i barnehagen, få gifte seg

Saklig.....

Anonymous poster hash: 2560d...9e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile har hatt like rettigheter i alle år. Ingen homofile har blitt nektet å gifte seg fordi de var homo. Grunnen var at noen av dem ville gifte seg med en av samme kjønn, men den retten har heller ikke de heterofile hatt. Ergo ble ikke homofile diskriminert. 

 

Så sjarmerende. Så klart, alle kan inngå proforma-ekteskap. Når to voksne mennesker ikke kan gifte seg for begge to har en vagina eller penis, så har de ikke like rettigheter som heterofile.

 

Når homofile kan risikere å bli jult opp fordi de går hånd i hånd med den de elsker, så har de ikke like rettigheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig har jeg stilt meg skeptisk til denne tilleggsfunskjonen eller hva det nå er, som forvandler profilbildene i regnbuefargene. Regner med at denne funksjonen generer en del penger, noen som har satt seg i om disse pengene faktisk går til noe fornuftig, eller er det bare en slu jævel som tjener seg rik på dette? Dette er også noe man bør tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sjarmerende. Så klart, alle kan inngå proforma-ekteskap. Når to voksne mennesker ikke kan gifte seg for begge to har en vagina eller penis, så har de ikke like rettigheter som heterofile.

 

Når homofile kan risikere å bli jult opp fordi de går hånd i hånd med den de elsker, så har de ikke like rettigheter.

 

Jo. De har akkurat like rettigheter. Det hadde vært diskriminering hvis heterofile hadde kunnet gifte seg med personer av ulikt kjønn samtidig som homofile ikke kunne gjøre det, men så lenge homofile har samme rett til å gifte seg med en av ulikt kjønn som heterofile har, så blir ikke homofile diskriminert. Diskriminering er forskjellsbehandling, men det er ingen forskjellsbehandling hvor alle blir behandlet likt.

 

At homofile får bank har ikke noe med saken vi her diskuterer å gjøre, nemlig ekteskapsinngåelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste som irriterer meg ved det er at det er så vanskelig å se forskjell på de små profilbildene til folk!

Anonymous poster hash: 621b9...246

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig glad for at homofile kan gifte seg i USA, men blir også irritert av alle disse regnbue profilbildene. Det blir bare for mye.



Anonymous poster hash: f8444...658
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er koselig, men har ikke skiftet selv. Skiftet ikke til Norsk flagg-profilbilde etter 22 juli heller, har ikke behovet for det, egentlig.. Jeg vet jo hva jeg mener og de jeg kjenner vet det ogsaa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep og avsporinger.

 

Raven Emerald, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøye meg.

Er du anti-krig og anti-fattigdom også?

Hva med anti-ran, anti-mord, anti-voldtekt, anti-anti-feminisme?

Anonymous poster hash: 625a4...fe8

Jo da, kampen mot krig, fattigdom, ran, mord, voldtekt, kvinners rettigheter er også viktig, for all del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar denne som anonym ;) ja, det er tragisk. Har tenkt mitt om folk med regnbuer som profilbilde! Særlig når jeg vet at samme person HATER utlendinger og er rasist.

Anonymous poster hash: 986a6...a7a

Hva har homofilt ekteskap med det å gjøre da? 

Anonymous poster hash: 90b3d...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Jeg syns det er koselig, men har ikke skiftet selv. Skiftet ikke til Norsk flagg-profilbilde etter 22 juli heller, har ikke behovet for det, egentlig.. Jeg vet jo hva jeg mener og de jeg kjenner vet det ogsaa.

Det samme her, de jeg er venner med vet hva jeg står for og jeg trenger ikke skifte profilbilde for å synliggjøre det. Jeg er bevisst på hva jeg trykker liker på, og nyheten fra USA om at homofile kan gifte seg trykket jeg gladelig liker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Homofile har hatt like rettigheter i alle år. Ingen homofile har blitt nektet å gifte seg fordi de var homo. Grunnen var at noen av dem ville gifte seg med en av samme kjønn, men den retten har heller ikke de heterofile hatt. Ergo ble ikke homofile diskriminert. 

 

Heterofile har hatt muligheten til å gifte seg med partneren sin som de elsker, det har ikke homofile hatt. Derfor er det diskriminering.

 

Forøvrig har jeg stilt meg skeptisk til denne tilleggsfunskjonen eller hva det nå er, som forvandler profilbildene i regnbuefargene. Regner med at denne funksjonen generer en del penger, noen som har satt seg i om disse pengene faktisk går til noe fornuftig, eller er det bare en slu jævel som tjener seg rik på dette? Dette er også noe man bør tenke på.

 

Det er FB selv som har gitt muligheten til det, ingen tredjepartsaktør.

 

 

 

Jeg er ikke heterofil selv, og jeg tror jeg var førstemann på vennelista mi som skiftet, og jeg ble kjempeglad for hvert eneste bilde jeg så skifte. Selv om det kanskje var noen som ikke helt visste hva de gjorde. Fordi hvert eneste bilde som ble skiftet, viser hvor mange som støtter opp om like rettigheter til å elske og gifte seg med den partneren man ønsker. Det finnes fortsatt land i verden hvor det er ulovlig å være homofil, det er ulovlig å elske. At USA endelig sier "ja, vi er for like rettigheter" er en sterk signaleffekt til resten av verden. Det er ett skritt nærmere like rettigheter i hele verden. Det er ett skritt nærmere at ingen blir drept, torturert eller fengslet fordi de har en annen legning enn heterofil. Jeg feiret. Og det gledet hjertet mitt å se hvor mange andre som feiret, både heterofile og skjeive i alle fasonger.

 

Men klart, det er jo synd på dere heterofile her i Norge som har det så utrolig godt, at dere må leve med regnbueflagg på Facebooken deres i et par dager... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forøvig, forrige uke var det 76 land i verden hvor det er forbudt å være homofil. Nå er det bare 75, Mozambique fjernet lovene om homofili denne uka. Hurra! Tror jeg beholder regnbueprofilbildet mitt ut uka for å feire ekstra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er alle som skal surke og klage som små barn over absolutt alt. Hvordan er det mulig å la seg provosere av noe så banalt som at folk endrer profilbilde til noe som representerer noe positivt? Sabla grinebitere.

Jeg synes det er flott med alle regnbuebildene, også uavhengig av hva det står for. Ja til farger!

Jeg selv skiftet da en homofil bekjent i USA skrev en status om at hun håpte på å se kun regnbuebilder i feeden sin, det var et fint ønske som jeg gjerne bidrar til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heterofile har hatt muligheten til å gifte seg med partneren sin som de elsker, det har ikke homofile hatt. Derfor er det diskriminering.

 

 

Det er FB selv som har gitt muligheten til det, ingen tredjepartsaktør.

 

 

 

Jeg er ikke heterofil selv, og jeg tror jeg var førstemann på vennelista mi som skiftet, og jeg ble kjempeglad for hvert eneste bilde jeg så skifte. Selv om det kanskje var noen som ikke helt visste hva de gjorde. Fordi hvert eneste bilde som ble skiftet, viser hvor mange som støtter opp om like rettigheter til å elske og gifte seg med den partneren man ønsker. Det finnes fortsatt land i verden hvor det er ulovlig å være homofil, det er ulovlig å elske. At USA endelig sier "ja, vi er for like rettigheter" er en sterk signaleffekt til resten av verden. Det er ett skritt nærmere like rettigheter i hele verden. Det er ett skritt nærmere at ingen blir drept, torturert eller fengslet fordi de har en annen legning enn heterofil. Jeg feiret. Og det gledet hjertet mitt å se hvor mange andre som feiret, både heterofile og skjeive i alle fasonger.

 

Men klart, det er jo synd på dere heterofile her i Norge som har det så utrolig godt, at dere må leve med regnbueflagg på Facebooken deres i et par dager... :)

 

Da er det bra, men jeg skulle gjerne ha sett at det stod forklart skikkeleg hva hensikten bak det er, uten at en må google seg til det. Da jeg gikk innpå den transformateren var det ikke noe link eller noe til hva dette skulle bety, noe som jeg synest var dumt.

 

Man er ikke nødvendigvis imot at homofile skal få gifte seg om man ikke forandrer profilbildet i regnbuefarger. Det finnes andre måter å støtte det på.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heterofile har hatt muligheten til å gifte seg med partneren sin som de elsker, det har ikke homofile hatt. Derfor er det diskriminering.

 

I så fall er det også diskriminering at man ikke får gifte seg med f.eks. sine egne foreldre/barn, og det er diskriminering at man ikke får gifte seg med mange samtidig, men like vilkår for alle innebærer ikke diskriminering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet til regnbue fordi jeg er homofil, ingen vet det, jeg tørr ikke si det. Men når alle andre bytter, kan jeg også gjøre det uten at folk skulle misstenke at jeg var skeiv! 



Anonymous poster hash: e8550...e09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt som "Je suis Charlie", og tidligere og senere har vist alt annet enn det.

 

Regnbuegreiene er for all del mye bedre, da det i alle fall virker troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...