Gå til innhold

Endre teksten på Imagine??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Robert Plant endret teksten på Imagine under fredspriskonserten, slik at John Lennons opprinnelige "and no religion, too" ble til "and no division, too"

Helligbrøde? Eller misforstått respekt for andres religion? Eller helt OK?

Jeg spør, du svarer. Men siden du svarer med å spørre hva jeg synes, så kan jeg si at svaret mitt blir omtrent en tredjedel av hvert alternativ... Jeg er med andre ord (som menn flest! :o ) åpen for gode argumenter...

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg reagerte også på dette!

Det var vel kanskje for å unngå å tråkke noen på tærne, i og med at fredsprisvinneren er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt idiotisk å endre teksten .. kunne han ikke synge teksten som den var -- burde han valgt noe annet.. Meningen blir jo "en smule" annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reagerte også på dette!

Det var vel kanskje for å unngå å tråkke noen på tærne, i og med at fredsprisvinneren er muslim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, LilleBille. Og - var det noen andre som la merke til dette?- pianisten la til en tone!

Det syns jeg nesten var for mye av det gode. Sangen er jo ikke sånn!!!!!!! Sånt irriterer meg grenseløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Islam er også en religion, så det kan nok ikke ha vært grunnen.

:ler:

Det jeg mente var at i disse ufredstider er det vel greit å droppe emnet religion, i og med at de fleste er enige om at religion (eller uenighet om den) er grunnen til at det er krig.

Forøvrig er jeg fullt klar over at islam er en religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Det jeg mente var at i disse ufredstider er det vel greit å droppe emnet religion, i og med at de fleste er enige om at religion (eller uenighet om den) er grunnen til at det er krig.

Forøvrig er jeg fullt klar over at islam er en religion.

OK, da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken divisjon er det snakk om??? 1. eller 2. divisjon? Er vel Elite-serien antageligvis, siden han sier 'No divsion too', og da får vi kanskje la det passere....siden det er eliten det er snakk om lissom! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken divisjon er det snakk om??? 1. eller 2. divisjon? Er vel Elite-serien antageligvis, siden han sier 'No divsion too', og da får vi kanskje la det passere....siden det er eliten det er snakk om lissom!  :ler:

:ler::ler:

Men Eliteserien er jo liksom den øverste divisjonen den da...

så kanskje det er snakk om de som ikke spiller i det hele tatt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...