Gå til innhold

Pus spyr


knudz3n

Anbefalte innlegg

pusen min spydde nettopp.. han har gjort det tidligere også så da fikk han markkur...

MEN, han har en uvane. Om vi glemmer å legge brødet unna og det ligger på benken, henter han det ned og spiser av det.. Dette har han gjort flere ganger nå.

Kan det være en sammenheng mellom brødspisingen og at han spyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lazuli

Jeg har ikke opplevd eller hørt om at katter spiser brød og kaster opp. Imidlertid er det helt vanlig at de spiser gress ol. for å regulere magen. Tror dette har noe med at de svelger mye hår når de vasker seg. Så...kanskje h*n er dårlig i magen? Kattegress med dette formålet fåes kjøpt om h*n ikke kan være ute å få i seg gress på normal måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brød gjør ihvertfall at de får diarè, men har ikke hørt om oppkast. Er jo selvfølgelig mulig det er en sammeheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Voksne katter kaster av og til opp hår. Det er normalt, men kan forebygges ved at du grer og børster ut løse hår - særlig nå i røyteperioden.

Hvis katten har voldsom eller skummende oppkast i mer enn ett døgn bør veterinær kontaktes.

Er det mark ser du dette lett ved å ta spyet opp med et svart ark, da marken er hvit!

Alle har jo svarte ark liggende hjemme :ironi:

Dersom det er mark så blir pus ganske så pjusk, sover mye og vil ikke spise!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han har sovet nesten hele dagen å spist veldig lite... mulig det er mark da :forkjola:

men han fikk jo markkur, tja for kanskje 10 dager siden.. pga av at han spydde da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli

Det finnes flere forskjellige kurer mot mark. Få tak i en som tar alle typer om det er det du tror.

Min erfaring med katter som har mark er at de spiser mer enn normalt.

Endret av lazuli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åkej... Men uansett kan jeg ikke gjøre så mye ikveld.. Får se hvordan formen hans er i morgen... kanskje han bare er litt tufs... trenger jo ikke være noe spesielt..

Mulig han har vært rolig hele dagen pga at jeg ligger på sofaen og er syk... hvem vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill
Det finnes flere forskjellige kurer mot mark. Få tak i en som tar alle typer om det er det du tror.

Min erfaring med katter som har mark er at de spiser mer enn normalt.

Faktisk så kan matinntaket være stort nok dersom katten ikke har hatt mark lenge!

Symptomer på mark er avmagring (tiltross for normalt matinntak), matt pels, oppkast, oppblåst mage og mye røyting! Allmentilstanden er "slapp"

Jeg gir mine katter markkuren Panacur 2 gng. i året!

Panacur er mot: Spolorm, hakeorm, piskeorm og bendelorm.

Markkur gis uansett om det er ute eller innekatt! Mark finns latent i en katts kropp!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en katt som er ute... å ja det var panacur han fikk...

Men det ser ut til at han er i bedre form i dag, løper her å jager halen sin..

Mulig det var noe han hadde spist i går eller....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lazuli

Okay...så bra da.

Jeg lurte på om h*n var ute i forhold til om h*n hadde naturlig tilgang på gress.

Jeg har også alltid brukt Panacur på mine katter med godt resultat på mine katter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...