Gå til innhold

Føler dere kvinner dere bedre behandlet på grunn av deres kjønn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo så mye som blir gjort for kvinner i Skandinaviske land, da i form av særhjelp og ekstra tilrettlegging. Selv om de egentlig ikke har det verre, faktisk tvert i mot, de fleste undersøkelser viser akkurat det motsette.

Hvordan er det å ha stemt seg frem til privilegium?



Anonymous poster hash: 91b49...c2c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

føler aldri jeg har blitt behandlet bedre, når skulle jeg ha blitt det? jeg har på en annen side fått jobb pga. jeg er "fin" og kler meg rett iforhold til stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Rett og slett. Er aldri kvotert inn i noe som helst. Utdanning tok jeg på lik linje med gutta og jeg har jobbet i mannsdominert yrke hele livet og tatt min rimelige andel av "drittjobbene" opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Det er jo så mye som blir gjort for kvinner i Skandinaviske land, da i form av særhjelp og ekstra tilrettlegging. Selv om de egentlig ikke har det verre, faktisk tvert i mot, de fleste undersøkelser viser akkurat det motsette.

Hvordan er det å ha stemt seg frem til privilegium?

Anonymous poster hash: 91b49...c2c

Kom med eksempler på særhjelp og ekstra tilrettelegging som kvinner liksom skal få. Du får det til å høres ut som om vi er psykisk utviklkingshemmede alle sammen. Og hva mener du med stemt seg frem til privilegier?

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom med eksempler på særhjelp og ekstra tilrettelegging som kvinner liksom skal få. Du får det til å høres ut som om vi er psykisk utviklkingshemmede alle sammen. Og hva mener du med stemt seg frem til privilegier?

Altså, man trenger faktisk ikke gå lengre enn til kjønnspoeng, så er det hele allerede bevist.

Anonymous poster hash: 2fcbf...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at vi har kjønnspoengene jeg, ellers hadde jeg ikke kommet inn på det studiet jeg ville pga jeg ikke har jobbet så mye for gode karakterer, bra det var mange menn som søkte i fjord :)



Anonymous poster hash: 2fcbf...f0f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad for at vi har kjønnspoengene jeg, ellers hadde jeg ikke kommet inn på det studiet jeg ville pga jeg ikke har jobbet så mye for gode karakterer, bra det var mange menn som søkte i fjord :)

Anonymous poster hash: 2fcbf...f0f

:rolleyes:

Anonymous poster hash: 20250...79e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, man trenger faktisk ikke gå lengre enn til kjønnspoeng, så er det hele allerede bevist.

Anonymous poster hash: 2fcbf...f0f

det gjelder jo både menn og kvinner

Anonymous poster hash: a0291...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder jo både menn og kvinner Anonymous poster hash: a0291...7ac

Enig.

Jeg blir ikke behandlet annerledes for at jeg er kvinne. Tvert i mot er det heller en bakdel pga mannegrisene

Anonymous poster hash: 641f5...120

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinner med bra utseendet har selvfølgelig en fordel fremfor resten av befolkningen, ser man ut som en bur-ugle derimot : NOT SO MUCH.

alle forskning viser til at kvinner med bra utseendet klatrer raskere på karriere stigen enn kvinner med dårlig utseendet til tross for lik kompetanse.

forskning viser også til at vakre kvinner får lavere dommer i USA enn menn, og også lavere dommer en kvinner som ikke har helt utseendet med seg - for samme type kriminalitet.

og nok en gang : studier fra USA viser til at vakre kvinner for bedre oppfølging og engasjement fra sin lege kontra stygge/overvektige kvinner for samme problem.

men om du ikke er vakker? nei da tror jeg du ikke du ikke får noe bedre behandling enn snittet av befolkningen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mythic

Altså, man trenger faktisk ikke gå lengre enn til kjønnspoeng, så er det hele allerede bevist.

Anonymous poster hash: 2fcbf...f0f

Kjønnspoeng? Aldri vært borti.

Kan ikke si jeg har følt meg spesielt bedre behandlet eller fått noen særbehandling fordi jeg er kvinne. Ikke en plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kvinner med bra utseendet har selvfølgelig en fordel fremfor resten av befolkningen, ser man ut som en bur-ugle derimot : NOT SO MUCH.

alle forskning viser til at kvinner med bra utseendet klatrer raskere på karriere stigen enn kvinner med dårlig utseendet til tross for lik kompetanse.

forskning viser også til at vakre kvinner får lavere dommer i USA enn menn, og også lavere dommer en kvinner som ikke har helt utseendet med seg - for samme type kriminalitet.

og nok en gang : studier fra USA viser til at vakre kvinner for bedre oppfølging og engasjement fra sin lege kontra stygge/overvektige kvinner for samme problem.

men om du ikke er vakker? nei da tror jeg du ikke du ikke får noe bedre behandling enn snittet av befolkningen

hm... du glemte at for fine kvinner kan bli avslått i jobbsøking-fordi de er for fine :)

Anonymous poster hash: a0291...7ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnspoeng? Aldri vært borti.

Kan ikke si jeg har følt meg spesielt bedre behandlet eller fått noen særbehandling fordi jeg er kvinne. Ikke en plass.

Er du kvinne får du 2 kjønnspoeng hvis du søker

  • bachelorutdanninger i ingeniørfag (bortsett fra kjemi)
  • 5-årige masterstudier i Teknologi og ingeniørfag ved NTNU (bortsett fra kjemi- og bioteknologi og industriell design)
  • bachelorutdanninger i maritime fag ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold, Høgskolen i Ålesund og Høgskolen Stord/Haugesund (bortsett fra shipping management og shippingledelse ved Høgskolen i Ålesund)
  • landbruksstudium ved Høgskolen i Hedmark

Er du mann får du 2 kjønnspoeng hvis du søker

  • veterinærstudiet ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet
  • dyrepleierutdanning ved Norges miljø- og biovitenskapelige universitet

dette er for å få det bestemte kjønnet inn på mann/kvinne dominerte yrker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... du glemte at for fine kvinner kan bli avslått i jobbsøking-fordi de er for fine :)

Anonymous poster hash: a0291...7ac

Det skjer så sjeldent at det ikke er verdt å nevne.

Om du ikke har fått med deg at vakre mennesker uavhengig av kjønn flyter gjennom livet pga deres utseendet så har du tydligvis ikke fått med deg mye av hvordan verden fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, aldri blitt kvotert inn til noe som helst og jobber i et mannsdominerende yrke/miljø.

Derimot har jeg opplevd det som en "negativ ting" at jeg er kvinne fordi mannen som intervjuet meg til en jobb tok det for gitt at jeg kom til å få barn snart. Da var jeg 18 år og søkte på en deltidsstilling i en butikk.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder jo både menn og kvinner

Anonymous poster hash: a0291...7ac

Menn får kjønspoen på 2 studier, kvinner på over 130. Fotell meg mer om hvordan det gjelder både menn og kvinner?

Jeg er imot kjønnspoen på prinsipiell basis da det lar personer som ikke er like kvalifiserte gå forran i køen pga sitt kjønn, dessverre fører dette til at mange kvinner stemples som kvotert inn og behandlers som annenrangs, da det er umulig å vite omde faktisk er det eller ikke og at de ikke konkurerer på lik basis, som om de skulle ha problemer med at de er kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så mye som blir gjort for kvinner i Skandinaviske land, da i form av særhjelp og ekstra tilrettlegging. Selv om de egentlig ikke har det verre, faktisk tvert i mot, de fleste undersøkelser viser akkurat det motsette.

Hvordan er det å ha stemt seg frem til privilegium?

Anonymous poster hash: 91b49...c2c

Nei, jeg føler ikke det. Hva slags særhjelp mener du at jeg har fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...