Gå til innhold

når mister de tenner?


treningsjenta

Anbefalte innlegg

i går satt vi å lekte litt, han dro i en snor og plutselig var det noe som spratt ut. g jaggu meg det var en knøtt liten tannebiss. han er 4 mnd gammel. skal de falle ut slik nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Katter mister tenner akkurat som mennesker. Mener å huske at det kan starte fra ca 4 mnd alder. Når det er sagt er vår yngste katt 10 mnd og vi har enda ikke sett noe som helst til tannfellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De begynner vel å felle melketennene når de er ca rundt 4. måneder tror jeg, de skal i hvert fall ha mistet alle når de er rundt 6. mnd.

Grunnen til at du ikke fant så mange tenner på stuegulvet Tuji, er nok fordi mange av disse tennene faktisk svelges! I tillegg til at de er veldig små da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig rart at jeg ikke har fått med meg det. Vi har hatt haugevis med kattunger - men jeg var jo litt mindre da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine felte melketennene ved ca 5 mnds alder. Av og til stinker kattungene under tannfelling, det gjorde min yngste - det luktet råttent av hele pusen, stakkars, men det er visst helt normalt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så utrolig rart at jeg ikke har fått med meg det. Vi har hatt haugevis med kattunger - men jeg var jo litt mindre da...

Tennene som detter ut er veldig små, og nesten umulig å få øye på. Sist gang jeg hadde kattunger prøvde jeg å følge litt med når de var 4-6 mnd, siden jeg aldri hatt sett løse kattetenner før, men så ikke en eneste en jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tessmira

Da lærte jeg noe nytt i dag også, har ikke vist at kattunger mister tennene sine selv om jeg har hatt noen katter i løpet av årene :smile: Aldri hørt noe snakk om dette heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sees ofte på "huggtennene" da de nye tennene kommer ut på siden av melketennene, ser ut som katten har dobble huggtenner.

må innrømme jeg lurte første gang jeg så det der selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...