Gå til innhold

Dyregod med en spire i magen


Dyregod

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt med litt barnefri :) vil tro man kjenner på at barnet er borte, selv om det bare er for en natt. Man er jo vant til å ha dem rundt seg hele tiden. Men vil tro litt egentid med samboer gjør godt :)

Håper du fikk sove greit i natt likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mange timene, men jeg har klart meg og vært på trening og skal snart hente i bhg. Det går bra med sånne netter innimellom, bare ikke en uke i strekk.

Æsj så skuffende å våkne til snøvær idag! Håper ikke den blir så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg på ultralyd igjen. Det står bra til med baby og det var visst ikke særlig tvil om at det er jente :) Veldig glad for det for sist gang var det uvisst en stund.

Det var for øvrig ikke så veldig spennende å se ultralyd denne gangen da, så ikke så mye og legen var så kjedelig og sa ingenting, bare målte og sa at det så bra ut når vi var ferdig. Det er jo greit nok det altså, men det er så hyggelig hvis de tar seg et min ekstra til å vise profilen. Det er en mann jeg har gått til på ahus som er gynekolog og som utfører ultralyd, han er morsom og veldig hyggelig! Han husker meg hver gang og hilser så blidt hver gang jeg ser han. Håper å komme til han neste gang :) Det blir ny kontroll om fire uker. Babyen var ca 600 gram, det var visst veldig bra i uke 24. Hun var bittelitt over gjennomsnittet til og med så det er bra. Hun hadde visst rumpa ned da, så håper hun snur seg!! Men legen sa det enda var tidlig og hun snur seg nok.

Nå skal jeg snart sette meg i varm jacuzzi og bare slappe av. Det blir deilig. Kjenner jeg trenger det for tiden siden jeg har mye vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er koseligst når de tar seg tid til å vise litt ja. Var på ul i går og fikk ikke sett noe omtrent, men det var ikke gynekologens feil da, er bare veldig trangt inni der :P Hun har god tid til å snu seg enda, det sa de jo også til meg i uke 26.

Kos deg i jacuzzi :nigo: ikke misunnelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er koseligst når de tar seg tid til å vise litt ja. Var på ul i går og fikk ikke sett noe omtrent, men det var ikke gynekologens feil da, er bare veldig trangt inni der :P Hun har god tid til å snu seg enda, det sa de jo også til meg i uke 26.

Kos deg i jacuzzi :nigo: ikke misunnelig..

Ja, det blir trangt der etter hvert så da er det ikke lenger så stas å se på ultralyd. Husker det fra forrige gang at jeg syntes det nesten var litt styr å dra dit for kontroll på slutten siden jeg uansett ikke så noe. Men det er jo så klart fint å få sjekket at alt er bra med lille :)

Ja, veldig deilig å ha jacuzzi nå, det hjelper på smertene før jeg legger meg og roer ned musklene :) Den står jo ute på verandaen da, det er bare å orke å hoppe oppi der så går det fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene har jeg fått noen skikkelige spark som jeg har kjent veldig godt på utsiden. Etter at vi hadde sittet i jacuzzien igår tok lillesøster helt av i magen og jeg kjente en fot eller albue rett i hånda. Helt fantastisk og nesten litt ekkelt ;) Jeg har jo vært igjennom dette før, men det er som å oppleve det for første gang. Husker ikke helt hvordan det faktisk var. Mannen kjente det også godt, han utbrøt:å shit! ;)

Gleder meg mer og mer nå :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Imorgen er jeg 26 uker! Det begynner jo nesten å nærme seg nå! ;)

Formen er ganske grei om dagen, så lenge jeg tar det med ro da... Hvis jeg løfter E litt eller tar oppvaskmaskinen kjenner jeg det godt og kan ligge våken hele natta av ryggsmerter. Så her går det opp og ned.

Datteren min hadde feber ikveld, så jeg må være hjemme med henne hele dagen imorgen og mannen skal jobbe til kvelden. Blir helt sliten av å tenke på å ha henne hele dagen, men får ta en time av gangen og kose meg det jeg klarer. Tenkte å ta en liten tur ut med henne hvis hun er i grei form, det bør vel ikke skade med litt frisk luft :)

Er så utrolig deilig vær nå! Får litt ekstra energi av sola. Har sittet i sola med en is og tenkt på hvordan vi skal få det på terrassen vår. Vi har jo bare bodd her sidem november så har ikke vært her på sommeren. Men vi har en stor terrasse med masse sol så gleder meg til å innrede og bruke den!

Vi har ikke kjøpt noe til babyen enda, er litt avslappet denne gangen ;) Men vi har jo nesten alt vi trenger, men skal kjøpe en tripp trapp til så vi kan bruke newborn-settet vi har. Vi trenger også bilstol og ellers litt småting. Men skal gå igjennom hva vi faktisk har av babyklær og se om vi å kjøpe mye. Tror ikke vi trenger veldig mye, men noe nytt blir det uansett :)

Jeg trodde jeg hadde gått opp mye, men nå ligger jeg på +8,5 kg og det har ikke skjedd så mye de siste ukene. Så tror ikke jeg kommer til å gå opp så mye mer enn sist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her må det tørkes støv ser jeg ;)

Jeg er idag 28 uker og i mitt 3 trimester, hurra!

Igår var jeg på ultralyd igjen og babyen har vokst perfekt i forhold til kurven sin sa legen, og det er fortsatt en jente ;) Nå blir det visst seks uker til neste måling.

Babyen er visst i seteleie nå også, men jeg har jo kjent at hun har ligget med hodet ned også, så får håpe hun snur seg igjen og blir der! Ikke snakk om at jeg vil ta ks eller ha styrtfødsel med seteleie! Men er enda tidlig da :)

Idag tror jeg mange ble tatt på senga med masse nysnø! Her var mannen så snill at han leverte i bhg da jeg igjen har sovet max 3-4 t på natta. Begynner å bli sprø av lite søvn! Men jeg sov litt på morgenen :)

Så skulle jo jeg på bassengtrening idag og måtte jo grave ut bilen! Det tok for lang tid at jeg ikke rakk det og jeg var helt utslitt etterpå. Så skulle jeg jo hente i bhg da, men da hadde jo bilen snødd igjen en gang til! Baaah, er det mulig?? Så jeg begynte igjen da, men jeg begynte å få så vondt i ryggen at jeg måtte høre med mannen om han var i nærheten, men det er jo kaos på vegene idag så det rekker han nok ikke... Han skulle ringe til sin søster og høre om hun kunne komme og hjelpe meg siden jeg har så vondt. Så får vi se om jeg bare MÅ måke meg ut selv :( Føler meg så hjelpeløs altså. Stakkars jenta mi som får så lang dag i bhg idag :( Godt det er påskeferie snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, da ble det måking på meg idag! Guuud så lurt for bekkenet... Men det var helt nødvendig for at jenta vår skulle bli henta. Kjenner at ryggen blir mer og mer vond nå :( Måking med så mye tung snø er jo det verste for bekkenet.

Jeg heier på våren jeg!

Ha en fin kveld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 3 trimester :strix:

Ja, la våren komme nå!! Helst før jeg føder :fnise:

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dyregod! Legger igjen et spor her så jeg ikke glemmer bort dagboka di. Skal på ferie i dag, så det blir sikkert en liten stund til neste gang jeg titter innom - men nå kommer jeg i alle fall til å huske det :)

Gratulerer med tredje trimester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dyregod! Legger igjen et spor her så jeg ikke glemmer bort dagboka di. Skal på ferie i dag, så det blir sikkert en liten stund til neste gang jeg titter innom - men nå kommer jeg i alle fall til å huske det :)

Gratulerer med tredje trimester!

Det var koselig, miore :klemmer:

Ha en fin ferie! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror faktisk snuppa har tatt en salto og ligger med hodet ned! Kjenner i hvert fall spark på begge sider igjen, litt på skrå. Det var der jeg kjente med storesøster :) Håper det fortsetter sånn. Kjente igår at hun romsterte noe voldsomt og bein og armer stakk ut hit og dit. Veldig morsomt :fnise:

Idag har jeg hatt litt tid å slå i hjel imellom noen legetimer så har shoppet litt til både meg selv og babyen og storesøster. Til meg selv ble det litt ny sminke, trenger å freshe meg opp litt, føler meg ikke lekker for tiden med gråhvit hud og tunge øyne.

Barna har jeg kjøpt matchende pysjer til ;) og noen bodyer til babyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med matchende pysj :nigo: og alltid fint med noe nytt til seg selv!

Endret av kaospåtobein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Joda, det går vel bra med meg! 30 uker imorgen :) Jeg er litt sliten etter påske med mye aktivitet med datteren min og mannen som var syk et par dager. Jeg merker hvor utrolig avhengig jeg er av mannen min nå, at han tar snuppa når jeg ikke sover og kan ta henne når jeg er sliten. Når han var syk måtte jo jeg gjøre alt og det var tungt, men heldigvis ikke lenge :)

Jeg kastet opp idag tidlig da... Ble akutt kvalm og kastet opp frokosten som jeg har gjort tidligere i svangerskapet, med datteren min stående å se på og lure på hva som skjer. Håper det var et engangstilfelle :)

Ellers har jeg det egentlig bra, bekkenet tåler jo ikke mye da, men jeg har lært hvor mye jeg tåler så jeg klarer som regel å holde det i sjakk :)

Sååå deilig med fint vær nå da! Måtte det vare :) Jeg har så lyst til å sole meg, er så bleik! Men så har jeg hørt at man kan få varige pigmentflekker av det som gravid... Men hvis man er veldig flink til å smøre med solkrem bør det vel gå bra? Skal i både bryllup og konfirmasjoner før termin så vil jo se litt fresh ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også har jeg en litt usunn periode nå, har spist mye godteri i påska og klarer ikke helt å slutte. Er ikke så fryktelig redd for vekten min, men håper barnet ikke tar skade av det. Prøver å ha et balansert kosthold ellers og tar endel tilskudd som jeg trenger så tror i hvert fall jeg får i meg det viktigste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med syk mann. Skjønner at det er slitsomt å ta seg av ei lita ei når man er sliten og trøtt.

Det er rart med den akutte kvalmen. Har også kastet opp sånn helt plutselig et par ganger de siste ukene. Skikkelig merkelig!

Kosthold ja.. :fnise: har spist mye godteri lenge nå, og ble litt skremt da de estimerte mini til å være 8% over snittet. Men, så lenge man spiser sunt og variert, så gjør det ikke noe om man koser seg litt utenom til tider. Var noen som sa til meg at man måtte ha litt ekstra ammekilo i starten, så satser på at det er der godteriet havner ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...