Gå til innhold

Et dødt forhold?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet her inne før, og fått flere gode tips og råd, så forsøker igjen..

Men dette blir langt, beklager..

Jeg er altså gift, og har to små barn. Forholdet mitt til mannen min har vært problematisk over en lang periode... Selvfølgelig har vi hatt det bra også innimellom, men i den siste tiden har det vært myyyye slit!

Jeg starter bare fra begynnelsen pga det er lettest..

Vi ble sammen når jeg var russ, han er ett år eldre. Vi flyttet sammen så og si med en gang, og fikk betegnelsen "turtelduer" ;)

Vi bodde i en passelig storby, og han pendlet mye. Dette passet oss veldig bra fordi da fikk vi muligheten til å savne hverandre. Og når vi møttes var alt bare "frys og gammen".

Så endret ting seg.. Vi flyttet tilbake til hjembyen vår. Han fikk seg ny jobb (uten pendling). Kjøpte oss hus. Begynte og pusse opp. Ble gravid. Fikk baby. Og en HELT ny hverdag kastet på oss!!

Og vi tilpasset oss...iallefall en del.

Det var en del krangling, men det var fortsatt kjærlighet der.

Så ble vi gravid på nytt. Vi bestemte oss for å flytte til nytt større hus, noe som igjen førte til masse mer oppussing(!!) I tillegg mistet han jobben, men fikk seg ny jobb ganske så fort!

Babyen kom, og han startet i ny jobb. Jobben førte til en del reising, ganske så mye overtid, noe som resulterte i at jeg satt hjemme med en trassig unge og en nyfødt baby i tillegg til ansvaret for "familienAS".

Jeg leverte i Bhg, hentet i Bhg, var på foreldremøter, laget middag, ryddet opp etterpå, vasket klær, brettet klær, ryddet og vasket huset, betalte regninger, stelte barna, planla reiser, pakket alt bestandig (også til mannen min), osv osv.. Det eneste han gjorde og tok ansvar for var å måkke sne innimellom..

Jeg ble mye sur. Irritert. Sint. Følte at alt var urettferdig. Jeg ble krass i tonen, kritisk, stilte spm, og det var mye krangling og dårlig stemning mellom oss...

Så i fjor dro han på jobbreise.

Da han kom hjem begynte han å snakke om skilsmisse. Jeg ble helt satt ut, (jeg viste jo at vi hadde det tøft, men jeg var sikker på at det bare var for en periode, og at ting kunne bli bedre..)

Jeg prøvde å spør om han hadde vært utro, hva det var, og om vi kunne jobbe med oss. Jeg prøvde å skjerpe meg, og ikke være så sur. Jeg strakk meg langt, men fikk lite tilbake noe som gjorde at jeg fikk mange sammenbrudd.. Vi gikk også på familievernkontoret for å få "hjelp".

Etter 3 mnd med konstant usikkerhet for meg (og mange sammenbrudd), gjorde han det endelig slutt.. Jeg skriver endelig for der og da var det bare godt å få et svar.. :(

Jeg flyttet ut, og begynte å komme meg bra på fote igjen.

Etter kort tid ifra hverandre merket jeg at han ble litt sjalu. Jeg merket at han angret, og like etter kom han krypende tilbake til meg. Han inrømte da at han hadde hatt et forhold med en kollega som hade vart i ca 3-4 mnd(!!!)

Han gråt og ville dø pga det han hadde gjort, men han ønsket meg og familien sin tilbake igjen mer enn noe..

Og jeg tok han tilbake.

Jeg og barna flyttet hjem igjen, og i vel et halvt år var vi som nyforelsket igjen! Han gjorde en innsats hjemme, han var mer tilstede, han viste kjærtegn, osv osv...

MEN en av kriteriene mine for at vi skulle gjøre dette, var at han fant seg ny jobb(...) Og dette har han enda ikke gjort. Han har ikke prøvd en gang. Ingen tlf, ingen søknader, ingen interesse.

Og dette fører igjen til at jeg er skuffet. Sint. Irritert.

Jeg ser han derfor tar avstand, jobber mer overtid, og jeg er tilbake med ansvaret for "FamilienAS".

Jeg har prøvd å ta dette opp med han om ny jobb, men enten så skjønner han ikke hvor mye det sårer meg at han enda jobber der, eller så bryr han seg bare ikke... Jeg vet ikke hva som er verst..?

Han mener jeg skal gi der tid, at ting vil gå seg til, at vi skal ta tiden til hjelp...

Men jo mer tid som går, jo mer problemer blir det, og vi går tilbake mot avgrunnen :(

Når jeg forsøker å prate til han, og komme med løsninger om hvordan vi kan redde forholdet, så er han enig der og da, men dagen etterpå er alt glemt!

Jeg forsøker og si at man må jobbe for å få et forhold til å fungere, spesielt etter det vi har godt igjennom, men han virker bare ikke interessert eller engasjert.. :(

Så da blir jeg igjen lei meg, skuffet og sint! Og når jeg blir sint, sier jeg alle stygge ting jeg tenker om han.. Jeg tar opp utroskapen, og synses svært dårlig om han!! Og det verste av alt er at jeg mener dette når jeg er sint! Jeg mener at han har vært en egoistisk drittsekk!! Og til tider oppfører seg som det igjen!

Og dette fører igjen til at han trekket seg bort, og jeg blir mer sint..(!!!)

Han sier jeg må slappe av, og ikke tenke så mye..

Jeg vet virkelig ikke hvordan jeg skal klare det..!

Jeg VET at mine utbrudd og flashback fra i fjor, ikke hjelper oss. Og jeg ser at han blir mindre kjærlig i blikket. Kjærtegnene avtar, og han tar lite initiativ til kos. Jeg ser frustrasjonen bygge seg opp i han, og han ser ikke lykkelig ut lenger..(slik han gjorde før sommeren..)

I tillegg så jeg på tlf-loggen hans at han har søkt på emnet depresjon flere ganger. (!!!)

Så da lurer jeg jo også på om det er MEG og OSS han føler seg deprimert over.. :( Og på en måte så kan jeg jo isåfall skjønne det.

Jeg VET at jeg ikke kan ta opp utroskapen hver gang vi krangler, men det er så vanskelig å gi slipp på den når jeg vet at de fortsatt jobber ilag! Og han nekter å forstå dette!

Så nå føler jeg at hele forholdet er gått i lås! Vi snakket ikke sammen mer. Han vil bare legge hele det siste året bak oss, men i det lange løp er det ingen av oss som ser en fremtid sammen slik vi har det nå. Det vet jeg.

Men er det håp for oss??? Akkurat nå føles det bare svart!

Vi har snakket litt om å kontakte familievernkontoret igjen, men pga lite hjelp i fjor mener han det ikke hjelper.

Hilsen frustrerte meg!

Anonymous poster hash: 71685...298

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...