Gå til innhold

Anbefal en bil til meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kjørt en god gammel Toyota fra 91 fram til nå, og i vår kjøpte vi oss en Mazda 6 stasjonsvogn fra 2006. Synes den er veldig god! God å kjøre, sete og ratt kan heises opp og ned etter ønske, stille, moderne, god plass. Veldig fornøyd.

Men jeg er ikke så kresen på biler, da. Jeg bryr meg ikke så mye om hva jeg kjører i så lenge jeg kommer trygt frem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med de andre her: Vil du ha komfortabel bil så er Volvo og Mercedes førstevalget. Men begge har relativt dyre deler. Honda har svært gode biler, men er ikke voldsom komfortabel - mer sporty - og har delepriser på nivå med Mercedes.

Så hva med Kia og Hyundai? De er blitt gode biler de siste åra, har 7 års garanti fra fabrikken, og de er likevel billige. En Kia Sportage er ganske kapabel. Men også en C'eed skal gjøre en god jobb. Kan hende det er nok plass til bikkja også.

Ingen? Anonymous poster hash: b7598...adc

Er ikke det litt drøyt å mase sånn etter 45 min? ;) Endret av catman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil påpeke at du ALDRI burde gå fra tysk premiumbil til asiatisk bil. De kan rett og slett ikke sammenlignes med kjørekomfort, utstyr og finishen inni(ikke noe plast følelse)

Anonymous poster hash: 11344...1eb

Kunne ikke vært mer enig. Kjøpte nettopp ny bil. Prøvde flere merker, både asiatiske og amerikanske nye biler, men endte opp med å kjøpe brukt BMW igjen. Selv min 10 år gamle BMW hadde bedre kjørekomfort og kjøreopplevelse enn helt nye biler andre land. Toyota Avensis har vi kjørt en gang på langtur. Aldri mer Toyota. Måtte brekke oss ut av bilen pga veldig dårlige seter.

Anonymous poster hash: ced1c...96a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japansk er billig juggel. Mercedes, BMW eller Volvo er langt bedre alternativer.

Anonymous poster hash: 44860...a14

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare pass på at den er rosa. Veldig viktig. Jeg har hørt at rosa biler ikke ruster så mye.



Anonymous poster hash: 0dd81...1d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Jeg tror nok etter mye tankespinn at det lander på en tysk eller svensk bil :) Som flere sier finner man ikke denne kjørekomforten i noen andre merker (om ikke man velger toppmodellen men den har jeg mest sannsynlig ikke råd til uansett^^).

Får kikke etter en Mercedes C klasse igjen tenker jeg. Event BMW 3 eller 5 serie? Hva anbefales å kikke etter i Audi eller Volvo? Jeg skal ikke ha ford (mondeo) eller volkswagen (golf og passat) da jeg har hatt begge disse før og det var ikke biler for meg.

Og ja, den må nesten være rosa XD



Anonymous poster hash: b7598...adc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må sterkt fraråde Audi. Svært dyre deler, innmari kompliserte greier til voldsom timepris (registerreimskifte er et mareritt) og de er temmelig stive på veien.

Én ting er jo at du ikke får en spesielt ny bil av disse kvalitetsmerkene til 120000kr. Spesielt den beste av de, Volvo XC70, koster jo fom 650000kr nytt...

Anonymous poster hash: 8959a...d06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sterkt fraråde Audi. Svært dyre deler, innmari kompliserte greier til voldsom timepris (registerreimskifte er et mareritt) og de er temmelig stive på veien.

Én ting er jo at du ikke får en spesielt ny bil av disse kvalitetsmerkene til 120000kr. Spesielt den beste av de, Volvo XC70, koster jo fom 650000kr nytt...

Anonymous poster hash: 8959a...d06

Nei jeg er klar over at jeg da må opp i pris. Men det er egentlig ikke noe "problem", sånn bortsett fra at jeg er usikker på hvor mye penger jeg gidder å legge i det...

Anonymous poster hash: b7598...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...