Gå til innhold

Nettdating


Loner@heart

Anbefalte innlegg

Jeg er mann, 18 år gammel.

Så, jeg har vært på både sukker.no og møteplassen.no i en måned elns nå. Har hatt VIP+ (eller hva enn det heter) på sukker fra starten av. Jeg har sendt meldinger til en god del mennesker, både med og uten profilbilde, og har ikke vært kresen i det hele tatt. Fortsatt, ikke noen svar.

Jeg plukker ut info fra profilene deres og baserer første melding på hva de har skrevet. Om de har skrevet lite, spør jeg enkelt og greit om ting, og innimellom forteller litt om meg. Prøver å være vittig, prøver å være hyggelig, og jeg varierer språkbruke og fremgangsmåte hele tiden. Gjør alt fra å prøve å være morsom til å stille konkrete spørsmål til å prøve å få igang en ordentlig samtale om et tema.

Jeg har skrevet litt om meg selv i profilteksten, litt de kan gripe tak i å snakke om hvis de ønsker det. Ikke for mye info, ikke noe negativt, ikke noe deprimerende. Bare helt vanlig, "oppegående" person som har nok av ting å gjøre på og vet hva han skal gjøre de neste årene.

Jeg har skrevet om profilteksten flere ganger, men det har ikke hjulpet noe.

Jeg tror ikke jeg er noe spesielt stygg. Ble nå ofte kalt stygg under oppveksten, men det var da av mobbere og vet ikke helt hvor mye jeg skal stole på deres ord oppimot hvordan jeg selv føler jeg ser ut. Jeg ville sagt jeg har et gjennomsnittlig utseende.

Jeg er vanligvis ganske kjedelig, men det vet ikke de.

Så... hvorfor INGEN svar? Vel, jeg fikk 1 svar, av ei jente som sa at ho ikke var interessert. Så, ja, eh... jeg blir nesten ikke avslått engang, blir bare helt ignorert.

Jeg vet ikke hva jeg gjør galt, om noe.

----------------------------------------------------------------------------------

Og, jeg skriver det nå, fordi plutselig nå i natt (kanskje det bare er midlertidig, kanskje jeg er for trøtt) ble jeg VELDIG kresen. Har du ikke en ordentlig satt opp profil? Videre til neste. Bryr meg ikke om bilde noe særlig, men du må da skrive noe jeg kan gripe tak i og i det minste prøve å starte en samtale om! Hvorfor er det så få som fyller ut profilene sine med ordentlig informasjon?

Og hvorfor er alle så jævla happy sosiale folk som bare er sosiale livsnytere og gladjenter med ingen verdens problemer? Er det normalt? Jeg vet ikke om jeg kunne tenkt meg å være med en slik person en gang. Hvor er de som er realistiske? De som ser at å leve er tungt men man må gjøre det beste ut av det? Hvor er de som ikke trenger å være rundt 1000 venner hver dag? Hvor er de som kunne tenkt seg å bare snakke, kose og å finne på noe sammen? Hvorfor må alt være så stort og flott? Hvor er de som bare ønsker noen å tilbringe litt kvalitetstid sammen med? Hvor er de som ikke trenger å drikke seg drita fulle og ha sex med alle og enhver? Hvor er de som er ute etter en partner for livet?

Ingen av mine synspunkter der har blitt reflektert i noe av det jeg har skrevet på sukker. Jeg prøver ikke å vise meg som en unaturlig glad person, eller som en deprimert person. Er vel ikke mye følelsesmessig tilknytting til det jeg har skrevet. Bare litt hvem jeg er og hva jeg står for. Bare, liksom, normalt,antar jeg.

Alt jeg vil ha, er ei jente som jeg kan ha over eller dra over til 3-4 dager/netter i uka. Noen dager ser vi på TV, lager mat hjemme, koser oss i sofaen, snakker, kos/kroppskontakt. Andre dager drar vi kanskje ut å gjør noe, om det så skal være ut i skog og mark, restaurant, kino, museum, osv..., bryr meg lite, for jeg er flink til å tilpasse meg. Jeg liker ikke det meste, men det er veldig lite jeg har noe imot, utenom festing, masse folk, sosialisering... for, vel, det trenger jeg ikke. Jeg takler sosiale situasjoner helt fint, problemet er bare at folk flest er en pest og en plage, og jeg orker ikke å konstant måtte konversere med mennesker jeg ikke bryr meg om.

Tilbake til poenget. Jeg ønsker:

3-4 dager sammen i uka hvor vi gjør hva enn det skulle være. Vi sover i samme seng om vi bor nærme nok hverandre og har mulighet til det uten noe problem med å rekke jobb o.l., ellers har ikke jeg noe problem med å måtte reise i 2-3 timer for å komme meg til jenta, så lenge vi muligens kan flytte sammen hvis det skulle bli mer seriøst (og når jeg er ferdig med læretiden om 2 år flytter jeg gjerne over hele Norge... heck, jeg flytter gjerne til Russland).

Vi må kunne snakke med hverandre om alt. Alt fra sex til psykiske problemer om det trengs for den ene eller andre personen. Full støtte uansett hva det skulle være. At man er der for hverandre, gir hverandre oppmerksomhet, sørger for at den partneren føler seg elsket og verdsatt.

Jeg vet ikke hva jeg ville frem til her, jeg vet ikke hva jeg vil ha svar på... jeg er vel bare trøtt og lei.... men alle svar som er konstruktive er velkomne!

Poster ikke som anonym, siden jeg har ikke noe imot at dere der ute skal danne et bilde av meg, og hva som skjer i hodet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er fordi du er for ung til å drive med nettdating så folk lurer på hvorfor du ikke får kjæreste utenfor nettet og velger å svare andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi du er for ung til å drive med nettdating så folk lurer på hvorfor du ikke får kjæreste utenfor nettet og velger å svare andre.

Ekstremt mange fra 16 og oppover på sukker, det er veldig, veldig vanlig. For både jenter og gutter. Nettdating var "uvanlig" for 5 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt mange fra 16 og oppover på sukker, det er veldig, veldig vanlig. For både jenter og gutter. Nettdating var "uvanlig" for 5 år siden.

Nå begynner jeg å føle meg antikvarisk.

Hvor er stokken min og høreapparatet hen...?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt mange fra 16 og oppover på sukker, det er veldig, veldig vanlig. For både jenter og gutter. Nettdating var "uvanlig" for 5 år siden.

Sist jeg nettdatet litt var for rundt 10 år siden. Da var nettdating også veldig vanlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du kun fått ett svar. Og det var at hun ikke var intressert?

Hva spurte du om da?

"Hei, jeg heter jens og lurer på om du vil ha ett forhold med meg?"



Anonymous poster hash: 5bce2...0fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevne at kanskje litt over halvparten av hva jeg har sendt har ikke blitt lest, selv om flere av de har logget på siden jeg sendte det. De har sikkert bare mange nok som spammer de, ellers tar de bare en kikk på utseende og går videre.

Har du kun fått ett svar. Og det var at hun ikke var intressert?

Hva spurte du om da?

"Hei, jeg heter jens og lurer på om du vil ha ett forhold med meg?"



Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Nei, hva jeg skriver varierer veldig, kommer litt an på hva de har i profilen. Tanken er jo å prøve å bli kjent med de.

La oss si noen har et bilde, men lite eller ingen profiltekst å gripe tak i

Kan hende jeg sier jeg syns de var søte/pene, noe sånn som: "Hei på deg, du var jo søt ;)"

Kan hende jeg spør de om ting som: har du noen hobbyer, er du mye på fest, har du et favoritt TV-program, trener du noe osv... Bombarderer ikke med spørsmål i første mld, men kanskje 2-3 korte spørsmål. Dette med om de er mye på fest går mye igjen, siden jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med ei fest-jente.

Kanskje jeg forteller noe om meg selv.

Hender at jeg kommenterer eller antyder at de har ganske lite info å gripe tak i på profilen sin.

Alt ei jente hadde i profilen sin var:

Han må være søt,snill,kjekk,kosete :)

Da skrev jeg:

Ser du er ute etter noen som er søt,snill,kjekk og kosete! Hahaha, jaja, jeg vet ikke hva du legger i kjekk, så du får se selv hva du syns om meg. Du var jo søt da, men det hjelper meg vel fint lite ;) hahaha!

Men jeg liker å kose, det gjør jeg! Mye håndholding og generell nærhet kan du forvente fra meg!
Jeg er ikke mye av et fest-menneske, er du? Jeg er ikke akkurat den som går ut og drikker for å bli dritings med mange fremmede, tar heller noe hjemme hos meg med noen nære venner.
Og har du noen hobbyer eller noe gøy du driver med på fritiden?

La oss si noen ikke har bilde, men har profiltekst

Kommenterer til hva de sier. Hvis de har fortalt noe om hvordan de er som person, matcher jeg meg opp mot de og forteller hvordan jeg er på de samme punktene.

F.eks. hvis noen har skrevet at de er mye ute med venner, kan det hende at jeg er ærlig og sier at jeg ikke er ute med venner så ofte, og begrunner det med at jeg har mer enn nok av fritidssysler (som det at jeg holder på å starte en bedrift), og derfor hverken har behov eller tid for å være med venner. Hender også at jeg nevner at om det skulle bli seriøst, har jeg alltid tid å sette av for dama mi.

Deretter spør jeg kanskje noen videre spørsmål om det de har skrevet i profilen sin.

La oss si noen har bilde og noe profiltekst.

Kan hende jeg kommenterer at ho ser fin ut, men når du har profiltekst prøver jeg å kommentere på ting derifra.

F.eks. var ei jente som skrev at ho var satanist i profilteksten, jeg skrev da:

Hei på deg! Du var jo søt ;)

Satanist faktisk, den var ny! Hva legger du i begrepet satanist? Tror du på en bokstavelig satan, eller er det "LaVeyan Satanism" du hører til? Jeg har aldri møt på en satanist før, men fra det lille jeg har hørt om LaVeyan satanisme, kan det hende vi har noe til felles?

Ei jente hadde dette som profiltekst:

Om seg selv

Jeg er ei 18 år gammel jente i fra Larvik.
Jeg er ingen typisk utadvendt jente bruker helst god tid på å bli kjent... kan beskrives som skjenert :P men ellers så er jeg en trivelig og hyggelig person
sier ikke neitakk til en hyggelig samtale :)
Drømmepartner
han dukker opp når jeg minst aner det.
jeg kan ikke spesifikk sette en drømmematch men jeg håper selvfølgelig han er snill og omtenksom.
Jobb og interesser
jeg går fremdeles på videregående og på fritiden driver jeg med hest

Jeg skrev da:

Hei på deg!

Så du er litt sjenert av deg? Haha, det er jo søtt.
Har vel selv blitt sett på som sjenert av andre, men selv føler jeg bare at jeg ikke har så mye å snakke om med folk flest, og da blir man jo ikke akkurat den mest pratsomme i gruppa!
Er du et fest-menneske da? Ute og drikker, finner på mye kødd o.l.? Eller er du litt mer rolig?

All kritikk til fremgangsmåten min er velkommen! halp plz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også nevne at kanskje litt over halvparten av hva jeg har sendt har ikke blitt lest, selv om flere av de har logget på siden jeg sendte det. De har sikkert bare mange nok som spammer de, ellers tar de bare en kikk på utseende og går videre.

Nei, hva jeg skriver varierer veldig, kommer litt an på hva de har i profilen. Tanken er jo å prøve å bli kjent med de.

La oss si noen har et bilde, men lite eller ingen profiltekst å gripe tak i

Kan hende jeg sier jeg syns de var søte/pene, noe sånn som: "Hei på deg, du var jo søt ;)"

Kan hende jeg spør de om ting som: har du noen hobbyer, er du mye på fest, har du et favoritt TV-program, trener du noe osv... Bombarderer ikke med spørsmål i første mld, men kanskje 2-3 korte spørsmål. Dette med om de er mye på fest går mye igjen, siden jeg kunne ikke tenkt meg å være sammen med ei fest-jente.

Kanskje jeg forteller noe om meg selv.

Hender at jeg kommenterer eller antyder at de har ganske lite info å gripe tak i på profilen sin.

Alt ei jente hadde i profilen sin var:

Da skrev jeg:

La oss si noen ikke har bilde, men har profiltekst

Kommenterer til hva de sier. Hvis de har fortalt noe om hvordan de er som person, matcher jeg meg opp mot de og forteller hvordan jeg er på de samme punktene.

F.eks. hvis noen har skrevet at de er mye ute med venner, kan det hende at jeg er ærlig og sier at jeg ikke er ute med venner så ofte, og begrunner det med at jeg har mer enn nok av fritidssysler (som det at jeg holder på å starte en bedrift), og derfor hverken har behov eller tid for å være med venner. Hender også at jeg nevner at om det skulle bli seriøst, har jeg alltid tid å sette av for dama mi.

Deretter spør jeg kanskje noen videre spørsmål om det de har skrevet i profilen sin.

La oss si noen har bilde og noe profiltekst.

Kan hende jeg kommenterer at ho ser fin ut, men når du har profiltekst prøver jeg å kommentere på ting derifra.

F.eks. var ei jente som skrev at ho var satanist i profilteksten, jeg skrev da:

Ei jente hadde dette som profiltekst:

Jeg skrev da:

All kritikk til fremgangsmåten min er velkommen! halp plz...

Hmm. Jaha ja.

Nå er jeg litt eldre enn deg, og det begynner å bli noen år siden jeg prøvde meg på 18 år gamle jenter. Så ta ikke det jeg sier som noen fasit.

Men du skriver alt for mye.

Jeg orker ikke skrive hva jeg ville skrevet isteden, for å gi eksempler. Men det er rett og slett for mye.

Den første meldinga du sender er mest for å bryte isen, og da holder det lenge med ett spørsmål.

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Jaha ja.

Nå er jeg litt eldre enn deg, og det begynner å bli noen år siden jeg prøvde meg på 18 år gamle jenter. Så ta ikke det jeg sier som noen fasit.

Men du skriver alt for mye.

Jeg orker ikke skrive hva jeg ville skrevet isteden, for å gi eksempler. Men det er rett og slett for mye.

Den første meldinga du sender er mest for å bryte isen, og da holder det lenge med ett spørsmål.

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

eh... jeg som følte jeg skrev lite.

Ja ja, jeg kan prøve å skrive noe litt kortere, selv om jeg er den typen som pleier å skrive mye. Folk klager på meg om at jeg må slutte å sende bøker til dem i chatten på facebook hahaha

Så ja, jeg skriver nok ofte litt for langt. Virker som om jeg er den eneste som liker å lese og skrive lengre tekster. Ikke at det jeg har skrevet i meldinger har vært noe spesielt langt, jeg har faktisk aktivt prøvd å kutte ned på hvor mye jeg skriver i alle meldingene jeg har sendt på sukker. Men jaja, får holde det kort og enkelt, antar jeg.

EDIT:

Jeg har skrevet noen få meldinger som dette:

Hei hei!

Hva slags person er du da? Finner du på mye sprell, eller er du litt rolig?

Da hos mennesker som ikke har skrevet noe i profilen sin. Er det den slags korte meldinger jeg bør gå for? Ser ikke at damene vil føle at jeg er noe spesielt interessert eller noen å satse på når de sikkert får 100 meldinger som det hver dag.

Endret av Loner@heart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er fordi du er for ung til å drive med nettdating så folk lurer på hvorfor du ikke får kjæreste utenfor nettet og velger å svare andre.

Vel, de jeg skriver til er på rundt samme alder som meg selv. Jeg kontakter alle fra 16 til 22.

Søstra mi, som nå er 30, holdt litt på med nettdating når ho var 20 Det var ikke helt unormalt da heller, ifølge henne iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sletter jeg alle som starter meldingen med

Du var pen,søt,sexy ol.

Anonymous poster hash: 8c302...317

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bruke den første meldinga du sender til å presentere deg. Det er jo det du har profilen din til ;)

Ellers er drt jo riktig å ta utgangspunkt i hva de skriver i profilen sin.

Til hun første kunne du f.eks skrevet:

Du har flaks! Dette er lykkedagen din!;)

Da ville du kanskje fått ett "hæ" tilbake, og så kunne du f.eks skrevet noe sånn som: ja, jeg er nemlig både søt, snill, kjekk og kosete;)

Til satanisten kunne du f.eks kommentert ett bilde og sagt:

veldig fint bilde av deg, der du står med den hvite liksminken!

Hilsen Satan i Gatan

Til hun sjenerte kunne du skrevet:

Jeg er også ganske sjenert av meg..... Vil du finne ett rolig hjørne å være sjenert sammen med meg?....:)

Altså, dette er bare eksempler, mulig det funker veldig dårlig på 18-åringer.

Men dropp hvertfall "jeg ser du er søt, men det hjelper vel meg lite"

Det høres utrolig stakkarslig ut...

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Personlig sletter jeg alle som starter meldingen med

Du var pen,søt,sexy ol.

Anonymous poster hash: 8c302...317

Heh... Jaja, godt å vite, da åpner jeg ikke med det lengre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke bruke den første meldinga du sender til å presentere deg. Det er jo det du har profilen din til ;)

Ellers er drt jo riktig å ta utgangspunkt i hva de skriver i profilen sin.

Til hun første kunne du f.eks skrevet:

Du har flaks! Dette er lykkedagen din! ;)

Da ville du kanskje fått ett "hæ" tilbake, og så kunne du f.eks skrevet noe sånn som: ja, jeg er nemlig både søt, snill, kjekk og kosete;)

Til satanisten kunne du f.eks kommentert ett bilde og sagt:

veldig fint bilde av deg, der du står med den hvite liksminken!

Hilsen Satan i Gatan

Til hun sjenerte kunne du skrevet:

Jeg er også ganske sjenert av meg..... Vil du finne ett rolig hjørne å være sjenert sammen med meg?.... :)

Altså, dette er bare eksempler, mulig det funker veldig dårlig på 18-åringer.

Men dropp hvertfall "jeg ser du er søt, men det hjelper vel meg lite"

Det høres utrolig stakkarslig ut...

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Jeg ser at du prøver å bruke humor i eksemplene dine. Humor kommer ikke naturlig til meg. Jeg kan le av så godt som alt, men ingen skjønner det hvis jeg prøver å være morsom. Så, det å starte med noe som skal være litt morsomt skjer nok ikke.

Men en lever og lærer. Mtp at jeg har så godt som ingen erfaring med det motsatte kjønn, merker jeg at jeg lærer mye når det kommer til hva jeg burde og ikke burde gjøre. Får vel prøve litt til, men jeg begynner å gå tom for folk å kontakte i nærheten av meg... iallfall folk som har vært på den siste uka. Hvis de ikke har logget på på en uke logger de nok ikke på igjen uansett... eh, får vel finne meg en annen datingside snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du prøver å bruke humor i eksemplene dine. Humor kommer ikke naturlig til meg. Jeg kan le av så godt som alt, men ingen skjønner det hvis jeg prøver å være morsom. Så, det å starte med noe som skal være litt morsomt skjer nok ikke.

Men en lever og lærer. Mtp at jeg har så godt som ingen erfaring med det motsatte kjønn, merker jeg at jeg lærer mye når det kommer til hva jeg burde og ikke burde gjøre. Får vel prøve litt til, men jeg begynner å gå tom for folk å kontakte i nærheten av meg... iallfall folk som har vært på den siste uka. Hvis de ikke har logget på på en uke logger de nok ikke på igjen uansett... eh, får vel finne meg en annen datingside snart.

Ok, da hjelper nok ikke mine tips nei.

Men uansett. Lag deg en fin profil. Det er den som presenterer deg.

Og meldingen du skriver skal kun være for å vekke mottagerens nysgjerrighet.

Og lykke til

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, da hjelper nok ikke mine tips nei.

Men uansett. Lag deg en fin profil. Det er den som presenterer deg.

Og meldingen du skriver skal kun være for å vekke mottagerens nysgjerrighet.

Og lykke til

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Du hjelper jo litt ;)

Jeg merker at så godt som alle jentene skriver at de er ute etter noen som har humor, noen som kan få de til å le. Som er litt jævlig for min del, for jeg er rett og slett ikke morsom.

Men, jeg skal prøve. Jeg vet ikke om profilen min er noe bra, ville ikke trodd det. Den er nok ganske kjedelig. Kanskje jeg poster teksten her senere, så kan folk dømme den og hjelpe meg litt der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hjelper jo litt ;)

Jeg merker at så godt som alle jentene skriver at de er ute etter noen som har humor, noen som kan få de til å le. Som er litt jævlig for min del, for jeg er rett og slett ikke morsom.

Men, jeg skal prøve. Jeg vet ikke om profilen min er noe bra, ville ikke trodd det. Den er nok ganske kjedelig. Kanskje jeg poster teksten her senere, så kan folk dømme den og hjelpe meg litt der også.

Men når jeg leser det du har skrevet en gang til, så ser det jo ut som du har prøvd å være morsom, ved å legge til "hahaha" og smilefjes.

Og til satanisten starter du jo bra, før du begynner å pumpe løs med spørsmål ;)

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når jeg leser det du har skrevet en gang til, så ser det jo ut som du har prøvd å være morsom, ved å legge til "hahaha" og smilefjes.

Og til satanisten starter du jo bra, før du begynner å pumpe løs med spørsmål ;)

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Men du skjønte ikke at det var et forsøk på å være morsom fra starten av, gjorde du? For selv med venner, når jeg prøver å være morsom, så får jeg nesten alltid et "hæ" tilbake. Og om jeg prøver å være morsom IRL, skjønner vennene mine ingen ting. De er vel ikke akkurat vandt med at jeg prøver å være morsom heller, så når jeg prøver å si noe sarkastisk tror de fortsatt at jeg er seriøs...

Ok, så...helst få spørsmål, ok. Jeg ble faktisk litt interessert i ho satanisten, for ho hadde iallefall lagt ut noe informasjon om personligheten hennes. De fleste skriver ingenting av verdi, noe som gjør det vanskelig å starte en samtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men humor skriftlig er generelt litt vanskeligere enn når man står og snakker med en annen. Spesielt når man ikke kjenner avsender.

Og det er jo langt i fra alle som syns jeg er morsom heller! :)

Men de som liker min humor får jeg jo veldig bra kontakt med.

Og det kan jo hende det fins ei jente der ute som har lik humor som deg;)

Og siden du ikke har hatt så mye suksess med sjekkinga hittil, så har du vel ingenting å tape på å prøve?;)

Anonymous poster hash: 5bce2...0fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...