Gå til innhold

Gå naken hjemme


Thalassos

Anbefalte innlegg

Jeg vokste opp med mamma og min søster og der gikk vi nakne rundt før og etter dusjing. Kanskje det hadde vert annerledes om pappa bodde hos oss, det vet jeg ikke.

Jeg svanser rundt naken hjemme nå, og det gjør gubben og og for oss er det ganske naturlig. Vi kommer nok og til å gå rundt naken om vi får barn, men om de sier at det er ubehagelig så vil vi nok prøve å ta hensyn til det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Engasjerende dette, tydeligvis!

Jeg bor med mamma og lillebror, og vi (de) har alltid hatt et naturlig forhold til nakenhet. Jeg slutta å gå naken da jeg var 5 år, og ser ikke helt poenget med å gå naken når jeg kan dekke meg til med et håndkle. Nå som lillebror har blitt tenåring og kommet i puberteten (med det som hører til), syns jeg det er ekstremt ubehagelig at han ikke klarer å ta på seg en boxer, eller et håndkle når han skal dusje/har dusja. Han står gjerne og tørker seg midt i stua. At mamma går naken fra badet til soverommet bryr jeg meg ikke noe særlig om, men det er dette med lillebror. Jeg ser ting jeg verken trenger eller vil se..

Sammen med kjæresten min er jeg selvfølgelig naken hvis jeg føler for det, men innenfor familien syns jeg man ihvertfall kan ta på seg en truse når det er andre til stede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Engasjerende dette, tydeligvis!

Jeg bor med mamma og lillebror, og vi (de) har alltid hatt et naturlig forhold til nakenhet. Jeg slutta å gå naken da jeg var 5 år, og ser ikke helt poenget med å gå naken når jeg kan dekke meg til med et håndkle. Nå som lillebror har blitt tenåring og kommet i puberteten (med det som hører til), syns jeg det er ekstremt ubehagelig at han ikke klarer å ta på seg en boxer, eller et håndkle når han skal dusje/har dusja. Han står gjerne og tørker seg midt i stua. At mamma går naken fra badet til soverommet bryr jeg meg ikke noe særlig om, men det er dette med lillebror. Jeg ser ting jeg verken trenger eller vil se..

Sammen med kjæresten min er jeg selvfølgelig naken hvis jeg føler for det, men innenfor familien syns jeg man ihvertfall kan ta på seg en truse når det er andre til stede.

Hvorfor reager du slik på lillebroren din nå når du ikke gjorde det tidligere og heller ikke opplever det som problematisk med kjæresten din? Hva mener du med "det som hører til" når du snakker om din brors pubertet? Er du redd for at han skal reisning og ufrivillige sædavgang på sofaen i stua eller er det andre ting du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reager du slik på lillebroren din nå når du ikke gjorde det tidligere og heller ikke opplever det som problematisk med kjæresten din? Hva mener du med "det som hører til" når du snakker om din brors pubertet? Er du redd for at han skal reisning og ufrivillige sædavgang på sofaen i stua eller er det andre ting du tenker på?

Hår blant annet. Det går fint med nakne BARN, men barn har ikke hår eller voksende baller f.eks. Forstår du hva jeg mener?

Hvorfor det er mer naturlig å være naken med kjæresten min er for meg et idiotisk spørsmål. Fordi vi har sex og fordi nakenhet for meg ofte er synonymt med noe seksuelt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hår blant annet. Det går fint med nakne BARN, men barn har ikke hår eller voksende baller f.eks. Forstår du hva jeg mener?

Det hadde vel neppe endret noe om brorern din var barbert? Men jeg forstår at de opplever de voksende ballene som en slags trussel. Eller har du problem med å forholde deg til at din unskyldig bror er i ferd med å bli et sultent seksuelt vesen?

Hvorfor det er mer naturlig å være naken med kjæresten min er for meg et idiotisk spørsmål. Fordi vi har sex og fordi nakenhet for meg ofte er synonymt med noe seksuelt.

At du er naken sammen med kjæresten din når dere har sex er ikke så rart. Det er mere interessant hva du føler om å være naken ellers når det er forholdsvis klart at dere ikke skal ha sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det i alle fall naturleg å gå naken rundt heime, ikkje heile tida, men t.d om morgonen, før/etter dusjing osv. For meg er det ikkje noko stort sak, rett og slett... Har vakse opp slik, og har eit naturleg forhold til kropp, og håpar ungane mine får det same. Foreløpig legg dei ikkje merke til om eg er naken eller påkledd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selvfølgelig går jeg naken hjemme, forutsatt at det er varmt nok til det og vi ikke har besøkende som generes av det.

I eget hus og hage kunne det ikke falle meg inn å ha på klær når det er varmt nok uten. For meg er nakenheten først og fremst velvære og har ikke et seksuelt innhold i samvær med andre enn ektefellen eller andre sexpartnere. Jeg har aldri opplevd negative reaksjoner på min nakenhet fra familien, de gjør til dels likedan, selv om jeg nok er den snareste til å kaste klærne når anledningen byr seg.

Det finnes ikke noe uhygienisk i en renvasket naken kropp. Man blir ikke ren av å kle på seg, for å bli ren må man vaske seg.

Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke naken for å gå naken, men går naken når det faller seg slik. For eksempel går jeg naken fra soverom til bad, ut av badet for å finne klær, når jeg må på do om natten. Jeg ser ikke poenget i å kle på seg for å gå ti meter, liksom. Jeg kommer til å fortsette med det helt til jeg eventuelt ser at barna blir ukomfortable av det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candy Pie

Jeg går ikke naken og hadde ikke likt om noen andre i nærheten av meg gjorde det...kjente eller ukjente spiller ingen rolle. Vil ikke at folk skal sole seg toppløse eller amme i nærheten av meg heller...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke naken rundt. Til nøds fra badet til soverommet, men har gjerne med undertøy til badet. Husker at jeg synes det var dødspinlig om foreldrene mine gikk nakne. Kommer nok ikke til å sprade rundt naken når jeg får barn heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trives ikke med å være naken annet enn på soverommet og på badet, Hvilket innebærer at jeg har på meg minimum truse, helst også skjorte, mellom soverommet og badet. Det gjør meg ingenting å være naken på badet/soverommet sammen med barnet (1 år) og/eller Gubben, men jeg trives ikke med å være naken i andre rom. Gubben er langt mer løssluppen, og kommer gjerne naken inn i stua fra dusjen og sitter en stund før han finner tøy. Helt greit for meg, så lenge her ikke er andre som sjeneres av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen argumenter for hvorfor det er sunt å være naken:

http://www.abcnyhete...v-vatt-badetoey

Det er ingen tvil om at det er helseskadelig å ha på klær når man bader.

Helserisikoen kan reduseres ved å få av seg det våte tøyet så snart som mulig etterpå.

Men det sunneste er naturligvis å bade naken.

Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer nok ikke til å sprade rundt naken når jeg får barn heller.

Hvoror i all verden forbindes det å være naken med å sprade (gå rundt for å vise seg frem)?

Når jeg er naken sammen med familie og venner, er det ikke noe seksuelt i det, og jeg oppfører meg akkurat som vanlig. Jeg har aldri vurdert å sprade.

Nakenhet har for meg bare seksuelt innhold sammen med kjæresten og andre sexpartnere.

Anonym poster: 0ce44572e69fba5ceeb4c2de6e9334f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi er nakne hjemme, ofte helt til vi går ut av døren. Når vi får gjester o.s.v kler vi jo selvsagt på oss, men når det bare er oss to, så er vi ofte helt nakne eller bare i trusa.

Jeg vokste opp i ett hjem der min mor desperat prøvde å få oss til å inn se at nakenhet var naturlig, men der og da fungerte det ikke. Derfor vil jeg å skjerpe nakenheten litt foran eventuelle barn ettersom at jeg husker hvor flaut det var for meg til tider. Det skal sies at det bare var min mor som var slik. Min stefar, min bror, min søster og jeg, dekket oss til uansett hva og hvor i huset vi var. Kan gå så langt som å si at jeg ikke kan erindre å ha sett noen av de ovennevnte naken i det hele tatt.

Nå har jeg blitt av den typen som helst ikke har på klær hjemme. Det første jeg gjør når jeg kommer inn døra hjemme er å ta av meg dongeribuksa og BH'n. Smetter gjerne på meg en kosebukse, men som oftest blir det til at jeg går i bare trusa hjemme altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går ikke naken og hadde ikke likt om noen andre i nærheten av meg gjorde det...kjente eller ukjente spiller ingen rolle. Vil ikke at folk skal sole seg toppløse eller amme i nærheten av meg heller...

Ikke amme heller? Jeg tror jeg sjelden har sett en pupp skikkelig når de ammer. Nære venninner har gjerne ikke vært så stresset og jeg selv sammen med nære venner og familie har kanskje vist mer av puppen, men i andre tilstelninger er puppen veldig skjult under amming.

Jeg har to gutter på 2 og 4 og jeg dusjer sammen med dem og er naken på badet og soverommet (sprader aldri naken for det liker jeg ikke selv) pappa'en er lik. Jeg synes det er bra de får se kropper som ikke er forsidepikerkropper, men vanlige kropper. For flotte kropper ser de jo hele tiden på tv, blader osv da er det jo greit å vise barna at man er forskjellig.

Men jeg kommer til å stoppe å være naken foran guttene, når de synes det er flaut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

For meg er det i alle fall naturleg å gå naken rundt heime, ikkje heile tida, men t.d om morgonen, før/etter dusjing osv. For meg er det ikkje noko stort sak, rett og slett... Har vakse opp slik, og har eit naturleg forhold til kropp, og håpar ungane mine får det same. Foreløpig legg dei ikkje merke til om eg er naken eller påkledd.

Jeg går ikke naken for å gå naken, men går naken når det faller seg slik. For eksempel går jeg naken fra soverom til bad, ut av badet for å finne klær, når jeg må på do om natten. Jeg ser ikke poenget i å kle på seg for å gå ti meter, liksom. Jeg kommer til å fortsette med det helt til jeg eventuelt ser at barna blir ukomfortable av det.

Signerer begge to :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg personlig har alltid syntes det har vært ubehagelig når f.eks mor prøvde iherdig å få oss til å innse at nakenhet var såååå naturlig!:roll:

Vel, I'm just not that kind of person....:roll:

Jeg går naken når det faller seg naturlig med meg og mannen alene. Men er nok ikke typen som hadde gått heeelt naken om jeg så bodde på en øde øy... :klo:

Har liksom ikke noe imot at andre har friere tøyler enn meg, men akkurat familie blir litt nært, for min del. Da er det liksom lettere med de fremmede folka som bare tilfeldigvis er ved siden av deg på stranda...:)

Amming, snuble over noen som har sex i det fri, toppløs soling etc bryr meg ikke. Altså, jeg blir ikke støtt! (selv om jeg nok hadde fått litt pinlig latter og unnskyldt meg om jeg gikk på noen som koste seg!:ler:)

Så lenge jeg ikke kjenner personene i to sistnevnte settinger!:ler:

Forøvrig er jeg av de litt sære som synes det er ubehagelig å være naken selv rundt familiens barn. Jeg trives ikke med det, og håper jeg klarer å snu det til at mine barn lærer at folk må få ha sine individuelle grenser, fremfor at de lærer at nakenhet er tabu....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vokste opp med at hud var vanlig i den formen hvor mamma gikk fra bad til soverom med bare håndlke på hodet å skulle ta på undertøy, slike situasjoner.

Ved morgen og kveldsstell. Hadde ikke noe å stusse over slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg går naken når det faller seg naturlig med meg og mannen alene. Men er nok ikke typen som hadde gått heeelt naken om jeg så bodde på en øde øy... :klo:

Virkelig? Så hvis du havnet alene/sammen med kjæresten på en øde tropisk øy hvor dere ikke hadde sett folk på et år så ville du fortsatt ikke badet naken?

Men du synes det er greit å være naken med kjæresten hjemme? Hvis kjæresten går på tegnekurs og en av hjemmeoppgavene er å tegne akt, tør du stille for han da eller må han spørre andre? Hvis tegningen blir kjempefin får han lov til å vise den frem? For han lov å henge den på veggen hjemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...