Gå til innhold

Holdt på å bli drept av bussen, IGJEN!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høyrefil er kjørefil. Venstrefil er forbikjøringsfil. Og ligger man på fartsgrensen, vil man sinke fartsløvene i venstrefil.

Anonymous poster hash: 48429...ee2

(Har nettopp sust igjennom Tyskland i BMW - høyrefil som kjørefil og venstrefil for forbikjøringer).

Anonymous poster hash: 48429...ee2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tiaen

Nå er jeg så luta lei og frustrert av busser som ikke overholder sin vikeplikt! Jeg kjører en vei ganske ofte (80 sone) der bussene gang på gang vrenger seg ut fra busslommene uten å overholde vikeplikten! Jeg var sekuder fra å dø i min lille MBW enserie. Dette skjer hele tiden og jeg blir så utrolig redd og sint at jeg får lyst å kjøre etter den og kjefte ut sjåføren! Jeg prøver selvsagt å bytte fil for å gi den plass, men det er ikke alltid det er mulig. Da står jeg ovenfor valgene å bråbremse på motorveien, eller å dø under bussen!

Hvorfor greier ingen busser å overholde regelen om at de har vikeplikt når de kjører ut av busslommer på motorveien!!!?????

Anonymous poster hash: 486d3...6c0

Dette skjedde med oss. En buss stod på busstoppet uten å blinke ut, derfor tenkte min mor at hun likegodt kunne kjøre forbi. Men plutselig kjører bussen ut og krasjer i oss. Hele vinduet på min side knuste, jeg fikk glassbiter i øre, hår, sko, bh, og ja, OVERALT. Kunne vært ekstremt farlig, vi kjørte i 60km/t.

Bussjåføren nektet selvfølgelig på dette, og mente at min mor gikk på dop (slik at han skulle slippe å betale for skaden). Jævla idiot. Bussjåfører tror de eier veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bussjåføren ikke er klar over vikeplikten ovenfor busser i lommer kun gjelder fra 60 km/t og ned? De er så vant med å bli gitt plass i indre by med lavere fartsgrense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ring 3 såpass trafikkert at hvis bussen skal vente på klar bane kommer den seg aldr frem. Hva gjør en BMW i høyrefilen er det virkelige spørsmålet.

Anonymous poster hash: 9d2e6...2bf

Jeg prøvde jo å se om det var mulig å legge meg ut i venstre fil, men det var altså ikke mulig....

Ts

Anonymous poster hash: 57072...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje bussjåføren ikke er klar over vikeplikten ovenfor busser i lommer kun gjelder fra 60 km/t og ned? De er så vant med å bli gitt plass i indre by med lavere fartsgrense..

Men kjære! Da burde han strengt tatt ikke jobbe som profesjonell sjåfør...

Anonymous poster hash: 57072...97d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bussen har vikeplikt. Men: jeg kjører ofte både Trondhemsveien, Østre Aker og Ring 3, og som en annen var inne på - hvis bussen skal vente på fri bane får den aldri kjørt. Folk er totalt hensynsløse og durer fram i høyre fil, til tross for at venstre er ledig (ja, TS, skjønte at det ikke var slik i akkurat dette tilfellet) og skjønner ingenting når bussen kommer. Når jeg ser at bussen prøver å komme seg ut, slakker jeg alltid av på farten og signaliserer at han kan kjøre.

Jeg skjønner sjåførenes frustrasjon også, de får antageligvis sin andel av kjeft av passasjerene når de kommer fem-ti minutter for sent. Men - bare for å presisere siden noen sikkert vil kommentere det - nei bussen skal ikke kjøre på andre biler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde jo å se om det var mulig å legge meg ut i venstre fil, men det var altså ikke mulig....

Ts

Anonymous poster hash: 57072...97d

Men hvorfor lå du der i høyrefilen som en annen billist med Toyota. Eneste grunnen er at hvis du har en Audi i ræva som indikerer at du er i veien da kan du legge deg inn litt.. Det er ikke uten grunn at venstrfilen blir kalt Audi/BMW filen.

Anonymous poster hash: 9d2e6...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...