Gå til innhold

De gravide dagbokskribentene her inne


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor har dere et sånt merkelig og sært behov for å skrive om svngerskapet deres? Tror dere at dere er kjendiser? Holder det ikke med boka dere fikk av jordmor eller lege, alle på hele internett må liksom få muligheten til å lese hvor tissatrengt du var og hvor mange ganger du spydde idag?

Anonymous poster hash: e50c4...477

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har dere et sånt merkelig og sært behov for å skrive om svngerskapet deres? Tror dere at dere er kjendiser? Holder det ikke med boka dere fikk av jordmor eller lege, alle på hele internett må liksom få muligheten til å lese hvor tissatrengt du var og hvor mange ganger du spydde idag?

Anonymous poster hash: e50c4...477

Du trenger jo ikke å lese disse dagbøkene da...

Anonymous poster hash: 8812d...34a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel få andre ting som er så frivillig å lese som graviditetsbøkene her inne?

Det vanlige er vel at det er andre gravide som følger disse dagbøkene, og når man er gravid har man gjerne et spesielt behov for å lese om andres graviditeter.

Så om du ikke er gravid, eller i såfall ikke har behov for å lese de i din graviditet, hvorfor gjør du det? og hvorfor gremme deg over det?



Anonymous poster hash: f1cda...a50
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det verste med dagbøkene er titlene i stilen: "bollemusa venter en liten sjokoladebolle" :P

Anonymous poster hash: 47ef3...b69

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå leser ikke jeg disse dagbøkene, men er ikke poenget å dele erfaringer og få råd fra andre som gjennomgår eller har gjennomgått det samme? :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier ikke jeg å lese disse dagbøkene siden det går som regel i det samme :) Av og til havner jeg innpå en eller annen siden den kanskje ligger på forsiden... Men er det ikke koselig at noen synes det er kjekt å utveksle erfaringer og kanskje stifte nye bekjentskaper her inne da.. Det er jo ingen som tvinger deg til å gå inn på dagbøkene og de plager jo ingen.

Eneste dagboka jeg leser her inne er Mafalda si, og den er fantastisk :jepp: Jeg håper hun får tid til å fortsette å skrive :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig er det frivillig å lese disse dagbøkene, men de latterlige titlene dukker opp allikevel. Synes de er mer komiske enn irriterende, men bare ut i fra disse skulle man tro at enkelte av dem skulle føde vår Frelser og ikke en helt vanlig møkkafabrikk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, man kan si det litt sånn med bryllupsdagbøkene (en enkelt fest krever en egen dagbok?). Andre kan føle det slik om prøvetdagbøker (det er jo bare å pule, det) eller generelle dagbøker (blogg er ikke bra nok?) men det har aldri irritert meg.

For min del er datteren min viktigere enn Vår Frelser. :P

Og som andre nevnte, det er mer et behov om å dele tanker, ideer og inspirasjon med andre i samme situasjon, litt så man ikke drukner ens nærmeste med pjattet, men heller samler det et sted hvor andre pjatt-interesserte kan lese/delta.

Jeg tror forresten man kan velge å ignorere underforum/kategorier. Det kan hvertfall gjøres med enkelte tråder så du kan fjerne de trådene som plager deg mest fra din forside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditetsdagbøkene kan jeg faktisk forstå. Det er som flere allerede har påpekt veldig vanlig å få et økt behov for å lese om andres erfaringer under svangerskapet. I tillegg kan det være fint for den gravide å ha et sted å "obsesse" uten å plage sine nærmeste. Det er fort gjort å bli litt for opptatt av alt rundt babyen!

Det jeg IKKE forstår er disse vanlige dagbøkene her inne. "Spist middag, skal på kino, fått ny vaskemaskin". Okeeeei. Totalt meningsløst! Enkelte er verre enn andre (skal ikke nevne navn, men la oss bare si at et par av dem er svææært aktive her inne generelt...).

JA, det er frivillig. Men blir som en ulykke.



Anonymous poster hash: 5e090...153
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de har mye fritid og lite sosial omgang?

Anonymous poster hash: 34c9e...42f

Det gjelder nok helst feige ABere som bruker tid på å spre edder og galle mot de som har dagbøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har dere et sånt merkelig og sært behov for å skrive om svngerskapet deres? Tror dere at dere er kjendiser? Holder det ikke med boka dere fikk av jordmor eller lege, alle på hele internett må liksom få muligheten til å lese hvor tissatrengt du var og hvor mange ganger du spydde idag?

Anonymous poster hash: e50c4...477

Det behovet er vel ikke anderledes enn bloggere flest vel?

Bli sett?

Andre muligheter kan være å dele erfaringer, finne likesinnede eller som minnebok over graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olivia Benson

Går det virkelig an å irritere seg så mye over noe så uskyldig?

De skriver vel for å få ned tanker og følelser som dukker opp, for å få andres erfaringer og tanker om det samme. Og fordi de er lykkelige, spente, forvirret og alle andre følelser som dukker opp.

Stort sett er de jo i lykkerus, så jeg skjønner ikke denne trangen til å drite på andres lykke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da jeg gikk gravid var det kjempe gøy å lese alle gravid dagbøkene rundt omkring, men du har kanskje ikke tenkt på at noen får litt glede ut av det?

Kan ikke tenke meg det er så veldig mange som leser disse så noe berømmelse tviler jeg på at de søker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp....

Det kunne noen ganger vært interessant å se godt inn i fremtiden, der "røkla" her inne er blitt voksen (altså ordentlig voksen, 40+), hvor mange som da faktisk ER forelder selv til tross for gnålet nå om alle disse forferdelige vordende foreldrene og deres irriterende dilling om disse ufordragelige dritende, hylende, krevende, forstyrrende avkommene de går og ruger på!

KG altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp....

Det kunne noen ganger vært interessant å se godt inn i fremtiden, der "røkla" her inne er blitt voksen (altså ordentlig voksen, 40+), hvor mange som da faktisk ER forelder selv til tross for gnålet nå om alle disse forferdelige vordende foreldrene og deres irriterende dilling om disse ufordragelige dritende, hylende, krevende, forstyrrende avkommene de går og ruger på!

KG altså!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommer aldri til å få barn da jeg misliker barn intenst!

Anonymous poster hash: 14003...9eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...