Gå til innhold

Droppet date pga jeg var nervøs. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle egentlig på date i går, men jeg var så sinnsykt nervøs at jeg ikke klarte å møte opp! Jeg forklarte han det i en melding, og det virket som han forstod. Nå har han spurt om vi skal prøve igjen til helgen, men jeg er så redd for at jeg skal bli like nervøs!

Jeg har datet andre tidligere og har vært litt nervøs. Men da har det hjulpet litt på med et par glass vin før vi møttes (traff de to siste datene på byen over et par glass). Men han jeg skal date nå har ikke så lyst å gå på byen for date.

Er det noe som hjelper mot nervøsitet?



Anonymous poster hash: ae0ec...7aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du kjenner han fra før (altså han er ikke en fremmed fra en dating nettside) så kan du ta en tur med han. Enten en joggetur, eller en gåtur i skog og mark (muligens fjelltur også). Dette gjorde jeg med min kjæreste da vi først datet (4 år siden).

Anonymous poster hash: 3ba9c...e49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kjenner han fra før (altså han er ikke en fremmed fra en dating nettside) så kan du ta en tur med han. Enten en joggetur, eller en gåtur i skog og mark (muligens fjelltur også). Dette gjorde jeg med min kjæreste da vi først datet (4 år siden).

Anonymous poster hash: 3ba9c...e49

Har ikke møtt han før. De andre to møtte jeg via nettet, men de synes det var helt ok å treffes i byn over noen glass.

Anonymous poster hash: ae0ec...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også skikkelig nervøs foran dater og liker å ta et glass vin for å roe meg ned før første treff.

De gangene jeg ikke har gjort det har det likevel gått overraskende fint, men da har det gjerne vært en "aktivitetsdate" som fisketur (ypperlig 1. date aktivitet), gåtur i byen, langs et vann etc, se en utstilling etc.

Det hjelper godt på nervene å få beveget seg og slippe unna den type setting hvor man sitter rolig og ser hverandre inn i øynene i to timer.

Prøv evt også et mindfullnessprogram før date som er spesielt rettet mot å roe nervene og dempe nervøsitet.

Lykke til med dating, viirker som han har kjempelyst til å treffe deg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke ta et glass vin hjemme før du møter han uansett? :)

Jeg skal kjøre og hente han, han har ikke bil. Så da blir det litt uaktuelt :P

Anonymous poster hash: ae0ec...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mythic

Mitt beste tips er å ikke legge så mye press på en date at nervene tar helt overhånd. Se på det som et møte med et menneske du ønsker å bli kjent med, ikke tenk så mye på at det er en date. Hva er du nervøs for, sånn egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter Mythic! Jeg blir også nervøs, men tar det som et tegn på at jeg legger litt for mye i det. Ikke tenk "Her er min fremtidige kjæreste", fokuser bare på kvelden der og da.

Syns faktisk 1. date er det letteste, for da vet man ingenting og har så mye å spørre om. Kvinn deg opp og møt han til helgen! :)



Anonymous poster hash: 69e2f...40d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå ut med et par gode venner den dagen dere vurderer å møtes, så tar du noen øl eller et glass vin, og sender daten din en sms om hvor dere er så han kommer dit når du føler deg klar. Da blir forpliktelsen litt mer på sparket når du har mannet deg opp og har vennestøtten rundt deg istedet for at dere låser en avtale lenge før så du har lengre tid på å bli nervøs på!



Anonymous poster hash: b5110...f70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...