Gå til innhold

Er du redd for å dø?


Relativista

Anbefalte innlegg

Mye tull folk skriver. Det skjer ikke noe etter døden. Du går inn i samme fase som de 4 milliarder årene før du ble født, altså uten bevisthet. Det var helt mørkt før du ble født, til tross for at mye på planeten har skjedd, og det samme skjer etter døden. Helt mørkt for deg, men folk av skapninger vil leve videre.

Hovmod står for fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mye tull folk skriver. Det skjer ikke noe etter døden. Du går inn i samme fase som de 4 milliarder årene før du ble født, altså uten bevisthet. Det var helt mørkt før du ble født, til tross for at mye på planeten har skjedd, og det samme skjer etter døden. Helt mørkt for deg, men folk av skapninger vil leve videre.

Alle naturens fenomener skjer igjen og igjen. Er det ikke mer usannsynlig at du bare skal plutselig bli til ut av mørket én gang i historien enn at det er en prosess som gjentar seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SITER(SjangleÅsnøvle @ 09.08.2009 (06:17) ) *

Mye tull folk skriver. Det skjer ikke noe etter døden. Du går inn i samme fase som de 4 milliarder årene før du ble født, altså uten bevisthet. Det var helt mørkt før du ble født, til tross for at mye på planeten har skjedd, og det samme skjer etter døden. Helt mørkt for deg, men folk av skapninger vil leve videre.

Bevis det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevis det.

Dette har man vært gjennom mange ganger på dette forumet. Man kan ikke bevise at noe ikke finnes. Det er dere som kommer med påstanden om at vi har en sjel som lever videre når vi dør som må komme med beviser.

Å bevise at noe ikke eksisterer blir som å kreve av deg at du skal bevise at jeg ikke klør meg i hodet samtidig som jeg skriver dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovmod står for fall.

Hve i all verden betyr det???

Altså, jeg vet jo veldig godt hva denne frasen betyr, men jeg synes allikevel ikke at den er et spesielt godt svar på et spesifikt innlegg. Eller har du kanskje for vane å snakke i klisjeer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gentle

Jeg ser på døden som en stille innsovning.

Det jeg eventuelt skulle være redd for, er det som skjer før døden.

Jeg har barn som trenger meg, derfor har jeg ikke så god anledning til å dø akkurat nå :)

Men redd, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt mye på hva som skjer når man er død. Og jeg har kommet til en forklaring jeg syns virker logisk.

Når man dør er det akuratt det samme som å ikke være født. Men du blir født som en annen person på nytt. Du (din sjel) kommer alltid til å være død. Men man blir født som en annen person med en annen hjerne og en annen sjel. Så jeg tror jeg kan ha levd i mange ganger bare som ikke samme person. Det er ikke sikkert jeg har vært ett menneske før men ett helt annet dyr eller insekt.

Derfor er ikke jeg redd for å dø. Dør jeg blir JEG (min sjel, min kropp) borte for alltid. Men jeg blir født som en annen person i en annen kropp, en annen sjel og en annen hjerne med et helt annet liv.

Så jeg tror ikke det samme som hinduene, siden de tror din sjel vandrer videre. Jeg tror at sjelen din bare lever en gang og aldri kommer til å leve igjen. Men du blir født på nytt med en annen sjel.

Skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest benighted

Er ikke så veldig redd for døden. Men gruer meg til tiden rett før døden i tilfelle jeg skulle vite at den var nær forestående. Tror ikke det er noe på andre siden og er vel såpass forankret i selvet at det vil bli vanskelig å gi slipp. Er noe med transformasjonen eksistens/ikke-eksistens som er vanskelig å ta inn over seg.

Om det mot formodning skulle være noe etter døden tror jeg jeg blir positivt overasket. Tror nemlig ikke det finnes noe så absurd som en kjærlig og allmektig gud som fordømmer de som ikke tror. Og om så er tror jeg jeg heller vil være hos hennes motstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få dø må være en befrielse. Denne onde verden er ikke til å holde ut!

Hva får deg til å si det, jeg er enig, men man må bare tilpasse seg, ikke bli ond selv, men lete etter godheten, håpe på den. Jeg tror på den, den gode Gud. Mens verden faller under den onde gud, denne verdens gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke redd for å dø per se, men det finnes mange måter å dø på som jeg håper at jeg slipper å oppleve. Døden som sådan, den tror jeg er som en drømmeløs søvn. Men en som man ikke våkner opp fra. Det er i grunnen helt greit. Jeg kommer til å leve så bra som mulig til det er slutt, og jeg kommer ikke til å være bevisst at jeg mister livet. For når det skjer, så er ikke jeg mer, og kan ikke oppleve noe tap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva får deg til å si det, jeg er enig, men man må bare tilpasse seg, ikke bli ond selv, men lete etter godheten, håpe på den. Jeg tror på den, den gode Gud. Mens verden faller under den onde gud, denne verdens gud.

Hvis det har fantes en Gud, har det ikke vært så mye dævelskap. Da hadde jeg ikke hatt selvmordstanker pga et jævlig liv. Mobbere bør få nakkeskudd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har man vært gjennom mange ganger på dette forumet. Man kan ikke bevise at noe ikke finnes. Det er dere som kommer med påstanden om at vi har en sjel som lever videre når vi dør som må komme med beviser.

Å bevise at noe ikke eksisterer blir som å kreve av deg at du skal bevise at jeg ikke klør meg i hodet samtidig som jeg skriver dette.

Nettopp. Det kan ikke bevises og da blir det bare tull å komme hardnakket å si til en person som tror at det ikke går an og kanskje legge til at man er dum også slik enkelte gjør.

Det er dere som kommer med påstanden om at vi har en sjel som lever videre når vi dør som må komme med beviser.

Går ikke an å bevise det. Det er vel derfor det heter tro. Fordi man tror og ikke vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis det har fantes en Gud, har det ikke vært så mye dævelskap. Da hadde jeg ikke hatt selvmordstanker pga et jævlig liv. Mobbere bør få nakkeskudd.

Da kan du skyte hele menneskeheten. Det er en svært stor del av befolkningen som har vært med på å mobbe andre, meg inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du skyte hele menneskeheten. Det er en svært stor del av befolkningen som har vært med på å mobbe andre, meg inkludert.

Ja det er endel av de jævla svina. Disse tomskallene har ødelagt mange liv. Må de få sin straff. det eneste som holder meg oppe er tanken på hevn mot disse svina.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melchizedek
Ja det er endel av de jævla svina. Disse tomskallene har ødelagt mange liv. Må de få sin straff. det eneste som holder meg oppe er tanken på hevn mot disse svina.

To onde handlinger gjør ikke 1 rett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er endel av de jævla svina. Disse tomskallene har ødelagt mange liv. Må de få sin straff. det eneste som holder meg oppe er tanken på hevn mot disse svina.

Hvis du tror du føler deg bedre om du tar hevn, og viser alle mobberene hvor ille det var hva de gjorde med deg, så må du veie opp hvor mye den følelsen er verdt det. Om du tyr til voldshandlinger osv, så er det kroken på døra fra resten av samfunnet, og du vil bli en enda større paria enn hva du er per idag.

Dessuten er det ikke alle mennesker som blir ødelagt, selv ikke om de har vært utsatt for stygg mobbing. Tror du alle vi jenter som skriver her har surfa igjennom alle gymtimer og garderobeseanser uten pes?

Endret av Relativista
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...