Gå til innhold

Han «eier» fjernkontrollen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 4 personer i huset. To barn på 3 og 10, meg og mannen min. Vi har to tver, en i stua og en i loftstua. Barna liker ofte åsitte oppe å se barnetv, men de kan også sitte nede. Hvis jeg/barna ser på noe på tv istua og mannen min kommer inn i rommet tar han alltid fjernkontrollen og bytter kanal til noe han liker,uten å spørre om det er greit. Når jeg sier ifra om at «vi så på dette programmet , kan du slå tilbake» får jeg beskjed om å gå opp. Han vil aldri sitte oppe. Vi har også opptaksfunksjon på tven nede. Der pleier han å ta opp ting han liker, flere timer hver dag. Dersom jeg eller eldstemann har tatt opp noe pleier han å slette det før vi får sett det hvis det er noe han ikke liker. Dette er ikke noe verdensproblemm, men likevel kjedelig. Jeg synes det viser mangel på respekt.Når vi snakker om det sier han det er hans hus, hans tv osv. Men det er jo vårt, vi har kjøpt alt sammen. Føler det er en 50-tallsholdning. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 3e146...793

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi, dette hadde jeg ikke funnet meg i. Han hadde fått grei beskjed om å vise litt hensyn og respekt.



Anonymous poster hash: ee26d...ab3
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sjokkert over at folk fortsatt ser på tv!

Kast tv'n sier nå jeg;)

Anonymous poster hash: c9263...3c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som deg.

Hadde aldeles ikke funnet meg i å bli behandla som et barn og bli dominert av mannen min.

Samtidig hadde ikke min mann gjort det der mer enn én gang, for han hadde fått klinkende klar beskjed om hvor uaktuelt det var.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din mann er en egosentrisk dust. Fortell ham hvor skapet skal stå, ikke finn deg i sånt.



Anonymous poster hash: f71c2...192
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest sjokkert over at folk fortsatt ser på tv!

Kast tv'n sier nå jeg;)

Anonymous poster hash: c9263...3c6

Ts: Vi må ha tv fordi vi bor på landet og internettet her er veldig dårlig. Vi får betalt regninger og sjekka facebook, men ikke så mye mer enn det. Vi ser på tv ca 2 timer til dagen,og da vil vi helst se noe gøy. Synes det bli galt å ha flere tver også. Vil gjerne sitte med barna mine.

Anonymous poster hash: 3e146...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplever litt det samme, men i motsetning til deg så gidder jeg ikke tv lenger. Får jeg bestemme så er det alltid mange negative kommentarer på programmet. Men så har jeg internett da. Generelt sett mener vi ser for mye på skjermer. Jeg fikk mye bedre tid til andre ting etter mindre tv-titting. Kunne dere planlegge tv-kvelden på forhånd? Bestemme hver sin dag eller program? Det er jo egentlig ikke mange program som er viktig iløpet av en kveld. Hvor mye tv ser han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst? Snakk om å ikke eie oppdragelse. Jeg hadde aldri funnet meg i noe slikt. Han virker som en skikkelig egoist og selvsentrert person.



Anonymous poster hash: 4a47c...d76
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er mannen din? Når dere har en 10 åring har han vel passert 28 ?

På høy tid han blir voksen og tørr bak ørene.

Kan du installere tv på soverommet deres og forvise mannen dit, mår han ikke kan oppføre seg overfor sine egne barn, mangler helt respekt for sin egen kone.

Du må og bli frue i egen stue!

Anonymous poster hash: 5e66d...84f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Snakk med mannen! Hvis det er ugreit for han å sitte oppe så forstår han nok at det er ugreit for dere også. Neste gang det skjer, be mannen bli med deg på kjøkkenet og fortell han at du ikke finner deg i at han skifter kanal og bruker argumenter som at det er hans hus og at han ikke liker å sitte oppe. Hvis han forventer at andre skal respektere han får han gi dem noe å respektere. Det får man ikke av å slette andres opptak eller å skifte kanal uten å spørre og jage folk fra stuen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare sette ned foten og forklare mannen at skal han ha enerett på tvn, så får han flytte for seg selv. I et samboerforhold må man dele på ting. Det vet til og med umodne 18-åringer i kollektiv.

Anonymous poster hash: 22af2...23a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever litt det samme, men i motsetning til deg så gidder jeg ikke tv lenger. Får jeg bestemme så er det alltid mange negative kommentarer på programmet. Men så har jeg internett da. Generelt sett mener vi ser for mye på skjermer. Jeg fikk mye bedre tid til andre ting etter mindre tv-titting. Kunne dere planlegge tv-kvelden på forhånd? Bestemme hver sin dag eller program? Det er jo egentlig ikke mange program som er viktig iløpet av en kveld. Hvor mye tv ser han?

Takk for gode råd. Barna ser 1 eller max 2 timer på tv eller film om dagen, avhengig av været eller hva annet vi skal. Mannen min ser mye på tv. Han kan se flere timer om dagen. Han jobber 60% og har mye tid som går til det. Han liker bare MAX og History Channel. Dersom vi ser noe jeg liker klager han, gjesper eller sovner. Så det er ikke lett å finne noe felles. Jeg er en sosisl type og liker best å gjøre andre ting enn å se.på tv. Men når vi er slitne er det greit å ha muligheten..

Anonymous poster hash: 3e146...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Vi er 4 personer i huset. To barn på 3 og 10, meg og mannen min. Vi har to tver, en i stua og en i loftstua. Barna liker ofte åsitte oppe å se barnetv, men de kan også sitte nede. Hvis jeg/barna ser på noe på tv istua og mannen min kommer inn i rommet tar han alltid fjernkontrollen og bytter kanal til noe han liker,uten å spørre om det er greit. Når jeg sier ifra om at «vi så på dette programmet , kan du slå tilbake» får jeg beskjed om å gå opp. Han vil aldri sitte oppe. Vi har også opptaksfunksjon på tven nede. Der pleier han å ta opp ting han liker, flere timer hver dag. Dersom jeg eller eldstemann har tatt opp noe pleier han å slette det før vi får sett det hvis det er noe han ikke liker. Dette er ikke noe verdensproblemm, men likevel kjedelig. Jeg synes det viser mangel på respekt.Når vi snakker om det sier han det er hans hus, hans tv osv. Men det er jo vårt, vi har kjøpt alt sammen. Føler det er en 50-tallsholdning. Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 3e146...793

for en idiot. Jeg hadde demonstrativt tatt fjerbkontrollen og skifta tilbake og sagt hardere ifra at vi så dette programmet. DU får gå opp, eller begynt å sletta ting han har tatt opp. Vet det er barnslig men hadde ikke brydd meg.
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortell at slik mangel på respekt for deg og barna vil lære barna til å bli like respektløse som han er og hva den dagen den manglende respekten kommer fra barna mot han



Anonymous poster hash: 7986e...a68
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er mannen din? Når dere har en 10 åring har han vel passert 28 ?

På høy tid han blir voksen og tørr bak ørene.

Kan du installere tv på soverommet deres og forvise mannen dit, mår han ikke kan oppføre seg overfor sine egne barn, mangler helt respekt for sin egen kone.

Du må og bli frue i egen stue!

Anonymous poster hash: 5e66d...84f

Ts: er helt enig med deg.og andre som har sagt det samme. Har tatt det opp med han mange ganger, men jeg må gjøre det igjen. Han er forresten 40, jeg er 30.

Anonymous poster hash: 3e146...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

Ts: er helt enig med deg.og andre som har sagt det samme. Har tatt det opp med han mange ganger, men jeg må gjøre det igjen. Han er forresten 40, jeg er 30.

Anonymous poster hash: 3e146...793

du tar det ikke opp. Du kjefter. Og gjør helt klart at tvn og huset er nøyaktig like mye ditt som hans og dette gidder du f... ikke mer. Forestiller meg at du er en forsiktig person. Slutt med det. Sett ned foten. Og hører han ikke så betaler du tilbake med samme mynt.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare når det gjelder TV at han oppfører seg på den måten?

ts: Nei, han oppfører seg sånn i flere andre situasjoner også dessverre. Han vil ha kontroll og er altfor glad i å bestemme ting. Så det er noe vi må jobbe med på flere områder i livet. Jeg vet jeg har vært for mild og ettergivende frem til nå, men det er jeg lei av. Nå skal jeg være tøffere med han!

Anonymous poster hash: 3e146...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er slik, men han er i det minste født på 50-tallet. Utrolig respektløst, ja. Det har irritert meg mange ganger, ikke bare på egne vegne, men å se mor bli overkjørt i deres felles hjem er helt feil. Vet ikke hvorfor noen menn tillater seg å være så dominerende på akkurat dette punktet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...