Gå til innhold

Kan mest sannsynlig aldri puste med nesen igjen..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg begynner å bli deprimert. Jeg hadde sterke komplekser for en veldig tydelig stor og maskulin nese før, så jeg bestemte meg etter mye tenking og research at jeg ville gjennomføre en neseoperasjon. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort.. Sant nok, jeg endte opp med et noenlunde estetisk godt resultat, men etter to måneder fant jeg ut at jeg fortsatt ikke kunne puste gjennom nesen.

Jeg fant ut at jeg har fått en slags kollaps inni nesen på begge sider av neseborene, så jeg får omtrent ikke noe luft inn. Dette driver med til vannvidd.

Jeg må puste med munnen konstant, dermed sover jeg kjempedårlig, får tørr munn, dårlig ånde, stor sannsynlighet for å få råtne tenner o.s.v.. Det er et rett og slett et mareritt.

Og ting blir ikke bedre av at jeg er en veldig engstelig og psykisk "svak" person. Selv små problemer blir tidoblet for meg da jeg er så overfølsom.

Det er nesten ikke vits å kontakte kirurgen min igjen, da jeg vet at jeg ihvertfall ikke vil opereres av han igjen. Eneste han eventuelt kunne gjort var å henvise meg til noen, men det kan jeg finne ut av selv.

Jeg har selvfølgelig lest og lest om hva som eventuelt kan gjøres med dette, men kommer frem til at det er en krevende operasjon, selv for amerikanske spesialistkirurger, så jeg tar aldeles ikke kjangsen på å legge fremtiden min i hendene på skandinaviske. Men jeg kommer aldri til å komme i nærheten av å få råd til å reise til USA for å ordne dette. Og selv om jeg hadde hatt råd, er det en veldig risikabel operasjon. Ting kan til og med forverres.

Jeg føler meg fullstendig knust og hjelpeløs. Jeg ser ingen muligheter og sitter bare med en kvalmende følelse hele dagen. Hvorfor akkurat meg? Akkurat som om jeg ikke hadde det vanskelig nok fra før.



Anonymous poster hash: 1a7ed...529
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan kan "ting" forverres?

Hvor opererte du deg? Hvilken kirurg?

Jeg ville definitivt ha undersøkt med amerikanske spesialister og dratt dit.



Anonymous poster hash: 5756d...743
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg begynner å bli deprimert. Jeg hadde sterke komplekser for en veldig tydelig stor og maskulin nese før, så jeg bestemte meg etter mye tenking og research at jeg ville gjennomføre en neseoperasjon. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort.. Sant nok, jeg endte opp med et noenlunde estetisk godt resultat, men etter to måneder fant jeg ut at jeg fortsatt ikke kunne puste gjennom nesen.

Jeg fant ut at jeg har fått en slags kollaps inni nesen på begge sider av neseborene, så jeg får omtrent ikke noe luft inn. Dette driver med til vannvidd.

Jeg må puste med munnen konstant, dermed sover jeg kjempedårlig, får tørr munn, dårlig ånde, stor sannsynlighet for å få råtne tenner o.s.v.. Det er et rett og slett et mareritt.

Og ting blir ikke bedre av at jeg er en veldig engstelig og psykisk "svak" person. Selv små problemer blir tidoblet for meg da jeg er så overfølsom.

Det er nesten ikke vits å kontakte kirurgen min igjen, da jeg vet at jeg ihvertfall ikke vil opereres av han igjen. Eneste han eventuelt kunne gjort var å henvise meg til noen, men det kan jeg finne ut av selv.

Jeg har selvfølgelig lest og lest om hva som eventuelt kan gjøres med dette, men kommer frem til at det er en krevende operasjon, selv for amerikanske spesialistkirurger, så jeg tar aldeles ikke kjangsen på å legge fremtiden min i hendene på skandinaviske. Men jeg kommer aldri til å komme i nærheten av å få råd til å reise til USA for å ordne dette. Og selv om jeg hadde hatt råd, er det en veldig risikabel operasjon. Ting kan til og med forverres.

Jeg føler meg fullstendig knust og hjelpeløs. Jeg ser ingen muligheter og sitter bare med en kvalmende følelse hele dagen. Hvorfor akkurat meg? Akkurat som om jeg ikke hadde det vanskelig nok fra før.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Ta kontakt med en lege som kan henvise det. Jeg har tatt plastiske neseoperasjoner fordi jeg er født med leppe-ganespalte, og etter den siste ble nesen helt tett.

Jeg står i kø for å få dette rettet hos samme kirurg-team. De har sagt at det utvilsomt er en stor operasjon, men at de føler seg svært sikre på at de skal klare å rette opp i det.

Jeg har også fått en kollaps av "skillevegg" i nesen, slik at den blokkerer begge neseborene. Jeg har fått opplyst at det er en vanlig komplikasjon - når komplikasjoner først oppstår. Jeg er også plaget med de tingene du nevner - i tillegg har jeg tilbakevendende luftveisinfeksjoner. Det er altså helt klart at du må gjøre noe med dette!

Jeg mener likevel at du burde ta kontakt med den som sist opererte deg, og sørg for å få en uavhengig vurdering først - slik at du kan kreve refundering eller erstatning for operasjonen. En ny operasjon går nok under "nødvendig helsehjelp" og blir dekket for deg.

Ikke gi deg på dette!

Anonymous poster hash: 44931...31b

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg tror jeg begynner å bli deprimert. Jeg hadde sterke komplekser for en veldig tydelig stor og maskulin nese før, så jeg bestemte meg etter mye tenking og research at jeg ville gjennomføre en neseoperasjon. Det er det dummeste jeg noen gang har gjort.. Sant nok, jeg endte opp med et noenlunde estetisk godt resultat, men etter to måneder fant jeg ut at jeg fortsatt ikke kunne puste gjennom nesen.

Jeg fant ut at jeg har fått en slags kollaps inni nesen på begge sider av neseborene, så jeg får omtrent ikke noe luft inn. Dette driver med til vannvidd.

Jeg må puste med munnen konstant, dermed sover jeg kjempedårlig, får tørr munn, dårlig ånde, stor sannsynlighet for å få råtne tenner o.s.v.. Det er et rett og slett et mareritt.

Og ting blir ikke bedre av at jeg er en veldig engstelig og psykisk "svak" person. Selv små problemer blir tidoblet for meg da jeg er så overfølsom.

Det er nesten ikke vits å kontakte kirurgen min igjen, da jeg vet at jeg ihvertfall ikke vil opereres av han igjen. Eneste han eventuelt kunne gjort var å henvise meg til noen, men det kan jeg finne ut av selv.

Jeg har selvfølgelig lest og lest om hva som eventuelt kan gjøres med dette, men kommer frem til at det er en krevende operasjon, selv for amerikanske spesialistkirurger, så jeg tar aldeles ikke kjangsen på å legge fremtiden min i hendene på skandinaviske. Men jeg kommer aldri til å komme i nærheten av å få råd til å reise til USA for å ordne dette. Og selv om jeg hadde hatt råd, er det en veldig risikabel operasjon. Ting kan til og med forverres.

Jeg føler meg fullstendig knust og hjelpeløs. Jeg ser ingen muligheter og sitter bare med en kvalmende følelse hele dagen. Hvorfor akkurat meg? Akkurat som om jeg ikke hadde det vanskelig nok fra før.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Er ikke dette noe som kan gjøres med?

Kontakt klinikken vvor inngrepet ble gjort. Snakk med legen som opererte deg

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan "ting" forverres?

Hvor opererte du deg? Hvilken kirurg?

Jeg ville definitivt ha undersøkt med amerikanske spesialister og dratt dit.

Anonymous poster hash: 5756d...743

Pusten kan kanskje bli enda verre enn sånn den er nå. I tillegg er jo nå benstrukturen i nesen svekket av operasjon, og enda en operasjon kan føre til enda mer svekket benstruktur og dermed flere og kanskje mer kompliserte negative ettervirkninger etter en andre operasjon. Det er jo selvfølgelig også kjangsen for at nesen vil ende opp med å se mindre pen ut også. Det kan oppstå bruskkuler o.s.v.

Jeg opererte i Gøteborg på en privat klinikk jeg hadde gjort *mye* research på. Jeg fikk et meget godt inntrykk av kirurgen der etter mye lesing og konsultasjon, og jeg leste kun gode tilbakemeldinger fra hans tidligere pasienter også.

Jeg hadd også følt meg tryggest i amerikanske spesialisters hender, kun fordi de har *mye* mer erfaring med slike tilfeller. Men jeg er ung og arbeidsledig for tiden, og har absolutt ikke råd til å en gang tenke på en reise til statene nå.

Ta kontakt med en lege som kan henvise det. Jeg har tatt plastiske neseoperasjoner fordi jeg er født med leppe-ganespalte, og etter den siste ble nesen helt tett.

Jeg står i kø for å få dette rettet hos samme kirurg-team. De har sagt at det utvilsomt er en stor operasjon, men at de føler seg svært sikre på at de skal klare å rette opp i det.

Jeg har også fått en kollaps av "skillevegg" i nesen, slik at den blokkerer begge neseborene. Jeg har fått opplyst at det er en vanlig komplikasjon - når komplikasjoner først oppstår. Jeg er også plaget med de tingene du nevner - i tillegg har jeg tilbakevendende luftveisinfeksjoner. Det er altså helt klart at du må gjøre noe med dette!

Jeg mener likevel at du burde ta kontakt med den som sist opererte deg, og sørg for å få en uavhengig vurdering først - slik at du kan kreve refundering eller erstatning for operasjonen. En ny operasjon går nok under "nødvendig helsehjelp" og blir dekket for deg.

Ikke gi deg på dette!

Anonymous poster hash: 44931...31b

Takk for svar. Leit å høre at du sliter mye selv. Håper at du får ordnet det.

Jeg har sendt mail til kirurgen og bedt om hans tanker rundt dette. Jeg forventer at han vil ha meg tilbake til seg for å se selv. Men jeg kan ikke se for meg at han tilbyr refusjon, han vil nok bare tilby seg å gi meg en operasjon til for å rette opp i det eventuelle problemet. Det vil jeg jo naturlig nok være veldig skeptisk til da han (mest sannsynlig) klarte å feile ganske hardt med denne første operasjonen.

Er ikke dette noe som kan gjøres med?

Kontakt klinikken vvor inngrepet ble gjort. Snakk med legen som opererte deg

Det *kan* strengt tatt gjøres noe med, men ikke uten store risker da inngrepet ville være meget komplisert. Selv for erfarne spesialister i USA er dette et komplisert inngrep da nesen allerede er svekket av første operasjon, og det er etter hva jeg forstår mye "pirkearbeid" involvert. Det innebærer selvfølgelig også risikoene for at ting kan kollapse på nytt, eller at det oppstår nye problemer i etterkant. Estetisk sett kan den også påvirkes av bruskkuler og hevelser.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Pusten kan kanskje bli enda verre enn sånn den er nå. I tillegg er jo nå benstrukturen i nesen svekket av operasjon, og enda en operasjon kan føre til enda mer svekket benstruktur og dermed flere og kanskje mer kompliserte negative ettervirkninger etter en andre operasjon. Det er jo selvfølgelig også kjangsen for at nesen vil ende opp med å se mindre pen ut også. Det kan oppstå bruskkuler o.s.v.

Jeg opererte i Gøteborg på en privat klinikk jeg hadde gjort *mye* research på. Jeg fikk et meget godt inntrykk av kirurgen der etter mye lesing og konsultasjon, og jeg leste kun gode tilbakemeldinger fra hans tidligere pasienter også.

Jeg hadd også følt meg tryggest i amerikanske spesialisters hender, kun fordi de har *mye* mer erfaring med slike tilfeller. Men jeg er ung og arbeidsledig for tiden, og har absolutt ikke råd til å en gang tenke på en reise til statene nå.

Takk for svar. Leit å høre at du sliter mye selv. Håper at du får ordnet det.

Jeg har sendt mail til kirurgen og bedt om hans tanker rundt dette. Jeg forventer at han vil ha meg tilbake til seg for å se selv. Men jeg kan ikke se for meg at han tilbyr refusjon, han vil nok bare tilby seg å gi meg en operasjon til for å rette opp i det eventuelle problemet. Det vil jeg jo naturlig nok være veldig skeptisk til da han (mest sannsynlig) klarte å feile ganske hardt med denne første operasjonen.

Det *kan* strengt tatt gjøres noe med, men ikke uten store risker da inngrepet ville være meget komplisert. Selv for erfarne spesialister i USA er dette et komplisert inngrep da nesen allerede er svekket av første operasjon, og det er etter hva jeg forstår mye "pirkearbeid" involvert. Det innebærer selvfølgelig også risikoene for at ting kan kollapse på nytt, eller at det oppstår nye problemer i etterkant. Estetisk sett kan den også påvirkes av bruskkuler og hevelser.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Hvordan vet du dette? Har han som opererte deg fortalt deg det her eller har du googla? Du birde isllefall bli henvist til en spesialist så kan du i det minste samtale med spesialisten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I og med at du ikke ønsker å la den svenske kirurgen operere deg på nytt, og ikke har økonomi til å la amerikanerne gjøre det så hardt vel 2 valg:

1: La nesa være som den er.

2: La norsk helsevesen rette feilen.

Jeg var innlagt på Riksen en lengere periode. Jeg delte rom med en mann som hadde fått fjernet hele nesa pga kreft. Legene på Haukeland prøvde å lage en protese som ikke fungerte. Etter en del fram og tilbake fikk han kranglet seg til en henvisning til Rikshospitalet. Legene på Rikshospitalet bygde opp en helt ny nese. Spesielt en lege som opprinnelig var tysk virket veldig dyktig på neser. Jeg ville begynt med fastlegen og prøvd å få henvisning til Riksen. Du skal ikke undervurdere norsk helsevesen. Mange dyktige kirurger og leger i Norge også.

Det er heller ikke sikkert at diagnosen du har stilt på seg sjøl er korrekt? Kanskje detter lettere å rette feilen enn det du tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at du ikke ønsker å la den svenske kirurgen operere deg på nytt, og ikke har økonomi til å la amerikanerne gjøre det så hardt vel 2 valg:

1: La nesa være som den er.

2: La norsk helsevesen rette feilen.

Jeg var innlagt på Riksen en lengere periode. Jeg delte rom med en mann som hadde fått fjernet hele nesa pga kreft. Legene på Haukeland prøvde å lage en protese som ikke fungerte. Etter en del fram og tilbake fikk han kranglet seg til en henvisning til Rikshospitalet. Legene på Rikshospitalet bygde opp en helt ny nese. Spesielt en lege som opprinnelig var tysk virket veldig dyktig på neser. Jeg ville begynt med fastlegen og prøvd å få henvisning til Riksen. Du skal ikke undervurdere norsk helsevesen. Mange dyktige kirurger og leger i Norge også.

Det er heller ikke sikkert at diagnosen du har stilt på seg sjøl er korrekt? Kanskje detter lettere å rette feilen enn det du tror?

Jeg ser alternativene mine, og jeg tenker mye frem og tilbake på det hver dag nå.

Hvis jeg lar nesa være så kan jeg jo risikere fremtidige plager som mye tannproblemer, oksygenmangel(som igjen fører til mye plager), tretthet, hodepine, munntørrhet o.s.v. Det kan bli veldig slitsomt og tærende i lengden.

Å la seg operere er jeg veldig skeptisk til. Jeg har lest om så mange som har operert seg i Norge for blant annet skjev neseskillevegg, og operasjonene har vært mislykket o.s.v. Og hvis jeg har det problemet jeg tror jeg har, så vil operasjonen som sagt være enda mer krevende enn en "enkel" neseskilleveggsoperasjon. I mitt tilfelle må man hente brusk i fra øret eller andre steder og "støtte opp" i nesetippen. Her risikerer jeg at ting kan bli enda verre med tanke på både funksjonsbiten og det estetiske. Og det vet jeg ikke om jeg kan klare å gå igjennom.

Føler liksom at ingen av alternativene er ideelle. Det finnes risker i begge.

Jeg har også funnet ut at det høyre neseboret mitt ikke en gang blir bedre hvis jeg drar litt i kinnet. Der er det like tett uansett.

Har ikke time hos lege og kirurgen som opererte meg før om en måneds tid.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke fikse det selv? Du har jo tydeligvis masse kompetanse på området siden du vet akkurat hva som har skjedd, og hvorfor.

Så tiltaksløs du virker. Du begynner selvfølgelig med å gå tilbake til den som gjorde det, og så tar du det derfra etter du faktisk har snakket med kirurgen.

Anonymous poster hash: c81c9...3ae

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan "ting" forverres? Hvor opererte du deg? Hvilken kirurg? Jeg ville definitivt ha undersøkt med amerikanske spesialister og dratt dit. Anonymous poster hash: 5756d...743

En operasjon hos en Amerikansk spesialist vil koste et seks sifret beløp.

Går helt klart utifra at opererende lege har informert deg om risikoen og mulige bivirkninger, også dette du nå opplever?

Vanligvis skal pasienten tilbake for å få fjernet bandasje og en gang til for kontroll? Du høres rimelig nyoperert ut og må la tingene få tid til å falle på plass.

Når du kan puste med munnen så er der ingen fare for at du får for lite oksygen.

Synes heller ikke det vil være riktig at du skal opereres på privatklinikk og når du er missfornøyd så skal det offentlige helsenorge stå parat til å rette opp det du er missfornøyd med før du har vært tilbake hos den som opererte deg og fått en vurdering derifra.

Leppe- ganespalte spesialist teamene opererer og følger opp disse pasientene fra første konsultasjon og til de er ferdigbehandlet. De jobber omtrent ikke med andre pasienter. Der er et team på Haukeland sykehus og østlandet og har et team er jeg usikkerpå. HUS har landsfunksjon.

Anonymous poster hash: 08b55...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en omfattende neseskillevegg-operasjon (septumplastikk) på Lovisenberg sykehus. Jeg er veldog fornøyd med resultatet, og de virker veldig flinke. Og en annen her nevner Riksen. Jeg var også tett, og selvsagt kan man ikke dra i kinnet for å sjekke om man får puate, slik du skriver. Problemet kan sitte lengre inn. Norske leger er ikke idioter.

Hvorfor ser du kun hindre, og ikke muligheter?

Anonymous poster hash: 41ec7...273

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser alternativene mine, og jeg tenker mye frem og tilbake på det hver dag nå.

Hvis jeg lar nesa være så kan jeg jo risikere fremtidige plager som mye tannproblemer, oksygenmangel(som igjen fører til mye plager), tretthet, hodepine, munntørrhet o.s.v. Det kan bli veldig slitsomt og tærende i lengden.

Å la seg operere er jeg veldig skeptisk til. Jeg har lest om så mange som har operert seg i Norge for blant annet skjev neseskillevegg, og operasjonene har vært mislykket o.s.v. Og hvis jeg har det problemet jeg tror jeg har, så vil operasjonen som sagt være enda mer krevende enn en "enkel" neseskilleveggsoperasjon. I mitt tilfelle må man hente brusk i fra øret eller andre steder og "støtte opp" i nesetippen. Her risikerer jeg at ting kan bli enda verre med tanke på både funksjonsbiten og det estetiske. Og det vet jeg ikke om jeg kan klare å gå igjennom.

Føler liksom at ingen av alternativene er ideelle. Det finnes risker i begge.

Jeg har også funnet ut at det høyre neseboret mitt ikke en gang blir bedre hvis jeg drar litt i kinnet. Der er det like tett uansett.

Har ikke time hos lege og kirurgen som opererte meg før om en måneds tid.

Anonymous poster hash: 1a7ed...529

Grunnen til at du leser så mye om mislykkede tilfelles er fordi de færreste som er fornøyde skriver om det på nett. De som er misfornøyde, derimot, ønsker å skrive om det og dele det på grunn av at de er fortvilt, misfornyd, etc. Det sier jo seg selv. Selv om du leser i overkant negative kommentarer om plastikkirurger i Norge på nett vil det ikke si at de ikke er dyktige. Jeg har blant annet blitt operert av en norsk plastikkirurg og resultatet overgikk mine forventinger. Jeg har ikke skrevet noe om dette på nett eller delt dette med noen.

Jeg er også enig med en annen kommentar:

Kan du ikke fikse det selv? Du har jo tydeligvis masse kompetanse på området siden du vet akkurat hva som har skjedd, og hvorfor.

Så tiltaksløs du virker. Du begynner selvfølgelig med å gå tilbake til den som gjorde det, og så tar du det derfra etter du faktisk har snakket med kirurgen.

Anonymous poster hash: c81c9...3ae

..

Hva slags kompetanse har du egentlig på dette området som gjør at du kan uttale deg om dette her? Om hvor krevende dette er i forhold til andre operasjoner? Og ikke for å snakke om hva slags problem du tenker at du har? Hvis ikke bør du i alle fall skrive hvem det er som hevder noe sånt.

Anonymous poster hash: 5756d...743

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den erfaringen jeg leser meg frem til via nett. Og jeg tar selvfølgelig ikke utgangspunkt i en enkelt kilde. Men om jeg leser samme svar på noe, flere forskjellige plasser som jeg regner som sikre kilder, så velger jeg å stole på at det er stor kjangs for at det er riktig informasjon jeg har funnet.

Jeg var i begynnelsen kun nysgjerrig på hvorfor jeg ikke kunne puste noe bedre med nesen min etter 5 uker, når jeg leste blant annet på RealSelf, som er en godt kjent amerikansk nettside omhandlende alle former for plastisk kirurgi, at de fleste som hadde tatt neseoperasjon merket raskt forbedring etter et par uker. Jeg la bort bekymringstankene litt, men så merket jeg ved ren tilfeldighet en dag da jeg støttet hodet med hendene at jeg plutselig fikk puste merkbart bedre gjennom det ene neseboret. Dermed oppdaget jeg det jeg nevnte, med at jeg puster bedre når jeg drar litt i kinnet ved nesen på den ene siden.

Jeg synes bare dette var litt rart, så jeg googlet det og leste veldig mange steder at diverse plastikkirurger kunne kjennetegne "nasal valve collapse" ved å bruke nøyaktig denne "testen" ved å trekke på et spesielt området på kinnet, det kalles ". Jeg så også diverse videoer der plastikkirurger forklarte hvordan man kjennetegnet dette, og jeg hadde helt tydelig begge symptomene som kunne bekrefte diagnosen. Det andre tegnet er at jeg faktisk kan se fra utsiden av nesen at området hvor denne "ventilen" ligger trekker seg sammen når jeg puster inn. Dette skjer ikke på andre siden av nesen.

Jeg vet at jeg ikke kan diagnostisere meg selv via nett, men jeg kan ikke akkurat ignorere at jeg ser, fra flere pålitelige(etter mine mening) kilder at jeg har tydelige tegn på dette problemet, og det bekymrer meg jo selvfølgelig sterkt.

I bunn og grunn er det jo ihvertfall noe galt her når jeg ikke merker det minste forbedring i pustefunksjonen gjennom nesen for hver dag som går.



Anonymous poster hash: 1a7ed...529
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er du her fortsatt?

Anonymkode: 94a53...425

Det lurer het også på? 🤔 Har lest gjennom tråden nå. 

Anonymkode: 58e09...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det lurer het også på? 🤔 Har lest gjennom tråden nå. 

Anonymkode: 58e09...b56

Jeg skulle det stå. Ikke het. 

Anonymkode: 58e09...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

petterm skrev (På 1.10.2014 den 7.46):

I og med at du ikke ønsker å la den svenske kirurgen operere deg på nytt, og ikke har økonomi til å la amerikanerne gjøre det så hardt vel 2 valg:

1: La nesa være som den er.

2: La norsk helsevesen rette feilen.

 

Jeg var innlagt på Riksen en lengere periode. Jeg delte rom med en mann som hadde fått fjernet hele nesa pga kreft. Legene på Haukeland prøvde å lage en protese som ikke fungerte. Etter en del fram og tilbake fikk han kranglet seg til en henvisning til Rikshospitalet. Legene på Rikshospitalet bygde opp en helt ny nese. Spesielt en lege som opprinnelig var tysk virket veldig dyktig på neser. Jeg ville begynt med fastlegen og prøvd å få henvisning til Riksen. Du skal ikke undervurdere norsk helsevesen. Mange dyktige kirurger og leger i Norge også.

Det er heller ikke sikkert at diagnosen du har stilt på seg sjøl er korrekt? Kanskje detter lettere å rette feilen enn det du tror?

Høres grusomt ut. Håper aldri jeg får kreft å må fjerne nesen. 

Anonymkode: 6d92a...9b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg ville kontakta Sophie Elise og spurt henne om råd. Det er ikke en vits, jeg kom på at hun hadde operert nesa flere ganger og måtte dra til en spesialist fordi ingen andre ville røre den mer. Hun har sikkert tips. Men jeg ville satt en grense på EN siste operasjon, og sørg for at du drar til en bra kirurg! 

Anonymkode: b2eba...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...