Gå til innhold

Hunden min nyser


Eve Luna

Anbefalte innlegg

Jeg har en strihåret dachs. Det er en jakt hund, men vi har ikke jaktet med henne siden desember. Men hun nyser en del. Vi har vært hos veterinær for 1,5 måneder siden og hun trodde det var nesemidd og vi fikk tabletter for det. Men det hjalp ikke. Hun nyser fortsatt, både innover og utover. Men hun virker ikke påvirket av det. Hun er like glad og leken som ellers.

Hun kan nyse flere ganger om dagen, eller så kan det gå flere dager mellom hver gang. Og jeg prøver å støvsuge hjemme i hvertfall en gang i uke, så jeg tror ikke det er støvet.

Hvis det ikke er nesemidd, hva annet kan det være? Og hvor farlig er det? Kan jeg vente noen uker før jeg tar henne på nytt til veterinæren?

Hun har holdt på med dette i flere måneder nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har også en dachs som nyser og det har den gjort i alle år. Den er også undersøkt og har fått behandling for nesemidd, men det gjør ingen forskjell og nå har den levd i snart elleve år uten at det har blitt verken verre eller bedre. Veterinæren hadde en teori om at de rett og slett befant seg så nærme bakken/gulvet at de lett fikk støv i nesen, men gudene vet. Tror i hvert fall jeg kan berolige deg med at det ikke er farlig så lenge det bare er av og til og nesemidd er utelukket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabletter for nesemidd? Trodde de fikk en sprøyte jeg da, med to ukers mellomrom.... Men, det kan jo godt være det fins tabletter også.. Ellers er det sikkert ikke noe farlig med den nysingen, ettersom hunden er i fin form ellers. Syns veterinæres teori var god jeg da :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...