Gå til innhold

Bør mannen betale regninger som takk for at kvinnen føder barna?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi lever jo i et ganske likestilt land, men fortsatt er det mange som insisterer på at mannen bør ta regninga når man er ute og spiser. Er det en fornuftig kompensasjon for at kvinnen føder barna?

Anonymous poster hash: 51046...083

I en del kulturer SKAL mannen betale, som f.eks i Russisk kultur. I Sovjet var det slik at de som hadde vært i militæret (oftest menn) fikk 30 % høyere inntekt. Det var mennene som både kunne og skulle betale ute.

I Saudiarabia har også menn mye høyere lønn, og jeg antar at det samme gjelder der.

Russiske damer forventer å bli påspandert, men de kan gjerne betale for mye mer på hjemmebane, det viktigste er vel at deres venninner ikke ser at mannen unnlater å betale ute.

Norge har utviklet seg , og vi ser at kvinner ofte er de som skaffer seg høyest utdannelse. Ting er litt annerledes her.

Endret av I Grosny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner føder, vi må forsvare landet. Uansett om det er allmenn verneplikt eller ikke. Jeg må også være klar til å bli utskrevet ved krisesituasjoner gjennom sivilforsvaret. Eksempelvis etter ekstremvær.

Nå er det også verneplikt for kvinner.

Anonymous poster hash: 9af85...caa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kroppen er laget slik som den er, slik er det bare. Derfor er det kvinner som må føde. Selv om kvinner føder, så synes jeg likestillingen skal bevares og at kvinner betaler sin del av regningen. Man kan ikke akkurat mene at det ikke er likestilling fordi kvinner må føde. Det man kan forvente av sin partner når man har født, er at begge viser kjærlighet ovenfor barnet, at begge bidrar, at du som har født får litt ekstra omsorg rett etter fødselen dersom det er behov for det, at han tar hensyn med tanke på at man kan være sliten etter en fødsel og ved amming osv. Men det blir feil å forvente at han skal spandere middag fordi du har født :P Uansett så tror jeg ikke jeg hadde følt det som en bra kompensasjon med tanke på smerter osv. "Siden du har vært i et smertehelvete og vært så flink å føde, så skal jeg slå på stortrommen og spandere middagene ute fremmover på deg!" :P

Endret av Luckiness
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, jeg har da råd til å betale min egen mat.

Og at jeg evt skal bære fram barn en gang ser jeg bare på som positivt for min del. BF skal ikke føle han skylder meg noe for det..

Nei, få dere utdanning og jobb jenter, og vær i stand til å forsørge dere selv uavhenging om dere har partner eller er alene (bare et tips).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Nå er det også verneplikt for kvinner. Anonymous poster hash: 9af85...caa

I følge regjeringen kommer ikke de til å sette kvinner inn i krig, de vil sitte trygt andre steder og vil ikke bli brukt i kriser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over så føler jeg ikke at påspandert mat "betaler" på noen måte en fødsel. Det gjør man ved kjærlighet.

Blir jo som og si at siden jeg fødte ungen vår nå så må du betale husleia i 9 måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge regjeringen kommer ikke de til å sette kvinner inn i krig, de vil sitte trygt andre steder og vil ikke bli brukt i kriser.

er det virkelig sånn at du føler det å forsvare landet ditt er noe du føler deg tvunget til, noe du syns synd i deg selv fordi du er "nødt til" om det blir krise?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg dater, så er det vanlig at vi bytter på hvem som betaler. Jeg mener ikke at jeg skal slippe å føde barn, bare fordi jeg føder barn. Og han jeg er på date med, har da null garanti for at jeg skal føde hans barn.

Tror heller de som spanderer, og forventer noe etterpå, forventer sex, uten at det fører til barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

er det virkelig sånn at du føler det å forsvare landet ditt er noe du føler deg tvunget til, noe du syns synd i deg selv fordi du er "nødt til" om det blir krise?

Ja :(:grine:

Nei da, men det er en viss fordeling av byrder likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja :(:grine:

Nei da, men det er en viss fordeling av byrder likevel :)

bra.

jeg begynte et øyeblikk å bli litt bekymret for rikets sikkerhet om det var slik at våre staute menn, som skal beskytte oss i tilfelle krise og krig, egentlig var pyser som sansynligvis ville pisse i buksa og stikke til skogs om de ble kallet ut på oppdrag. :P

lettet for å høre at et ikke er tilfellet. :)

Endret av spektralkatt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis kvinnen rydder og ordner hjemme og har ansvaret for barna hele dagen og ikke får penger er det rettferdig.

Om begge jobber og gjør like mye er det ikke det.

Det spørs fra situasjon og person

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

Jeg skjønner ikke hvilken regning det er snakk om? Får man regning for å føde barn? Huh..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Jeg er for øvrig enig i overskriften under en betingelse, at jenta jeg spanderer på faktisk er i lag med meg og skal føde barnet mitt. Da kunne jeg spandert hele tiden for den saks skyld.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ganske vanlig, i hvert fall i min vennegjeng. Og vi er mellom 25 og 35.

Anonymous poster hash: 51046...083

Wow, det var litt av en vennegjeng gitt. Så mange? Men du er litt usikker på hvor mange? :erter:

Til topic: Det er selvsagt politisk korrekt å svare at dette med at mannen tar regninga (som oftest) er en anakronisme. Fakta sier noe helt annet. Kvinner vil ikke ha likestilling, de heller......

Endret av Gorgonzola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest oleoh

Wow, det var litt av en vennegjeng gitt. Så mange? Men du er litt usikker på hvor mange? :erter:

Til topic: Det er selvsagt politisk korrekt å svare at dette med at mannen tar regninga (som oftest) er en anakronisme. Fakta sier noe helt annet. Kvinner vil ikke ha likestilling, de heller......

"Likestilling" = At kvinner er mer verdt enn menn og trenger flere fordeler.

Det er ikke nok at de har biologiske fordeler som forenkler livene deres veldig, men de skal også få ekstra fordeler ovenfor menn som må arbeide hardt for å få et godt liv.

Endret av oleoh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

"Likestilling" = At kvinner er mer verdt enn menn og trenger flere fordel.

Det er ikke nok at de har biologiske fordeler som forenkler livene deres veldig, men de skal også få ekstra fordeler ovenfor menn som må arbeide hardt for å få et godt liv.

Kunne du være så inderlig elskverdig å forklare hva kvinners biologiske fordeler er, som forenkler livet vårt, og hva de ekstra fordelene er som vi har i forhold til menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Vi lever jo i et ganske likestilt land, men fortsatt er det mange som insisterer på at mannen bør ta regninga når man er ute og spiser. Er det en fornuftig kompensasjon for at kvinnen føder barna?

Anonymous poster hash: 51046...083

Det dummest jeg har lest her inne på lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...