Gå til innhold

Hvordan finne seg en jente som ikke skal blande seg i alt jeg foretar meg?


Mannin

Anbefalte innlegg

Min erfaring er at det egentlig er ganske mange av disse jentene, man må bare se de riktige stedene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da tror jeg du er ute etter en veldig selvstendig jente, og sånne jenter ser ikke behov for noe kjæreste. Så klart, vi jenter vil jo bry oss om kjæresten sin og vil det beste for ham. Joint ser jeg på som noe farlig, tenker at folk gjør det av negative grunner for eksempel dårlige minner, tøffe situasjoner osv. Kjærester mener jeg skal være bestevenner, derfor må du få henne til å forstå hvorfor du liker å røyke Joint, eller finne deg ei som røyker Joint selv.

Anonymous poster hash: 4e76f...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det?. Kan godt hende jeg hadde det. Kommer helt an på, er du grei snill og kan gå med på kompromisser og ikke kontrollere hadde jeg lett datet deg.

Min erfaring er at gutter som er åpne for slikt ser seg om etter andre "typer" jenter enn meg :) Også sitter de på et forum og klager etterpå over at det ikke funker med noen. Oh well.

Anonymous poster hash: a4c22...169

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese de andre kommentarene her, men du ser tydeligvis på feil sted. Hvor møter du disse damene? På vestkanten eller berte-/streite-tinder? Heng på utesteder (PUBER) på andre kanten av byen så vil du møte dama du ser etter. Jeg kjenner faktisk ingen som ville brydd seg om typen tok seg en joint eller ti, det gjelder også de jentene som ikke røyker selv, for i hele min krets og venners venner krets er vi alle liberale og avslappet til sånt, og til relasjoner generelt. Vi stoler på vennene og kjærestene våres og orker ikke stress og kontrollering. For eksempel kan du jo begynne å gå på litt flere hiphopkonserter, eller dra på biljardpub der man lett kommer i prat med andre som liker å sitte å snakke om livet og alt og ingenting over en øl eller en joint på hjørnet, forhold til nettdating der stort sett bare dønn seriøse folk er eller fancy klubber hvor hasj blir sett ned på fordi det er billig og det kun er kokain og nyeste sko som gjelder. Lykke til, det er mange av din type fisk i havet :)



Anonymous poster hash: f341d...16a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med kontrollerende damer, forresten? At de sier at "denne helgen skal vi være sammen" eller "jeg vil at du skal sove over hos meg" eller hva går det i? Bestemmer de hva du skal spise og ha på deg og hva du skal bruke tid og penger på?

Du har et problem med at de bestemmer over deg, og det skjønner jeg jo. Jeg vil heller ikke bestemmes over. Jeg vil heller ikke bestemme over et annet voksent menneske. Men, så er det dette med å finne ut en felles plattform å stå på da...

Men, hva er det disse damene bestemmer som gjør at du steiler og rygger ut av forholdet før det i det hele tatt har begynt?

At vi avtaler sammen at denne helgen er for oss er helt innenfor og veldig godkjent. Jeg vet da godt hvordan forhold fungere og man må gi og ta. Men det er bare det kontrollerende biten som jeg ikke takler.

Eksempler på dette er at jeg har beina på bordet i mitt egent hjem, fikk jeg beskjed når vi skulle sove at det likte hun ikke og ville ha slutt på det helt ut av det blå.

Hvordan jeg skulle prioritere henne og hun skulle bestemme hvilken dag som passet utifra hennes kalender og planer aldri min.

Likte ikke at jeg ikke spiser så mye godterier og velger heler en sunnere livstill og prøver å få meg til å spise en haug med junk food og prøver å gjøre det for å gjøre henne glad og forteller henne at jeg liker bedre sunn mat men nei jeg skal kun spise det hun gir meg beskjed om.

Jeg går ut en tur for å ta et par øl og sier jeg skal avslutte tidlig og kan gi en lyd når jeg kommer hjem slik at hun vet jeg er kommet trygt hjem. Men hun sier et klokkeslett jeg skal være hjemme og hvis ikke så bla bla bla.

En haug med slike krav og kontroll greier og forskjellig fra jente til jente, noe er smått andre er store ting. Er bare en helhet, kan ikke jeg bare få leve livet, jeg gjør jo alt for disse jentene når jeg holder på med de og prioritere de stort sett alltid hvis ikke noe kommer opp. Det er jo egentlig veldig enkelt, jeg elsker å være med de og prioritere de når jeg holder på med en, men alt jeg vil er bare å kunne leve litt slik jeg vil uten å bli diktert og kontrollert på alt jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi noen spesifikke eksempler på hva du mener med at de vil kontrollere deg? Hvilke ting vil de kontrollere? Ser mange har hengt seg opp i røyk her og du sier at det ikke er det det gjelder, så jeg lurer på om du kan gi eksempler på hva det gjelder.

Såklart kan du ha hatt uflaks med jenter, men når du sitter igjen med en følelse at alle du har datet er sånn, så tenker jeg at det er du som enten misforstår deres intensjoner, eller ikke er moden nok for et forhold.

Om du forventer å kunne leve nøyaktig samme livet som du gjør nå, bare at du når du har tid og lyst har en dame du kan treffe... da tror jeg du må lete lenge etter en jente som gidder. Man skal ikke kontrollere partneren sin, men i et forhold må man gi av seg selv og man må tilpasse seg en annen person. Det er ikke å bli kontrollert, det er å samarbeide og å ta hensyn. Du har behov, men det har også kjæresten :)



Anonymous poster hash: 3a173...325
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At vi avtaler sammen at denne helgen er for oss er helt innenfor og veldig godkjent. Jeg vet da godt hvordan forhold fungere og man må gi og ta. Men det er bare det kontrollerende biten som jeg ikke takler.

Eksempler på dette er at jeg har beina på bordet i mitt egent hjem, fikk jeg beskjed når vi skulle sove at det likte hun ikke og ville ha slutt på det helt ut av det blå.

Hvordan jeg skulle prioritere henne og hun skulle bestemme hvilken dag som passet utifra hennes kalender og planer aldri min.

Likte ikke at jeg ikke spiser så mye godterier og velger heler en sunnere livstill og prøver å få meg til å spise en haug med junk food og prøver å gjøre det for å gjøre henne glad og forteller henne at jeg liker bedre sunn mat men nei jeg skal kun spise det hun gir meg beskjed om.

Jeg går ut en tur for å ta et par øl og sier jeg skal avslutte tidlig og kan gi en lyd når jeg kommer hjem slik at hun vet jeg er kommet trygt hjem. Men hun sier et klokkeslett jeg skal være hjemme og hvis ikke så bla bla bla.

En haug med slike krav og kontroll greier og forskjellig fra jente til jente, noe er smått andre er store ting. Er bare en helhet, kan ikke jeg bare få leve livet, jeg gjør jo alt for disse jentene når jeg holder på med de og prioritere de stort sett alltid hvis ikke noe kommer opp. Det er jo egentlig veldig enkelt, jeg elsker å være med de og prioritere de når jeg holder på med en, men alt jeg vil er bare å kunne leve litt slik jeg vil uten å bli diktert og kontrollert på alt jeg gjør.

Det der hadde ikke jeg villet hatt heller i forholdet mitt. Verken at jeg hadde vært sånn eller at han hadde vært sånn mot meg.

Endret av Polly Ester
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Kan du gi noen spesifikke eksempler på hva du mener med at de vil kontrollere deg? Hvilke ting vil de kontrollere? Ser mange har hengt seg opp i røyk her og du sier at det ikke er det det gjelder, så jeg lurer på om du kan gi eksempler på hva det gjelder.

Såklart kan du ha hatt uflaks med jenter, men når du sitter igjen med en følelse at alle du har datet er sånn, så tenker jeg at det er du som enten misforstår deres intensjoner, eller ikke er moden nok for et forhold.

Om du forventer å kunne leve nøyaktig samme livet som du gjør nå, bare at du når du har tid og lyst har en dame du kan treffe... da tror jeg du må lete lenge etter en jente som gidder. Man skal ikke kontrollere partneren sin, men i et forhold må man gi av seg selv og man må tilpasse seg en annen person. Det er ikke å bli kontrollert, det er å samarbeide og å ta hensyn. Du har behov, men det har også kjæresten :)

Anonymous poster hash: 3a173...325

Dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at gutter som er åpne for slikt ser seg om etter andre "typer" jenter enn meg :) Også sitter de på et forum og klager etterpå over at det ikke funker med noen. Oh well.

Anonymous poster hash: a4c22...169

Jeg har da ikke en spesifikt type jente jeg går etter. Jeg trenger bare en som en snill og god og lar meg leve litt slik jeg vil og ikke skal kontrollere meg. Det er faktisk ikke så masse å be om. Og til gjengjeldelse får hun masse kjærlighet, en god lytter, en som bryr seg og basicly vil gjøre alt for henne. Det syntes jeg er en ganske fair deal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du gi noen spesifikke eksempler på hva du mener med at de vil kontrollere deg? Hvilke ting vil de kontrollere? Ser mange har hengt seg opp i røyk her og du sier at det ikke er det det gjelder, så jeg lurer på om du kan gi eksempler på hva det gjelder.

Såklart kan du ha hatt uflaks med jenter, men når du sitter igjen med en følelse at alle du har datet er sånn, så tenker jeg at det er du som enten misforstår deres intensjoner, eller ikke er moden nok for et forhold.

Om du forventer å kunne leve nøyaktig samme livet som du gjør nå, bare at du når du har tid og lyst har en dame du kan treffe... da tror jeg du må lete lenge etter en jente som gidder. Man skal ikke kontrollere partneren sin, men i et forhold må man gi av seg selv og man må tilpasse seg en annen person. Det er ikke å bli kontrollert, det er å samarbeide og å ta hensyn. Du har behov, men det har også kjæresten :)

Anonymous poster hash: 3a173...325

Bra skrevet og veldig enig men syntes nå de jentene jeg møter har veldig rare behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks meg da. JEG hadde ikke brydd meg om du røyket hasj, var spontan e.l. Mange jenter som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyst på dame igjen men føler det er så voldsomt vanskelig å finne noen. Har vært på en god del dater med jenter jeg treffer både på byen og via tinder.

Har aldri hat sex med noen av dem for jeg liker å vente litt av prinsipp men det virker umulig å finne en avslappet jente som ikke skal blande seg inn i hvordan jeg lever mitt liv.

Jeg liker å ta en joint en sjelden gang her og der, liker å ta meg noen øl, liker å leve spontant og liker å trene. Hvorfor må så mange av de jeg møter for livet av seg blande seg i hvordan jeg lever mitt liv?.

Er fullt klar over at noe må jeg ofre for et forhold men det blir så fort ramaskrik og drama føler jeg hvis ikke jeg gjør som de sier. Har store problemer med å finne en avslappet og gøyal jente.

Har dere noe tips til hva jeg skal se etter for å finne en avslappet og snill, gøyal jente som for livet ikke skal blande seg så voldsomt hva jeg driver med?. Alt jeg vil er å ha det fint og kose meg.

Hadde ikke klart å være gøyal med en så sløv mann!

Ta deg sammen, sløvis!

Anonymous poster hash: ff725...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra skrevet og veldig enig men syntes nå de jentene jeg møter har veldig rare behov.

Så posten du skrev rett over min etter at jeg skrev. De eksemplene du kom med der syntes også jeg var veldig spesielle og ikke noe jeg selv ville likt eller godtatt i en ny potensiell kjæreste...

Anonymous poster hash: 3a173...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker ikke lese de andre kommentarene her, men du ser tydeligvis på feil sted. Hvor møter du disse damene? På vestkanten eller berte-/streite-tinder? Heng på utesteder (PUBER) på andre kanten av byen så vil du møte dama du ser etter. Jeg kjenner faktisk ingen som ville brydd seg om typen tok seg en joint eller ti, det gjelder også de jentene som ikke røyker selv, for i hele min krets og venners venner krets er vi alle liberale og avslappet til sånt, og til relasjoner generelt. Vi stoler på vennene og kjærestene våres og orker ikke stress og kontrollering. For eksempel kan du jo begynne å gå på litt flere hiphopkonserter, eller dra på biljardpub der man lett kommer i prat med andre som liker å sitte å snakke om livet og alt og ingenting over en øl eller en joint på hjørnet, forhold til nettdating der stort sett bare dønn seriøse folk er eller fancy klubber hvor hasj blir sett ned på fordi det er billig og det kun er kokain og nyeste sko som gjelder. Lykke til, det er mange av din type fisk i havet :)

Anonymous poster hash: f341d...16a

Møter de over alt egentlig, ikke for å skryte men jeg opplever å komme i kontakt med damer ganske ofte. Jeg holder ikke til i oslo og går heler ikke for noen berte jenter så godt jeg vet ihvertfall. Men jeg har vært nesten datet alle typer jenter føler jeg. Møter nå de litt forskjellige plasser, på div utesteder, trenings senteret, fjell turer, tinder og litt sånn. Er ganske utadvent og lite flau av meg men kanskje det delvis er min feil men føler bare jeg møter helt feil jenter for de skal på død og liv ha kontroll over hva jeg skal gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sa lenger opp her at det er det siste året du har prøvd å finne jenter, men hvordan har du rukket å komme i kontakt med så mange som allerede har begynt å kontrollere deg? Trodde det var noe som kom lenger inn i et forhold, og ikke i datingperioden.. Tydelig at det er lenge siden jeg har vært singel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke klart å være gøyal med en så sløv mann!

Ta deg sammen, sløvis!

Anonymous poster hash: ff725...bd4

Prøver å forbedre meg vær dag;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du sa lenger opp her at det er det siste året du har prøvd å finne jenter, men hvordan har du rukket å komme i kontakt med så mange som allerede har begynt å kontrollere deg? Trodde det var noe som kom lenger inn i et forhold, og ikke i datingperioden.. Tydelig at det er lenge siden jeg har vært singel :P

På et år har jeg datet 6 og holdt på med 6 andre. Ikke hatt sex med noen, og de jeg har holdt på med har jeg holdt på med i litt over en måned hver og det er litt fare signal for meg at de akkurat starter så tidlig.

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F.eks meg da. JEG hadde ikke brydd meg om du røyket hasj, var spontan e.l. Mange jenter som meg.

Skulle gjerne møtt en av dere, noen av kameratene mine har vært så heldig å funnet seg en slik jente. Og spesielt en av de er jeg blitt t gode venner med og kameraten min forteller at han aldri har hatt det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På et år har jeg datet 6 og holdt på med 6 andre. Ikke hatt sex med noen, og de jeg har holdt på med har jeg holdt på med i litt over en måned hver og det er litt fare signal for meg at de akkurat starter så tidlig.

Er ikke meningen å kritisere, men 12 jenter på et år? (Og hva er forskjellen på date og holde på?)

Jeg tror du må prøve litt færre jenter. Gi de mer tid. Ha en god og åpen dialog hvis de sier noe du oppfatter som kontrollerende. Men i startfasen er det viktig å være veldig åpen og ikke legge for mye i ting du oppfatter som negativt. Det kan hende det bare er små misforståelser.

Anonymous poster hash: 4e1da...e00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke meningen å kritisere, men 12 jenter på et år? (Og hva er forskjellen på date og holde på?)

Jeg tror du må prøve litt færre jenter. Gi de mer tid. Ha en god og åpen dialog hvis de sier noe du oppfatter som kontrollerende. Men i startfasen er det viktig å være veldig åpen og ikke legge for mye i ting du oppfatter som negativt. Det kan hende det bare er små misforståelser.

Anonymous poster hash: 4e1da...e00

Kan hende noe er missforståelser men andre er helt klart ikke det og det varsler litt for meg når de starter så tidlig. Jeg kan kanskje bli flinkere å formidle og kanskje gi de litt mer tid?. Det er jo et godt tips, kanskje jeg avskriver de for fort når jeg enser en del av de kontroll greiene de holder på med.

Jeg er helt enig, det er alt for mange jenter. Men jeg vil virkelig ha et forhold nå.

Endret av Mannin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...