Gå til innhold

Hvor ville du ikke reist tilbake?


Mille_

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Phu Quoc, Vietnam: ble ganske skuffet, fordi det var så mye søppel på stranda. Kunne vært et skikkelig paradis sted, hadde det ikke vært for at vi omtrent svømte i en labyrint av plastikkposer, gamle klær, plast flasker osv hvis vi prøvde å svømme i sjøen på ettermiddagen. Men det var et herlig sted, bare ikke noe jeg kommer til å dra tilbake til med det første..

Så rart! Jeg har vært på Phu Quoc, og det var ikke noe søppel på stranden der vi var. Jeg var helt overrasket over hvor rent og fint det var overalt. Bodde dere rett ved havna?

Hanoi i Vietnam. Det må være den aller verste byen jeg noen sinne har vært i.

Mens jeg ikke fikset Saigon.. Har du vært der? Har hørt fra alle jeg har snakket med som ikke liker Saigon at jeg må dra til Hanoi i stedet. Virker litt som folk liker enten Saigon eller Hanoi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så rart! Jeg har vært på Phu Quoc, og det var ikke noe søppel på stranden der vi var. Jeg var helt overrasket over hvor rent og fint det var overalt. Bodde dere rett ved havna?

Mens jeg ikke fikset Saigon.. Har du vært der? Har hørt fra alle jeg har snakket med som ikke liker Saigon at jeg må dra til Hanoi i stedet. Virker litt som folk liker enten Saigon eller Hanoi.

Nei, jeg har ikke vært der så kan ikke uttale meg om stedet. Hva var galt med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Jeg har vært på Phu Quoc, og det var ikke noe søppel på stranden der vi var. Jeg var helt overrasket over hvor rent og fint det var overalt. Bodde dere rett ved havna?

Mens jeg ikke fikset Saigon.. Har du vært der? Har hørt fra alle jeg har snakket med som ikke liker Saigon at jeg må dra til Hanoi i stedet. Virker litt som folk liker enten Saigon eller Hanoi.

Nei, bodde ikke rett med havna, bodde lengst nede på den lange stranda (altså omtrent så langt fra havna som man kan komme på stranda). Men vi så det samme da vi skulle til en av de finere strendene på øya. Guiden vår snakket om hvor fin den var (var en utrolig dårlig guide da, som bare satte seg ned og røkte etter 5 min..), mens vi ikke kunne unngå å se alt søppelet som lå skylt opp på stranda. Kanskje vi var der en periode hvor strømmene i havet tok med seg ekstra mye? :klo: Det kommer jo ofte veldig an på tilfeldigheter om man liker et sted eller ei. Vi syntes det var veldig herlig å ha stranden nesten for oss selv, og vi trivdes jo, men ikke et sted jeg kommer til å prioritere å dra tilbake til, for å si det sånn..

Jeg likte både Saigon og Hanoi jeg da! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos vil jeg ikke tilbake til... Selv om jeg var ung, var jeg ikke ung nok til å synes sprit i vinen og ekstremfyll var gøy. Uff, forferdelig sted.

Ellers gjør det ingenting om jeg aldri ser noen del av Polen igjen... Grått og j*vlig, fattigdom og uteliggere som drakk seg ihjel på billig sprit, horer som holdt på på åpen gate. Det var bare trist.

Tyskland er heller ikke særlig koselig, syns jeg, spesielt ikke i øst og nord. Folk var generelt lite trivelige, og byene jeg har vært i var grå og preget av mye industri.

Dublin var grusomt kaldt og grått, men bare man drar på riktig årstid tror jeg det er bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken del av Polen var du i, og når var du der? Jeg har aldri sett så mange fargerike hus som da jeg var i Polen og Krakow på klassetur i 2004. I følge guiden vår hadde de nylig fått lov å male husene sine i den fargen de ville, og dermed var det blokkleiligheter med en farge til hver leilighet, den andre mer skrikende enn den andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer rett og slett på om det er noen steder du har reist hvor du ikke vil tilbake, og hvorfor?

Bulgaria. Der fant jeg ut at jeg ikke er den typiske turisten som reiser dit.

Lokalbefolkningen var frekke, møkkete strand, frekk ansatte på resturanter som ville snyte deg hele tiden.

Pakistan. Der opplevde jeg rasismen så sterkt at jeg ble uvel

Anonym poster: 6f5a5888847816dde6e9c23ff86c9768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Izmir - Tyrkia helt forferdelig by for turister.

Endret av SemperFi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulgaria. Der fant jeg ut at jeg ikke er den typiske turisten som reiser dit.

Lokalbefolkningen var frekke, møkkete strand, frekk ansatte på resturanter som ville snyte deg hele tiden.

Pakistan. Der opplevde jeg rasismen så sterkt at jeg ble uvel

Anonym poster: 6f5a5888847816dde6e9c23ff86c9768

Rasisme mot vestlige? Selv fikk jeg en veldig varm velkomst.<br /><br /> Anonym poster: 156889dfcb78453e7b51b43679c0b4a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke dratt tilbake til Larnaca i Kypros eller Koh Samui i Thailand. Dette er to steder jeg føler at jeg så det jeg ville se, opplevde det jeg ville oppleve, og hvis jeg skal dra tilbake til noen av landene (det vil jeg gjerne!) så velger jeg andre steder!

Samt at jeg opplevde Koh Samui som litt for skittent..

Endret av Azila
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hua Hin i Thailand. Det blåste, mange eldre menn med yngre damer (thaidamer). Egentlig et jalla sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanoi i Vietnam. Det må være den aller verste byen jeg noen sinne har vært i.

Utenom frekke kalde folk elsket jeg den byen!

Barcelona. For mye folk, for mye mas og for lite sjarm. Den druknet hvertfall i så mye annet.

Berlin. Same same som alt annet. Det er liksom .. Bare en by.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan godt la være å reise tilbake til Oslo! Det er nesten like mye mas der fra tiggere som det er fra selgere i Tyrkia.

Jeg er heller ikke særlig begeistret for Tromsø og Narvik, men ettersom jeg bor nært disse byene, må jeg nok tilbake dit. De byene har ikke mye sjarm.

Jeg vil heller ikke tilbake til Kroatia og feriebyene i Tyrkia. Det var forsåvidt fine feriesteder, men jeg føler jeg har sett det som er å se der, og er klar for nye steder. Vi har trålet Kroatia to ganger med bil, og jeg vil absolutt anbefale landet til andre, for det er nydelig, men selv vil jeg se andre steder nå. Tyrkia er flott, og jeg vil tilbake dit, men ikke så gjerne til feriestedene. Tyrkia har veldig mye å by på f.eks i Istanbul.

Liverpool er heller ikke mye å se på to ganger. Men selvfølgelig fint om man er på fotballtur.

Paris vil jeg tilbake til! Det var en nydelig by med mye atmosfære. Og jeg vil gjerne utforske mer av Frankrike.

Vi liker å dra på egen hånd når vi er på ferie. Reiser ned med fly, leier bil, og leier oss inn på hotell der det måtte passe. Noen ganger har vi ingenting klart når vi drar, andre ganger har vi booket hoteller på forhånd. Sånn sett kan vi også dra på chartertur, som vi gjorde til Tenerife. Vi likte oss veldig godt der. Var på et hotel i Playa del Americas (eller noe), og reiste på dagsturer med motorsykkel rundt om på øya. Det var fint! Veldig mye å se og oppleve der! Da kunne vi godt komme tilbake til "turistmaskinen" på kvelden og gå ut og spise og slappe av.

Nå skal vi til nord i Italia, Gardasjøen og Verona, samt til Østerrike og Sør Tyskland på rundtur med bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har skrevet dette før, men jeg skal ikke tilbake til Tyrkia. Eller noe som helst annet sted med Tyrkiareiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helsinki: Forsåvidt fin by, men norske priser og masse "norske" kjedebutikker trekker ned. Så ut som en helt vanlig skandinavisk storby.

Endret av Cherish
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvilken del av Polen var du i, og når var du der? Jeg har aldri sett så mange fargerike hus som da jeg var i Polen og Krakow på klassetur i 2004. I følge guiden vår hadde de nylig fått lov å male husene sine i den fargen de ville, og dermed var det blokkleiligheter med en farge til hver leilighet, den andre mer skrikende enn den andre.

Jeg var vest i Polen. Det var områder med fargerike hus, ja, men det var også veldig mye fattigdom, og det var veldig trist å se. Klart, fattigdom er det mye av i verden om man ser det eller ikke, men det var ikke noe hyggelig atmosfære der syns jeg. Det så forsåvidt ut som det hadde vært rikt en gang, for i en gamleby jeg så var det mange fine bygninger, men alt var nedslitt. Men det var ikke bygningene jeg reagerte på, men menneskene. Det var som sagt veldig mange uteliggere, jenter som så seg nødt til å tjene penger på å utføre tjenester på åpen gate og på restaurantene var det servitører som ikke var spesielt hyggelige. Det var også en del homofobi i samfunnet, i tillegg til at det var skikkelig macho-kultur med nattklubber fulle av muskelmannemenn som hadde hver sin bimbo-babe på armen. I tillegg likte jeg ikke korrupsjonen... Politimennene kunne operere med forskjellige priser på bøter, avhengig av om man selv visste hvor mye det kosta å f.eks. gå over gata på rødt lys. Visste man det ikke, fikk man også betale et saftig mellomlegg som gikk i lomma på politimannen. Slike ting gjorde det ikke til et hyggelig sted å være, og jeg ble glad når Polen-turen var over egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torreveja, Spania: Omtrent som en norsk campingplass i mange etasjer. Skulle vi inn til byen var det kø for å komme frem på strandpromenaden. Så mye folk på stranda at vi ikke orket å bade der, vil kom rett og slett ikke frem. Sure spanjoler som sikkert var møkk lei skandinaver på alle spisesteder/butikker. Kun turistmat, kjøttbullar og pizza over alt. Lette lenge etter et sted vi kunne få servert tapas, men måtte gi opp. Rømte etter et par dager - aldri mer! Da drar jeg heller til Strømstad!

Sicilia: Hadde en grei uke på biltur her, men det var siesta omtrent hele døgnet, så å finne en åpen butikk var omtrent umulig. De stengte ca 11-12 og hadde siesta til 16-17-18.00. Greide å komme innom ett åpent supermarked i løpet av en uke... Taormina var fint, men to dager holdt - trenger ikke reise tilbake. Vinen var imidlertid fantastisk og rettferdiggjør nesten en ny tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malta, rett og slett kjedelig og forferdelig dårlig mat!

Enig!

Malta var en stooor skuffelse!

Maten var ikke god (største høydepunktet var Hard Rock Cafe :()

Bare masse språkskoleelever, støvetet og slitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Enig!

Malta var en stooor skuffelse!

Maten var ikke god (største høydepunktet var Hard Rock Cafe :()

Bare masse språkskoleelever, støvetet og slitt..

Vi prøvde oss på litt ordnetlige restauranter, siden vi er kokker så liker vi og prøve nationalretter osv. Høydepunktet var alikevell Cinomonbun og pizzahut. De som jobber i service bransjen er heller ikke spesielt servicemindet. Og malteserene som folk var ganske så frekke mot oss turister! Aldri tilbake. Takke meg til Gran Canaria hvor jeg stoor trives! Har du forresten noen gode reisetips, til sommerferie feks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...