Gå til innhold

Kan man date når man er gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei gravid dame som er interessert i dating hadde jeg utgangspunktet blitt veldig skeptisk til, og det er på grunn av:

1. Dårlig planlegging å bli gravid med en mann som det har skantet med (= sier noe om dama)

2. Dersom barnefaren har sviktet henne (utroskap, kriminelt, løyet), ser jeg på det som merkelig at dating ligger i hennes interesse nå. Har hun ikke mer enn nok å konsenterere seg om å fordøye tillitsbruddet og det faktum at hun faktisk er gravid? En ny hverdag innheter henne, og nå uten barnefaren, som ikke lå i kortene

3. Prevansjonen sviktet (viktig poeng), ble gravid med en random fyr og er i mot abort. Den kunne jeg muligens taklet, men under sterk tvil........



Anonymous poster hash: 347cc...adb
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønte ikke helt logikken i dette. Mener du det er så mange menn som har graviditetsfetisj at det vil være flere menn som bare har lyst på henne for sex nå under graviditeten?

Det er nok en god del menn som ikke har lyst på rollen som reservepappa, men for disse vil hun jo ikke bli mer aktuell som livspartner etter fødselen. Og for de som kan leve godt med at hun har barn fra før må det da være fint å bli sammen med henne så tidlig som mulig?

Må bare kommentere denne.

Jeg kunne godt datet en kvinne med barn fra før, jeg har selv et barn fra før. Men det betyr ikke at "jo tidligere, jo bedre". Kriteriet jeg har for mulige partnere, hvilket jeg sikkert ikke er alene om, er at de er i en stabil livssituasjon hvor de har tid og rom til en ny partner.

Tanken på å innlede en relasjon til en kvinne som noen få måneder senere blir fullt opptatt med bekkenløsning, fødsel, mulig fødselsdepresjon, den vanvittige påkjenningen det er å bli mor for første gang, våkenetter, utmattethet og masse hormoner, er absurd.

Jeg kan vanskelig se hvilken rolle jeg skulle spilt i hennes liv i denne perioden. Det er altfor tidlig til at jeg ville vært komfortabel med å gå inn i noen papparolle for hennes barn, jeg ville fått ekstremt lite tid med henne alene, sannsynligvis lite sex, osv. Fødsel og baby er utfordrende nok å takle som langvarig par, jeg tør ikke tenke på hvor utfordrende det er for et par som ikke kjenner hverandre så godt og hvor den ene faktisk er en utenforstående..

Da er det noe helt annet å date en kvinne med et større barn fra før, som er vant til å være mor og har gode rytmer for familielivet sitt, og har kapasitet til å innlede et forhold som får utvikle seg i rolig tempo.

Jeg har ingenting imot single gravide kvinner i seg selv, men for meg er de uaktuelle å date.

Anonymous poster hash: 49c1b...7eb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere denne.

Jeg kunne godt datet en kvinne med barn fra før, jeg har selv et barn fra før. Men det betyr ikke at "jo tidligere, jo bedre". Kriteriet jeg har for mulige partnere, hvilket jeg sikkert ikke er alene om, er at de er i en stabil livssituasjon hvor de har tid og rom til en ny partner.

Tanken på å innlede en relasjon til en kvinne som noen få måneder senere blir fullt opptatt med bekkenløsning, fødsel, mulig fødselsdepresjon, den vanvittige påkjenningen det er å bli mor for første gang, våkenetter, utmattethet og masse hormoner, er absurd.

Jeg kan vanskelig se hvilken rolle jeg skulle spilt i hennes liv i denne perioden. Det er altfor tidlig til at jeg ville vært komfortabel med å gå inn i noen papparolle for hennes barn, jeg ville fått ekstremt lite tid med henne alene, sannsynligvis lite sex, osv. Fødsel og baby er utfordrende nok å takle som langvarig par, jeg tør ikke tenke på hvor utfordrende det er for et par som ikke kjenner hverandre så godt og hvor den ene faktisk er en utenforstående..

Da er det noe helt annet å date en kvinne med et større barn fra før, som er vant til å være mor og har gode rytmer for familielivet sitt, og har kapasitet til å innlede et forhold som får utvikle seg i rolig tempo.

Jeg har ingenting imot single gravide kvinner i seg selv, men for meg er de uaktuelle å date.

Anonymous poster hash: 49c1b...7eb

Ok, vi ser det nok veldig ulikt, for meg handler ikke partnerskap om at hun skal ha tid til meg, men om at vi skal gå gjennom alle faser av livet sammen, både vanskelige, travle perioder, tider med lite samvær og roligere tider. Derfor har jeg liten sans for å skulle rase fra seg i noen år for så å dele bare deler av livet sammen, de rolige årene som er igjen.

Om hun har barn fra før er det også ideelt å komme inn så tidlig som mulig, jeg tilhører de som ønsker at vi to i fellesskap skal skape et hjem, og da er det uheldig i den grad hun allerede har et hjem og jeg føler at jeg kommer som innflytter i en allerede etablert familie. Derfor er det bare negativt for hvert år som går før vi kommer igang. Hvis det skal bli oss to. Men jeg ser jo at noen tenker annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man date når man er gravid? I tilfelle man kan det, når bør man fortelle daten at man er gravid (ca 5 mnd)?

Anonymous poster hash: c8f22...da3

Klart du kan,er nok noen som er ansvarlig nok til å ta seg av både deg og barnet som den uansvarlige "gravøren" ikke ville ta seg av :-) PS...i 5 mnd trenger du nok ikke SI att du er gravid,en normalt oppegående ansvarlig type SER det :-) LYKKE TIL:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS...i 5 mnd trenger du nok ikke SI att du er gravid,en normalt oppegående ansvarlig type SER det :-) LYKKE TIL:

Virkelig......?

Anonymous poster hash: 347cc...adb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVILKE menn er det som vil date en gravid dame?

Anonymous poster hash: 2f034...4df

Sex med gammal moro fortsatt hengende igjen? Ja ja, hver sin smak.

Anonymous poster hash: 1fd26...259

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virkelig......?

Anonymous poster hash: 347cc...adb

Ja hvorfor ikke :-)

Anonymous poster hash: f5c44...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overså ett av spørsmålene dine...

Jeg tror jeg ville fortalt det litt tidlig. Kanskje ikke på første date, men om den går bra og det blir en nummer to, så hadde jeg kanskje tatt det frem da. Er du fem måneder er det ikke lenge igjen til han kan skjønne det selv uansett :)

Men hvordan er det med sex og sånn? Hun kan vel ikke ha sex når hun er gravid på sitt 5.mnd? Vil ikke daten bli mistenksom? (Forutsetter her at hun holder det skjult)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at man kan date selv om man er gravid. Spørsmålet blir vel mer om man finner noen å date med...

Anonymous poster hash: b9954...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere denne.

Jeg kunne godt datet en kvinne med barn fra før, jeg har selv et barn fra før. Men det betyr ikke at "jo tidligere, jo bedre". Kriteriet jeg har for mulige partnere, hvilket jeg sikkert ikke er alene om, er at de er i en stabil livssituasjon hvor de har tid og rom til en ny partner.

Tanken på å innlede en relasjon til en kvinne som noen få måneder senere blir fullt opptatt med bekkenløsning, fødsel, mulig fødselsdepresjon, den vanvittige påkjenningen det er å bli mor for første gang, våkenetter, utmattethet og masse hormoner, er absurd.

Jeg kan vanskelig se hvilken rolle jeg skulle spilt i hennes liv i denne perioden. Det er altfor tidlig til at jeg ville vært komfortabel med å gå inn i noen papparolle for hennes barn, jeg ville fått ekstremt lite tid med henne alene, sannsynligvis lite sex, osv. Fødsel og baby er utfordrende nok å takle som langvarig par, jeg tør ikke tenke på hvor utfordrende det er for et par som ikke kjenner hverandre så godt og hvor den ene faktisk er en utenforstående..

Da er det noe helt annet å date en kvinne med et større barn fra før, som er vant til å være mor og har gode rytmer for familielivet sitt, og har kapasitet til å innlede et forhold som får utvikle seg i rolig tempo.

Jeg har ingenting imot single gravide kvinner i seg selv, men for meg er de uaktuelle å date.

Anonymous poster hash: 49c1b...7eb

Veldig godt og reflektert svar! Signerer denne. :)

Anonymous poster hash: ab476...c87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med sex og sånn? Hun kan vel ikke ha sex når hun er gravid på sitt 5.mnd? Vil ikke daten bli mistenksom? (Forutsetter her at hun holder det skjult)

Sex har man frem til fødsel, eller vi har det enda nå i 9 mnd ihvertfall. Eller mente du fordi magen synes? For da er det verre ja :P

Anonymous poster hash: cf1b4...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare kommentere denne.

Jeg kunne godt datet en kvinne med barn fra før, jeg har selv et barn fra før. Men det betyr ikke at "jo tidligere, jo bedre". Kriteriet jeg har for mulige partnere, hvilket jeg sikkert ikke er alene om, er at de er i en stabil livssituasjon hvor de har tid og rom til en ny partner.

Tanken på å innlede en relasjon til en kvinne som noen få måneder senere blir fullt opptatt med bekkenløsning, fødsel, mulig fødselsdepresjon, den vanvittige påkjenningen det er å bli mor for første gang, våkenetter, utmattethet og masse hormoner, er absurd.

Jeg kan vanskelig se hvilken rolle jeg skulle spilt i hennes liv i denne perioden. Det er altfor tidlig til at jeg ville vært komfortabel med å gå inn i noen papparolle for hennes barn, jeg ville fått ekstremt lite tid med henne alene, sannsynligvis lite sex, osv. Fødsel og baby er utfordrende nok å takle som langvarig par, jeg tør ikke tenke på hvor utfordrende det er for et par som ikke kjenner hverandre så godt og hvor den ene faktisk er en utenforstående..

Da er det noe helt annet å date en kvinne med et større barn fra før, som er vant til å være mor og har gode rytmer for familielivet sitt, og har kapasitet til å innlede et forhold som får utvikle seg i rolig tempo.

Jeg har ingenting imot single gravide kvinner i seg selv, men for meg er de uaktuelle å date.

Anonymous poster hash: 49c1b...7eb

Ok, vi ser det nok veldig ulikt, for meg handler ikke partnerskap om at hun skal ha tid til meg, men om at vi skal gå gjennom alle faser av livet sammen, både vanskelige, travle perioder, tider med lite samvær og roligere tider. Derfor har jeg liten sans for å skulle rase fra seg i noen år for så å dele bare deler av livet sammen, de rolige årene som er igjen.

Om hun har barn fra før er det også ideelt å komme inn så tidlig som mulig, jeg tilhører de som ønsker at vi to i fellesskap skal skape et hjem, og da er det uheldig i den grad hun allerede har et hjem og jeg føler at jeg kommer som innflytter i en allerede etablert familie. Derfor er det bare negativt for hvert år som går før vi kommer igang. Hvis det skal bli oss to. Men jeg ser jo at noen tenker annerledes.

Veldig godt og reflektert svar! Signerer denne. :)

Anonymous poster hash: ab476...c87

Men hvis du leser videre ser du at svaret også er besvart. Jeg oppfatter det som ønskelig at jeg og kvinnen jeg skal dele livet med skal stille mest mulig likt når vi skal skape et hjem sammen. Det ideelle er nok derfor at ingen av oss har barn fra før, men hvis hun først skal ha barn er det bare en fordel om barnet ennå ikke er født slik at vi i fellesskap kan skape et hjem der ingen regler er innarbeidet på forhånd.

Det at barnet har en annen far vil naturligvis uansett innebære en skjevhet, for i et slikt forhold vil det jo ikke uten videre være naturlig at reservepappaen har akkurat like mye å si i forhold til barnet som barnets biologiske mor. Dermed vil kvinnen ha siste ord i forhold til barnet (som jo er bare hennes og barnets fars), og siden det som angår barnet ofte også vil angå hele familien vil hun ha større innflytelse på hvordan familien skal ordne seg enn den som skal fungere som reservepappa.

Likevel er denne skjevheten større jo lenger hun har levd sammen med barnet, for kommer man inn som reservepappa på et senere tidspunkt må man eventuelt kreve å endre på den allerede etablerte kultur, noe som er langt mer dramatisk og som man nok vil vegre seg for, mens det i et forhold som begynner før barnet blir født føles naturlig at begge parter er med når hjemmets kultur utformes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter at jeg hadde sex med en kollega. Han vil ikke ha noe med barnet og gjøre og barnet vil bare være 9 mnd yngre enn hans barn siden vi hadde sex 5-6 timer etter at kona hadde født.

Mannen min vil heller ikke ha noe med barnet og gjøre. Han stakk når han fikk vite om graviditeten siden han vet at barnet ikke kan være hans. Vi har jo ikke hatt sex på nesten 1 år.

Hvorfor tok jeg ikke abort? Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før det var for sent.

Har møtt en fyr på nettet og han vil at vi skal møtes. Har ikke fortalt han at jeg er gravid.



Anonymous poster hash: c8f22...da3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sex har man frem til fødsel, eller vi har det enda nå i 9 mnd ihvertfall. Eller mente du fordi magen synes? For da er det verre ja :P

Anonymous poster hash: cf1b4...ea6

Trodde man ikke hadde sex under graviditeten, jeg 🙈 At magen kanskje var i veien eller noe 🙊🙊 Men uansett, så kommer vel vedkommende til å se at hun er gravid når han får av henne klærne 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det med sex og sånn? Hun kan vel ikke ha sex når hun er gravid på sitt 5.mnd? Vil ikke daten bli mistenksom? (Forutsetter her at hun holder det skjult)

Hvorfor kan hun ikke ha sex? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gravid etter at jeg hadde sex med en kollega. Han vil ikke ha noe med barnet og gjøre og barnet vil bare være 9 mnd yngre enn hans barn siden vi hadde sex 5-6 timer etter at kona hadde født.

Mannen min vil heller ikke ha noe med barnet og gjøre. Han stakk når han fikk vite om graviditeten siden han vet at barnet ikke kan være hans. Vi har jo ikke hatt sex på nesten 1 år.

Hvorfor tok jeg ikke abort? Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før det var for sent.

Har møtt en fyr på nettet og han vil at vi skal møtes. Har ikke fortalt han at jeg er gravid.

Anonymous poster hash: c8f22...da3

Fortell han det du nettopp skrev der. Så løser alt seg.

Anonymous poster hash: b0eb9...535

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor kan hun ikke ha sex? :)

Les det jeg svarte rett over ditt spørsmål, så ser du at jeg misforstod :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell han det du nettopp skrev der. Så løser alt seg.

Anonymous poster hash: b0eb9...535

På hvilken måte da?

Anonymous poster hash: c8f22...da3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte da? Anonymous poster hash: c8f22...da3

Han kommer til å løpe så fort han kan vekk, som enhver oppegående person bør. Problem løst.

Anonymous poster hash: 6a37f...92e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Ja, så klart kan man date, men man bør si i fra om at man venter barn syns jeg. Jeg skulle på date med ei, og fikk dagen før vite at hun var gravid og ganske langt på vei. Det ble litt mye for min del, i hvert fall så kort tid før vi skulle møtes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...