Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Det må vi krysse fingrene for 🙏

I forbindelse med mitt sykebesøk forrige dagen spurte vi også om å få bli satt i gang. Da svarte jordmoren at dette vil dem unngå for alt slm er. Er det absolutt nødvendig så gjør dem det - men da skulle det være svært gode grunner ! Hun nevnte at ved i gangsatt fødsel så oppstår det gjerne mer komplikasjoner fordi kroppen ikke er helt forberedt! Det kan fortere ende med

Tang / revning / sugekopp osv. I tillegg sa hun at det er ikke alltid kroppen responderer eller st ting tar laaaaang tid!

Vi får håpe din lille vokser godt og at ting setter i gang av seg Selv. På en måte skulle man jo nesten tro det etterpå du har en god del modningstegn ja 🙏🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må spørre deg,

Så du hadde bilde av Pus på insta og lurer på hvilke forhåndsregler du har tatt med Pus og hva du tenker ang baby og Pus? Skal dere la Pus gå fritt i huset

Når baby kommer - hva med soverommet om natten? Lar dere Pus gå på barnerommet nå? Hvordan skal dere opptre slik at du Pus ikke føler seg utefor? Og hva med ev allergi?

Har jo Pus selv og tenker mye på

Disse spørsmålene ... Fint å høre andres meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er bra med meg, takk som spør:) jeg føler bare jeg har veldig lite å komme med her på KG for tiden... Både i min dagbok og i deres andre, men jeg er innom og leser hos dere så følger litt med;) Har du insta Askmeagain89?

Ang katt så ble dessverre katten påkjørt i høst Cinderella :( men hadde hun levd så hadde vi nok hatt døren oppe til soverommet om natten da hun aldri pleide å komme inn. Var en litt sær katt som egentlig trivdes best for seg selv..:) men vi har hund da, så har jo noen av de samme problemstillingene:) døren til barnerommet står åpen slik at han blir fortrolig med endringene som har skjedd der, for ikke lenge siden var det jo et helt annet rom. Ellers så tenker vi at han må bli kjent med babyen i sitt eget tempo. Vi må ikke tvinge det på han, men oppsøker han kontakt så må gan få det. På våre premisser selvfølgelig. Jeg tror det er viktig å passe på at ting rundt babyen ikke blir assosiert med "nei". Og når vi er på sykehuset kommer mannen til å ta med en klut som har vert inntil babyen slik at hunden får kjenne på lukten før vi kommer hjem. Når det gjelder allergi må vi nesten bare ta det som det kommer, og håpe!:) hvordan har dere tenkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet for jeg husker jo denne episoden med Pus. Du fortalte det jo når det skjedde og jeg husker det veldog godt. Sorry 😰 ikke meningen å

Rippe opp i gamle sår 😰😰😰

Vi har faktisk tenkt samme tanken som dere, med katten - og dere med hunden. Katten får ikke gå på soverommet vårt når

Baby sover der. Den delen gruer jeg meg til for han er fast følge om kvelden. Men det er jo bare for en periode. Vi tenker også det samme ang "nei" og det med lukten på er teppe. Når det gjelder barnrommet er mannen litt mer streng enn meg - jeg lar Pus gå inn, men ikke opp i tingene. Når mannen er der tørr ikke Pus gå over dørstokken.

Ang allergi - det er skrekken !!!! Det er det jeg er mest redd for! Jeg skal inkludere på og gjøre mitt beste for at det skal fungere - men allergi kan jeg ikke styre. Men vi har investert i varmepumpe ( bla av nevnte grunn ) som også skal hjelpe til å rense luften og fjerne bakterier i luften. Så får vi håpe på det beste :-) 🙏🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg. Sender deg en PM.

Vi har hatt hundetrener på besøk for å lære teknikker for å roe ned speedy ;) Han er litt høyt oppe litt for ofte fordi han har enormt mye energi, men føler det begynner å hjelpe nå. Også har vi vært på kurs i høst for å lære han å gå pent så han skal kunne gå ved siden av vognen. Hunden blir å sove sammen med mannen. Han skal ikke inn der baby sover og det er rett og slett fordi han ikke klarer å unne andre litt nærkontakt med meg :P det går ikke med baby. Ellers har vi tenkt samme som deg at mannen tar med noe hjem fra sykehuset som han får lukte på og vi har latt han lukte og se på alt vi har fått/kjøpt inn. Jeg er også mest redd for allergi ettersom jeg var allergisk selv som liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var du allergisk selv som liten ? Men gikk det over eller hva gjorde du ?

Ja, var allergisk mot mye, men det var barneallergier så det meste er jeg kvitt nå. Det er fortsatt en del jeg ikke tåler/reagerer på slik som katt, parfyme, sol, kulde etc. Håper babyen slipper det.

Får uansett bare eksem eller blir litt tett og klør nå så ikke så plagsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har også katt, og kommer ikke til å gjøre noe spesielt. Katta er eldre enn storebror, så jeg har hatt ham med baby før, og det gikk utmerket. Han la seg inntil babyen på gulvet, men aldri oppå. Han la seg ved bilstolen hvis babyen sov i den i gangen, men hoppet aldri oppi. Han snek seg inn på babyene soverom og la seg i fotenden av senga et par ganger, men på trygg avstand. Han la seg i kurven under vogna, men aldri oppi. Allikevel brukte jeg alltid myggnetting, for det er jo mange andre katter i området... Nå er min pus litt sær og koser aldri i fanget, bare ved siden av oss, så jeg var sikker på at han ikke kom til å legge seg oppå babyen. Han legger seg jo aldri oppå oss ellers, så det var ulogisk at han skulle legge seg oppå babyen. På soverommet får han aldri være uansett, men når babyen sover i stua kommer jeg ikke til å kaste ut pus hvis jeg forlater rommet.

Jeg var aldri redd for pus, men jeg måtte bruke en del energi på å lære babyen at han skulle la katta være i fred. Hvis pus ligger og sover, skal pus være i fred. Hvis pus blir vekket ved at noen drar hardt i pelsen, kan han bli sint og klore - med rette. Det er ikke bare bare for en ettåring å forstå eller respektere ;) Maten var også fristende, så vi måtte flytte skålene etterhvert.

Og :hoppe: for ikke prematur bebis! Nå skal han bare komme når han vil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg tenker at førte utfordring er når vi klmmer hjem med baby og Pus skal bli kjent med baby og ikke føle seg utenfor. Neste utfordring er når baby begynner å krabbe rundt og ev dra Pus i halen! Maten kan vi vel alltids sette opp på benk / bord. Også allergi da ... Må si at det er katten jeg tenker mest på og har dårlig samvittighet Overfor når det gjelder baby ankomst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, får jeg instaen din??? :) Skal svare litt om det med baby og pus når jeg kommer meg på data!

Faen, trodde jeg var i cinderella sin dagbok :klaske: *ammetåke*

Endret av missdior
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordelen med hund er jo at barn som vokser opp med hund faktisk har mindre allergi og astma enn de som vokser opp uten. :)

Jeg er selv allergisk mot katt, men hund går fint.

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta en oppdatering da!:)

På vei: 38+3

Igjen til termin: 14!!

Neste kontroll: En gang neste uke på fødepol (får time på SMS, så vet ikke helt enda..)

Innkjøp: alt!:)

Kjønn: :babygutt:

Utålmodig: ja, vil si det ;)

Navn: Tror det blir B, men er fremdeles åpen for A!:)

Vektøkning: - 4 kg

Vann i kroppen: Har tatt av ringen nå, men har egentlig ikke noe særlig med vann.

Melk i brystene: er en del prøvemelk, og våkner med våte flekker i senga :P

Strekkmerker: Har kommet et par :)

Hodet ned: ja, laaaangt nede!!

Tungt: Begynner å kjenne det nå ja. Har plutselig fått en sympati for de mennene med ølmage som går slik hele tiden! Men har fått gått tur hver dag nå siden uke 37, får en del kynnere av det, men er godt for kroppen kjenner jeg!

Kynnere: JA! Regelmessige også..

Hodet festet: Ja.

Matkick: Brød med kokt egg (varmt), salt, majones og tomat!

Plager: mye kynnere, morgenkvalme, vanskelig å sove sammenhengende og halsbrann.

Humør: Bra:)

Høygravid: Ja!:)

Fødselsforventninger: Nå blir det muligens igangsatt fødsel og har litt tanker om det. Hvor moden er jeg? Hvor mye må gjøres for st fødsel settes i gang? Ellers tenker jeg positivt på fødsel. Tenker st det kommer til å gjøre sinnsykt vondt, men når alle andre klarer det skal jeg også:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med oppdatering :) mulig du har nevnt det før, men når er fristen din for igangsettelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...