Gå til innhold

Uansett søren hva jeg gjør, så endrer ikke magen seg.


Lille85

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et keisersnitt, magen henger nedover arret, i tillegg har jeg litt sideflesk og litt fett over ribbebena/mellomgulvet.

Jeg trener 3-5 ganger i uken, har et helt ok og vanlig kosthold. ( Trener alt fra spinning, høypuls, Step, tredemølle, mye styrke/cxworx. Samt litt apparater! )

Men ingenting endrer seg over magen! :(

Jeg har en bmi på 29,4.

Noen gode tips og råd til magetrening som kan funke?

Jeg har tenkt på å ta Bukplastikk eller noe sånt. Men da må jeg gjøre det jeg kan for at magen ser ok ut. Eller så ok den kan forbli uten operasjon.

Hjeeeelp, anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør nok ha et mål om å komme ned i normalvekt før du tenkter på en evt operasjon. Magemusklene er det som er vaneksligst å bygge opp, visst du i tillegg har tatt keisersnitt kan det være at noe av musklene er ødelagt og du aldri vil få en flat mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt et keisersnitt, magen henger nedover arret, i tillegg har jeg litt sideflesk og litt fett over ribbebena/mellomgulvet.

Jeg trener 3-5 ganger i uken, har et helt ok og vanlig kosthold. ( Trener alt fra spinning, høypuls, Step, tredemølle, mye styrke/cxworx. Samt litt apparater! )

Men ingenting endrer seg over magen! :(

Jeg har en bmi på 29,4.

Noen gode tips og råd til magetrening som kan funke?

Jeg har tenkt på å ta Bukplastikk eller noe sånt. Men da må jeg gjøre det jeg kan for at magen ser ok ut. Eller så ok den kan forbli uten operasjon.

Hjeeeelp, anyone?

Jeg tror det eneste du kan gjøre for å få flat mage, er å gå ned i vekt... Og for å få en helt flat mage, må man være ganske så skraptynn.

Jeg er veldig tynn, men la på meg 3-4 kg over de siste årene.. Magen ble litt "dvask"... Jeg trena hele tiden, men ingenting hjalp. Når jeg gikk inn for å fjerne disse få 3-4 kg, ble magen straks fin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt ja. Vet hvilken metoder som funker. Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! :( Jeg er en veldig aktiv person, elsker å trene og jeg spiser helt vanlig. Altså til middag; spagetti, fiskekaker, Seibiff, tandori, kylling, kjøttkaker, lapskaus, grønnsaksuppe, etc etc. Spiser knekkebrød til frokost og lunsj. Litt snop lørdager - ellers aldri.

Må jeg da på lavkarbo eller noe for å komme meg ned i vekt?

For mye trening + et helt vanlig kosthold ( er ikke storspist ),funker tydeligvis ikke!

Takk for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ned i vekt ja. Vet hvilken metoder som funker. Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! :( Jeg er en veldig aktiv person, elsker å trene og jeg spiser helt vanlig. Altså til middag; spagetti, fiskekaker, Seibiff, tandori, kylling, kjøttkaker, lapskaus, grønnsaksuppe, etc etc. Spiser knekkebrød til frokost og lunsj. Litt snop lørdager - ellers aldri.

Må jeg da på lavkarbo eller noe for å komme meg ned i vekt?

For mye trening + et helt vanlig kosthold ( er ikke storspist ),funker tydeligvis ikke!

Takk for svar! :)

Tror du spiser feil mat, spaghetti, tandori burde du hvertfall ikke spise om det er flat mage du vil ha.. Det hele er egentlig ganske enkelt ( men samtidig såå vanskelig) Prøv feks tre uker med KUN rent kjøtt, grønnsaker og proteiner. Dropp lørdagskosen noen uker og se at vekta går nedover;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ned i vekt ja. Vet hvilken metoder som funker. Men jeg vet ikke hvor jeg skal begynne! :( Jeg er en veldig aktiv person, elsker å trene og jeg spiser helt vanlig. Altså til middag; spagetti, fiskekaker, Seibiff, tandori, kylling, kjøttkaker, lapskaus, grønnsaksuppe, etc etc. Spiser knekkebrød til frokost og lunsj. Litt snop lørdager - ellers aldri.

Må jeg da på lavkarbo eller noe for å komme meg ned i vekt?

For mye trening + et helt vanlig kosthold ( er ikke storspist ),funker tydeligvis ikke!

Takk for svar! :)

Nei, du må ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt. Men det er ikke så enkelt som energi inn vs. energi ut. Proteiner og fett fra fisk er særdeles gunstig og skaper mer forbrenning enn animalsk fett og proteiner. Jeg leste en artikkel om dette for en god stund siden, jeg husker ikke helt detaljene og finner ikke artikkelen, men det er jo i samsvar med det bodybuildere har gjort i alle år.

Jeg sier ikke at du skal bli bodybuilder, men bodybuildere prøver ofte å holde en lav fettprosent, og erfaring har vist at tunfisk og kylling er bra.

Ellers så er en kombinasjon av styrketrening og utholdenhetstrening best for å gå ned i vekt. Det aller viktigste er imidlertid å være i aktivitet hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Sykle til jobb, skole, butikker etc. Spis litt mindre og tren litt mer, så burde du se vektnedgang.

Du vil antakelig merke følgende fenomen: Kroppen vil søke å vinne tilbake tapt vekt. Det var en fornuftig funksjon i steinalderen, da det ofte kunne være knapphet på mat, men det er jo ikke så bra i vår tid med overflod av mat. Derfor vil du antakelig måtte være veldig disiplinert for å holde deg nede i vekt.

Etter bukoperasjoner blir magemusklene der ødelagt, og de blir aldri helt som de var. Jeg kjenner en som har vært gjennom et stort inngrep. Vedkommende trener mye, og magen er flat den, men det blir aldri sixpack, mer en "threepack".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt. Men det er ikke så enkelt som energi inn vs. energi ut. Proteiner og fett fra fisk er særdeles gunstig og skaper mer forbrenning enn animalsk fett og proteiner. Jeg leste en artikkel om dette for en god stund siden, jeg husker ikke helt detaljene og finner ikke artikkelen, men det er jo i samsvar med det bodybuildere har gjort i alle år.

Jeg sier ikke at du skal bli bodybuilder, men bodybuildere prøver ofte å holde en lav fettprosent, og erfaring har vist at tunfisk og kylling er bra.

Ellers så er en kombinasjon av styrketrening og utholdenhetstrening best for å gå ned i vekt. Det aller viktigste er imidlertid å være i aktivitet hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Sykle til jobb, skole, butikker etc. Spis litt mindre og tren litt mer, så burde du se vektnedgang.

Du vil antakelig merke følgende fenomen: Kroppen vil søke å vinne tilbake tapt vekt. Det var en fornuftig funksjon i steinalderen, da det ofte kunne være knapphet på mat, men det er jo ikke så bra i vår tid med overflod av mat. Derfor vil du antakelig måtte være veldig disiplinert for å holde deg nede i vekt.

Etter bukoperasjoner blir magemusklene der ødelagt, og de blir aldri helt som de var. Jeg kjenner en som har vært gjennom et stort inngrep. Vedkommende trener mye, og magen er flat den, men det blir aldri sixpack, mer en "threepack"

Threepack :overrasket:

Hvordan i all verden får en "threepack"? :sprettoy: Har hørt om 2pack, 4pack, 6 pack og 8 pack...men tre? Blir en ikke veldig skeiv da? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lance hvor har du det ifra,at musklene er ødelagt ETTER operasjon.?

Mulig din venn gjorde noe annet enn bukplastikk?

Mine muskler var sprengt pga graviditeter og 3 leger + 2 kirurger forklarte meg at uansett hvor mange sittups og magetrening jeg gjorde,ville den aldri komme tilbake til det den var før svangerskap

Svangerskap strekker ut musklene ,men hos noen er de så utstrekte at de ikke kommer tilbake til normal form igjen.

En operasjon (bukplastikk) fikk mine magemuskler tilbake til riktig steg og de blir sydd sammen igjen,slik en var FØR svangerskap.

Så det er mulig med sixpack etter operasjon.

Det er forskjell på fett som er på magen og sprengte muskler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...