Gå til innhold

Når tror dere Jesus kommer tilbake?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

Du må be faren din slutte med drikkinga, se på alle i verden som lider fordi han var sinnafull.  :sjokkert:  Og så skylder han på satan da, for en feiging. 

Pappa og onkel Lucifer er ikke på talefot om dagen. Tror det skyldes et fylleslagsmål rundt år 0. Pappa har gått over til proteinpulver og dyrlegesprit, så vi får se om det hjelper på verdensfreden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jesus stod opp igjen, det gjorde ikke Napoleon.

 

jasså ja, han gjorde det altså  :skratte: har du noen vitenskapelig dokumentasjon på det her? annet enn historier fra en eventyr bok? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jasså ja, han gjorde det altså  :skratte: har du noen vitenskapelig dokumentasjon på det her? annet enn historier fra en eventyr bok? :)

Jeg trenger ikke noen "vitenskapelig" dokumentasjon :) Jeg har heller valgt å tro på Guds Ord istedenfor eventyrene som står i vitenskapelige bøker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reinkarnasjon finnes ikke, ergo veldig lite sannsynlig at Jesus skal stå opp fra de døde.

 

Men tro kan dere for al del gjøre! Mennesker behøver tydelig fortsatt å ha noe å tro på.

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på at reinkarnasjon ikke eksisterer?

Det er mer logisk at reikarnasjon er det som gjelder, enn det motsatte.

Hvis du ser på jordens kretsløp, årstider osv. så ser du at alt går i sykluser. Planeter. Naturen vår.

Hvorfor skulle ikke dette gjelde oss også. Vi har jo sykluser i oss, menstruasjonssyklus, vi går i de samme mønstrene hele livet, vi gjør de samme feilene om igjen og om igjen.

 

Vi sover og står opp, sover og står opp, hvert døgn. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke da dø og bli gjenfødt også?

Anonymous poster hash: 0f8ec...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på at reinkarnasjon ikke eksisterer?

Det er mer logisk at reikarnasjon er det som gjelder, enn det motsatte.

Hvis du ser på jordens kretsløp, årstider osv. så ser du at alt går i sykluser. Planeter. Naturen vår.

Hvorfor skulle ikke dette gjelde oss også. Vi har jo sykluser i oss, menstruasjonssyklus, vi går i de samme mønstrene hele livet, vi gjør de samme feilene om igjen og om igjen.

 

Vi sover og står opp, sover og står opp, hvert døgn. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke da dø og bli gjenfødt også?

Anonymous poster hash: 0f8ec...835

 

 

Ikke identisk som sist, men etter hvor vi ender i utviklingen i ett liv og hva slags karma vi opparbeider, så blir et nytt liv født med nye forutsetninger.

Anonymous poster hash: 0f8ec...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For å bringe tråden tilbake til utganspunktet, som var om når kristne mente Jesus kom tilbake, og ikke om sannsynligheten for at Jesus har stått opp eller ikke, så er vel Bibelen temmelig tydelig på at ingen skal vite det, og at tegnene det står om er nokså generelle. Men forkynnelse for alle folkeslag kan kanskje være en indikator. 



Anonymous poster hash: d38e3...5c2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor skulle Guds sønn og førsteskapte gi et pøtt for å følge en kalender innført av en katolsk pave for 500 år siden?

 

Når det er sagt så kom Jesus tilbake som konge i sitt rike i 1914 - ihvertfall iflg Bibelen som visstnok er den kristne boken selv om kristenheten ikke ser ut til å bruke den så mye

Jeg vil gjerne se den dokumentasjonen fra Bibelen, hvis du kan henvise til vers.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunflower-Delight

Jeg vil gjerne se den dokumentasjonen fra Bibelen, hvis du kan henvise til vers.... 

Ho ser vel mer på den jødiske kalenderen, den går lengere bak i tid enn hvor vår "nå-værende" kalender startet fra. Så hvis vi hadde hatt samme kalender som dette så ville vi nå ha vært rundt år 5000 et sted. :)

Endret av Sunflower-Delight
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg *vet* at han er på vei tilbake nå :) Men han er ikke den dere tror, og ikke en type skikkelse som religion har gjort han til. Christ har med Christconsciousness å gjøre og vi er i et paradigme skifte der vi vekkes til å leve med mere åndelige og mellommenneskelige verdier. Det er sola (the sun / SON) som aktiverer denne oppvåkningen i mennesket, derav solguden og soltilbedelse som er det første og eneste som ble tilbedt ved jordens start, og som all nåtidens religion har sprunget ut av. De 12 disiplene er ikke disipler men de 12 stjernetegnene mens "jesus" er den 13 og bare for et års tid siden kom astronomer ut med at nå hadde de funnet et 13e stjernetegn i form av en slange, slanger og tallet 13 er hellig i de gamle religionene.
Vi vet også at solaktiviteten har økt masse siden 2012 (som mayaene kalte armageddon, og armageddon betyr ikke dommedag men "ny tid" "slutt på verden som vi kjenner den") og vi vet at sola gir energi og elektrisitet til vann, og menneskekroppen består av 70% vann så klart at vi også blir aktivert "elektronisk"(alt er energi og nå skal vi over fra å leve i en materiell kropp til en energetisk en) av denne solaktiviten aka the sun/SON "jesus"/"horus".
De som nekter å la seg følge kallet i denne aktiveringen blir igjen på "dette planet" mens de som følger det som sola gir en, får gode moraler og lever mere i ånden, de kommer "videre til et nytt plan".



Anonymous poster hash: db9d4...3e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede møtt Jesus i en drøm, han sa at han prioriterte gode mennesker som meg, er veldig glad for det. Elsker han svært høyt og føler vel jeg er litt høyere i hierarkiet enn visse andre... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har allerede møtt Jesus i en drøm, han sa at han prioriterte gode mennesker som meg, er veldig glad for det. Elsker han svært høyt og føler vel jeg er litt høyere i hierarkiet enn visse andre... 

 

Jeg har også møtt Jesus i en drøm, han sa at hvis du skulle fortsette å trolle kunne du i det minste prøve å være morsom. Han var litt lei for å si det mildt.

Anonymous poster hash: e37a0...dc5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Den 23 de junio de 2015 at 18.08, Pawn Hearts skrev:

Meningen var ikke å fyre opp under slike tanker, men å vise hvor sinnssyke folk kan være. Her går det faktisk folk rundt og håper på en atomkrig fordi det passer med deres fortolkning av Bibelen.

De håper ikke på atomkrig, de håper at Jesus kommer...😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesus er opptatt på kaffeselskap med Julenissen, Fantomet, Tor og Odin

Anonymkode: cc366...6cd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎09‎.‎07‎.‎2015 at 2.05, AnonymBruker skrev:

 

Ifølge Jehovas vitner det, ikke BIBELEN... ;)

 

Anonymous poster hash: e2ad5...96f

Bibelen er et utdrag fra de samme skriftene , bare forskjellige folk som har valgt hva som fikk bli med her og der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎07‎.‎2015 at 14.29, AnonymBruker skrev:

 

Hvor har du funnet dokumentasjon på at reinkarnasjon ikke eksisterer?

Det er mer logisk at reikarnasjon er det som gjelder, enn det motsatte.

Hvis du ser på jordens kretsløp, årstider osv. så ser du at alt går i sykluser. Planeter. Naturen vår.

Hvorfor skulle ikke dette gjelde oss også. Vi har jo sykluser i oss, menstruasjonssyklus, vi går i de samme mønstrene hele livet, vi gjør de samme feilene om igjen og om igjen.

 

Vi sover og står opp, sover og står opp, hvert døgn. Hvorfor i alle dager skulle vi ikke da dø og bli gjenfødt også?

 

Anonymous poster hash: 0f8ec...835

Vi blir jo det, energi kan hverken forsvinne eller oppstå, den bare går over I andre former...varme og lys(de fleste av oss kremeres) jord og næring til planter og mikroorgansismer for den som ikke kremeres o.s.v at du flytter hele bevisstheten din som er veldig preget av fysisk målbare enheter I ditt  legeme over I et annet legeme og beholder samme "personlighet" er vel noe søkt fpr en stakkars fysiker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎09‎.‎07‎.‎2015 at 13.55, LuxLucet skrev:

Og hvem bestemmer hvem som er de "lærde"?

Hmm de med omfattende teoretiske kunnskaper, og ja vi snakker kunnskap ikke tro, det er ikke det samme med omfattende tro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...