Gå til innhold

Lønn for webdesigner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Er det noen her som jobber som webdesigner, eller lignende jobber innen IT/Design?

Hva kan jeg forhandle meg frem til her?

Jeg har flere års erfaring, men ingen formell utdanning. Har fått jobbtilbud på ca 200 kr / timen. Høres det greit ut, eller bør det være mer å hente?

På forhånd takk for svar :)

Anonym poster: b208f5972f0dc7cdefa60f4f502948dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer helt an på hvor "tung" erfaring du har. Dette er typisk en bransje der dyktighet og gode kunder nok spiller en større rolle enn formell utdanning. Husk at mange av de "gamle" i gamet begynte lenge før det i det hele tatt var slike utdanningstilbud.

Dersom du har et par års erfaring som medarbeider så høres 200 i timen helt greit ut. Dersom du derimot har vært selvstendig konsulent med selvstendig ansvar for alle leveranser for større nettsteder så vil jeg nok si det er litt underkant. Og så spørs det jo på hva slags ansettelsesforhold du nå blir tilbudt også. Mange leies inn på timebasis som konsulent, og da er 200 veldig lite gitt at man har en del utgifter som selvstendig næringsdrivende.

Anonym poster: dabbba8297b8fe74e059101c3c119843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på hvor "tung" erfaring du har. Dette er typisk en bransje der dyktighet og gode kunder nok spiller en større rolle enn formell utdanning. Husk at mange av de "gamle" i gamet begynte lenge før det i det hele tatt var slike utdanningstilbud.

Dersom du har et par års erfaring som medarbeider så høres 200 i timen helt greit ut. Dersom du derimot har vært selvstendig konsulent med selvstendig ansvar for alle leveranser for større nettsteder så vil jeg nok si det er litt underkant. Og så spørs det jo på hva slags ansettelsesforhold du nå blir tilbudt også. Mange leies inn på timebasis som konsulent, og da er 200 veldig lite gitt at man har en del utgifter som selvstendig næringsdrivende.

Anonym poster: dabbba8297b8fe74e059101c3c119843

Flott, takk for svar. Jeg har tidligere jobbet som medarbeider ja i ca 3 år, og jeg har nå fått tilbud om fast jobb (ikke innleie).

Anonym poster: b208f5972f0dc7cdefa60f4f502948dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes litt lite ut. Kjæresten min har heller ikke utdanning, men tar på seg noen oppdrag og får 350 kr/timen.

Anonym poster: 4fd0c1b08acb4f251f04a25dd974400f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes litt lite ut. Kjæresten min har heller ikke utdanning, men tar på seg noen oppdrag og får 350 kr/timen.

Anonym poster: 4fd0c1b08acb4f251f04a25dd974400f

Ja, men når man tar enkeltoppdrag så er man midleritidig og gjerne konsulent, så da er ikke 350 en uvanlig lønn. Selv det er litt lavt hvis man har mye erfaring.

Til ts, 200 i timen høres helt greit ut dersom du er en vanlig medarbeider, men har du prosjektlederansvaret også så er det litt i underkant.

Anonym poster: dabbba8297b8fe74e059101c3c119843

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...