Gå til innhold

Man er voksen når man er 16


AnonymBruker

  

106 stemmer

  1. 1. Når er man voksen?

    • Når man er 16 år gammel
      2
    • Når man er 18 år gammel
      34
    • Når man er 20 år gammel
      57
    • Når man flytter hjemmenfra
      13


Anbefalte innlegg

Ååå jo, tro meg det er det. Kompisen min flytta hjemmenfra når han var 16

Vi kjenner alle noen som flyttet hjemmefra i den alderen. De virker voksne da, når de blir noen år eldre, merker du godt at de ikke er mer voksne enn resten av oss.

Anonymous poster hash: 56c32...5e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Nei, jeg vet at det er riktig. Så dere kan bare slutte å pirke borti meg...

Er du en 16 åring som føler deg voksen selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er myndig når man er 18 år, før den tid er man under ingen omstendighet voksen.

Om man er i stand til å vise seg voksen som 18 åring er en annen sak.

Å være voksen handler vel så mye om å kunne oppføre seg ansvarsfullt og hensynsfullt som om antall år sidenman ble født.

Merk; noen blir aldri voksen!

Anonymous poster hash: f1415...dab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er man? det finnes mange meninger om når man er vokse, hva syns dere?

Anonymous poster hash: 1bffd...e01

Noen ganger er en 16 åring voksen, samtidig som den samme personen kan være barn i hodet i enkelte sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

En 16 åring TROR han er voksen, men er det ikke. Selv husker jeg at jeg følte meg skikkelig voksen da jeg gikk på byen i russedressen min mens jeg røykte :-)...Nå, 20 år senere, vil jeg si at man er voksen når man har levd livet på godt og vondt,være selvstendig, fått ulike erfaringer, kunnskap og ansvar. Jeg ble vel ikke skikkelig voksen før jeg fikk barn for snart tre år siden, og jeg regner med at jeg kommer til å føle meg enda mer voksen den dagen mine foreldre dør.

Endret av Trolletrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller er man? det finnes mange meninger om når man er vokse, hva syns dere?

Anonymous poster hash: 1bffd...e01

På papiret er man barn fram til 18 og da er man etter loven myndig. Men er ikke alt 18 åringer får lov til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 åringer er IKKE voksne og ikke 18 åringer heller for den slags skyld. For 50 år siden var de kanskje det fordi da sydde man ikke gigaputer under armene på dem og de hadde mye mer ansvar.

For femti år siden tror jeg myndighetsalderen var 21?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte meg voksen fra jeg var rundt 15 - 16 år og klarte meg uten hjelp fra foreldre fra jeg var 18 - 19 år, men ser jeg tilbake kan jeg på ingen måte si jeg var voksen før jeg ble 25 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43, og er fremdeles ikke voksen... Har ikke stemt, da jeg ikke synes noen av alternativene er riktige.



Anonymous poster hash: 3c96b...1ce
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 43, og er fremdeles ikke voksen... Har ikke stemt, da jeg ikke synes noen av alternativene er riktige.

Anonymous poster hash: 3c96b...1ce

Jeg tror at dersom du skulle vanket med en gjeng tenåringer eb hel dag så hadde du innsett at du er mer voksen enn du tror.. jeg tror selv alltid jeg er som en 18 åring i hodet inntil jeg snakker med en 18 åring
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er voksen når man evner å tenke og oppføre seg selvstendig og fornuftig når det kreves, og ikke lar seg påvirke av andre mennesker eller samfunnet til hva som er politisk riktig, men riktig ut fra egne sunne verdier. Her teller ikke alderen inn, da mange mennesker er umodne og ikke lærer å stå på egne ben til tross for alder og erfaringer.



Anonymous poster hash: 16525...bb0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 måneder senere...

Man er voksen når man er 18, jeg er forundret over hvor mange som tror det er 20...



Anonymous poster hash: 01317...7dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg synes egentlig ikke man er helt voksen før man er rundt 25

Man er voksen når man fyller 18

Anonymous poster hash: 01317...7dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Man er voksen når man fyller 18

Anonymous poster hash: 01317...7dc

 

joda, juridisk sett men mentalt synes jeg ikke man er voksen før man er rundt 25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varrierer fra person til person, det fins 17 åringer som er mentalt voksne og 30 åringer som er mentalt 10 år gammel...



Anonymous poster hash: 01317...7dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

joda, juridisk sett men mentalt synes jeg ikke man er voksen før man er rundt 25

 

Vel det finnes personer som er langt over 25 som aldri blir mentalt voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...