Gå til innhold

Utroskap fører til problemer for mange mennesker, både barna og partneren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og hvordan får egentlig disse barna med seg denne utroskapen?

Ser det er stor forskjell på hvordan visse foreldre opptrer foran sine barn her. Å være en moded voksen i forhold til ungene selv i slike saker, er tydeligvis en stor kunst for noen.

Er du en god rollemodell som forelder når du er utro?

Du må tør å stå for utroskapet, også overfor barna.

Og som sagt, barna trenger ikke å vite detaljer.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er du en god rollemodell som forelder når du er utro?

Du må tør å stå for utroskapet, også overfor barna.

Og som sagt, barna trenger ikke å vite detaljer.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Så du mener at det ikke går an å være en god forelder for sine barn, selv om man vil noe annet for sin partner da med tanke på at man snakker utroskap begått mot sin partner? Og at den svikede skal kunne bruke nettopp den andres utroskap som et argument for barnas identifisering av forelder deretter?

Huff, stakkars unger som har en slik forelder. Tenk å blande dem inn i noe slikt. Komplett umodent.

Fatter ikke hvorfor noen absolutt skal dra ungene sine inn i deres negative virkelighet, et brudd er vel ille nok for barna alene, og bør kunne håndteres empatisk og forståelsesfullt deretter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at det ikke går an å være en god forelder for sine barn, selv om man vil noe annet for sin partner da med tanke på at man snakker utroskap begått mot sin partner? Og at den svikede skal kunne bruke nettopp den andres utroskap som et argument for barnas identifisering av forelder deretter?

Huff, stakkars unger som har en slik forelder. Tenk å blande dem inn i noe slikt. Komplett umodent.

Fatter ikke hvorfor noen absolutt skal dra ungene sine inn i deres negative virkelighet, et brudd er vel ille nok for barna alene, og bør kunne håndteres empatisk og forståelsesfullt deretter.

For det første; en utro person har ikke empati og forståelse for andre menneskers følelser. Da er han/ hun ikke i stand til å sette seg inn i hvordan barna har det.

Ser du ikke dobbeltmoralen? Man er i stand til å såre partneren bevisst, og så tror man man er en god forelder.. Man er ingen god forelder når man tar et valg om å være utro, med de følgene det oftest får for en hel familie. Den utro gjør en utrolig egoistisk handling, er utro, og som regel fører det til brudd, og da blir barna skilsmissebarn og må leve i koffert resten av oppveksten. Er du en god forelder da? Er du en god rollemodell? Og er du en god rollemodell når du på død og liv skal skjule dine ugjerninger?

( og enda en gang; barna trenger ikke å vite detaljer)

Men at den utro står for det han/ hun har gjort, det skulle bare mangle. Og barna har lov til å være skuffet over den som har sveket familien. Det blir enda mer svik å holde årsaken skjult i årevis.

Skal man være en god rollemodell for sine barn, får man holde seg trofast mot partneren. DET er fine verdier for barn å ta med seg.

( og enda en gang; barna trenger ikke vite detaljer)

Når man begår ei ugjerning, samme om det er straffbart eller ei, får man stå til rette for det. Uansett.

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; en utro person har ikke empati og forståelse for andre menneskers følelser. Da er han/ hun ikke i stand til å sette seg inn i hvordan barna har det.

Ser du ikke dobbeltmoralen? Man er i stand til å såre partneren bevisst, og så tror man man er en god forelder.. Man er ingen god forelder når man tar et valg om å være utro, med de følgene det oftest får for en hel familie. Den utro gjør en utrolig egoistisk handling, er utro, og som regel fører det til brudd, og da blir barna skilsmissebarn og må leve i koffert resten av oppveksten. Er du en god forelder da? Er du en god rollemodell? Og er du en god rollemodell når du på død og liv skal skjule dine ugjerninger?

( og enda en gang; barna trenger ikke å vite detaljer)

Men at den utro står for det han/ hun har gjort, det skulle bare mangle. Og barna har lov til å være skuffet over den som har sveket familien. Det blir enda mer svik å holde årsaken skjult i årevis.

Skal man være en god rollemodell for sine barn, får man holde seg trofast mot partneren. DET er fine verdier for barn å ta med seg.

( og enda en gang; barna trenger ikke vite detaljer)

Når man begår ei ugjerning, samme om det er straffbart eller ei, får man stå til rette for det. Uansett.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Jeg er enig!

Min manns utroskap (nå eksmann) gjorde at jeg balanserte på en hårfin linje til fullstendig sammenbrudd i over ett år! Å gjøre handlinger som kan gjøre at moren bryter sammen, er det en god forelder for sine barn? Det må da være grenser for hvor egoistisk en voksen person skal være på bekostning av både partner og barn.

Skulle barna kanskje mistet sin mor som god omsorgsperson fordi faren hadde lyst på sex med en annen? Det er noe i utroskap (når man er familie og har barn) som jeg bare ikke forstår. Kan man ikke snakke sammen om at sexlivet ikke er tilfredsstillende og lete etter en løsning? I stedet for løgn, lurere og svik?

Anonymous poster hash: 5c6ff...0aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; en utro person har ikke empati og forståelse for andre menneskers følelser. Da er han/ hun ikke i stand til å sette seg inn i hvordan barna har det.

Ser du ikke dobbeltmoralen? Man er i stand til å såre partneren bevisst, og så tror man man er en god forelder.. Man er ingen god forelder når man tar et valg om å være utro, med de følgene det oftest får for en hel familie. Den utro gjør en utrolig egoistisk handling, er utro, og som regel fører det til brudd, og da blir barna skilsmissebarn og må leve i koffert resten av oppveksten. Er du en god forelder da? Er du en god rollemodell? Og er du en god rollemodell når du på død og liv skal skjule dine ugjerninger?

( og enda en gang; barna trenger ikke å vite detaljer)

Men at den utro står for det han/ hun har gjort, det skulle bare mangle. Og barna har lov til å være skuffet over den som har sveket familien. Det blir enda mer svik å holde årsaken skjult i årevis.

Skal man være en god rollemodell for sine barn, får man holde seg trofast mot partneren. DET er fine verdier for barn å ta med seg.

( og enda en gang; barna trenger ikke vite detaljer)

Når man begår ei ugjerning, samme om det er straffbart eller ei, får man stå til rette for det. Uansett.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Eneste ansvaret den utro har, er barna. Det har den svikende også. Får man til et samarbeid ang dem som fungerer, trenger ikke barn noen som helst innføring i hva den reelle årsaken til brudd var.

Barn ønsker trygghet, forvisninng om at de voksne er glad i dem, og fortsatt vil følge dem opp. Ikke noen innføring i hva som førte til brudd. Det er mellom de voksne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har det å si om jeg er i mindretall med mine meninger?

Jeg foretrekker i alle fall mindretallet, fremfor å få psykiske problemer pga en bagatell som at noen har pult noen andre enn det de hadde "lov" til.

Jeg har heller aldri sagt jeg er trofast. Eller utro, for den del. Ingen grunn til å konstruere opp en virkelighet som rakner så altfor lett. Da er det nemlig ingen virkelighet:-)

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Du er i mindre tall mente jeg som at du kan faktisk ikke si at alle andre er unormale og "svake" som ikke ønsker at partneren skal ligge rundt. Jeg sa bare du bør respektere at folk har forskjellige meninger. Jeg hadde aldri ønsket å leve som deg, MEN respekterer at du ønsker det for deg.

Her diskuteres utroskap, åpne forhold er ikke utroskap. Men når man er enig om å holde seg til en person, og man velger å lyve og lure partneren da blir det selvsagt problemer og er utroskap som diskuteres her. Å nei jeg ønsker ikke å ligge rundt og for min del kommer jeg til å finne en partner som heller ikke ønsker det.

Å diskutere at man eventuelt bør kunne få lov å ligge rundt bør diskuteres i en annen tråd da denne omhandler de som allerede er enig om å være med hverandre, og dermed er utro om de er med flere.

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eneste ansvaret den utro har, er barna. Det har den svikende også. Får man til et samarbeid ang dem som fungerer, trenger ikke barn noen som helst innføring i hva den reelle årsaken til brudd var.

Barn ønsker trygghet, forvisninng om at de voksne er glad i dem, og fortsatt vil følge dem opp. Ikke noen innføring i hva som førte til brudd. Det er mellom de voksne.

Ja, barn ønsker trygghet, og når man som utro setter en hel familie på spill og splitter den opp, er det ikke trygghet. Det er ren egoisme og ingen rollemodell for barna.

Det er både rett og rimelig at barna må få vite årsaken til bruddet. Hvorfor skjule sine ugjerninger. Nei, er man utro, så får man stå oppreist og tåle det det medfører. Sveket som både partner og forelder har man uansett.

Og barn trenger ikke vite detaljer. Så får foreldre prøve og få til et samarbeid etterpå.

Det beste er om foreldre ikke er utro. Fører bare dritt med seg for alle parter å ikke være trofast!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, barn ønsker trygghet, og når man som utro setter en hel familie på spill og splitter den opp, er det ikke trygghet. Det er ren egoisme og ingen rollemodell for barna.

Det er både rett og rimelig at barna må få vite årsaken til bruddet. Hvorfor skjule sine ugjerninger. Nei, er man utro, så får man stå oppreist og tåle det det medfører. Sveket som både partner og forelder har man uansett.

Og barn trenger ikke vite detaljer. Så får foreldre prøve og få til et samarbeid etterpå.

Det beste er om foreldre ikke er utro. Fører bare dritt med seg for alle parter å ikke være trofast!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Hvorfor skjule det??? handler ikke om å skjule noe som helst, dette handler om voksne ting kontra barns saker.

Fordi barna har ikke noe med det, dette er mellom de voksne.

Jeg ville aldri latt mine unger ta del i utroskap fra min partners side, på noe vis om så skulle oppstå. Det har de ikke noe med, og ikke på noe vis trenger de det heller.

Man skal skille mellom sitt privatliv og barnas. Fokuser heller på, om brudd, det jeg sa over, om trygghet og forståelse for barna, og la de se fremtidige muligheter.

Handler om barnas håp om mest mulig kjærlighet fra foreldrene, da uten ballast som kan virke inn mer negativt, som det å vite noe som bør være forbeholdt de voksne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener det er slemt og dårlig gjort at barna får vite at far eller mor har vært utro, hva mener du om oppførselen til den utro???? Skal den bedratte beskytte den andre parten ??? Nei, den utro må være ærlig overfor barna, og stå for valget sitt.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Har du barn selv? Som forelder skal man beskytte barna selv om man samtidig beskytter den andre partens utroskap.

Det hender også at foreldre skiller seg og den andre raskt går inn i et nytt forhold. Da bygger man gode allianser og samarbeider om barna, man motarbeider dem ikke ved å sette den andre i dårlig lys.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; en utro person har ikke empati og forståelse for andre menneskers følelser. Da er han/ hun ikke i stand til å sette seg inn i hvordan barna har det.

Ser du ikke dobbeltmoralen? Man er i stand til å såre partneren bevisst, og så tror man man er en god forelder.. Man er ingen god forelder når man tar et valg om å være utro, med de følgene det oftest får for en hel familie. Den utro gjør en utrolig egoistisk handling, er utro, og som regel fører det til brudd, og da blir barna skilsmissebarn og må leve i koffert resten av oppveksten. Er du en god forelder da? Er du en god rollemodell? Og er du en god rollemodell når du på død og liv skal skjule dine ugjerninger?

( og enda en gang; barna trenger ikke å vite detaljer)

Men at den utro står for det han/ hun har gjort, det skulle bare mangle. Og barna har lov til å være skuffet over den som har sveket familien. Det blir enda mer svik å holde årsaken skjult i årevis.

Skal man være en god rollemodell for sine barn, får man holde seg trofast mot partneren. DET er fine verdier for barn å ta med seg.

( og enda en gang; barna trenger ikke vite detaljer)

Når man begår ei ugjerning, samme om det er straffbart eller ei, får man stå til rette for det. Uansett.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Dette blir vel feil...?

Hva da med forståelsen for at partneren vil også ligge med andre? Om noe slikt oppstår i løpet av et forhold, uavhengig om det skjer etter 1 år eller 20, hva gjør den nektende part da?

Om en kar (i dette tilfellet) finner ut at han vil ligge med andre og sier dette hjemme eller bare går rett på og ligger med andre, er jo spetakkelet nøyaktig det samme?

Samme hvordan ønsket om å ha sex med andre blir fremlagt/oppdaget, er helsike løs.

Sier man det før man har sex med andre, føler partneren seg "sveket"

Sier man det etter man har hatt sex med andre, føler partneren seg "sveket"

Dere får det jo til å høres ut som det er automatikk i at folk ikke vil ha sex med andre enn en partner noensinne.

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir vel feil...?

Hva da med forståelsen for at partneren vil også ligge med andre? Om noe slikt oppstår i løpet av et forhold, uavhengig om det skjer etter 1 år eller 20, hva gjør den nektende part da?

Om en kar (i dette tilfellet) finner ut at han vil ligge med andre og sier dette hjemme eller bare går rett på og ligger med andre, er jo spetakkelet nøyaktig det samme?

Samme hvordan ønsket om å ha sex med andre blir fremlagt/oppdaget, er helsike løs.

Sier man det før man har sex med andre, føler partneren seg "sveket"

Sier man det etter man har hatt sex med andre, føler partneren seg "sveket"

Dere får det jo til å høres ut som det er automatikk i at folk ikke vil ha sex med andre enn en partner noensinne.

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Partnere kan jo ha sex med andre om det er ønsket, MEN da må han/hun presisere dette i starten ikke late som han/hun er i et forhold hvor man ikke skal ha sex med andre. Da oppstår problemene. Så jo det er egoistisk og lite empatisk å gå bak ryggen til noen du har lovet skal være den eneste.

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partnere kan jo ha sex med andre om det er ønsket, MEN da må han/hun presisere dette i starten ikke late som han/hun er i et forhold hvor man ikke skal ha sex med andre. Da oppstår problemene. Så jo det er egoistisk og lite empatisk å gå bak ryggen til noen du har lovet skal være den eneste.

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Jeg siktet vel heller til om dette skulle oppstå UNDERVEIS i et forhold...

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skjule det??? handler ikke om å skjule noe som helst, dette handler om voksne ting kontra barns saker.

Fordi barna har ikke noe med det, dette er mellom de voksne.

Jeg ville aldri latt mine unger ta del i utroskap fra min partners side, på noe vis om så skulle oppstå. Det har de ikke noe med, og ikke på noe vis trenger de det heller.

Man skal skille mellom sitt privatliv og barnas. Fokuser heller på, om brudd, det jeg sa over, om trygghet og forståelse for barna, og la de se fremtidige muligheter.

Handler om barnas håp om mest mulig kjærlighet fra foreldrene, da uten ballast som kan virke inn mer negativt, som det å vite noe som bør være forbeholdt de voksne.

Man skjuler sine onde gjerninger om man ikke vil fortelle til barna om årsaken til skilsmisse pga utroskap/ svik. Og det er heller ikke riktig at den som har vært utro skal skånes, det kan gå utover den bedratte. Hvilke holdninger gir du barna da? Når man har familie med mor, far og barn, så er det IKKE en privat ting at den ene forelderen er utro. Det rammer en hel familie og berører alle. Skal man skape trygghet for barna, går man ikke ut og er utro. Følgene av det blir ofte enorme og mye utrygghet. Barna er en del av familien, og når en av de voksne er utro, ødelegger det for barna også. Å holde det skjult at en av foreldrene har vært utro, det er svik det også. Oppgaven som rollemodell er ødelagt ved utroskap. Forhåpentligvis lærer barna da at de ikke skal bli slik som far eller mor.

Moralen blir; fordøm utroskap og ikke sett barna dine i en slik vond situasjon som utroskap og skilsmisse er. Å være forelder er en ufattelig stor og viktig oppgave, og da må man skjøtte den oppgaven på en fin og redelig måte ved å sette familien først hele tiden.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skjuler sine onde gjerninger om man ikke vil fortelle til barna om årsaken til skilsmisse pga utroskap/ svik. Og det er heller ikke riktig at den som har vært utro skal skånes, det kan gå utover den bedratte. Hvilke holdninger gir du barna da? Når man har familie med mor, far og barn, så er det IKKE en privat ting at den ene forelderen er utro. Det rammer en hel familie og berører alle. Skal man skape trygghet for barna, går man ikke ut og er utro. Følgene av det blir ofte enorme og mye utrygghet. Barna er en del av familien, og når en av de voksne er utro, ødelegger det for barna også. Å holde det skjult at en av foreldrene har vært utro, det er svik det også. Oppgaven som rollemodell er ødelagt ved utroskap. Forhåpentligvis lærer barna da at de ikke skal bli slik som far eller mor.

Moralen blir; fordøm utroskap og ikke sett barna dine i en slik vond situasjon som utroskap og skilsmisse er. Å være forelder er en ufattelig stor og viktig oppgave, og da må man skjøtte den oppgaven på en fin og redelig måte ved å sette familien først hele tiden.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Jeg håper du troller her, for noe så naivt og lite gjennomtenkt i forhold til følger barn kan ha i en slik sharing ang partners utroskap, som du beskriver, blir til at jeg neppe tror du vet hva et barn er.

Men for all, del, fortell dine små om denne utroskapen, og se hva du får av å takle siden da. Om du ikke vet det, så har ikke barn evnen til å evaluere alle voksne saker emosjonelt, og kjedereaksjonene med skyldfølelse, sinne, oppgitthet og ren sorg, hva, hvis om atte osv kan bli uendelige om de skal ta del i dette også.

Dette angår dem virkelig ikke skjønner du. Kun hvordan de voksne handler i forhold til det som skjer etter en utroska som teller for dem, og anbefaler på det sterkeste å la barn få være barn. Sorg over brudd er alene noe som kan takles på et omsorgsfullt voksent vis, uten unødige voksenting som utroskap er.

Så lykke til, da har du en lang jobb siden med disse barna å gjøre om du så gjør, forteller, eller innbiller deg at dette vil fungere. .

Eller om du er kun en debattant med mening og ikke implisert direkte, klarer ikke skille på dere anonyme brukere her, så forstår du kanskje poenget allikevel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siktet vel heller til om dette skulle oppstå UNDERVEIS i et forhold...

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Greit det kan skje. Man sier uansett fra om det om man har tenkt å ligge med andre, man går ikke bak ryggen og lyver til noen. Noen syns det er ok,andre ikke. Da er man åpen om det dersom man ikke kan holde hva man har lovet. Å være utro som betyr å gå bak ryggen på noen og lyve til dem er ikke ok.

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det kan skje. Man sier uansett fra om det om man har tenkt å ligge med andre, man går ikke bak ryggen og lyver til noen. Noen syns det er ok,andre ikke. Da er man åpen om det dersom man ikke kan holde hva man har lovet. Å være utro som betyr å gå bak ryggen på noen og lyve til dem er ikke ok.

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Sigh....var jo det jeg sa i innlegg 90?

Blir uansett samme styret.

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg håper du troller her, for noe så naivt og lite gjennomtenkt i forhold til følger barn kan ha i en slik sharing ang partners utroskap, som du beskriver, blir til at jeg neppe tror du vet hva et barn er.

Men for all, del, fortell dine små om denne utroskapen, og se hva du får av å takle siden da. Om du ikke vet det, så har ikke barn evnen til å evaluere alle voksne saker emosjonelt, og kjedereaksjonene med skyldfølelse, sinne, oppgitthet og ren sorg, hva, hvis om atte osv kan bli uendelige om de skal ta del i dette også.

Dette angår dem virkelig ikke skjønner du. Kun hvordan de voksne handler i forhold til det som skjer etter en utroska som teller for dem, og anbefaler på det sterkeste å la barn få være barn. Sorg over brudd er alene noe som kan takles på et omsorgsfullt voksent vis, uten unødige voksenting som utroskap er.

Så lykke til, da har du en lang jobb siden med disse barna å gjøre om du så gjør, forteller, eller innbiller deg at dette vil fungere. .

Eller om du er kun en debattant med mening og ikke implisert direkte, klarer ikke skille på dere anonyme brukere her, så forstår du kanskje poenget allikevel.

Klarer du ikke tenke på hvilke følger UTROSKAP/ SKILSMISSE har for barn? Som forelder må man tenke nøye gjennom følgene av f.eks utroskap før man sviker partneren og barna med sin empatiløse og egoistiske gjerning. Mn er en utrolig dårlig forelder om må velger å splitte familien og la ben ende opp som skilsmissebarn, med det til følge t de må bo i koffert resten av oppveksten. Pga den ene forelderens svik og egoisme. Og når da drittsekken må face hva han har gjort, så må han tåle å tå til ansvar for sine ugjerninger, og barna må få vite hva han/ hun har gjort. Veldig egoistisk å mene at den bedratte må ta støyten.

Du skjønner, det er viktig å unngå utroskap ! Synes du har en holdning der du mener en utro skal fritas og slippe å stå til ansvar. Stakkars barn som ikke får vite sannheten om den utro forelderen. Det kan bli et problem senere.

Utroskap angår barna, så absolutt. Deres trygghet blir jo revet bort pga en umoden og egoistisk forelder.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sigh....var jo det jeg sa i innlegg 90?

Blir uansett samme styret.

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Det blir styr ja for den du lever med tror du ikke ønsker det og man viker fra det man eventuelt er enig om i forholdet. Det blir alltid styr ved brudd feks.

Man sier utelukkende fra uanswtt om man har tent å ha sex med andre enn partneren!

Anonymous poster hash: f3e5c...65f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner, det er viktig å unngå utroskap ! Synes du har en holdning der du mener en utro skal fritas og slippe å stå til ansvar. Stakkars barn som ikke får vite sannheten om den utro forelderen. Det kan bli et problem senere.

Utroskap angår barna, så absolutt. Deres trygghet blir jo revet bort pga en umoden og egoistisk forelder.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Den som var utro får stå til ansvar - ovenfor sin VOKSNE ektefelle. Utroskap er ikke noe barn skal måtte ta stilling til.

Du snakker om å være umoden og egoistisk; det virker som du ikke evner å ta innover deg at det å dra barn inn i voksenkonflikten for å straffe far/mor er minst like umodent og egoistisk som det å være utro.

Det er ille nok for barn å oppleve at foreldrene går fra hverandre, selvom de ikke blir dratt inn i voksenkonflikten også. Det gjør nemlig skilsmissen tusen ganger verre for de og det er du villig til å gjøre for å straffe din eks? Hvaslags trygghet er det du selv gir barna dine? Når du synes det er ok å skyve de foran deg for å straffe deres far/mor under påskudd av å være "ærlig" og barna "fortjener" å få vite om det og være skuffet?!

Jeg synes det er hårreisende at noen er villig til å gjøre noe slikt mot sine barn.

Endret av Kattugla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som var utro får stå til ansvar - ovenfor sin VOKSNE ektefelle. Utroskap er ikke noe barn skal måtte ta stilling til.

Du snakker om å være umoden og egoistisk; det virker som du ikke evner å ta innover deg at det å dra barn inn i voksenkonflikten for å straffe far/mor er minst like umodent og egoistisk som det å være utro.

Det er ille nok for barn å oppleve at foreldrene går fra hverandre, selvom de ikke blir dratt inn i voksenkonflikten også. Det gjør nemlig skilsmissen tusen ganger verre for de og det er du villig til å gjøre for å straffe din eks? Hvaslags trygghet er det du selv gir barna dine? Når du synes det er ok å skyve de foran deg for å straffe deres far/mor under påskudd av å være "ærlig" og barna "fortjener" å få vite om det og være skuffet?!

Jeg synes det er hårreisende at noen er villig til å gjøre noe slikt mot sine barn.

den som har vært utro får stå til ansvar for det, både overfor partneren, barna og de rundt. Han må bære det hele og fulle ansvaret, og må ta følgene av det han har gjort. Som utro forelder skaper du utrygghet for barna. Å skjule sin ugjerning er svikefullt mot barna. Barn av utro foreldre som ikke har fått vite sannheten om han/ hun kjenner på et enormt svik når de får vite det når de f.eks er 18. De føler seg lurt og ofte vender de seg mot den utro forelderen, og er sinte i mange år. Bedre å stå til rette for det man har gjort og selv ta følgene av ugjerningen og sviket.

Det er ikke for å straffe den utro, da har du dessverre misforstått. Mener du da at den bedratte skal støtte sin utro partner, være med å skjule, beskytte? Det er ikke riktig for noen. Her snakker vi barn over 3-4 årsalderen. Sviket kan føles mye større om de mye senere får vite sannheten om sin utro forelder og at det var hun/ han som var skyld i koffert- livet til barna resten av oppveksten.

Syns du skal fjerne deg fra ansvarsfraskrivelsen du prøver på. Den som er utro har et valg, og når valget er å ødelegge en familie med sin egoisme må han stå til ansvar for det, selv, og ikke skyve det over på partneren, så de sammen skal dele på årsaken til skilsmissen. Feigt, syns jeg. Og umodent. Barna fortjener bedre. Og husk, hvilken rollemodell er du når du sviker og er utro og så skal du skjule sviket for barna. Barn vil alltid vite hvorfor noe skjer, og en eller annen gang vil de få vite det uansett. Og da kan følgene bli enda verre.

Jeg skjønner at det er mange som er utro, og som har problemer med å stå til ansvar for det etterpå og vil prøve å skyve det unna, gjerne slik at partneren skal bære en del av ansvaret. Det er feigt. Den bedratte skal ikke måtte behøve å beskytte den svikefullt partneren/ forelderen. Som rollemodell må du være ærlig og oppriktig overfor barna. Det har du mest igjen for i lengden.

Du er ingen ansvarlig forelder når du er utro.og du er heller ingen ansvarlig forelder når du prøver å skjule årsaken til at barna blir skilsmissebarn. Dårlig gjort overfor barna. Feigt.

Moralen er; vær trofast Da er du et FORBILDE

Anonymous poster hash: a618e...b01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...