Gå til innhold

Utroskap fører til problemer for mange mennesker, både barna og partneren


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser at det er mange utroskapstråder. Og det er ille. Skjønner ikke hvorfor mennesker skal gå rundt å bedra andre. Det er jo skikkelig egoistisk og ondskapsfullt. Og tenk på hvor mange som rammes! Partneren bli sveket på den verste måten, men også barna lider. Jeg undres over hvordan det vil gå med barna, når de opplever så mye svik og bedrag av sine foreldre. For en utro part sviker både partneren OG barna. Hvilket forbilde er en forelder som går bak ryggen på partneren sin og er utro og bedrar..? Man ser jo ikke opp til en slik forelder.. Jeg vet om flere barn som ikke vil vite av foreldrene som har vært utro, og det forstår jeg, for det å være utro er et ufattelig svik mot hele familien.

Stakkars den bedratte partneren og barna. Får håpe lærdommen blir at man aldri skal være utro, slik at den kommende generasjon blir bedre mennesker enn foreldregenerasjonen i dag. Skremmende at 50% er utro! Skjerp dere utro mennesker.

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nuvel.

Det handler vel mer om folks latterlige holdninger og reaksjoner på fenomenet utro.



Anonymous poster hash: 3f8d0...931
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er ikke nødvendigvis et svik mot hele familien. Det er først og fremst et svik mot partner. At en hel familie kan gå i oppløsning, ja, men her er håndtering av de voksne viktig.

Sett både menn og kvinner i min krets bli avslørt for omfattende utroskap, hvor de allikevel kan være gode foreldre, både under sine sidesprang og etter avsløring.

Viktige er a tforeldre uansett setter barna i en slik stilling at de ikke føler seg i en posisjon de føler de må ta valg av forelder, være de voksnes grineputer, eller blir endel av oppgjøret mellom foreldrene sine avklarelser i forhold til alt det negative som ofte blir diskutert og gjort.

Har man barn, bør man vite sine plikter som forelder, samme hvor jævlig det kan være å samtale med den partneren som man føler har sveket seg, om barna, og finne ut av det på beste måde.

Og barna skal ikke høre noe om utroskapen ol, det er en sak mellom de voksne. Barna skal tross alt ha et forhold livet ut til begge to.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller kanskje folk skulle heller innse at det å ha sopt over en annen ikke betyr noe som helst i praksis.



Anonymous poster hash: 3f8d0...931
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir rart å diskutere utroskap som om det er et isolert fenomen, som folk bare burde slutte med, og så hadde alt vært fint. Synes det ofte er tendensen, spesielt her på KG.

Vi burde jo heller analysere utroskap på et dypere plan, og se det som et kulturelt fenomen som gir uttrykk for noe i samfunnet vårt, eller kanskje i menneskeheten.

Statistikker viser jo at veldig mange kommer til å være utro i en eller annen form i løpet av et langt liv. Svært mange av de vi har rundt oss, har erfaring med utroskap. Det sier seg selv at det ikke bare er psykopater og klassiske drittsekker som er utro, utroskap skjer på tvers av befolkningen og kan skje de fleste.

Utroskap har eksistert siden tidenes morgen. Og hvordan samfunnet har sett på utroskap, har variert veldig etter hvilken kultur og tidsalder det er snakk om. I mange kulturer har utenomekteskapelig sex vært praktisert som en naturlig ting, uten skam. Mens andre kulturer har fordømt utroskap.

Jeg synes ikke det er rart at utroskap eksisterer, og det kommer det alltid til å gjøre. Den seksuelle og utprøvende drivkraften er utrolig sterk i de fleste mennesker. Det som varierer, er om vi bruker masse energi på å stoppe det og fordømme det, eller om vi har en mer åpen holdning til det.

I vår kultur tror jeg mange av oss knytter vår selvfølelse til å være den eneste for vår partner, på alle måter. Vi tenker at en partner er noe vi "eier", og hvis han eller hun også ønsker å ha sex med andre, betyr det at vi ikke er bra nok. Dette handler mer om hvordan vi bygger selvfølelse i våre dager, enn det handler om utroskap isolert sett.



Anonymous poster hash: c10b0...425
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er ikke nødvendigvis et svik mot hele familien. Det er først og fremst et svik mot partner. At en hel familie kan gå i oppløsning, ja, men her er håndtering av de voksne viktig.

Sett både menn og kvinner i min krets bli avslørt for omfattende utroskap, hvor de allikevel kan være gode foreldre, både under sine sidesprang og etter avsløring.

Viktige er a tforeldre uansett setter barna i en slik stilling at de ikke føler seg i en posisjon de føler de må ta valg av forelder, være de voksnes grineputer, eller blir endel av oppgjøret mellom foreldrene sine avklarelser i forhold til alt det negative som ofte blir diskutert og gjort.

Har man barn, bør man vite sine plikter som forelder, samme hvor jævlig det kan være å samtale med den partneren som man føler har sveket seg, om barna, og finne ut av det på beste måde.

Og barna skal ikke høre noe om utroskapen ol, det er en sak mellom de voksne. Barna skal tross alt ha et forhold livet ut til begge to.

Veldig naivt av deg å tro at barna ikke blir skadelidende. For det blir de på flere områder. At de får vite at den ene forelderen har vært utro, syns jeg er rimelig og greit. Den utro forelderen må stå for det han/ hun har gjort. Skulle bare mangle. Barn har rett til å forstå situasjonen de også. Og den ene forelderens utroskap får store følger også for barna. Mest følger for barna, tør jeg påstå. Det er nemlig de som kanskje må flytte annenhver uke, bo i koffert, røskes opp hver uke, forholde seg til to hjem, nye steforeldre, nye stesøsken som de ikke har bedt om. Syns synd på barn som opplever utroskap og svik av en foreldre. Og jeg sysn ikke det er noe rart om et barn får mer medlidenhet med forelderen som ble bedratt. Du ser jo ikke opp til en sviker... En svikefullt mor eller far er en dårlig forelder. Barn skal se opp til foreldrene. Foreldre skal være forbilder.

Selvsagt skal barna skånes best og mest mulig, men i praksis fungerer det ikke alltid slik. Å påstå det er å lyve. Så budskapet mitt er at foreldre må holde seg i skinnet og ikke være utro. Skal du ut av et forhold, er du voksen nok til å bryte ut på en ordentlig måte. Å være utro er feigt og svakt, ondskapsfullt mot både partner og barn. Vær forbilder, for uansett; det rammer barna i praksi!!

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du og de som svarer i alt av tråder om temaet har en litt vel usunn besettelse på utroskap.

Utro= ha sex med og/eller følelser for en annen person. Enten istedetfor, eller i tillegg til primærpartneren.

Det har ingenting med foreldrerollen å gjøre isolert sett.

Det skjer først når man velger forlate partneren som var utro, eller partneren man var utro mot.

Du skriver som om det er foregått et mord.

Anonymous poster hash: ec6b9...d65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig naivt av deg å tro at barna ikke blir skadelidende. For det blir de på flere områder. At de får vite at den ene forelderen har vært utro, syns jeg er rimelig og greit. Den utro forelderen må stå for det han/ hun har gjort. Skulle bare mangle. Barn har rett til å forstå situasjonen de også. Og den ene forelderens utroskap får store følger også for barna. Mest følger for barna, tør jeg påstå. Det er nemlig de som kanskje må flytte annenhver uke, bo i koffert, røskes opp hver uke, forholde seg til to hjem, nye steforeldre, nye stesøsken som de ikke har bedt om. Syns synd på barn som opplever utroskap og svik av en foreldre. Og jeg sysn ikke det er noe rart om et barn får mer medlidenhet med forelderen som ble bedratt. Du ser jo ikke opp til en sviker... En svikefullt mor eller far er en dårlig forelder. Barn skal se opp til foreldrene. Foreldre skal være forbilder.

Selvsagt skal barna skånes best og mest mulig, men i praksis fungerer det ikke alltid slik. Å påstå det er å lyve. Så budskapet mitt er at foreldre må holde seg i skinnet og ikke være utro. Skal du ut av et forhold, er du voksen nok til å bryte ut på en ordentlig måte. Å være utro er feigt og svakt, ondskapsfullt mot både partner og barn. Vær forbilder, for uansett; det rammer barna i praksi!!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Det er ganske mange andre måter å være forbilde på.

Hvorfor så sykelig opphengt i sex?

Anonymous poster hash: ec6b9...d65

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig naivt av deg å tro at barna ikke blir skadelidende. For det blir de på flere områder. At de får vite at den ene forelderen har vært utro, syns jeg er rimelig og greit. Den utro forelderen må stå for det han/ hun har gjort. Skulle bare mangle. Barn har rett til å forstå situasjonen de også. Og den ene forelderens utroskap får store følger også for barna. Mest følger for barna, tør jeg påstå. Det er nemlig de som kanskje må flytte annenhver uke, bo i koffert, røskes opp hver uke, forholde seg til to hjem, nye steforeldre, nye stesøsken som de ikke har bedt om. Syns synd på barn som opplever utroskap og svik av en foreldre. Og jeg sysn ikke det er noe rart om et barn får mer medlidenhet med forelderen som ble bedratt. Du ser jo ikke opp til en sviker... En svikefullt mor eller far er en dårlig forelder. Barn skal se opp til foreldrene. Foreldre skal være forbilder.

Selvsagt skal barna skånes best og mest mulig, men i praksis fungerer det ikke alltid slik. Å påstå det er å lyve. Så budskapet mitt er at foreldre må holde seg i skinnet og ikke være utro. Skal du ut av et forhold, er du voksen nok til å bryte ut på en ordentlig måte. Å være utro er feigt og svakt, ondskapsfullt mot både partner og barn. Vær forbilder, for uansett; det rammer barna i praksi!!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Neida, mitt innlegg var på ingen måte naivt. Handler om hvordan man som voksen takler situsjonen som oppstår, og ikke blander inn barna i utroskapens alle sider, men etter hvordan man går videre fra det, oppbrudd, og forholdene deretter.

Viser man at man setter barna først, etter omstendighetene, og utviser modenhet og forståelse for deres såre situasjon, kan man få et fint forhold til barna, begge to, selv for nye bosted for en eller begge foreldrene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir rart å diskutere utroskap som om det er et isolert fenomen, som folk bare burde slutte med, og så hadde alt vært fint. Synes det ofte er tendensen, spesielt her på KG.

Vi burde jo heller analysere utroskap på et dypere plan, og se det som et kulturelt fenomen som gir uttrykk for noe i samfunnet vårt, eller kanskje i menneskeheten.

Statistikker viser jo at veldig mange kommer til å være utro i en eller annen form i løpet av et langt liv. Svært mange av de vi har rundt oss, har erfaring med utroskap. Det sier seg selv at det ikke bare er psykopater og klassiske drittsekker som er utro, utroskap skjer på tvers av befolkningen og kan skje de fleste.

Utroskap har eksistert siden tidenes morgen. Og hvordan samfunnet har sett på utroskap, har variert veldig etter hvilken kultur og tidsalder det er snakk om. I mange kulturer har utenomekteskapelig sex vært praktisert som en naturlig ting, uten skam. Mens andre kulturer har fordømt utroskap.

Jeg synes ikke det er rart at utroskap eksisterer, og det kommer det alltid til å gjøre. Den seksuelle og utprøvende drivkraften er utrolig sterk i de fleste mennesker. Det som varierer, er om vi bruker masse energi på å stoppe det og fordømme det, eller om vi har en mer åpen holdning til det.

I vår kultur tror jeg mange av oss knytter vår selvfølelse til å være den eneste for vår partner, på alle måter. Vi tenker at en partner er noe vi "eier", og hvis han eller hun også ønsker å ha sex med andre, betyr det at vi ikke er bra nok. Dette handler mer om hvordan vi bygger selvfølelse i våre dager, enn det handler om utroskap isolert sett.

Anonymous poster hash: c10b0...425

Et meget godt innlegg.

Jeg har i mange tråder hevdet at utroskap ikke eksisterer. Mennesket har en utrolig sterk drivkraft i sex, og det er naturlig for oss å ha sex med mange i løpet av et liv.

Underveis opp gjennom tidene har vi funnet ut at vi skal eie handlingene til en partner. Det skal altså ha noe å bety for samholdet i et forhold at partneren ikke får ha sex med andre. Da føler den andre parten seg "sveket"

Man burde snarest innse at forbudet mot sex i et forhold gjør at mange nettopp er utro. Om man snur på det og sier til partneren: "Du kan ligge med hvem du vil", er det da gitt at partneren hadde faktisk gjort det?

Det burde selvsagt ha vært fullstendig tillatt og godtatt i alle forhold at man kunne ligge med hvem man ville. Om man er i et forhold er det slett ikke kun sexen som gjør at man blir i forholdet. Det er helheten i forholdet som gjør dette.

I et forhold kan man stort sett gjøre som man vil med andre mennesker utenfor forholdet. Dett er allment akseptert. Men når det kommer til dette med sex, går alarmen for fullt.

Hvorfor skal det være så bakvendt?

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, mitt innlegg var på ingen måte naivt. Handler om hvordan man som voksen takler situsjonen som oppstår, og ikke blander inn barna i utroskapens alle sider, men etter hvordan man går videre fra det, oppbrudd, og forholdene deretter.

Viser man at man setter barna først, etter omstendighetene, og utviser modenhet og forståelse for deres såre situasjon, kan man få et fint forhold til barna, begge to, selv for nye bosted for en eller begge foreldrene.

Etter utroskap går de fleste forhold i stykker. Barna blir blandet inn, enten de vil eller ikke. Og de må få høre grunnen til at foreldrene skiller lag. Det skulle bare mangle. Er de store nok, vil de gjøre seg opp en egen mening, for at en foreldre er utro går selvsagt utover barna. Og den utro må selvsagt stå for det han har gjort, også barna, for det er svik mot barna også. Selvsagt må man være voksen nok til å skåne barna mest mulig, men at de må få vite en del er ikke til å unngå. Er man umoden og dum nok til å være utro, må man klare å stå for det, også overfor barna og stå for det. ( tenker ikke på 1-2-3 år gal barn) som utro sviker du både partner og barna. DET må folk tenke på før de er utro. For mange relasjoner blir ødelagt pga at noen sviker og bedrar. Derfor; tenk før man er utro. Samfunnet er i ferd med å bli egoistisk og ondskapsfullt, skremmende, og det er barna som får de største følgene av det.

PS, hvorfor sette barna i en sår situasjon...? Veldig egoistisk og ondt av en forelder!

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man i forhold med noen, er man ikke utro. Da rydder man opp og går ut av forholdet på en voksen måte, ikke må utroskap. Et forhold er monogamt, så lenge man ikke har avtalt noe annet(åpent forhold) Et par klarer fint å leve sammen et helt liv. Det har med vilje, godhet, kommunikasjon, kjærligheten og samhold å gjøre. Ren egoisme/ ondskap fører til utroskap. Vi er skapt til å være mann og dame og leve sammen uten utroskap. Å påstå at i visse kulturer er utroskap tillatt, er ANSVARSFRASKRIVELSE.

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter utroskap går de fleste forhold i stykker. Barna blir blandet inn, enten de vil eller ikke. Og de må få høre grunnen til at foreldrene skiller lag. Det skulle bare mangle. Er de store nok, vil de gjøre seg opp en egen mening, for at en foreldre er utro går selvsagt utover barna. Og den utro må selvsagt stå for det han har gjort, også barna, for det er svik mot barna også. Selvsagt må man være voksen nok til å skåne barna mest mulig, men at de må få vite en del er ikke til å unngå. Er man umoden og dum nok til å være utro, må man klare å stå for det, også overfor barna og stå for det. ( tenker ikke på 1-2-3 år gal barn) som utro sviker du både partner og barna. DET må folk tenke på før de er utro. For mange relasjoner blir ødelagt pga at noen sviker og bedrar. Derfor; tenk før man er utro. Samfunnet er i ferd med å bli egoistisk og ondskapsfullt, skremmende, og det er barna som får de største følgene av det.

PS, hvorfor sette barna i en sår situasjon...? Veldig egoistisk og ondt av en forelder!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Er man i forhold med noen, er man ikke utro. Da rydder man opp og går ut av forholdet på en voksen måte, ikke må utroskap. Et forhold er monogamt, så lenge man ikke har avtalt noe annet(åpent forhold) Et par klarer fint å leve sammen et helt liv. Det har med vilje, godhet, kommunikasjon, kjærligheten og samhold å gjøre. Ren egoisme/ ondskap fører til utroskap. Vi er skapt til å være mann og dame og leve sammen uten utroskap. Å påstå at i visse kulturer er utroskap tillatt, er ANSVARSFRASKRIVELSE.

Anonymous poster hash: a618e...b01

Og ingen evner å se at egoismen folk utviser ved å skulle "eie" sin partner, nettopp fører til utroskapen...?

Om det var tillatt for en partner å ligge med andre, hadde de da gjort det?

Utroskap springer ut fra at folk vil ta tilbake selvråderetten sin. Det er meget mange som innerst inne ikke liker at partner skal eie dem. Men siden normen i samfunnet er slik, blir det en stilltiende aksept.

Anonymous poster hash: 3f8d0...931

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter utroskap går de fleste forhold i stykker. Barna blir blandet inn, enten de vil eller ikke. Og de må få høre grunnen til at foreldrene skiller lag. Det skulle bare mangle. Er de store nok, vil de gjøre seg opp en egen mening, for at en foreldre er utro går selvsagt utover barna. Og den utro må selvsagt stå for det han har gjort, også barna, for det er svik mot barna også. Selvsagt må man være voksen nok til å skåne barna mest mulig, men at de må få vite en del er ikke til å unngå. Er man umoden og dum nok til å være utro, må man klare å stå for det, også overfor barna og stå for det. ( tenker ikke på 1-2-3 år gal barn) som utro sviker du både partner og barna. DET må folk tenke på før de er utro. For mange relasjoner blir ødelagt pga at noen sviker og bedrar. Derfor; tenk før man er utro. Samfunnet er i ferd med å bli egoistisk og ondskapsfullt, skremmende, og det er barna som får de største følgene av det.

PS, hvorfor sette barna i en sår situasjon...? Veldig egoistisk og ondt av en forelder!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Sier du her at du ville fortelle barna dine at din har vert utro, og at det er årsaken til bruddet?

Det finner jeg ikke spesielt modent, for det er ike noe barna skal ha del i. Din var utro mot deg, ikke barna. At det får konsekvenser om det ender i brudd, vel det er en ting, og kan håndteres mer voksent, finne praktiske løsninger, og vise omsorg for barna ved samtale ol. Vise at man er like glad i dem selv om mor og far går fra hverandre.

Men å blande dine barn inn i utroskapens private sider, som er en sak mellom deg og din, finner jeg ytterst usmakelig og direkte umodent.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en slik 'korrekt' tråd, merker jeg blir kvalm av denne fordømmingen! Det er mye faenskap her i verden, utroskap er ikke blant de verste.

Anonymous poster hash: 28fe3...b0e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg et lite barn når min far forlot min mor en annen kvinne. Jeg synes absolutt ikke at man bør fortelle små barn om utroskap. Men det var umulig for meg å ikke få det med meg, jeg var 16 år. Min far var den beste faren i verden, han har alltid vært en fantastisk og omsorgsfull mann. At han var utro ødela veldig mye. Min mor gikk inn i en dyp deperasjon, som så klart var vannskelig for meg å takle. Jeg savnet min far veldig, samtidig som at jeg hatet han så sterkt, det gikk mange år før jeg klarte å ha et normalt forhold til ham. Han har gjort at jeg ikke stoler på menn, når min fantastiske far var utro i mange år, da kan hvem som helst være det.

Anonymous poster hash: 88273...8af

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter utroskap går de fleste forhold i stykker. Barna blir blandet inn, enten de vil eller ikke. Og de må få høre grunnen til at foreldrene skiller lag. Det skulle bare mangle. Er de store nok, vil de gjøre seg opp en egen mening, for at en foreldre er utro går selvsagt utover barna. Og den utro må selvsagt stå for det han har gjort, også barna, for det er svik mot barna også. Selvsagt må man være voksen nok til å skåne barna mest mulig, men at de må få vite en del er ikke til å unngå. Er man umoden og dum nok til å være utro, må man klare å stå for det, også overfor barna og stå for det. ( tenker ikke på 1-2-3 år gal barn) som utro sviker du både partner og barna. DET må folk tenke på før de er utro. For mange relasjoner blir ødelagt pga at noen sviker og bedrar. Derfor; tenk før man er utro. Samfunnet er i ferd med å bli egoistisk og ondskapsfullt, skremmende, og det er barna som får de største følgene av det.

PS, hvorfor sette barna i en sår situasjon...? Veldig egoistisk og ondt av en forelder!

Anonymous poster hash: a618e...b01

Vi fortalte ikke barna våres at vi ble skilt pga utroskap. Dette var vi enige om, vi ville ikke at de skulle se på far anderledes, han er en fantastisk far.

Og utroskap kommer ofte av noe sm alt er galt i forholdet, veldig få som er lykkelige og forelsket som er utro.

Hvorfor må barna vite detaljer av problemene til de voksne.

Anonymous poster hash: d2eba...ab9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg et lite barn når min far forlot min mor en annen kvinne. Jeg synes absolutt ikke at man bør fortelle små barn om utroskap. Men det var umulig for meg å ikke få det med meg, jeg var 16 år. Min far var den beste faren i verden, han har alltid vært en fantastisk og omsorgsfull mann. At han var utro ødela veldig mye. Min mor gikk inn i en dyp deperasjon, som så klart var vannskelig for meg å takle. Jeg savnet min far veldig, samtidig som at jeg hatet han så sterkt, det gikk mange år før jeg klarte å ha et normalt forhold til ham. Han har gjort at jeg ikke stoler på menn, når min fantastiske far var utro i mange år, da kan hvem som helst være det.Anonymous poster hash: 88273...8af

det er akkurat dette jeg prøver å si; at utroskap med påfølgende brudd ødelegger ikke bare for partneren, men også barna. Mange går jo fra hverandre når barna begynner å bli litt større, og det er en kjensgjerning at ungene får med seg hva som skjer. Og å bli sveket så mye av sin far/ mor, det ER ødeleggende. Hvis f.eks far er utro, hvilket forhold får en datter til menn senere..? Når til og med din far sviker og bedrar.

En ting er å holde det mellom foreldrene, det er kanskje lettere når barna er små, men ikke når de er eldre. Vet om flere jenter som ikke klarer binde seg til en gutt/ mann senere i livet, og gutter som ikke finner roen i forhold, OG årsaken tror jeg er, i de forholdene jeg vet om, at far har vært utro.

Og en følge av utroskap med brudd, blir ofte at ungene tar avstand fra far/ mor, for man ER virkelig ingen god forelder om man går rundt og sviker sine nærmeste. Barn blir også sveket av utro forelder. Det er ødeleggende for familielivet, relasjoner, bo i koffert, rotløs tilværelse, og ikke minst, hvilke følger det får i voksenlivet.

Derfor er mitt budskap, atter en gang, fordøm utroskap og ikke gå i den fella. Det er ikke naturlig med utroskap i et forhold, det skal ikke skje, man er et par som lever sammen. Tror ikke folk går rundt og tenker at de eier han/ henne, men i et monogamt forhold er det forventet at man er tro mot hverandre. Skulle bare mangle! ( dere som mener noe annet, får være i et åpent forhold, eller singel. Å få både i pose og sekk er egoistisk) hvis hele verden skulle ha seg med alt og alle, hvilken verden får vi?? Grusomt..

Anonymous poster hash: a618e...b01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er akkurat dette jeg prøver å si; at utroskap med påfølgende brudd ødelegger ikke bare for partneren, men også barna. Mange går jo fra hverandre når barna begynner å bli litt større, og det er en kjensgjerning at ungene får med seg hva som skjer. Og å bli sveket så mye av sin far/ mor, det ER ødeleggende. Hvis f.eks far er utro, hvilket forhold får en datter til menn senere..? Når til og med din far sviker og bedrar.

En ting er å holde det mellom foreldrene, det er kanskje lettere når barna er små, men ikke når de er eldre. Vet om flere jenter som ikke klarer binde seg til en gutt/ mann senere i livet, og gutter som ikke finner roen i forhold, OG årsaken tror jeg er, i de forholdene jeg vet om, at far har vært utro.

Og en følge av utroskap med brudd, blir ofte at ungene tar avstand fra far/ mor, for man ER virkelig ingen god forelder om man går rundt og sviker sine nærmeste. Barn blir også sveket av utro forelder. Det er ødeleggende for familielivet, relasjoner, bo i koffert, rotløs tilværelse, og ikke minst, hvilke følger det får i voksenlivet.

Derfor er mitt budskap, atter en gang, fordøm utroskap og ikke gå i den fella. Det er ikke naturlig med utroskap i et forhold, det skal ikke skje, man er et par som lever sammen. Tror ikke folk går rundt og tenker at de eier han/ henne, men i et monogamt forhold er det forventet at man er tro mot hverandre. Skulle bare mangle! ( dere som mener noe annet, får være i et åpent forhold, eller singel. Å få både i pose og sekk er egoistisk) hvis hele verden skulle ha seg med alt og alle, hvilken verden får vi?? Grusomt..

Anonymous poster hash: a618e...b01

Nesten som å være i kirka. Utroskap har alltid forekommet og vil alltid forekomme.

Anonymous poster hash: 1e4d5...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten som å være i kirka. Utroskap har alltid forekommet og vil alltid forekomme.

Anonymous poster hash: 1e4d5...3a3

Selvsagt. Utroskap forekommer i ufattelig stor grad til tross for at "samfunnet" fordømmer det. Det er ikke ondskap som ligger bak, det er naturen. Genene.

Anonymous poster hash: 28fe3...b0e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...