Gå til innhold

Nettsider med sterk sensur


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Internett er jo kjent som det "demokratiske" medium der alle kan dele sine meninger - på godt og vondt.

Selvsagt skal netthets, skjellsord og uthenging blokkeres - noe jeg synes skal slås hardt ned på mer enn idag.

Men kjenner dere til noen sider, blogger eller aviser som driver bevisst sensur når meninger ytret går imot deres ståsted eller saken de vil fronte? Og har dere sagt noe eller blokkert denne siden?

På min liste står Buzzfeed. En periode moret jeg meg med noen av artiklene (inntil jeg fant ut at det meste blir lagt ut mye tidligere på Reddit eller Tumblr) men jeg så etterhvert hvor politisk siden var.

Jeg kommenterer sjelden, men la inn en kommentar på en artikkel om kvinnekropp og mediapress og alt det der. Det var en artikkel som - kjedsommelig nok - promoterte en "ekte" kvinnekropp med love handles og det hele. Jeg skrev ganske enkelt og uten hets at jeg syntes det var noe kontraproduktivt å snakke om å omfavne forskjellige str. og at kvinner er mer enn sin kropp men samtidig referere til noe som bedre enn annet.

Etter dette kom jeg ikke inn på siden. Jeg mottok notifications om at jeg hadde fått respons, men kom ikke tilbake til kommentaren. Venner kom inn på siden, men ikke jeg. Jeg kunne hverken slette kommentaren eller svare andre. Dette opplevde jeg også ved en annen anledning.

Andre som har liknende erfaringer?



Anonymous poster hash: 77890...3a9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

VG debatt har sterk sensur, Dagbladet har sensur, Debatt.no tåler svært lite. Det er svært begrenset ytringsfrihet i Norge. Etter 22. juli har det blitt som Jens og Eskil lovet. Mindre demokrati og mindre rett til ytringsfrihet. Folk skal holdes nede og ha de riktige meningene, ellers, sensur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

VG debatt har sterk sensur, Dagbladet har sensur, Debatt.no tåler svært lite. Det er svært begrenset ytringsfrihet i Norge. Etter 22. juli har det blitt som Jens og Eskil lovet. Mindre demokrati og mindre rett til ytringsfrihet. Folk skal holdes nede og ha de riktige meningene, ellers, sensur.

Jens Stoltenberg sitt Norge:

Du skal ikkje tru du er noko.

Du skal ikkje tru du er betre enn oss.

Du skal tenke som meg, tenke riktig og ha dei rette meiningane, ellers.

Vi skal stoppe ekstremisme, ved å være meir ekstremistiske sjølv.

Om du tenker feil, skal vi henge deg opp langs veien til spott og spe på krosset. Slik som Romerne gjorde etter opprøret til Spartacus.

Ditt er mitt, og er mitt å gi, sjølv om eiendomen blir gitt til folk som kommer hit og som ikkje befolkningen har lyst skal ta fra landet fra deira barn.

Du skal ikkje tru at du er verdt noko.

Du er ingen sjel og du betyr ingen ting, og er basert på ditt opphav, kjønn og meningsretning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda men Jens er jo ikke her lenger. Hva nå? Hvor liberale/transparente/åpne er de blå??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...