Gå til innhold

Stiller vi for lave krav til menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En ting jeg ofte har spurt meg er om ikke vi stiller for lave krav til menn. Jeg ser veldig mange "dårlige" menn som både har kjæreste og familie og alt. De kler seg ikke bra, har utrent kroppsfasong og er generelt lite attraktive. Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn? Hva om de faktisk kunne stelle seg litt, komme i form og kle seg litt fint i det minste? Det er så mange slabbedasker der ute, men de har ingen incentiver til å forbedre seg fordi vi "tar" dem likevel.



Anonymous poster hash: 974f9...735
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jean Valjean

Kvinner stiller langt høyre krav til menn en hva menn stiller til kvinner.

 

 

Uansett om kvinner skal stille krav til menn. Så kvinner godta at menn stiller krav til kvinner.

Endret av Jean Valjean
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn?

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

Fordi daaa forblir vi single hele gjengen.  :cool:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være dagens innlegg. Stiller ikke store krav til menn? Til din opplysning så er ca 27% av menn barnløse i førtiårsalderen noe som er en sterk indikator på at de aldr i fant seg noen. 

 

I dag er det vel heller motsatt, kvinner ser primært etter menn som ser bra ut og som har god utdannelse, karriere og tjener godt. 



Anonymous poster hash: 723c2...7a6
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner stiller langt høyre krav til menn en hva menn stiller til kvinner.

 

Sa en mann. Det jeg har inntrykk av er at menn er veldig opptatt av at kvinner skal holde seg i form, se bra ut og sminke seg, mens kvinner tar til takke med det meste. Derfor er også norske menn svært dårlig kledd. Joggesko, jeans med dårlig passform, kjedelig genser og allværsjakke. Ta dere en tur til utlandet og lær!

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette må være dagens innlegg. Stiller ikke store krav til menn? Til din opplysning så er ca 27% av menn barnløse i førtiårsalderen noe som er en sterk indikator på at de aldr i fant seg noen. 

 

 

 

Ikke alle menn vil ha barn, og det er utrolig rart å anta at man aldri har fått seg noe bare fordi man er barnløs.

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jean Valjean

 

Sa en mann. Det jeg har inntrykk av er at menn er veldig opptatt av at kvinner skal holde seg i form, se bra ut og sminke seg, mens kvinner tar til takke med det meste. Derfor er også norske menn svært dårlig kledd. Joggesko, jeans med dårlig passform, kjedelig genser og allværsjakke. Ta dere en tur til utlandet og lær!

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

De kvinner jeg kjenner tar ihvertfall ikke takke til det meste.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jean Valjean

 

Dette må være dagens innlegg. Stiller ikke store krav til menn? Til din opplysning så er ca 27% av menn barnløse i førtiårsalderen noe som er en sterk indikator på at de aldr i fant seg noen. 

 

I dag er det vel heller motsatt, kvinner ser primært etter menn som ser bra ut og som har god utdannelse, karriere og tjener godt. 

Anonymous poster hash: 723c2...7a6

 

 

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Det er faktisk slik at det finnes de av oss menn som ikke vil ha barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting jeg ofte har spurt meg er om ikke vi stiller for lave krav til menn. Jeg ser veldig mange "dårlige" menn som både har kjæreste og familie og alt. De kler seg ikke bra, har utrent kroppsfasong og er generelt lite attraktive. Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn? Hva om de faktisk kunne stelle seg litt, komme i form og kle seg litt fint i det minste? Det er så mange slabbedasker der ute, men de har ingen incentiver til å forbedre seg fordi vi "tar" dem likevel.

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

 Vi kan vel si nøyaktig det samme om kvinnfolk? Det er veldig mange kvinner som kler seg innmari stygt. Som ikke trener, og har en kvapsete kropp med fleire kilo for mye. Dem er jo faktisk overhodet ikke attraktive. Det er fryktelig mange kvinner som godt kunne ha stelt seg litt bedre, og tatt av noen kilo. Veldig mange kvinner er noen store slabbedasker, og som ikke gidder å forbedre seg. Men likevel finnes det menn som tar "til takke med dem". i alle fall for å skaffe seg ett ligg, en kveld...

 

                  

Anonymous poster hash: 1faed...277

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Det er faktisk slik at det finnes de av oss menn som ikke vil ha barn.

 

Det er jeg helt enig med deg i. Det fokuseres mye på disse "stakkars 27 prosentene" som angivelig ikke har sjans på damer fordi de ikke har barn, men hva om de faktisk ikke vil? Jeg tror ikke det hadde vært noe problem om de faktisk ville, så mange verpesjuke og ukresne kvinnfolk som finnes i Norge. Altfor mange er fornøyd bare de får ungen sin, og tenker ikke på å skaffe seg en bra mann. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 Vi kan vel si nøyaktig det samme om kvinnfolk? Det er veldig mange kvinner som kler seg innmari stygt. Som ikke trener, og har en kvapsete kropp med fleire kilo for mye. Dem er jo faktisk overhodet ikke attraktive. Det er fryktelig mange kvinner som godt kunne ha stelt seg litt bedre, og tatt av noen kilo. Veldig mange kvinner er noen store slabbedasker, og som ikke gidder å forbedre seg. Men likevel finnes det menn som tar "til takke med dem". i alle fall for å skaffe seg ett ligg, en kveld...

 

                  

Anonymous poster hash: 1faed...277

 

 

For en kveld er det ikke så farlig med kvaliteten. Du kjøper ikke sølvbestikk når du bare skal ha deg litt nattmat. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg faktisk tenkt på. Ser veldig mange flotte kvinner, som i tross av flere barn og fulltidsjobb, holder seg veldig godt. Mens mannen foretrekker potetgullflekker på tskjorten og en eller annen fotballkamp på TV. 

Jeg ser det litt an i forhold. Hvis mannen gjør sitt for å holde seg godt, fortjener han at jeg gjør mitt beste også. HVis mannen etterhvert driter i utseende fordi han "har jo meg uansett", mister jeg motivasjon. Blir feil at han skal nyte en deilig kvinne som gjør sitt for å holde han interessert, mens hun må kose med en stadig større kosemage og joggebukse. 

Tror det også handler om at kvinner går ned i skala pga sjarm, fordi de vil ha barn, fordi mannen er tøffelhelt osv. Mange kvinner er redde for å bli etterlatt osv, og flere velger en god snill mann som er hodestupsforelsket enn en superdeilig kjekkas som antageligvis forlater henne når han finner en strammere mus. 



 



Anonymous poster hash: e532a...c99
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fakta er vel at det er ganske mange kvinner som nesten bare lever på utseende som går etter menn som lever på personligheten og tar til takke med en pen jente og i bestefall snill jente. Hadde menn gått etter morsomme og oppegående jenter så hadde det kanskje jenter gjort litt innsats der og ikke bare på det ytre. For det er jo tydelig at de ikke er villig til å gjøre noe for sin egen del eller sine medsøstre.



Anonymous poster hash: 17c3e...e1a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ikke alle menn vil ha barn, og det er utrolig rart å anta at man aldri har fått seg noe bare fordi man er barnløs.

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

Nå er jo premisset i ditt eget åpningsinnlegg "menn som har kjæreste og familie og alt" så da har du jo egentlig bare det å "få seg noe" i debatten. 

 

Nei, alle menn vil ikke ha barn, men antall barnløse menn har steget mye mer enn antallet for barnløse kvinner. Jeg har heller ikke lest noe som tilsier at flere menn er frivillige barnløse enn tidligere (altså at andelen frivillig barnløse menn sett opp mot totalt antall barnløse menn uavhengig av grunn) derfor er det også logisk å anta at flere menn har blitt valgt bort. 

 

Så dreier det seg heller ikke bare om utseende for menn, som mann må man som regel prestere bra på alle arenaer, utseende, karriere, familiære egenskaper etc. 

Anonymous poster hash: 723c2...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Det har jeg faktisk tenkt på. Ser veldig mange flotte kvinner, som i tross av flere barn og fulltidsjobb, holder seg veldig godt. Mens mannen foretrekker potetgullflekker på tskjorten og en eller annen fotballkamp på TV. 

Jeg ser det litt an i forhold. Hvis mannen gjør sitt for å holde seg godt, fortjener han at jeg gjør mitt beste også. HVis mannen etterhvert driter i utseende fordi han "har jo meg uansett", mister jeg motivasjon. Blir feil at han skal nyte en deilig kvinne som gjør sitt for å holde han interessert, mens hun må kose med en stadig større kosemage og joggebukse. 

Tror det også handler om at kvinner går ned i skala pga sjarm, fordi de vil ha barn, fordi mannen er tøffelhelt osv. Mange kvinner er redde for å bli etterlatt osv, og flere velger en god snill mann som er hodestupsforelsket enn en superdeilig kjekkas som antageligvis forlater henne når han finner en strammere mus. 

 

Anonymous poster hash: e532a...c99

 

 

Hm, kanskje du har et poeng der. Kvinner vil ha trygghet, og velger en mann som er på at lavere nivå enn seg selv for at hun skal ha kontroll over han og være sikker på å beholde han. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En ting jeg ofte har spurt meg er om ikke vi stiller for lave krav til menn. Jeg ser veldig mange "dårlige" menn som både har kjæreste og familie og alt. De kler seg ikke bra, har utrent kroppsfasong og er generelt lite attraktive. Hvorfor stiller vi ikke høyere krav til menn? Hva om de faktisk kunne stelle seg litt, komme i form og kle seg litt fint i det minste? Det er så mange slabbedasker der ute, men de har ingen incentiver til å forbedre seg fordi vi "tar" dem likevel.

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

...

Stiller menn for lave krav til kvinner, spør jeg da.

Av samme grunner som du listet over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jeg helt enig med deg i. Det fokuseres mye på disse "stakkars 27 prosentene" som angivelig ikke har sjans på damer fordi de ikke har barn, men hva om de faktisk ikke vil? Jeg tror ikke det hadde vært noe problem om de faktisk ville, så mange verpesjuke og ukresne kvinnfolk som finnes i Norge. Altfor mange er fornøyd bare de får ungen sin, og tenker ikke på å skaffe seg en bra mann. 

Anonymous poster hash: 974f9...735

 

 

Ja, jøss, narr meg til å tro at de fleste av de 27% er frivillig barnløse  :fnise:

 

Jeg kjøper dessverre ikke sutring. 

Anonymous poster hash: 723c2...7a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet. Det er faktisk slik at det finnes de av oss menn som ikke vil ha barn.

 

Selvsagt, men det er ikke noe som tilsier at dette antallet skulle være så mye større enn før, sett opp mot antallet for noen tiår tilbake. 

Anonymous poster hash: 723c2...7a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...