Gå til innhold

Kvinner som blir gravid med andre enn mannen sin - Hvorfor er det ikke meldeplikt?


Gjest Idollet

Anbefalte innlegg

Tenk om alle kvinneforakterne på KG hadde engasjert seg i noe annet i stedet. Miljøvern, f.eks. Hva dere kunne utrettet ...



Anonymous poster hash: c6d45...e63
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Idollet

Tenk om alle kvinneforakterne på KG hadde engasjert seg i noe annet i stedet. Miljøvern, f.eks. Hva dere kunne utrettet ...

Anonymous poster hash: c6d45...e63

Det er ikke kvinneforakt. Fordi dette ikke er noe alle kvinner gjør, men noen få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lurt på en stund. Det er lite her i verden som er så vondt som å bli forrådt at noen du er glad i og spesielt din egen jente/kone. Det er nemlig mange som blir gravide med andre enn sin egen mann, og i noen tilfeller med menn som ser HELT annerledes ut, slik at det er en selvfølge at det ikke er hans. Siden kvinner i dag tjener sine egne penger og kan oppdra barn selv. Hvorfor er det ikke meldeplikt om sånt? Både for mannen og barnets del. Slik at hun er lovpålagt å fortelle det, og om ikke er erstatningspliktig. Og jo alle kvinner vet at de puler!

Så hvorfor eksisterer ingen slik lov? Hva tenker du om de som driver med slikt? Kanskje 10 prosent av barn opp gjennom tidene har feil far...

Hvis du er så redd for å ikke være far til barnet ditt så må du jo heller rulle inn snabelen for godt? Problem løst? Det er ingen menneskerett for deg å få unger og når du tydeligvis er vettaskremt over å kunne komme til å være glad i en unge som ikke har dine paranoide gener så er det etter min mening bare en ting å gjøre og det er å pakke sammen lillemann og slutte med sånt som kan føre til unger.

Anonymous poster hash: 36cf6...be7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Klart det blir vanskelig for dama å fortelle at hun har vert utro, men det er jo bare vanlig etikk og moral. Ho som har blitt voldtatt ville selvsagt uansett si ifra, og det er ikke slik at mannen hadde gått i fra ei voldtatt kvinne. Skjønner ikke hva du skriver nedenfor...

Det er mange, både blant kvinner og menn, som ikke frivillig forteller at de har vært utro. Hadde etikk og moral styrt, hadde jo folk ikke begått utroskap, og heller ikke andre dårlige handlinger som kriminalitet og skattesnytere i utgangspunktet.

Hvis du virkelig vil vite farskap med dna-sikkerhet må du manne deg opp og kreve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Hvis du er så redd for å ikke være far til barnet ditt så må du jo heller rulle inn snabelen for godt? Problem løst? Det er ingen menneskerett for deg å få unger og når du tydeligvis er vettaskremt over å kunne komme til å være glad i en unge som ikke har dine paranoide gener så er det etter min mening bare en ting å gjøre og det er å pakke sammen lillemann og slutte med sånt som kan føre til unger.

Anonymous poster hash: 36cf6...be7

Ingen dum idè. Jeg skal si i fra når jeg greier å rulle inn penisen min, men jeg har ikke greid det enda. Men hva tror du min eventuelle kjæreste vil si til det? Kom deg ut idollet (ja, det er mitt ekte navn), jeg bytter deg ut med noe bedre. En som er litt mindre paranoid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utroskap er ikke ulovlig. Derfor blir en slik meldeordning latterlig, helsevesenet har garantert bedre ting å gjøre på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Idollet

Utroskap er ikke ulovlig. Derfor blir en slik meldeordning latterlig, helsevesenet har garantert bedre ting å gjøre på.

Det er jo en stor svindel da. Som ødelegger både barn og mannens liv. Familien hans og kanskje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel omkring 3-5% av alle fødte barn menes det. Og detblir vanskelig for mange å bare be om dna test foran mor.

Selvfølgelig er det vanskelig å beskylde partneren sin for utroskap. Hos de aller fleste er det da også heldigvis en utenkelig problemstilling.

Hadde mannen min hatt så liten tillit til meg, ville jeg ikke blitt gravid med han. Å bære fram noens barn, er den største tillitserklæringen man kan komme med. Så å da bli møtt med ubegrunnet skepsis og beskyldinger, ville betydd kroken på døra for meg.

Og nei, 3-5% av alle barn har ikke "feil far". Og det er da "riskofaktorer" her, dette er ikke fordelt jevnt blant alle. De fleste har derfor rimelig god grunn til å vite at de ikke er i "riskosonen".

Anonymous poster hash: 1ed12...76c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jenter generelt er drittkjerringer.



Anonymous poster hash: 6b23d...bf6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo en stor svindel da. Som ødelegger både barn og mannens liv. Familien hans og kanskje.

Svindel? Så lenge man bor sammen betaler man ikke barnebidrag. Hvis man har gått fra hverandre, burde man selvsagt være sikker på om ungen er ditt avkom eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder barn og likhet; ha bare i bakhodet at et barn kan få mange av trekkene til noen et stykke lenger oppe på familietreet. Jeg er som snytt ut av mors nese, mens min lillesøster er utrolig lik en av tippoldemødrene våre på fars side. Hun er den eneste av fire barn som har brunt hår, selv om både mor og far er brunetter.



Anonymous poster hash: 56e19...c88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Selvfølgelig er det vanskelig å beskylde partneren sin for utroskap. Hos de aller fleste er det da også heldigvis en utenkelig problemstilling. Hadde mannen min hatt så liten tillit til meg, ville jeg ikke blitt gravid med han. Å bære fram noens barn, er den største tillitserklæringen man kan komme med. Så å da bli møtt med ubegrunnet skepsis og beskyldinger, ville betydd kroken på døra for meg. Og nei, 3-5% av alle barn har ikke "feil far". Og det er da "riskofaktorer" her, dette er ikke fordelt jevnt blant alle. De fleste har derfor rimelig god grunn til å vite at de ikke er i "riskosonen". Anonymous poster hash: 1ed12...76c

Det er akkurat det, det er utrolig frekt og uakseptabelt.

Endret av Idollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Svindel? Så lenge man bor sammen betaler man ikke barnebidrag. Hvis man har gått fra hverandre, burde man selvsagt være sikker på om ungen er ditt avkom eller ikke.

Jeg regner med at han betaler og ordner for ungen når de bor sammen. Da blir det jo en slags svindel. Har du lyst å gjøre alt for ei anna sin unge, tippet ikke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner med at han betaler og ordner for ungen når de bor sammen. Da blir det jo en slags svindel. Har du lyst å gjøre alt for ei anna sin unge, tippet ikke det.

Er jo samboeren din sin unge, finnes mange ordentlige mannfolk som passer på barn som ikke er biologisk deres. Og tror du virkelig dette er et utbredt problem? Hvis du er "anklaget" for å ha smelt en på tjukken får du be om dna-test ved fødsel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Er jo samboeren din sin unge, finnes mange ordentlige mannfolk som passer på barn som ikke er biologisk deres. Og tror du virkelig dette er et utbredt problem? Hvis du er "anklaget" for å ha smelt en på tjukken får du be om dna-test ved fødsel.

??? Her er det snakk om kvinner som er utro og blir gravid. Holder kjeft om utroskap så mannen ender opp med å tro det er hans barn. Det har blitt diskutert før og menn som spør om DNA test er drittsekker. Det er altså ikke lov for menn å forsikre seg at barnet er hans da det er et så sykt tillitsbrudd å spørre om DNA test. Vil du bli lurt slik? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Idollet

Er jo samboeren din sin unge, finnes mange ordentlige mannfolk som passer på barn som ikke er biologisk deres. Og tror du virkelig dette er et utbredt problem? Hvis du er "anklaget" for å ha smelt en på tjukken får du be om dna-test ved fødsel.

Nei, ingen menn passer på barn som er blitt til ved svik. Akkurat like lite som du ville tatt vare på barnet til mannen din som ble til ved utroskap.

Endret av Idollet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leste på samme plassen som jeg fant ut dette, at i Frankrike er det ulovlig å sjekke farskapet til ungen. Utrolig! Men til gjengjeld er de et av landene med høyest fødselsrate, kanskje det er hemmeligheten? At kvinnene får lov å pule på Alfaromeo og Omega tar seg av oppfostringen. Personlig tror jeg at jeg aldri hadde giftet meg i Frankrike, heller aldri fått unger for den del.

Vel, som du sikkert vet så har menn elskerinner i Frankrike ved siden av konen og det er akseptert...

Anonymous poster hash: a1e70...e81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SoccerPlayer

Idioter som aldri skulle fått barn kaller jeg sånne kvinner som har en mann og får unge med en annen.. De fortjener ikke barn. Tenk å svikte den man elsker! Eller de kan ikke elske mannen sin når de holder på sånn akkurat.

Er noe annet hvis mannen ikke kan få/lage unger og han er med på at de får barn på en annen måte.

Endret av SoccerPlayer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen menn passer på barn som er blitt til ved svik. Akkurat like lite som du ville tatt vare på barnet til mannen din som ble til ved utroskap.

Om man vet det fra starten av, nei, det sier seg jo selv. Jeg håper dog det stiller seg annerledes om man får vite at man ikke er i slekt før det har gått mange år.

Anonymous poster hash: cf41e...602

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Dette har jeg lurt på en stund. Det er lite her i verden som er så vondt som å bli forrådt at noen du er glad i og spesielt din egen jente/kone. Det er nemlig mange som blir gravide med andre enn sin egen mann, og i noen tilfeller med menn som ser HELT annerledes ut, slik at det er en selvfølge at det ikke er hans. Siden kvinner i dag tjener sine egne penger og kan oppdra barn selv. Hvorfor er det ikke meldeplikt om sånt? Både for mannen og barnets del. Slik at hun er lovpålagt å fortelle det, og om ikke er erstatningspliktig. Og jo alle kvinner vet at de puler!

Så hvorfor eksisterer ingen slik lov? Hva tenker du om de som driver med slikt? Kanskje 10 prosent av barn opp gjennom tidene har feil far...

Hvordan vet du dette? Vet du med sikkerhet eller baserer du deg på noen du har fått kjennskap til? Har du adgang til opplysninger som andre ikke har? Hvor stor prosentandel av norske kvinner befinner seg i denne kategorien?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...