Gå til innhold

Man er voksen når man er 16


AnonymBruker

  

106 stemmer

  1. 1. Når er man voksen?

    • Når man er 16 år gammel
      2
    • Når man er 18 år gammel
      34
    • Når man er 20 år gammel
      57
    • Når man flytter hjemmenfra
      13


Anbefalte innlegg

Eller er man? det finnes mange meninger om når man er vokse, hva syns dere?



Anonymous poster hash: 1bffd...e01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Coolaid

Savner et alternativ for "ingen av delene" eller " når man oppfører seg" eller noe....

Man blir ikke mer eller mindre "voksen" som resultat av hvor mange bursdager man har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes egentlig ikke man er ordentlig "voksen" før man er 30, eller har etablert seg og er på vei til å stifte familie. Den av de som kommer først.

Likevel synes jeg ungdomstiden er over når man fyller 20, så det var det jeg stemte på :)

Savner et alternativ for "ingen av delene" eller " når man oppfører seg" eller noe....

Man blir ikke mer eller mindre "voksen" som resultat av hvor mange bursdager man har hatt.

Det kommer an på hvordan du definerer "voksen".



Anonymous poster hash: c0f1f...a5f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Før var menn myndige når de var 25 år. Av og til tror jeg det er den riktige alderen for dem er 23+, og 20 for kvinner. Gjennomsnittlig naturligvis.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 åringer er IKKE voksne og ikke 18 åringer heller for den slags skyld. For 50 år siden var de kanskje det fordi da sydde man ikke gigaputer under armene på dem og de hadde mye mer ansvar.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

16 åringer er IKKE voksne og ikke 18 åringer heller for den slags skyld. For 50 år siden var de kanskje det fordi da sydde man ikke gigaputer under armene på dem og de hadde mye mer ansvar.

Man er voksen når man er 18...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er voksen når man er 18...

Hvor mange av dagens 18 åringer klarer seg fullt og helt alene i dagens Norge uten hjelp fra foreldre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare det å greie seg som er tegnet på å være voksen. Det er nok at kroppen og særlig hjernen er ferdig utviklet. Du er ikke ferdig utviklet som 18 åring. Her er det også noen kjønnsforskjeller. Gutter bruker lenger tid på å utvikle seg mentalt, muligens fordi det er viktig for jenter å ha selvkontroll fra tidlig alder, ergo tidligere utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23. Følte meg voksen da jeg var 16, vet nå at jeg tok feil. Følte meg voksen når jeg var 18, men nei, ikke da heller. Føler meg ikke så veldig voksen nå heller :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HappyWaffle

Jeg er 23. Følte meg voksen da jeg var 16, vet nå at jeg tok feil. Følte meg voksen når jeg var 18, men nei, ikke da heller. Føler meg ikke så veldig voksen nå heller :fnise:

helt enig :fnise: er 23 selv, å innser nå hvor lite voksen jeg var som 16/18 åring :fnise: tenk på når vi er 30. huff :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juridisk sett er det jo når man er 18, og kroppslig sett er man vel heller ikke 100% "ferdig" særlig gutter. Men jeg har også møtt 16 åringer som er mer modne enn 20 åringer såe... ja. Er stor forskjell.



Anonymous poster hash: f00e2...1b4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt enig :fnise: er 23 selv, å innser nå hvor lite voksen jeg var som 16/18 åring :fnise: tenk på når vi er 30. huff :P

Det går fort dit! Neida, satser på at det ikke gjør det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når jeg var 16 satt jeg hjemme og spilte The Sims 3. Hadde nettopp fått mitt første kyss, aldri drukket alkohol, brydde meg mer om karakterer, gutter og dumme lærere enn politikk, min egen økonomi og ansvar. Så nei... Jeg var ikke voksen når jeg var 16, og jeg tviler på at noen andre er det, selv om jeg kanskje var englebarn i forhold til mange andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å være voksen har ikke noe med alder eller å flytte hjemme fra å gjøre. det går mer på om man føler seg voksen, oppførsel osv. jeg er i midten av tjueårene og føler meg ikke helt voksen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen, vel noen blir aldri voksne, men hjernen er ferdigutvokst når man er rundt 25, så da er man iallfall blitt mye mer moden, men man mangler jo livserfaringen.

Når man er 20 bør man kunne klare å ta vare på seg selv, men når man er 18 forventer man ikke det da de fleste fortsatt har 1 år igjen på vgs.

Man er myndig når man er 18 ,men ikke voksen. Men man er såpass stor blitt at man bør klare litt ansvar som å komme seg opp om morgenen og å lage seg mat selv, kanskje vaske klær og rydde rommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...