Gå til innhold

Er dette OK? Daten lå med en annen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, etter som jeg er mannen i historien, så kan jeg jo svare. Holdninger og verdier som garantert hadde dukket opp i andre situasjoner.. Vet ikke helt hva det skulle være. Jeg tror jeg er en "bra fyr", selv om grunnen til at dette i det hele tatt ble et tema her var nettopp for å se hvor "ille" akkurat dette var.

Det som er saken her er at man "egentlig" ikke har gjort noe galt. Samtidig er det veldig forståelig at den andre, dersom vedkommende hadde visst dette, ville tenkt at det er mer enn personen kan takle. Det blir som den klassiske Ross & Rachel-episoden. Der er det faktisk så enkelt som at begge på sin måte har rett. Ross var ikke utro, men Rachel har all rett til å bruke det Ross gjorde som argument for å gjøre "pausen" permanent.

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Du kan si hva du vil, at du er en bra fyr osv, men hadde jeg oppdaget at du hadde dratt til din FF rett etter en date med meg, hadde du ikke vært aktuell for meg lenger. Den handlingen viser at vi har for forskjellige verdier.

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er Ts, og det jeg var interessert i var det prinsipielle rundt handlingen slik jeg presenterte den i åpningsinnlegget. Og som vi ser av trådens lengde har det blitt en forrykende debatt omkring nettopp det.

Når det gjelder situasjonen jeg beskrev så er den på en prikk riktig. Men det er noe som ikke er helt slik jeg presenterte det. Jeg er nemlig mannen i historien og ikke dama. At jeg byttet om på jeg-perspektivet var fordi jeg tenkte det ville skape en større interesse og mer debatt, noe jeg tror stemmer - selv om det strengt tatt ikke har noe å si for selve saken jeg tok opp.

Så jeg kan dermed ikke svare på spørsmål om 'typen' sett fra 'Ts' sitt ståsted, men kan selvsagt svare for meg selv og min egen moral, om det er av interesse. For eksempel kan jeg avkrefte at en slik handling nødvendigvis betyr at jeg er en som er typen til å være utro - det har jeg aldri vært og jeg kan ikke tenke meg at det noen gang vil skje.

Hun jeg møtte senere på kvelden har jeg møtt i et halvårs tid regelmessig, og den kvelden var første gang på flere uker hvor det passet, og det har heller ikke passet i ettertid. Nå er det godt mulig jeg ikke ville gjort dersom det virkelig, virkelig hadde sagt 'pang' med hun jeg var på date med tidligere på kvelden.

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Å si at den kvelden var første gang på flere uker hvor det passet, den kvelden du samtidig hadde en date med en annen kvinne, forteller meg hvor "desperat" du er i mine øyne. Menn som alltid må ha backup, er totalt turnoff!

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å si at den kvelden var første gang på flere uker hvor det passet, den kvelden du samtidig hadde en date med en annen kvinne, forteller meg hvor "desperat" du er i mine øyne. Menn som alltid må ha backup, er totalt turnoff!

Anonymous poster hash: 760b7...b6d

Nå, det er heller snakk om å ha problemer med å si nei :)

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, det er heller snakk om å ha problemer med å si nei :)

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Som om det er noe bedre ;)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, forpliktelse etter første date er ikke noe jeg forlanger. Men saken er den at vi hadde en hyggelig førstedate, vi gikk på pubquiz, det varte et par timer. Og så kjørte jeg ham hjem etterpå, klokka var halv elleve, (han hadde tatt bussen dit vi var). Og ikke spør hvordan jeg vet det, men han gikk da sporentreks i garasjen og kjørte og hentet pulevenninna si som kom til ham på overnattingsbesøk.

Hvordan ville dere reagert?

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Å avtale et knull samtidig som man er på date med en annen er respektløst og egoistisk. Å bli kjørt av daten til garasjen for så å ta bilen til ei annen dame for å ha sex, det er respektløst og egoistisk.

En ting er å date flere til ting blir seriøst men å dra fra den ene dama direkte over til den andre er komplett turn off for meg. Viser hvert fall at man ikke ble spesielt interessert eller betatt av daten, særlig når man formulerer seg med at "daten trakk ut så han var litt på mobilen...."

Anonymous poster hash: bfbf9...e00

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Gjest O.G.

Ville aldri gått ut med en dame som har eller har hatt pulekompis.

Enn du selv da?`? Har du lov til å ha knullevenninne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn du selv da?`? Har du lov til å ha knullevenninne?

Viktig å dra opp denne?

For øvrig har det ikke passet å treffe venninna mi i det hele tatt i etterkant, så angrer ikke på valget jeg tok den kvelden.

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O.G.

Viktig å dra opp denne?

For øvrig har det ikke passet å treffe venninna mi i det hele tatt i etterkant, så angrer ikke på valget jeg tok den kvelden.

Anonymous poster hash: decc3...5f7

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn du selv da?`? Har du lov til å ha knullevenninne?

Tålte du ikke å høre at jeg aldri ville gått ut med en dame som har eller har hatt en pulekompis?

Nei, jeg ligger ikke rundt, hvis det er det lurer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tålte du ikke å høre at jeg aldri ville gått ut med en dame som har eller har hatt en pulekompis?

Nei, jeg ligger ikke rundt, hvis det er det lurer på.

Jeg tåler å høre det, men hva en dame har gjort i sin fortid skal ikke ha noe å si for deg. Har hun derimot en knallkamerat mens hun dater deg har du naturligvis lov til å kutte henne ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...