Gå til innhold

Pus blir mobbet


Arkna

Anbefalte innlegg

Her vi bor er d kommet to store hannkatter i det siste. Disse jager pusen min. Han blir så redd at han tisser og bæsjer på seg.

Han er veldig liten av vekst og kastrert. Når han møter på disse kattene løper han, og d har flere ganger hent at han har blitt bitt i rompa. Har vært 3 ganger hos dyrelegen med han pga dette, da han har fått infeksjon i sårene. Dette er svinedyrt, pus har kjempevondt og må gå med barbert rumpe.

Synes så synd på pusen, og er drittlei av å betale dyre regninger hos dyrlege!

Er d noe jeg kan gjøre? Eller må de selv finne ut av d? Pus er 3 år, er han ferdig utvekst da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når han er 3 år gammel er nok ferdig med å vokse ja. Men når de andre er to mot en vil det likevel bli vanskelig for han å ta igjen. Er det ett alternativ for deg å skaffe en katt til? Da får han en til på sitt parti, som kan hjelpe han å etablere territoriet som sitt.

Hvis ikke kan du også prøve å hjelpe han. Følg han ut noen ganger, og når de andre kattene kommer løper du mot dem og bråker litt, for å jage dem vekk. Da vil de bli mer forsiktige rundt huset ditt, fordi du har markert deg som sjef, og katten din vil bli tøffere fordi han føler at han har noen på sitt lag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe forslag til hvordan bedre situasjonen. Ville bare påpeke at det er helt vanlig at kastrerte dyr blir mobbet. De andre kattene vet at han ikke er "mann" og det er derfor de mobber. Kan en inngjerding være aktuelt?

Endret av Frey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke aktuellt med en katt til foreløpig hvertfall. Og desverre ikke gjerde inn her heller..

Men nå har hatt fått innetid fra klokka 20.00 om kvelden. (Rart han blir mobba :) )

Har nå satt en vannflaske ved døra til neste gang de kommer.

En annen hunkatte jeg vet om lagde kjempehøye lyder når andre katter kom for nære, d skremte de vekk.

Min bare står der han, så løper han når de kommer. De angriper bakpå halen og der har de visst noen hulerom under huden som d fort danner seg betennelse.

En gang d gikk hull på betennelsen midt på natta, hørtes d ut som d var to katter inne i leiligheta som holdt på å ta livet av hverandre. Han hylte helt forferdelig, sprang rett i veggen og fløy rundt som om han var helt gal.

Huff d var så vondt å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...