Gå til innhold

For oss som tar førerkortet


Brooke Penelope

Anbefalte innlegg

Jeg kommer aldri til å bli klar til oppkjøringen. I dag har jeg langkjøring. Er så utrolig nervøs. Fikk nesten ikke sove i natt :(

Jeg er egentlig ikke redd for det å kjøre. Det er kjøring med kjørelærer jeg ikke liker. Jeg er så redd for å gjøre feil. Kjørelæreren min er veldig grei, men jeg klarer ikke slappe av rundt mennesker jeg ikke kjenner så godt. Det føles som en stor påkjenning hver gang jeg gjør en liten feil, og da blir jeg stressa og gjør flere feil. På den måten kommer jeg aldri til å stå på oppkjøring :(

Anonymous poster hash: 227b3...3b2

Akkurat sånn har jeg det! Jeg har ALDRI likt kjøretimer. Med pappa kjører jeg som en gud, men jeg føler meg elendig med kjørelærer og føler at jeg gjør feil gang på gang. Kjører helt uten selvtillt med lærer. Har oppkjøring på tirsdag, litt rart at kjørelæreren bestilte oppkjøring til meg. Jeg føler jo at jeg kjører så dårlig med læreren, men han synes vel ikke jeg kjører dårlig hvis han melder meg opp til oppkjøring? Virker jo ikke som at han noen gang blir fornøyd. Når jeg blir nervøs med kjørelærer, lurer på hvordan det blir på oppkjøringen. Kjører bra med pappa fordi da er jeg avslappet.

Jeg tror jeg består oppkjøringen, hvis jeg slapper helt av og kjører like bra som når jeg øver med faren min. Jeg var skikkelig nervøs før langkjøring, og fikk ikke sove natta før. Var veldig lettet da jeg var ferdig med langkjøring og kartkjøring. Klarer jeg oppkjøringa, skal jeg ALDRI sette meg i en skolebil igjen! Jeg elsker å kjøre bil, men jeg hater kjøretimer. Jeg måtte bytte kjørelærer fordi han forrige var gammel og fikk hjerneslag. Han likte jeg veldig godt, han tullet og spøkte og fikk meg til å le. Gjorde jeg noe feil, tok han det bare helt rolig, og spøket det bort, og forklarte hva jeg kunne ha gjort i stedet for. Han var også veldig flink til å gi ros, noe som min nåværende lærer ALDRI gjør. Den eneste måten jeg får vite at jeg kjører bra på, er hvis han er helt stille. Langkjøringa de går nok bra skal du se!

(Flaut å skrive dette som mann. Dessverre er jeg ikke som alle andre gutter, men heller en rolig og sjenert en, med litt for mye nerver blant ukjente mennesker). :)

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Linaria

Akkurat sånn har jeg det! Jeg har ALDRI likt kjøretimer. Med pappa kjører jeg som en gud, men jeg føler meg elendig med kjørelærer og føler at jeg gjør feil gang på gang. Kjører helt uten selvtillt med lærer. Har oppkjøring på tirsdag, litt rart at kjørelæreren bestilte oppkjøring til meg. Jeg føler jo at jeg kjører så dårlig med læreren, men han synes vel ikke jeg kjører dårlig hvis han melder meg opp til oppkjøring? Virker jo ikke som at han noen gang blir fornøyd. Når jeg blir nervøs med kjørelærer, lurer på hvordan det blir på oppkjøringen. Kjører bra med pappa fordi da er jeg avslappet.

Jeg tror jeg består oppkjøringen, hvis jeg slapper helt av og kjører like bra som når jeg øver med faren min. Jeg var skikkelig nervøs før langkjøring, og fikk ikke sove natta før. Var veldig lettet da jeg var ferdig med langkjøring og kartkjøring. Klarer jeg oppkjøringa, skal jeg ALDRI sette meg i en skolebil igjen! Jeg elsker å kjøre bil, men jeg hater kjøretimer. Jeg måtte bytte kjørelærer fordi han forrige var gammel og fikk hjerneslag. Han likte jeg veldig godt, han tullet og spøkte og fikk meg til å le. Gjorde jeg noe feil, tok han det bare helt rolig, og spøket det bort, og forklarte hva jeg kunne ha gjort i stedet for. Han var også veldig flink til å gi ros, noe som min nåværende lærer ALDRI gjør. Den eneste måten jeg får vite at jeg kjører bra på, er hvis han er helt stille. Langkjøringa de går nok bra skal du se!

(Flaut å skrive dette som mann. Dessverre er jeg ikke som alle andre gutter, men heller en rolig og sjenert en, med litt for mye nerver blant ukjente mennesker). :)

Deilig å se at jeg ikke er den eneste i hvert fall, selv om det er syndat vi føler sånn. Langkjøringa mi gikk greit. Det er utrolig deilig å være ferdig. Har igjen en liten del neste uke, men ikke så mye som i dag. Jeg var så konsentrert da jeg kjørte at jeg ikke merket hvor konsentrert jeg var, men var heeelt utslitt da jeg kom hjem i dag.

Jeg følte i hvert fall at det gikk bedre i dag enn tidligere. Vurderer å utsette oppkjøringa mi litt så jeg får øvd litt mer med foreldrene mine.

Det er så irriterende når man gjør feil i kjøretimer som man aldri gjør med foreldre! Jeg er så mye bedre til å finne luker og kjøre med mer flyt med mamma. Med kjørelærer blir jeg stående en hel evighet i kryss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøk på oppkjøring i dag. :( Jeg kjørte helt bra til jeg skulle snu, for da trådde sensor på bremsen. Da tenkte jeg "nå er det over", så jeg kjørte veldig dårlig og vinglete tilbake igjen. Sensor synes det var synd, for jeg kjørte bra helt til snuinga, og han trodde jeg skulle klare det. Han sa at jeg ikke strøk selv om han trådde på bremsen da jeg rygget for å snu. Kun hvis jeg hadde brutt vikeplikt. Men synes han kunne sagt det der og da, og ikke ETTER oppkjøringen. Læreren syntes det samme. Men sensor tror jeg klarer det neste gang, og fikk beskjed om å ikke gi opp om det samme skulle skje neste gang. Veldig kjipte 3 tusen-lapper, og ikke minst ventetiden. :/ Har kjørt prikkfritt med pappa i det siste, var nok nervøsiteten som tok overhånd. Jeg avsluttet med et smil, og sa: "Har ventet i 21 år, hva er vel 4 uker?" ;) Da lo læreren og sa at jeg hadde riktig innstilling. :)

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var kjipt "kenpet". Synd å si det, men de aller fleste som stryker gjør det pga av nervene. Du må bare klare å gi mer faen og slippe nervene løs.

Beskriv snusituasjonen. Hva var det konkret som skjedde? Du skulle snu i hvliken sone? 30-sone og boligfelt? Lang landevei? Var du iferd med å rygge deg inn på en vei med biler eller utenfor veien?



Anonymous poster hash: 05b25...9df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det var kjipt "kenpet". Synd å si det, men de aller fleste som stryker gjør det pga av nervene. Du må bare klare å gi mer faen og slippe nervene løs.

Beskriv snusituasjonen. Hva var det konkret som skjedde? Du skulle snu i hvliken sone? 30-sone og boligfelt? Lang landevei? Var du iferd med å rygge deg inn på en vei med biler eller utenfor veien?

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Det var en landevei. Så at det ikke var noen biler i nærheten. Var fin plass å snu på, men kjørte nesten i grøfta. :fnise: Da skjønner jeg jo at han bremser. Han ba meg snu en annen plass også, og da gikk det bra. Men kjørte helt elendig etter den første snuinga at det ikke hjalp. Sensoren spurte om vi skulle snakke, og det sa jeg ja til, for å bli mer avslappa. Men han sa ingenting (bortsett fra sving til venstre etc). Da ble jeg ikke akkurat mer avslappa. I hvertfall ikke når han var nordlending i tillegg. :laugh:

Men det var den snuinga som ødela hele oppkjøringen. Trodde jo at jeg strøk da han klemte inn bremsen. Han ba meg om å snu en gang til, og da burde jeg ha skjønt at han hadde gitt meg en sjanse til, slik at jeg kunne slappe av. Men det innså jeg ikke først før etter at jeg hadde parkert utenfor statens vegvesen. :/ Sensor ble jo overraska selv over hvor fort ting snudde, og han sa han tror jeg klarer det neste gang, bare jeg får nervene under kontroll. Men da vet jeg mer hva jeg går til neste gang, og satse på at jeg står da. :)

Endret av kenpet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Så leit at du strøk, kenpet, men det går nok bedre neste gang :)

Jeg har egentlig oppkjøring 25. juli, men prøver å utsette den litt. I dag gjorde jeg bare én større feil med kjørelæreren (glemte høyreregel én gang), og hun føler jeg kan bli klar, men jeg kjenner at nervøsiteten kan bli et problem, så vi skal høre om noen andre vil bytte med meg så jeg får kjørt opp i august.

Når jeg slapper av går nesten alt bra, men så blir jeg stressa og roter masse. Det skal bare ikke skje på oppkjøringa. Hvorfor må vi være så nervøse for ting?! Det ødelegger jo alt -.-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så leit at du strøk, kenpet, men det går nok bedre neste gang :)

Jeg har egentlig oppkjøring 25. juli, men prøver å utsette den litt. I dag gjorde jeg bare én større feil med kjørelæreren (glemte høyreregel én gang), og hun føler jeg kan bli klar, men jeg kjenner at nervøsiteten kan bli et problem, så vi skal høre om noen andre vil bytte med meg så jeg får kjørt opp i august.

Når jeg slapper av går nesten alt bra, men så blir jeg stressa og roter masse. Det skal bare ikke skje på oppkjøringa. Hvorfor må vi være så nervøse for ting?! Det ødelegger jo alt -.-

Er enig med deg angående nervøsiteten. Da jeg fikk vite oppkjøringsdatoen, kjørte jeg hver dag med pappa, og gjorde nesten ikke noe feil. Bare et par småfeil. Og når jeg setter meg i bilen sammen med sensor virker det som at jeg har glemt alt. Jeg skjalv skikkelig, og det er jo ikke særlig bra for pedalen, hehe. Kvælte motoren et par ganger, og ble jo superstressa pga. det. Kvæler aldri motoren ellers. Å kvæle motoren var faktisk det første jeg gjorde. Det var på parkeringsplassen, så det var ikke noe farlig situasjon. Det var bare veldig flaut. :plystre: Huff, ikke så lett å kjøre når beina skjelver som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod førerprøven igår! :biggrin: Første forsøket!

Han sa det var veldig på grensa, for enten kjørte jeg veldig bra, eller så var det ganske surrete... Men jeg fikk den fordiom, for han mente jeg kjørte bra nok og tenkte det bare var nervene som tok litt overhånd.

Kjempelykkelig er jeg ihvertfall, slipper å tenke mer på det noen gang,

og spesielt før småen kommer! :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestod førerprøven igår! :biggrin: Første forsøket!

Han sa det var veldig på grensa, for enten kjørte jeg veldig bra, eller så var det ganske surrete... Men jeg fikk den fordiom, for han mente jeg kjørte bra nok og tenkte det bare var nervene som tok litt overhånd.

Kjempelykkelig er jeg ihvertfall, slipper å tenke mer på det noen gang,

og spesielt før småen kommer! :bolledeig:

Ikke glem du har førerkortet på prøve i 2 år nå da.. Dobbel prikkbelastning. Så gjør du en grov bommert i trafikken nå så henger førerkortet ditt i en tynn tråd. :nei:

Anonymous poster hash: 05b25...9df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem du har førerkortet på prøve i 2 år nå da.. Dobbel prikkbelastning. Så gjør du en grov bommert i trafikken nå så henger førerkortet ditt i en tynn tråd. :nei:Anonymous poster hash: 05b25...9df

Jeg kjører pent og forsiktig til vanlig, men den bilen jeg hadde på oppkjøringa har jeg nesten ikke kjørt, så ble litt rykking ved girbytte osv... Og i en alder av 24 med en baby ombord er det nok ikke fare for villmannskjøring akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, hadde min 8. kjøretime i dag og det gikk mye dårligere enn til vanlig. Skjønner ikke helt hvorfor og selvtilliten min var på bånn etterpå.
Jeg har gjort det SÅ bra frem til nå både på kjøretimene mine og når jeg har kjørt privat. Kjørelæreren min er heldigvis veldig grei, men han sa også at han ikke hadde forventet alle de feilene jeg gjorde i dag av meg fordi jeg har gjort det så bra fra dag 1. Sist jeg kjørte sa han at jeg snart var klar for trinn 3, men etter i dag må vi øve mer. Håper det var et engangstilfelle og at det ikke fortsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Starter kjøretimer denne uken, teorien er bestått- dette blir spennende! :)

Ida:)



Anonymous poster hash: 2244a...9aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det mulig å få spørsmål om giring på teoriprøven dersom man kjører automat på kjøreskolen?



Anonymous poster hash: 874ce...d7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

Er det mulig å få spørsmål om giring på teoriprøven dersom man kjører automat på kjøreskolen?

Anonymous poster hash: 874ce...d7e

Teoriprøven er lik for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det mulig å få spørsmål om giring på teoriprøven dersom man kjører automat på kjøreskolen?

Anonymous poster hash: 874ce...d7e

Hva er det du er redd for å få spørsmål om? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppkjøring om en uke. Gruen meg. Har skjedd å mye i livet mitt den siste uka. Slutt med samboeren min og sånn... Jeg kjørte mye dårligere på forrige time enn på lenge. Håper det blir bedre. Har ikke en gang tenkt på å øvelseskjøre de siste dagene, men skal begynne igjen nå.



Anonymous poster hash: 227b3...3b2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

I dag ble jeg forbikjørt midt i en venstresving og holdt på å krasje. Var masse trafikk og en idiot i hvit varebil bestemte seg for at han ikke ville kjøre bak L-bilen likevel og kjørte forbi meg på høyre side og presset seg foran i svingen. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...