Gå til innhold

Livet til en zeppelin


Gjest Adeline*Jouvin

Anbefalte innlegg

Om det er til noen trøst jeg er skikkelig dårlig på å lese nå selv. Det går nok bedre enn du tror i morgen :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest zeppelin

Okey.. Jeg føler meg forsåvidt bedre enn det jeg var i går. Jeg gikk på eksamen, og tenkte at det måtte jo gå bra. Mem nei. Jeg klarte plutselig ikke å se logikken i verken potenser, likninger eller prosentfsktorer.. dette er noe jeg vet jeg kan ellers...

Så jeg satt der og hostet, svettet og prøvde å konsentrere meg.. Men det funket ikke særlig bra. Endte opp med at jeg brøt sammen forran en av vaktene...

Så bottom line.. Jeg fullførte ikke eksamen. Den som jeg i en normal tilstand hadde klart.. Det er så SURT!!:(

Så nå må jeg faktisk vente til november. Kjempe artig.

Men jeg kommer inn på div skoler fordi da. Så lenge jeg tar eksamen opp igjen...

Happy day. Ser ut som et vrak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, så utrolig kjedelig Zeppelin! :( Ble skikkelig lei meg på dine vegne nå! Er det noe annet du sliter med ved siden av eksamensstyret for tiden? Jeg mener, den skisseringen du hadde av eksamensdagen i dag kunne vært dratt rett ut av mitt liv da jeg hadde sosialangst :sjenert:

Synes uansett du fortjener en :klem: Du har gjort ditt beste, og som du sier, det er jo ikke verdens undergang, du kommer fortsatt inn på skoler :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Ja, det var skikkelig kjipt!

Nei, altså hovedproblemet er jo at jeg er syk. Dog, bedre i dag. Kan kalle det en forkjølelse i dag. Men da jeg satt dag og leste igjennom oppgavene, tenkte jeg at "dette klarer jeg.. Dette kan jeg jo". Men da jeg prøvde å tenke igjennom hva det egentlig gikk i, klarte jeg rett i slett ikke å bryte igjennom. Plutselig klarte jeg ikke å regne ut potenser heller.

Så der satt jeg da.. Med svetten igjennom klærne, hodepine og ekkel hoste.

Kan nesten virke som en angst, ja. Men tror det var en blanding av at jeg ikke var i form, at jeg ikke hadde fått lest på noen dager pga sykdom og plutselig nervøsitet. Jeg reiste hjem til min tante og sov på sofan hennes i 3 timer. Følte meg mye bedre etter det.

Men da skal det også sies at jeg fikk nesten panikk blandet med angst på den første prøven vi hadde dette skoleåret. Men fullførte allikevell.

Men jeg vet at jeg hadde klart dette om ikke de andre faktorene hadde spilt en rolle.

Men men.. Tanken på at jeg ikke fullførte har sunket inn på meg nå. Får rett og slett godta det og lese som en hest til november og håpe på at jeg ikke blir syk da også:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Alright! Herlig å skrive på en pc igjen! :hallo:

Blir lett for korte og enkle innlegg når man skriver på iphone, slik jeg gjør hver gang jeg skriver her...nesten.

Vel!

I dag begynte jeg dagen med frokost på cafè med min tante :skravle:,

etterfulgt av litt kvalitetstid med min kjære venn, R. Jeg ble kjent med henne i 4.klasse, og siden har vi holdt sammen i tykt og tynt. Vi har opplevd oppturer og nedturer, men alltid funnet tilbake til hverandre. Det er så godt å ha slike venner! :hjertesmil:

Etter litt kvalitetstid, møtte jeg litt av familien for å spise bursdagsmiddag for å feire min lillebror som ble 10 år i dag :blåse: !!

Jeg kom hjem i 18:00 tiden og har siden da har jeg sortert bilder i albumene, vasket opp, ryddet en veldig rotete leilighet og vasket gulvene! :husarbeid:

Jeg ER så flink, jeg :biggrin: !!

Nå har min elskede dratt for å hente bil, mens jeg sitter å ser på True Blood, yessah! :) Oj...nå ble det litt trist der... :hakeslepp:

Uansett.. Nå nærmer det seg engelskeksamen.. og jeg har ikke forbredt meg. Vi skal egentlig lese gjennom en evig lang liste med dikt, noveller osv.. men jeg har ikke gjort det hittil. Og tirsdag er dagen. Og skal jobbe i helgen. Puh... :Gjesp:

Men jeg må bare innrømme det. Jeg er IKKE skoleflink. Jeg kan når jeg vil. Men når jeg er lei, så ER jeg lei. Og nå er jeg L E I :Gjesp:

Men ellers, så går det faktisk kjempe bra. Jeg er forelkset :hjerter_rundt: , trives med jobb,sommerferie nærmer seg med større skritt enn stormskritt, det lukter nyvasket, og jeg har endelig funnet ut hva jeg skal gjøre med blomstene mine når de visner!

Jeg har en hvit kurv fra IKEA, som jeg ikke bruker til noe spesiellt. Så, jeg tømte kurven, kuttet stilkene på de visne rosene mine og danderte de oppi kurven. Voilà!! En hvit kurv, full av vakre :dagens-rose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjipt at du ikke klarte å fullføre, men du har jo sjansen igjen i november. Jeg kommer ikke inn på skolen jeg skal om jeg stryker i et fag, så her er det bare å holde fokuset oppe.

Engelsk skriftlig på tirsdag? Er du forresten privatist? Hadde engelsken på mandag vi, som privatist, trodde det var likt for hele landet. Muntlig har jeg i morgen, og har enda ikke klart å somle meg til å lese noe i dag. LEI, LEI, LEI selv :ler: Hvor mange fag tar du opp?

Ellers er det bra at du har det fint på alle andre plan her i livet da :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zeppelin

Aha.. Nei, jeg går på intensivgymnas. For de som vil forbedre eller fullføre VGs. Jeg strøk på tyskeksamen siste år på VGs, så jeg valgte heller spansk denne gangen. Går mye bedre. Også valgte jeg engelsk for å få stipend og så måtte jeg ta matten omigjen pga den nye reformen som krever flere timer med matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja. Jeg går også for å fullføre vgs, skulle egentlig bare ta et år, men må jo ta alle årene pga tulle-reformen. Fordelen er at jeg er over 23 nå så jeg trenge rbare 6 fag.. Nå er det bare 4 eksamner igjen så er jeg ferdig med vgs for alltid. Lykke :)

Kjedelig at du måtte ta opp matten bare pga reformen da, særlig siden det ikke er et fag du liker så godt (??)..

Tullereform :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Ok! Nå trenger jeg litt råd fra dere her!

I begynnelsen av juli skal en venninne gifte seg. Jeg, bla.er en av brudepikene.

Utdrikningslaget skal være om 12 dager(!) og jeg har ikke hørt en dritt fra forloveren.

Vi har funnet ut hva vi skal gjøre og sånn, og forloveren sa at hun skulle ringe rundt å bestille det vi skal gjøre. Nå er det altså 1 uke siden hun skulle gjøre deg og hun har ikke svart på noen av meldingene mine.

Hadde en mistanke om At dette ville skje.. Hun er ikke akkurat pålitelig synes jeg.

Så nå har jeg ringt rundt og bestilt. Dvs, hørt om ting er ledig og bestilt bord osv. Tror jeg booker resten i morgen.

Det er bare meg og to andre brudepiker som gjør tingene. Og så er den èn annen som ikke har svart på om hun kommer eller ikke enda jeg har spurt henne nå 3 ganger!!

Hva synes dere? Skal vi bare fortsette å jobbe videre? Det er som sagt 12 dager igjen. Og vi får ikke akkurat bedre tid på oss... Nå kan jeg ikke lenger ta hensyn til forloveren. Hun bor ikke samme sted som oss andre heller..

Jeg bare håper på at ting skal gå bra her og at folk våkner opp!!!

Litt frustrert nå:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er å ordne opp med utdrikningslaget! :) Jeg har aldri vært på utdrikningslag en gang, så kan dessverre ikke komme med så mange tips, men høres ut som du er godt i gang :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest boblebrus

Hei! Nå fikk jeg somla meg til å skrive litt i dagboka di igjen :fnise: Så surt å høre om den eksamenen! Men jeg kjenner meg veldig godt igjen, for jeg tok 2MX (det som er R1 nå) som privatist for noen år siden, og det gikk rett i dass! Jeg skjønte alt hva læreren sa (hadde en superflink lærer) når vi hadde time, men på eksamen fikk jeg helt panikk og klarte såvidt å svare på noe. Klarte på uforklarlig vis å bestå (altså, få en 2-er). Så..been there! Men gjort er gjort, og det er jo bare å prøve igjen i november :)

Også synes jeg det er fint at du tar ansvar med det utdrikningslaget! Kjipt når ikke forloveren har gjort noen ting. Jeg synes dere skal fortsette å fikse jeg :) Har ingen erfaringer med bryllup selv, men høres ut som du er godt i gang :jepp: (kunne ønske jeg hadde noen venninner som var gifteklare slik at jeg også kunne gå i bryllup.. kjipt at de aller fleste av dem er single :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest zeppelin

Hei!

Endelig tilbake! Er litt av og på her.. skjer så masse for tiden :sjenert:

Nå er utdrikningslaget så og si i boks! Mangler bare to innbetalinger.. så er vi good to go!! :takke::fnise:

Gleder meg kjempe, kjempe masse! Nå er det bare 5 dager igjen, så braker det løøøs!

Jeg er sååå heldig som har en far som eier limmo! Så vi får låne den litt på lørdag:) DIIIIGG!!

I dag har jeg vært på IKEA og handlet litt! Kjøpt to nattbord og lamper..og...en vannkanne med sånn ting man fryser, slik at man slipper å ha isbiter. Freeesht! Nå ser i allefall soverommet ut som et soverom. Et fint et. Score!

Så i dag har jeg ryddet og vasket opp en svær, ekkel oppvask. Jeg er stolt av meg selv! For den har stått lenge.

Egentlig var det min kjæres tur til å vaske opp, men han er ute med kompiser for å ferie eksamensslutt! Så da tenkte jeg å være snill å ta den for han :rodmer:

Og vet dere hva?? Jeg er SÅÅÅ sinnsykt verpesyk! Tror tanken på en liten en begynner å vokse på min bedre halvdel også :fnise::rodmer: I går kveld lå vi i sengen også sa jeg: Hvis vi hadde en baby nå..tror du den hadde ligget å grått nå?

Ja, og da hadde jeg ikke fått sovet og kommet for sent til eksamen i morgen, sa han...

Også sa jeg: Men da hadde jeg tatt h*n med meg ut på stuen og fått h*n til å sove mens jeg hadde sett på en serie.

Også svarte han: Hmm.. Det hørtes koselig ut :fnise:

Var kanskje teit å lese, men det var veldig koselig når han sa det=)

Vi snakker om det veldig ofte også :yvonne:

Jeg vet i allefall akkurat hvor babysengen skal stå! hehe

*gledeseg* :fnise::rodmer::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest zeppelin

Herregud.... Jeg har det ikke bra med meg selv nå.. Var på sommerfest med jobben.. Jeg pleier ikke å drikke, men denne gangen gikk jeg på en skikkelig smell og badet toppløs i boblekaret og noen sa jeg hadde vist meg toppløs i stuen også.. Jeg var så full at jeg bare husker brøkdeler av denne kvelden. Men jeg vet at jeg ikke gjorde noe verre. Jeg har sagt alt til kjæresten min fordi jeg hater å ha hemmeligheter for han. Vi hadde visst en stor krangel da han kom å hentet meg på festen.. Og nå når jeg sa det siste jeg visstnok hadde gjort ble han kjempe skuffet over meg.. "jeg trodde ikke du var en sånn jente".... Ord Beskriver ikke hvor dypt det stakk..

Vi er på hytten med foreldrene hans nå.. Og jeg sa det til han da vi satt i bilen på vei fra butikken.. Jeg begynte bare å grine.. For jeg er jo IKKE en "sånn" jente!! Nå er hele kvelden ødelagt for min del...middagen var kjempe koselig.. Har spist taco og drukket vin og virkelig kost me med svigers. Men innerst inne har jeg vare følt meg skikkelig rævva... Han har sagt at det går bra og alt det der. Men jeg klarer alikevell ikke å tilgi meg selv for å ha være en så uansvarlig drittsekk... Herreguuud..

Vi satt å så på en film i sted. Men jeg gikk bare å stelte meg og nå ligger jeg i sengen i håp om at han kommer inn og jeg kan få grine litt i armene hans og fortelle hvor mye jeg elsker ham...

Vil også gå ut i stuen igjen. Men nå har jeg bare ligget å grått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenge siden jeg har vært her nå, men vil bare gi deg en klem! :klemmer: Selv om det ikke var det aller lureste, så er det jammen meg værre ting man kan ende opp med å gjøre! :)

Han kommer vel sikkert snart og legger seg sammen med deg, så føles nok ting bedre ganske så snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest zeppelin

Hei! Ja, vettu hva.. Det var den verste fyllekulen jeg har vært igjennom! Men sant nok. Han kom inn 2 sek etter innlegget med pc'n til meg så jeg kunne se en film i sengen mens han satt ved siden av meg og leste.

Min kjære er ikke langsint i det hele tatt.. Hehe. Med en gang etter samtalen vi hadde og jeg satt der i tårer sa han at det gikk bra. Med middagsbordet kysset han meg og strøk meg på kinnet. Så ingen skade skjedd..

Men jeg har lært en lekse. Zeppelin, you gotta hold your liquor!!

Nå har jeg dusjet og selt meg, sminket og smurt meg inn i deilig krem som gir litt brunfarge, og nå sitter jeg har i sofan og venter på at jeg skal på jobb.. Om en halvtime. Akk ja! Etter jobb har vi planer om å hå på kino:)* lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at ting ordnet seg! :jepp: Han høres da ut som en kjernekar!

Synes forresten du skal forsette å gjøre han rundere i katene ang. barn slik at du kan starte en prøvedagbok her inne om ikke så lenge. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest zeppelin

Hei igjen! :hallo:

Nå er det 4 mnd siden sist, noe jeg synes er alt for lenge i grunn! Men her er jeg igjen :goodbye:

Det har ikke skjedd så aaalt for mye siden sist, men nå holder jeg i allefall på med lesing til matteeksamen, noe jeg gruer meg veldig til. Det er ikke nok med at jeg skal ha eksamen i matte, men jeg skal også ha den på bursdagen min!! :kjefte:

Men siden jeg har en tendens til å kaldsvette, hyperventilere og nærmest :daane: mens jeg sitter i klasserommet, tenkte jeg å spørre om jeg kunne fått et rom alene med en eksamensvakt. Tenkte også å kjøpe en slags urteblanding man sprayer i munnen slik at man blir avslappet. Sikkert bedre enn morfin teker jeg :fnise:

Så for vi for guds skyld håpe at jeg klarer denne eksamenen...

Men jeg har i allefall èn god nyhet da! Hihi! Jeg blir nervøs, fnisete og glad når jeg tenker på det, så jeg får bare hoppe i det:

Jeg hadde en lang samtale med en god venninne om graviditet osv. Begge to er ganske verpesyke og klarer nesten ikke vente til vi får en liten babymage :gravid:

Vi har vært bestevenner i ca 14-15 år og har helt siden vi var liten "planlagt" å bli gravide samtidig.

Så.. jeg kom hjem til min bedre halvdel etter besøket hos min venninne også kom vi i snakk om barn. Eller.. det vil vel si at jeg kom i snakk om barn. Hehe.

Så spurte jeg han om når vi kan begynne med morroa og han svarte: Etter nyttår! :danse:

Er dere klar over hvor kort tid det er til årsskiftet? Hehe..

Så, med andre ord, har jeg store planer på nyttårsaften allerede:P

Men herregud..Samtidig som det kribler i hele meg etter å få en mini "oss", har jeg alle disse tankene oppi hodet.

Jeg fyller 23 om 23 dager, har ikke noe særlig med utdannelse, jobber som kokk på pizzarestaurant og gjør ellers lite for tiden.

Mange sier: " Du er jo så ung! Du må oppleve mer, du må få en ordentlig karriere først, få god økonomi, reise masse før du en gang kan tenke på å få barn".

Men om jeg skal vente til jeg får gjort alle de tingene der, kommer jeg mest sannsynlig til å få barn når livmoren henger i en tynn trå.

Utdanning tar jo vanligvis ååår og dager og jeg vet ikke hva jeg skal bli og jobb? Jeg har jo jobb, dog jeg ikke kommer til å jobbe der så alt for lenge..

Men reising? Da må man jo ha en del penger. Jeg har vært i Tyskland, England, Frankrike, Hellas og Spania, jeg. Teller ikke det for noe?

Og oppleve mer? Jeg er ferdig med å være ung og dum. Og opplevelser får du bare du løfter på skinken. Hehe.

Jeg, for min del, er klar! Hvem har sagt at man ikke kan studere når man har barn? To av mine venninner er mødre! Og de studerer. Mamma har en på 10 og en på 14..og hun studerer..

Men akk o ve! så spennende.

Gubben er liitt mer tilbakeholden. Han sa at han ikke helt klarer å se for seg oss med en baby. Men han er heller ikke i mot tanken.

Så vi får se da, vettu..hva tiden bringer!

Endret av zeppelin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...