Gå til innhold

Er det blitt trendy med barn og familieliv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Cosette

Og jeg synes det er forbausende at det tydligvis er kun rom for den frigjorte karrierekvinnen i det norske samfunnet og alle andre er fritt vilt til å hakke på... Jeg irriterer meg grønn over at siden jeg er glad og interessert i å lage mat så er det fordi jeg er indoktrinert i en gammeldags kvinnerolle og ikke fordi det faktisk er noe jeg er genuint intresserrt i og samtidig forventes det mer eller mindre at kvinner lager mat! Når en mann derimot hobbykokker så er det ikke måte på hvor fantastisk det er. At jeg kan skifte dekk og klippe gresset er ikke noe som høster applaus dog. Er mannen interessert i hus og interiør eller har andre "feminine interesser" så er han versatil og interessant, men jeg som kvinne kan ikke ha slike hobbyer uten at jeg ses på som "enkel" eller indoktrinert.

Kvinnefrigjøring my ass, sier jeg bare. Vi er ikke blitt frigjorte bare dyttet inn i nye roller og forventninger...

Men det er jo det jeg spør om: er den sterke, banebrytende, verdensvante Kvinnen uoppnåelig for mange?

Og hvem skal man være hvis man ikke kan være henne? For man må jo lykkes på et eller annet vis. Man må jo vise at man duger, at det man har er misunnelsesverdig, at man mestrer livet. Det å lykkes har fått en styrket betydning, kanskje mest fordi livene våre er så synlige nå. Ihvertfall det ytre skallet av vår tilværelse.

For øvrig tror jeg ikke det er matinteresse eller håndarbeidsrelaterte hobbyer i seg selv det egentlig diskuteres her. Jeg tror det er hele "pakken", denne trenden at man skal være supermamma (og kanskje superpappa også?), superkone, ha et superhjem og være superflink på kjøkkenet. Hjemmet skal være en oase av harmoni, lykke, idyll, skjønnhet og nybakte cupcakes. Man skal være en utømmelig brønn av overskudd, positivitet, kreativitet og hverdagsglede. Og så skal det vises frem på Facebook, Twitter og blogg så alle kan se hvor flink og vellykket man er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo det jeg spør om: er den sterke, banebrytende, verdensvante Kvinnen uoppnåelig for mange?

Mener du at disse egenskapene er reservert karrierekvinner? Hva med de vanlige dobbeltarbeidende kvinnene som ikke er noen av disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Mener du at disse egenskapene er reservert karrierekvinner? Hva med de vanlige dobbeltarbeidende kvinnene som ikke er noen av disse tingene?

Jeg ser ikke hva du vil frem til her, for jeg har ikke skrevet at disse egenskapene er reservert karrierekvinner (hvis du tenker på karrierekvinner som kvinner som først og fremst lever for karriere). Jeg sier at dette er egenskaper man i noen tiår har prøvd å oppmuntre hos kvinner generelt, og at dette nye husmoridealet som dyrkes kan være en motreaksjon. Kanskje en ganske uheldig motreaksjon.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke hva du vil frem til her, for jeg har ikke skrevet at disse egenskapene er reservert karrierekvinner (hvis du tenker på karrierekvinner som kvinner som først og fremst lever for karriere). Jeg sier at dette er egenskaper man i noen tiår har prøvd å oppmuntre hos kvinner generelt, og at dette nye husmoridealet som dyrkes kan være en motreaksjon. Kanskje en ganske uheldig motreaksjon.

Nei, ikek direkte, men det fremstår faktisk slik. Nå er det vel heller ingen tvil om at du mener at kvinner som går mot strømmen og velger å være husmor en periode av livet til tross for at de blir både sett ned på og utsatt for all mulig usaklig hets ikke innehar disse egenskapene, pussig nok... Jeg synes derimot de tør å stå for sine meninger og holdninger og det alene vitner vel om styrke? Verdensvant? Tja, kan de vel også være og banebrytende er det vel få som kan skryte på seg uansett.

Er det uehldig om et samfunn har rom for husmødre? Er det ikke mer uheldig med et samfunn som ikke har rom for dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shake-shake

Jeg har inntrykk av at det er mest "trendy" å være yrkesaktiv.

I enkelte miljøer er det nok "in" å være hjemmeværende. Særlig i velbemidlede miljøer. Men da skal en ideelt sett ha vært i en statusjobb tidligere, for så å ta permisjon fra den noen år.

Men jevnt over har jeg inntrykk av at det er mer status å være i en godt betalt jobb enn å være hjemmeværende. En vil få mer positiv respons ved å fortelle andre at en er journalist i TV2, advokat eller arkitekt enn ved å fortelle at en er hjemmeværende - uansett hvor vellykka bloggen og cupcakes-ene er.

Kvinner har fått mer valgfrihet enn før. Men idealet er i de fleste tilfeller å jobbe. Å være hjemmeværende og ha omsorg for egne barn i årene de er små gir mindre anerkjennelse blant folk enn å være yrkesaktiv i en statusjobb.

Så gjelder det å velge sin vei og ikke bry seg så mye om hva andre mener da.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest norah

Interessant! :-D Ble nysgjerrig på de bloggene. Link?

Breddefotballfrue putter du bare www foran og dåttno bak:)

De med rotete hjem husker jeg ikke, men om du googler finner du det nok tilslutt.

Haha, ja ikke sant!

Men glem nå ikke den klassiske: "design-godbiten som de fant kastet i en container"

Hvor i alle dager er alle disse containerne med designgodbiter i? :klo:

:fnise:

Jeg vet ikke, jeg har hengt på bruktmarkedet til gullmedaljen og finner ikke annet enn et par skål ingen andre vil ha. Ingen Eames stoler fra første produksjon som bare kostet 10 kroner - og teakskjenken min brukte jeg fasens meg tusen år på å "finne tilfeldig" ved å si til brukthallen at de måtte ringe meg a-s-a-p når de fikk en inn. Og den kosta ikke 100 kroner og en slikkepinne. Dessverre.

Jeg anbefaler dere virkelig å gå inn på FVNs boligartikler for å lese selve definisjonen på slike artikler og tåpelige fremstillinger.

Det mest hårreisende jeg noensinne har lest var om ei fra Arendal som var hjemmeværende, absolutt hele hjemmet var hvitt(sørlandsvilla nærme sjøen selvsagt) - og den lille babygutten var selvsagt kledd i hvitt og pudderrosa skjorte&bukse så han matcha hele huset som var gjennomgående hvitt - og da mener jeg ALT var hvitt. Alt.

Hun bakte og stelte, og kunne ikke skjønne åssen damer hadde tid til å jobbe - for hun hadde jo mer enn nok med huset liksom. Noen ganger var hun tilogmed så "vill" og kreativ at hun måtte stå opp midt om natten fordi hun fikk en interiøridè.

Men i mange tilfeller er det også åpenbart journalistene som lager tåpelige vinklinger.

I en annen artikkel fra enda ett av disse hvite hjemmene aer det slik jeg ser det en kvinne som ifølge hennes egne opplysninger jobber endel, hun er selvstendig næringsdrivende med flere reisedøgn i uka. Pussig nok sier de ingenting om ektemannen, han er bare bildepynt. Legg merke til overskriften - og de idiotiske formuleringene:

"Balansekunsten mellom jobb og familie"

"Kontrasten og balansen mellom jobb og familie, husoppussing og fritid, er nøye planlagt og velfungerende(.......)

Hun tripper rundt i høye hæler og elsker livet som selvstendig næringsdrivende."

Ergo, alt er vellykka og perfekt- og i jobb bare "tripper hun rundt" på sine høye hæler...???? :klaske: Hallo? Hva er det for en måte å beskrive yrkeslivet til et voksent menneske på?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg bor i Finnmark, og har et inntrykk av at det alltid har vært en god del mødre under 20. Så her er ikke det noe nytt. Det jeg tror har endret seg er at blogging er blitt veldig populært, og mange vil følge trenden som disse viser frem og legger opp til. Det at boggerne til en hver tid skal vise hvor fint de har det, rent og ryddig tror jeg fører til at mange føler de må gjøre det på samme måte.

Jeg 22 og har et barn på 1 år. Ikke fordi det er trendig i vår vennekrets, men fordi det var vårt ønske. Ingen av våre nærmeste venner har barn, og de færreste har slåtr seg til ro med kjæreste. Huset vårt ligner på ingen måte på et katalog hus, og er alt for ofte skittent - til tross for at jeg hater rot, støv og ikke minst rusk på gulvet. Men med 100 % jobb må det prioteres, og jeg velger å bruke tiden barnet er våkent fult å helt til annet enn vasking. Vaske kan jeg gjøre i sene nattetimer 16-17 år når barnet er ute med venner :P

Men det skal sies at de få gangene jeg er innom en blogg er det for å humre for meg selv over hvordan enkelte klarer å lure folk til å tro at de har alt perfekt til en hver tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Nei, ikek direkte, men det fremstår faktisk slik. Nå er det vel heller ingen tvil om at du mener at kvinner som går mot strømmen og velger å være husmor en periode av livet til tross for at de blir både sett ned på og utsatt for all mulig usaklig hets ikke innehar disse egenskapene, pussig nok... Jeg synes derimot de tør å stå for sine meninger og holdninger og det alene vitner vel om styrke? Verdensvant? Tja, kan de vel også være og banebrytende er det vel få som kan skryte på seg uansett.

Er det uehldig om et samfunn har rom for husmødre? Er det ikke mer uheldig med et samfunn som ikke har rom for dem?

Jeg synes ikke det vitner om beundringsverdig styrke å være en slave av fasade, slik jeg har inntrykk av at stadig flere er i vårt digitale og visuelt orienterte samfunn. Jeg synes ikke det er spesielt imponerende at den mest leste norske kvinnen på nett er Fotballfrue.

(For øvrig synes jeg ikke det er spesielt heldig med et samfunn hvor det å være husmor blir stadig mer populært. Om vi kvinner ønsker å stille likt med menn i yrkesliv og samfunnsliv må vi være der. For ikke å snakke om hvilke økonomiske konsekvenser husmortilværelsen kan føre til for den enkelte kvinne ved eventuelt samlivsbrudd. All utvikling starter et sted, og det er sunt å være obs på tendenser.)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det vitner om beundringsverdig styrke å være en slave av fasade, slik jeg har inntrykk av at stadig flere er i vårt digitale og visuelt orienterte samfunn. Jeg synes ikke det er spesielt imponerende at den mest leste norske kvinnen på nett er Fotballfrue.

(For øvrig synes jeg ikke det er spesielt heldig med et samfunn hvor det å være husmor blir stadig mer populært. Om vi kvinner ønsker å stille likt med menn i yrkesliv og samfunnsliv må vi være der. For ikke å snakke om hvilke økonomiske konsekvenser husmortilværelsen kan føre til for den enkelte kvinne ved eventuelt samlivsbrudd. All utvikling starter et sted, og det er sunt å være obs på tendenser.)

De fleste gjemmer seg bak fasader, menn, kvinner, arbeidsledige, Nav-klienter, hjemmeværende, yrkesaktive etc etc. Men det er ok å beundre fasaden til de med spennende jobber og høy status, visstnok.

Og du trenger ikke være redd. Å være hjemmeværende er ikke noe som gir fet lommebok, så for de få det faktisk gjelder er det snakk om noen få år mens ungene er små og det får heller samfunnet tåle... Forøvrig, de ivrigste husmorbloggerne tjener jo faktisk penger på det, det er jo jobben deres å blogge. Burde kanskje beundre de likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

De fleste gjemmer seg bak fasader, menn, kvinner, arbeidsledige, Nav-klienter, hjemmeværende, yrkesaktive etc etc. Men det er ok å beundre fasaden til de med spennende jobber og høy status, visstnok.

Og du trenger ikke være redd. Å være hjemmeværende er ikke noe som gir fet lommebok, så for de få det faktisk gjelder er det snakk om noen få år mens ungene er små og det får heller samfunnet tåle... Forøvrig, de ivrigste husmorbloggerne tjener jo faktisk penger på det, det er jo jobben deres å blogge. Burde kanskje beundre de likevel?

At vi alle spiller visse roller sosialt er naturlig, men hvor opptatt man er av å vise frem og imponere andre med hvor lykkelig og vellykket man er varierer. Og igjen legger du ord i munnen på meg, jeg mener slett ikke at fasade er heldigere jo høyere status man har. Det jeg etterlyser er litt substans et sted. En slags erkjennelse av at det er mer ved tilværelsen og ved menneskelivet enn hva andre måtte synes hele tiden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja ikke sant!

Men glem nå ikke den klassiske: "design-godbiten som de fant kastet i en container"

Hvor i alle dager er alle disse containerne med designgodbiter i? :klo:

:fnise:

Jeg har også reagert på alle disse fantastiske funnene fra loppemarked og containere. Har aldri sett noen av disse "trendy fruene" som romsterer rundt i andres søppel heller. Og selv om man kan finne godbiter på loppemarked er de sjeldne, og ihvertfall ikke billige!

(Minner meg forresten om en episode fra et par år siden da vi oppdaget noen store, hele akvarier i containeren utenfor blokken vår, og ringte en fiskeinteressert venn og inviterte dem på middag og "container raid". Hans utenlandske kone, som var ganske opptatt av fasade, var helt forferdet over at mennene skulle oppi containeren og hente ut ting og prøvde hardt å få meg til å hjelpe til med å stoppe dem. Sjokket på ansiktet hennes da jeg fortalte at jeg allerede hadde vært oppi der to ganger selv :ler: )

Jeg vet ikke, jeg har hengt på bruktmarkedet til gullmedaljen og finner ikke annet enn et par skål ingen andre vil ha. Ingen Eames stoler fra første produksjon som bare kostet 10 kroner - og teakskjenken min brukte jeg fasens meg tusen år på å "finne tilfeldig" ved å si til brukthallen at de måtte ringe meg a-s-a-p når de fikk en inn. Og den kosta ikke 100 kroner og en slikkepinne. Dessverre.

Nettopp min erfaring også :Nikke:

Men i mange tilfeller er det også åpenbart journalistene som lager tåpelige vinklinger.

I en annen artikkel fra enda ett av disse hvite hjemmene aer det slik jeg ser det en kvinne som ifølge hennes egne opplysninger jobber endel, hun er selvstendig næringsdrivende med flere reisedøgn i uka. Pussig nok sier de ingenting om ektemannen, han er bare bildepynt. Legg merke til overskriften - og de idiotiske formuleringene:

"Balansekunsten mellom jobb og familie"

"Kontrasten og balansen mellom jobb og familie, husoppussing og fritid, er nøye planlagt og velfungerende(.......)

Hun tripper rundt i høye hæler og elsker livet som selvstendig næringsdrivende."

Ergo, alt er vellykka og perfekt- og i jobb bare "tripper hun rundt" på sine høye hæler...???? :klaske: Hallo? Hva er det for en måte å beskrive yrkeslivet til et voksent menneske på?

Ja, sånne artikler blir så utrolig overfladiske, og sier ingenting om hva menneskene faktisk mener, gjør eller driver med. Kun utseende hele veien, og jeg merker jeg får litt dårlig smak i munnen av det. Foretrekker å lese om ekte mennesker. Selv om jeg "lever drømmen" som ung, gift, 3 barn, villa og stasjonsvogn så er det mye mer til meg enn utseende og fasade. Vil til og med påstå at utseende på både innbo og innboere er noe av det mindre interessante man kunne skrevet om om oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er litt overdrevet hvor trendy dette er. I min omgangskrets er det mest jenter med høy utdannelse, gode jobber, og som nå i 30-årene har begynt med barn og familieliv. Ikke fordi det er så trendy, men fordi om man vil ha barn, så må man starte før det er for sent. Det er påfallende hvor "likt" sted i livet alle er faktisk.

Men det er ingen som stresser med å ha perfekte fasader. Vi er glade i jobben vår og prøver å gjøre den skikkelig. Bruke tid på barna våre fordi vi liker dem og det gir oss glede. Og gubben fordi han er viktig for oss. Trener når vi rekker det, rekker det ofte ikke. Prøver å holde det noenlunde rent og ryddig hjemme, men det er et prosjekt man er dømt til å tape, så man må akseptere at det er litt møkkete og rotete iblandt, ellers blir det for mye stress og kav. Vi prøver å ha det fint og koselig hjemme, men har ikke tid til å ha full oversikt over trender og stiler (eller skrive interiørblogg..) så vi følger vår egen stil, og det vi måtte plukke opp hist og her. Trenger man en ny lampe, så får det vente til man har tid en dag, det er ikke krise.

Barnet mitt er jeg veldig stolt av, og jeg synes det er veldig gøy å kle ham opp i fine klær. Iblandt. Stort sett går han i praktiske klær. Jeg er mest stolt over hvilken flott unge han er, morsom og smart og skjønn, og vil gjerne vise ham til hele verden av den grunn. Jeg kjøper ikke klær som koster mange hundre kr pr stk annet enn uteklær.

Edit: Må legge til at jeg ikke leser "dameblader" med veldig overfladiske beskrivelser av menneskers liv. Det blir for lite substans for meg. Så jeg har kanskje ikke peiling på hva som er viktig for andre :fnise:

Endret av ViljaH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi alle spiller visse roller sosialt er naturlig, men hvor opptatt man er av å vise frem og imponere andre med hvor lykkelig og vellykket man er varierer. Og igjen legger du ord i munnen på meg, jeg mener slett ikke at fasade er heldigere jo høyere status man har. Det jeg etterlyser er litt substans et sted. En slags erkjennelse av at det er mer ved tilværelsen og ved menneskelivet enn hva andre måtte synes hele tiden.

Men det står deg jo fritt til å la være å lese disse bloggene og heller holde deg til bloggene om krig, fred, politikk og sånt.. Å skrive om interiøs og kaker er en ærlig sak det, hvorfor klusse det til med kvasifilosofisk pjatt? Eller etterlyser du litt mer substans hos alle som flasher stæsjet sitt offentlig? De med fancy merkeklær på gata, dyre biler og adresser på aker brygge eller holder det om de du ser ned på viser mer substans?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Jeg tror også dette er ganske miljøbetinget, men likefullt er det en samfunnstrend som kan utvikle seg og bre om seg, ikke minst hos den oppvoksende generasjon som først og fremst lærer kjønnsroller gjennom foreldre.

Jeg synes denne artikkelen i BT var ganske interessant: Flørter med 50-tallets husmorrolle. Her intervjuer de blant annet en journalist ved navn Marta Breen:

Hun ser tydelige endringer i måten ikke bare husmoren, men hele kvinnerollen, er blitt fremstilt på i media de siste 10–15 årene. Hun har selv jobbet i ukepressen og merket dreiningen i stoffutvalg og vinkling de siste årene. Og TV følger etter.

- Tidligere kunne vi ta opp temaer som vold i hjemmet og utenrikspolitiske spørsmål. Nå er trenden å gå inn i hjemmets lune sfære. For 15 år siden ville vi synes det var rart med et TV-program som fremhevet at man burde operere seg for å se bedre ut. Nå er det en strøm av dokumentarer og make-over-programmer på alle kanaler. Reklame for skjønnhetsprodukter som ville vært helt utenkelig for 10 år siden er blitt helt normalt, sier hun.

Edit: skrivefeil

Endret av Cosette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cosette

Men det står deg jo fritt til å la være å lese disse bloggene og heller holde deg til bloggene om krig, fred, politikk og sånt.. Å skrive om interiøs og kaker er en ærlig sak det, hvorfor klusse det til med kvasifilosofisk pjatt? Eller etterlyser du litt mer substans hos alle som flasher stæsjet sitt offentlig? De med fancy merkeklær på gata, dyre biler og adresser på aker brygge eller holder det om de du ser ned på viser mer substans?

Du får komme tilbake når du har lært deg å 1) lese motdebattantens innlegg ordentlig, og 2) motstå fristelsen å konstruere stråmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Jytte

Det virker som om toppen av vellykkethet i dag er å være gift, ha 2-3 barn, stort hus og stasjonsvogn innen en er ca 30 år. Jeg er selv 30 år, og da jeg var 18-19 ble kvinner som levde familielivet tidlig sett på som "kjerringer" som ikke hadde opplevd så mye annet i livet enn å føde barn. Det var mye "kulere" å reise verden rundt og studere i utlandet i 20-årene for eksempel.

Når en leser disse mammabloggene er det jo nesten som å komme tilbake til 50-tallet (med en litt ny moderne vri), barna kles opp i søte nostalgiske klær slik at mor kan vise dem frem, kakeboksene er fulle av lekre småkaker og cupcakes og huset minner mest om en interiørkatalog fra bohus..

Her om dagen var jeg en tur på kjøpesenteret og da fikk jeg også litt følelsen av at barn er blitt det store nye statussymbolet. Mødrene kommer trillende på rekke og rad med babyene sine i den siste emmaljunga barnevogna med storesøster/bror på 3 år kledd som en liten moteprinsesse/prins ved siden av..

På tv er programmer som unge mødre, ulike graviditetsprogrammer, supernanny og annet i den sjangeren blitt veldig populære.

Er barn blitt det nye accesoriet vårt?

Når man har permisjon så er det jo litt kjekt å komme seg ut og treffe andre og da er tur til byen, kafeen, kjøpesenteret ol gjerne steder folk velger å treffes.

Selvom jeg fikk mine barn lenge før man visste hva internett og blogg var så kledde jeg alltid både meg selv og ungene i ordentlige klær om vi skulle ut noen steder.

Jeg ser ikke helt problemet. Istedet for å synes det er bra at ihvertfall NOEN ser annen verdi med livet enn jobb, penger, reise, selvrealisering, digre dyre biler og hus som kan brukes til å skysse unger avgårde i barnehagen fra de er noen få måneder gamle?

Hva slags liv er det vi lar ungene vokse opp til idag? I dagens avis står det at flere og flere av oss kjøper omtrent alt som er mulig av tjenester og varer. Middagsmat og flotte menyer blir bragt til døren - fordi vi har ikke tid til å handle lenger - vi får andre til å velge hva vi skal spise så slipper vi bruke tid på det og.

Husvasken tas selvsagt av profesjonelle, vinduene likeså, hagen shines opp av hageselskaper, hundene luftes av hundeluftere ...

Nei, takke meg til at noen enn så lenge ser verdien i å la barna være med på innkjøp, husvask og hagearbeidet. Lære ungene å ta vare på klærne sine og at man kan kle oss litt ordentlig når vi skal til byen og på cafè ... og at man faktisk kan ta en tur på cafè på dagtid for å kose seg - og ikke for å sluke en middag fordi mamma og pappa jobber og har ikke tid til å lage mat hjemme.

Jeg for min del ser tilbake på mine utvidede barselpermisjoner med den største glede - det er uten tvil min beste tid noensinne.

Kanskje flere av oss skulle tenke over hva som er verd å bruke tiden vår på ...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens en trend. I alle fall om jeg skal bruke meg selv som mal. Alt slikt var ting jeg absolutt ikke ville ha før. Så fikk jeg en datter. Senere ble etablering og A4-liv tema. Nå er jeg innstilt på det. Volvo, golden retriever og enebolig med kjellerutleie anskaffet. Kvinne med familievennlige ønsker er mer enn velkommen til å delta i dette motejaget.

LORD, JEG ER EN MOTESLAVE! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er muligens en trend. I alle fall om jeg skal bruke meg selv som mal. Alt slikt var ting jeg absolutt ikke ville ha før. Så fikk jeg en datter. Senere ble etablering og A4-liv tema. Nå er jeg innstilt på det. Volvo, golden retriever og enebolig med kjellerutleie anskaffet. Kvinne med familievennlige ønsker er mer enn velkommen til å delta i dette motejaget.

LORD, JEG ER EN MOTESLAVE! :(

Du vet, så lenge din framtidige hustru ikke bruker hele dagen på å bake cupcakes, skifte interiør, for så å blogge om det, så slipper du å føle deg som en moteslave.

Jeg tror faktisk ingen, i allefall ikke jeg, er motstander av sunn mat og tid med familien. I mine øyne dreier diskusjonen seg om de som på en måte har familien som et status/utstillingsprosjekt. Og jeg er usikker på hvor familievennlig disse kvinnene som blogger om prinsen- og prinsessas liv fra a til å, og som totalskifter alt interiør annethvert år. For meg høres det ut som et rastløs jag etter bekreftelse, der familien og barna og interiøret er tilbehøret mer enn innholdet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg er 23 og det popper ut unger overralt altså :P jeg er vel litt gammaldags og mener at utdannelse og jobb bør være i boks før man begynner å tenke på sånt.

hun ene jeg har på facebook er absolutt ikke vestkantjente, men hun blogger likevel om det fantatiske livet med mann og barn....

av enellerannen grunn så ser jeg det for meg at det ikke alltid er SÅÅÅ fantastisk å ha barn, hus og mann.... jeg bor alene nå og det er jobbing, og rydding og matlaging... jeg har sittet barnevakt før, og det er mye skriking og bæsj og enda mere rydding.... :P

er nok mest hyggelig... men i disse trendy barnefamiliene virker det som om de aldri har problemer med noenting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...