Gå til innhold

Mannen min er avhengig av iPhonen sin.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor rival i forholdet, en iPhone 😜

Den er i sentrum for oppmerksomheten hans fra han våkner til han sovner. Alltid online på Facebook og chatter heller med andre enn å ha en samtale med meg. Skjuler tlf og har den på lydløs. På natten ligger den under puta.

Vi har vært på ferie som skulle være romantisk med kvalitetstid, men til og med her satt han konstant med tlf på stranden osv.

Har selvfølgelig påpekt det, men han forstår ikke problemet. Nå har jeg fått nok. Føler meg nedprioritert og oversett, men det er et stort steg å bryte opp med barn og hus for et så unødvendig problem.. :/

Tar gjerne imot råd eller erfaringer.

Anonymous poster hash: 5ae67...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde blitt veldig skeptisk om min kjæreste skjulte telefonen sin samtidig som han skrev så mye med andre. Vet du hvem han skriver med da?



Anonymous poster hash: 9052c...3c0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være et så unødvendig problem dette, spørr du meg høres det ut som han er utro eller noe..

Skjuler tlf, har den på lydløs.. Under puta om natten? Seriøst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig ikke så naiv at jeg ikke har hatt mistanke om utroskap.

Har tatt han i å ha kontakt med gamle flammer ved flere anledninger, det har endt med krangeler og påstander om at jeg er kontrollerende og har et problem. Burde gått der og da, men med barn osv har jeg latt det gå.. Har jo kun vært chatting som jeg vet om...

Anonymous poster hash: 5ae67...df3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks var sånn.

Gjemte mobilen, hadde den på lydløst rundt meg, gjemte den osv osv... Alltid på Tlf!

Det var som jeg trodde, han hadde truffet ei ny, først bare snakket de. Men to uker etter bruddet var de nesten sammen :(

Men... Nå betyr jo ikke dette at kjæresten din er utro! Jeg kjenner MANGE som er avhengig av mobilen sin, og de er ikke utro :)

Anonymous poster hash: 380e7...a82

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utro-kommentarene kom umiddelbart, ja.

Det er svært mange som er avhengige av smart-telefonene sine, men det betyr ikke at de er utro.

Anonymous poster hash: 73f7d...19a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er også fullstendig avhengig av telefonen sin. Her er det største problemet at han plutselig bruker 45 minutter på do fordi han surfer, og resten av familien står utenfor og tripper... Og nei, han er ikke utro.

Du må være helt klar og tydelig. Kan du ta igjen med samme mynt? Overse han fullstendig, sitt med nesa i din egen telefon og ignorer alt han sier. Det fungerte her.

Anonymous poster hash: b04cc...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det ikke er så ille som hun i talkmore reklamen som går på tv fortiden så er det vel ikke så ille



Anonymous poster hash: ceda1...e78
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utro-kommentarene kom umiddelbart, ja.

Det er svært mange som er avhengige av smart-telefonene sine, men det betyr ikke at de er utro.

Anonymous poster hash: 73f7d...19a

Haha???

Denne mannen er ikke bare avhengig! Han gjemmer Tlf sin for kjæresten, og da er det ikke så rart utro- kommentarene kommer! Er det?

Anonymous poster hash: 380e7...a82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at voksne mann er så avhengig av telefonene sine.....

Du må også begynne å ignorere ham og se på hans reaksjon...



Anonymous poster hash: a6e15...6b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Whitestripes

Jeg er selvfølgelig ikke så naiv at jeg ikke har hatt mistanke om utroskap.

Har tatt han i å ha kontakt med gamle flammer ved flere anledninger, det har endt med krangeler og påstander om at jeg er kontrollerende og har et problem. Burde gått der og da, men med barn osv har jeg latt det gå.. Har jo kun vært chatting som jeg vet om...

Anonymous poster hash: 5ae67...df3

Her nevner du det jeg vil se på som det største problemet, han går i forsvar og dytter ansvaret for dette over på deg. Fullstendig uakseptabelt, når han vet at dette er et problem for deg. Jeg ville rett og slett satt hardt mot hardt. Enten får han begrense seg kraftig med telefonbruken sin og være fullstendig ærlig med deg om han er utro eller ikke, eller så er det over. Og da må du stå for det du sier. Tomme trusler virker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest thesledge

Høres ut som han skjuler noe, ja. Jeg var ganske avhengig av mobilen i deler av forholdet mitt tidligere, men nå klarer jeg å legge den bort mer fordi det plagde kjæresten såpass mye. Prøv å snakke med han om det og si at du ønsker at han bruker mer tid på deg enn på telefonen, spesielt på ferie. Hvis det ikke funker så er han ikke mye å samle på. Prøv å gjøre det samme mot han, kanskje? Overse han, vær like mye på mobilen som han og skjul den for han, så kanskje han skjønner hvordan du har det.

Hadde selv blitt skeptisk om kjæresten skjulte telefonen for meg, og samme blir han. Sitter jeg med telefonen mens vi er sammen ser han ikke engang på den om jeg holder den slik at han har mulighet til å se, men om jeg skjuler det blir han med en gang interessert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres litt voldsomt ut. Har en venninne som er likedan, hver gang vi gjør noe sammen er det mobilen som er i fokus. Hun hører ikke etter, er fjern og fraværende. Løsningen for oss var faktisk å si rett ut at hvis hun ville bruke tiden vi hadde sammen til å holde på med andre ting, kunne hun holde seg hjemme. Det fungerte for oss, og mobiler blir nå liggende i vesken så sant det ikke er noe veldig viktig. :)

Her syns jeg det høres ut som han enten er utro eller er fryktelig avhengig. Foreslå (eller krev) mobilforbud når dere skal gjøre noe sammen, så kan han heller titte innom Facebook når du er på toalettet. Tiden dere har sammen skal brukes på nettopp dere to/barna, og ikke på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, utro-kommentarene kom umiddelbart, ja.

Det er svært mange som er avhengige av smart-telefonene sine, men det betyr ikke at de er utro.

Anonymous poster hash: 73f7d...19a

Jeg er dessverre helt avhengig av telefonen min og drar den med meg over alt, men jeg har aldri vært utro eller flørtet med andre menn, hverken på nett eller irl.

Anonymous poster hash: 6a67c...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Jeg ville nok satt hardt mot hardt her. Gjerne dratt inn en tredjepart i form av familievernkontor eller noe. For om ikke i dag, så vil dette drepe forholdet deres til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skal vi se. Jeg oppsummerer det slik.

- Han er konstant på telefonen, gjemmer den under puten sin om natten, gjemmer den for deg slik at du ikke får se hva han gjør deg, legger den med fronten ned, har den på lydløs.

- Du har tidligere konfrontert han med hans kontakt med gamle flammer, han reagerer med å legge all skylden på deg, for du må jo være en kontrollerende, gal kjerring som tar opp noe sånt.

- Han fortsetter å skjule mobilen, gjemme den under puten om natten o.l. Vil ikke prøve å være mer åpen om hva han driver med på mobilen for å berolige deg etter hendelsen med tidligere flammer, han er ikke interessert i å snakke med deg, han vil heller tekste på mobilen sin.

Konklusjon: Ja, jeg vet at dere har barn. Men dette høres ikke særlig lovende ut. Enten må dere i en slags parterapi, han må jobbe mer med å opprettholde et forhold med deg istedenfor iPhonen sin og bli mer åpen. Eller så må du sette ned foten og vise at du ikke trenger å finne deg i alt mulig piss selv om dere har barn. Det er lov å ville beholde selvrespekten selv om det er barn i forholdet.



Anonymous poster hash: 53164...ecc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stor rival i forholdet, en iPhone

Den er i sentrum for oppmerksomheten hans fra han våkner til han sovner. Alltid online på Facebook og chatter heller med andre enn å ha en samtale med meg. Skjuler tlf og har den på lydløs. På natten ligger den under puta.

Vi har vært på ferie som skulle være romantisk med kvalitetstid, men til og med her satt han konstant med tlf på stranden osv.

Har selvfølgelig påpekt det, men han forstår ikke problemet. Nå har jeg fått nok. Føler meg nedprioritert og oversett, men det er et stort steg å bryte opp med barn og hus for et så unødvendig problem.. :/

Tar gjerne imot råd eller erfaringer.

Anonymous poster hash: 5ae67...df3

Dette kjenner jeg så alt for godt igjen. De siste månedene før min mann sa han ville gå fra meg fordi han hadde truffet en annen, gikk han alltid med mobilen på seg, på lydløs, sov med den under hodeputa, hvis den lå noe sted var sim-kortet slått av osv. Han voktet på den mobilen som en dyr skatt, og satt alltid og så ned i den. Mente selv at han leste nyheter... men jeg tror han kommuniserte med henne han innledet et forhold til.

Jeg vet ingenting om dette gjelder din mann, men opplever jeg dette en gang til i mitt liv vil alle varsel-lamper lyse rødt!

Anonymous poster hash: 2b657...926

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg selv igjen her. Jeg gjorde det samme da jeg hadde noe begynnende på gang med en fyr.

Anonymous poster hash: 8b00c...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode og reflekterte svar! Setter pris ¨på å høre andres syn på situasjonen.

Jeg har forsøkt å gjøre det samme tilbake, det resulterer kun i at vi driver ennå lenger fra hverandre. Han bryr seg døyten om hva jeg driver med. I begynnelsen var han veldig sjalu, hvis jeg var online på facebook når han ikke var tilstede, sendte han meg meldinger og lurte på hvem jeg flørtet med. Så det var jo ganske ironisk, men også steriotypisk at det var han som flørtet og ikke meg...

Parterapi har han ikke troen på, nekter å bli med. Vi har mistet mye av gnisten i forholdet, så det er flere områder enn mobilen som er et problem. Kjenner det renner over for meg når han sitter med nesa gravd nedi den forbanna mobilen døgnet rundt. Han tar den med seg overalt; på do, på badet you name it!

Er ikke fan av snoking, men må jo si jeg blir jævlig nysgjerrig på hva han driver med.

Har satt hardt mot hardt tidligere, men virker som han faller tilbake i samme tralten når han slapper av igjen.



Anonymous poster hash: 5ae67...df3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...